کشاورزی / گروه کشاورزی
يکشنبه   ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ / ۱۳:۰۴
کد خبر: ۵۶۵
تعداد بازدید: ۳۶۷۵

حضور موفق شرکت های تابعه سازمان اقتصادی کوثر در دومین دوره جایزه ملی تعالی و پیشرفت، کسب تقدیرنامه سه ستاره توسط شرکت اجداد زربال

به گزارش روابط عمومی سازمان اقتصادی کوثر، دومین دوره جایزه ملی تعالی و پیشرفت صبح روز یک شنبه 23 اردیبهشت ماه 1397 در محل سالن همایش‌های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی، با حضور مدیران و اعضای هیأت مدیره 400 شرکت داخلی و با شرکت مقامات کشوری و دانشگاهیان برگزار ‌شد.

استقبال ۲.۵ برابری از جایزه ملی تعالی و پیشرفت

دکتر محمد جواد ایروانی، رئیس شورای سیاستگذاری گفت: این جایزه در دومین دوره خود با حضور ۸۴ شرکت، نسبت به سال اول که ۳۴ شرکت در جایزه مشارکت داشتند، یک رشد ۲.۵ برابری را شاهد است.

وی با اشاره به اهمیت ارتقای بهره‌وری در اقتصاد ملی و نقش جایزه ملی تعالی و پیشرفت در این موضوع می‌گوید: بنابر بند ۳ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، ارتقای بهره‌وری یکی از راه‌کارهای اصلی برای توانمندسازی اقتصاد ملی است.

این استاد دانشگاه با بیان خصوصیت بهره‌وری و نقش آن در ارتقای فعالیت شرکت‌ها و سازمان‌های اقتصادی می‌افزاید: به طور اساسی بهره‌وری یک مسیر ویژه برای پیشرفت است و این به معنای آن است که از دارایی های موجود اعم از سرمایه انسانی، سرمایه مالی و سرمایه فنی و امکانات فیزیکی به گونه‌ای استفاده شود که خروجی های آن حداکثر می‌شود.

وی درباره چیستی، چرایی و چگونگی جایزه تعالی در دیگر کشورهای دنیا ادامه داد: در کشورهای توسعه یافته اقتصادی، جوایز تعالی نقش مهمی در این موضوع دارند؛ مثل جایزه اروپایی تعالی «EFQM» یا جایزه «دمینگ» در ژاپن که هدف از برگزاری آنها، بهبود نظامات مدیریتی بنگاه‌ها و ارتقای کیفیت مدیریت آن‌ها است و نتایج حاصل از آن ها را می‌توان در ابعاد مختلف دید و ارزیابی کرد.

مشارکت فعال نهادهای انقلاب اسلامی و شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه، نشان دهنده پیشرو بودن این نهادها در ارتقای بهره‌وری

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به دلایل ایجاد جایزه ملی تعالی و پیشرفت در کشورمان، اظهار داشت: جایزه ملی «تعالی و پیشرفت» با همین هدف طراحی شده و تلاش دارد با پیگیری اجرایی شدن نقاط بهبود شناسایی شده، به بنگاه‌ها در افزایش بهره‌وری کمک کند. مشارکت فعال نهادهای انقلاب اسلامی و شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه در این جایزه هم نشان دهنده پیشرو بودن این نهادها در ارتقای بهره‌وری است.

دکتر محمد جواد ایروانی همچنین درباره سهم واقعی نهادهای انقلاب اسلامی از اقتصاد کشور افزود: این نهادها به رغم سهم بسیار کمی که در اقتصاد دارند و فقط ۱.۵ درصد از تولید ناخالص ملی را شامل می‌شوند، اما در الگو سازی و تحول می‌توانند پیشرو باشند.

به گفته رئیس شورای سیاست گذاری جایزه ملی تعالی و پیشرفت، این جایزه با بهره‌گیری از برگزیدگان شبکه ارزیابان کشور که دارای تجربه بالا و رعایت کامل بی‌طرفی هستند، یک ارزیابی کامل از شرکت ارائه می‌دهد و این همانند همان آزمایش کلی (چک آپ) است که افراد انجام می‌دهند. پس از این ارزیابی، وضعیت هر شرکت در ابعاد مختلف مدیریتی روشن می شود و از اینجاست که نقاط بهبود شناسایی شده و با اجرای آنها شرکتها، خروجی های خود را افزایش می‌دهند.

گفتنی‌ست، دومین دوره جایزه ملی تعالی و پیشرفت با حضور مدیران و اعضای هیأت مدیره ۴۰۰ شرکت داخلی و با شرکت جمعی از مقامات کشوری و دانشگاهیان برگزار شد.



آخرین اخبار

سخن‌نگاشت | پیام نوروزی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳

پیام تسلیت دکتر فخاری برای درگذشت والده دکتر باقری

امروز فرزند شهید بودن یک آزمون است

طی مقدمات عملیات ساخت پروژه رفاهی نوشهر

کوثر راهی جز نخبه محوری و نقشه های دانش بنیان ندارد

آیت الله رئیسی در افتتاحیه نمایشگاه روایت خدمت 

تبیین دستاوردها در نمایشگاه روایت خدمت

علی عفتی مدیرعامل شرکت مرغ اجداد زربال شد

لزوم نگرش راهبردی به نفت

دعوت مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر به حضور در انتخابات

گام های پایانی معین کوثر تا هوشمندسازی

میثم صفرزاده فرمانده بسیج سازمان اقتصادی کوثر شد

کیفیت بالا بازار بتلند را به رشد سه برابری رساند

ارتقاء جایگاه زاگرس در میان نیروگاه های کشور

پیام تسلیت دکتر فخاری بخاطر درگذشت مادر شهیدان اسماعیلی

گزارش تصویری | حضور دکتر فخاری در نمایشگاه مطبوعات

چگونه سهم مردم در اقتصاد افزایش می یابد؟

اقتصاد با تامین مالی پروژه های توسعه تولید رشد میکند

مدرس زاده معاون توسعه همکاری های بخش خصوصی معاونت علمی ریاست جمهوری شد

دو گزارش از شرکت کشت و صنعت خاوردشت

پربازدیدترین اخبار