اخبار سازمان / انتصابات
سه‌شنبه   ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ / ۱۰:۴۵
کد خبر: ۵۹۲
تعداد بازدید: ۲۶۲۲

اولین رویداد نوآورانه و استارتاپی کشاورزی در کشور

به همت سازمان اقتصادی کوثر برگزار می‌­شود

 

رویداد نوآورانه و استارتاپی کوثر (روناک)

ایده ایرانی - کالای ایرانی

 

اولین رویداد نوآورانه و استارتاپی کشاورزی در کشور به همت سازمان اقتصادی کوثر، چهارشنبه  ۳۰ خرداد ماه ۱۳۹۷ در محل سالن همایش‌های بین المللی برج میلاد، تالار رودکی برگزار می‌­شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان اقتصادی کوثر، در راستای سیاست‌­های ابلاغی اقتصاد مقاومتی در حوزه نوآوری و ایجاد بستر جهت استفاده از ظرفیت­‌های داخلی حوزه کشاورزی، این مهم در سازمان اقتصادی کوثر مورد بررسی قرار گرفت و در جهت استفاده از ظرفیت واحد‌های نوآور جهت تجاری سازی ایده­‌ها، در گام نخست به برگزاری رویداد نوآورانه روناک در حوزه کشاورزی اقدام می­‌نماید.

معاون برنامه‌­ریزی و امور اقتصادی سازمان اقتصادی کوثر اظهار کرد: در دنیای امروز ساختار اقتصادی شرکت­‌ها با گذشته به طور اساسی تغییر کرده و شاخص‌های سخت افزاری و دارایی‌های مشهود که دیروز در جایگاه یک بنگاه اقتصادی نقش تعیین­ کننده داشت، جای خود را به نوآوری و خلق محصولات جدید و دارایی‌های نرم افزاری داده است.

وی بیان داشت: توسعه اقتصادی بر پایه نوآوری و خلاقیت و استفاده از دانش، استوار است و تولید علم و دانش و بهره­ گیری و گسترش آن در سطح جامعه در تمام زمینه‌های اجتماعی، توانمندی و قدرت ایجاد می‌کند و کشور‌هایی که بخش قابل ملاحظه ­ای از تولید علم و دانش را به خود اختصاص داده ­اند، از نظر صنعتی، توسعه ­یافته و از توان اقتصادی و سیاسی بالایی برخوردارند.

وکیلی در ادامه گفت: کشور‌های توسعه­ یافته علاوه بر تقویت استفاده از مزیت‌های نسبی که غالباً متکی بر منابع طبیعی می‌باشند، به خلق ثروت متکی به نوآوری و دانش روی آورده‌اند.

وی با اشاره به استقبال اکوسیستم کارآفرینی جهت استفاده از ظرفیت شرکت­‌های تابعه سازمان برای تجاری ­سازی ایده­‌های حوزه کشاورزی که در مرحله ابتدایی رشد خود قرار دارند، افزود: سازمان اقتصادی کوثر نیز از رسوخ نوآوری در شرکت‌های تابعه در حوزه کشاورزی با هدف ایجاد ثروت استقبال می‌نماید.

 

حمایت از طرح­‌های نوآور و مشارکت با بنگاه‌های اقتصادی دانش­ محور

یکی از راهکار‌های حمایت از خودکفایی پایدار در محصولات استراتژیک

 اولین رویداد نوآورانه و استارتاپی کشاورزی در کشوربه همت سازمان اقتصادی کوثر برگزار می¬شود

معاون برنامه ­ریزی و امور اقتصادی سازمان اقتصادی کوثر تصریح کرد: واقعیت این است که یکی از علل اساسی زیاده‌روی در مصرف و همچنین تمایل مردم به مصرف کالا‌های خارجی، پایین بودن کیفیت محصولات و کالا‌های داخلی است و این مسأله در بلند مدت باعث سلب اطمینان مردم از کیفیت اکثر کالا‌های داخلی شده است؛ بنابراین استفاده از دانش برای بهینه کردن کیفیت محصولات داخلی و حمایت از واحد‌های نوآور می‌تواند ترغیب مردم را به مصرف کالا‌های داخلی به همراه داشته باشد.

وی گفت: به این ترتیب، از یک سو وابستگی کشور به محصولات و ارز خارجی جهت واردات این کالا‌ها کاهش می‌یابد و از سوی دیگر، با ارتقای کیفیت محصولات داخلی، زمینه رقابت این کالا‌ها با کالا‌های مشابه در بازار‌های خارجی فراهم می‌شود و در نهایت، با افزایش گستره کالا‌های صادراتی، آسیب‌پذیری کشور در برابر تحریم کالا‌های صادراتی کاهش می‌یابد.

وکیلی با بیان این­که از مهمترین مزایای استفاده از ایده­‌های نوآورانه ایرانی برای تولید کالای ملی و ارائه خدمات به مردم، قدرت سازگاری و تطبیق ایده ­ها و طرح­‌های نوآورانه با شرایط اقتصادی اجتماعی و برخواستن آن­ها از نیاز‌های مبتنی بر الگوی زندگی و کسب و کار ایرانی اسلامی و معرفی به جامعه است، افزود: باید توجه داشت یکی از عوامل اساسی رشد تولید سرانه ملی، حمایت از طرح ­های نوآور و مشارکت با بنگاه‌های اقتصادی دانش ­محور می ­باشد و در حقیقت، یکی از راه کار‌های خودکفایی پایدار در محصولات استراتژیک، ارتقای فناوری و افزایش بهره‌وری عوامل تولید و استفاده از ظرفیت سازمان­‌های بزرگ در جهت دانش ­بنیان نمودن تولیداتی است که ظرفیت آن­ها در شرکت­‌ها وجود دارد.

وی ادامه داد: پایه و اساس این موضوع، ایجاد ساختار‌هایی است که شرایط را برای توسعه فعالیت‌های مبتنی بر دانش در سطوح مختلف سازمانی از طریق مشارکت با شرکت‌های کوچک و متوسط به وجود می‌آورد.

وکیلی در پایان از رویداد نوآورانه و استارتاپی کوثر (روناک) به عنوان فرصتی برای تزریق نوآوری و ایده­‌های نو برای سازمان اقتصادی کوثر که دارای زیرساخت­‌های تولیدی و شبکه­‌های توزیعی در کل کشور می‌باشد، یاد کرد که امکان تجاری ­سازی ایده‌های ایرانی را مبتنی بر توانایی عوامل داخلی با هدف ایجاد ثروت فراهم می­ سازد.

معاون برنامه ­ریزی و امور اقتصادی سازمان اقتصادی کوثر افزود: روناک به صورت تخصصی اولین رویداد نوآورانه حوزه  کشاورزی در سطح کشور خواهد بود که توسط سازمان اقتصادی کوثر برگزار می ­شود.

لازم به ذکر است در این رویداد ۱۲۷ طرح و ایده در حوزه­‌های مختلف کشاورزی، دامپروری، طیور و آبزیان توسط واحد‌های نوآور مستقر در مراکز نوآوری و پارک‌های علم وفناوری ارائه و طی دو مرحله داوری توسط ۳ گروه از متخصصان حوزه­‌های مختلف انجام شد. در نهایت ۴۰ طرح منتخب به رویداد روناک فرا خوانده شدند و از این تعداد ۷ طرح برتر بر اساس نظر داوران و نیاز سرمایه گذاران و شرکت­‌های تابعه سازمان اقتصادی کوثر در حضور مدیران ارشد شرکت‌های تابعه گروه کشاورزی به ارائه طرح خود می­ پردازند تا بر این اساس نسبت به جذب سرمایه و تجاری ­سازی ایده خود مشارکت بُرد - بُرد را برای طرفین به همراه داشته باشد.

رویداد روناک با هدف شناسایی سیستماتیک ایده ­ها و طرح­‌هایی است که در حوزه کشاورزی برای رسیدن به اهداف تجاری­ سازی و تولید ثروت و توسعه بخش کشاورزی با حمایت از نوآوری و خلاقیت و توسعه اقتصاد دانش ­بنیان در بخش کشاورزی و رونق اقتصاد محلی مبتنی بر فناوری و توسعه کارآفرینی با حمایت از ایجاد واحد‌های کوچک و متوسط دانش‌بنیان و فناور فعال در زمینه‌های کشاورزی، برگزار خواهد شد. /
آخرین اخبار

سخن‌نگاشت | پیام نوروزی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳

پیام تسلیت دکتر فخاری برای درگذشت والده دکتر باقری

امروز فرزند شهید بودن یک آزمون است

طی مقدمات عملیات ساخت پروژه رفاهی نوشهر

کوثر راهی جز نخبه محوری و نقشه های دانش بنیان ندارد

آیت الله رئیسی در افتتاحیه نمایشگاه روایت خدمت 

تبیین دستاوردها در نمایشگاه روایت خدمت

علی عفتی مدیرعامل شرکت مرغ اجداد زربال شد

لزوم نگرش راهبردی به نفت

دعوت مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر به حضور در انتخابات

گام های پایانی معین کوثر تا هوشمندسازی

میثم صفرزاده فرمانده بسیج سازمان اقتصادی کوثر شد

کیفیت بالا بازار بتلند را به رشد سه برابری رساند

ارتقاء جایگاه زاگرس در میان نیروگاه های کشور

پیام تسلیت دکتر فخاری بخاطر درگذشت مادر شهیدان اسماعیلی

گزارش تصویری | حضور دکتر فخاری در نمایشگاه مطبوعات

چگونه سهم مردم در اقتصاد افزایش می یابد؟

اقتصاد با تامین مالی پروژه های توسعه تولید رشد میکند

مدرس زاده معاون توسعه همکاری های بخش خصوصی معاونت علمی ریاست جمهوری شد

دو گزارش از شرکت کشت و صنعت خاوردشت

پربازدیدترین اخبار