سایر اخبار / سایر شرکت ها
دوشنبه   ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ / ۲۱:۲۱
کد خبر: ۱۱۹۵
تعداد بازدید: ۸۲۲۷

تبیین نقش سازمان در اکوسیستم نوآوری کشور و رفع محرومیت از محل نوآوری، اهداف برگزاری دومین رویداد کارآفرینی اجتماعی و توسعه کسب و کار کوچک مقیاس روناک

یاسر عبدی از برگزاری دومین رویداد کارآفرینی اجتماعی و توسعه کسب و کار کوچک مقیاس روناک توسط موسسه کسب و کار رویش کوثر با هدف محرومیت زدایی از محل نوآوری و نقش سازمان اقتصادی کوثر در اکوسیستم نوآوری کشور در روز چهارشنبه ۱۳ شهریور ماه ۱۳۹۸ در هتل همای تهران خبر داد.

عبدی مدیرعامل موسسه توسعه کسب و کار رویش کوثر در گفتگو با روابط عمومی سازمان اقتصادی کوثر

مدیرعامل مؤسسه توسعه کسب و کار رویش کوثر در گفتگوی اختصاصی با روابط عمومی سازمان اقتصادی کوثر، اهداف و خط مشی برگزاری دومین رویداد روناک (کارآفرینی اجتماعی و توسعه کسب و کار کوچک مقیاس) را تشریح کرد.

یاسر عبدی با اشاره به اهداف دوره نخست رویداد روناک گفت: بر اساس سیاست‌های سازمان تصمیم گرفته شد تا فضایی جهت گردهمایی نخبگان، صاحبان ایده، شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌های تابعه سازمان و فعالان اقتصادی با هدف تبادل نظر در خصوص توسعه فعالیت‌های نوآورانه فراهم گردد که این بستر در قالب رویداد روناک فراهم و ظرفیت و پتانسیل شرکت‌های سازمان به شرکت‌های دانش بنیان در حوزه کشاورزی معرفی گردید.

وی ادامه داد: نخستین رویداد روناک با هدف آشنایی شرکت‌های سازمان با اکو سیستم نوآوری و همچنین تبیین جایگاه سازمان و نقشی که می‌تواند در جهت توسعه این اکو سیستم در حوزه کشاورزی ایفا نماید پرداخته شد.

مدیرعامل توسعه کسب و کار رویش کوثر افزود: از بین طرح‌های پذیرفته شده در رویداد نخست، سه طرح به مرحله عقد قرارداد با شرکت‌های سازمان رسید که عمده این طرح‌ها با محوریت گروه کشاورزی کوثر در مرحله توسعه نمونه اولیه رسید که پس از رفع ایرادات نهایی به مرحله توسعه انبوه خواهد رسید و ۲ طرح برگزیده نیز با جذب سرمایه از بخش خصوصی به مرحله اجرا درآمد و فرآیند توسعه کسب و کار آن در حال طی شدن می‌باشد.

یاسر عبدی یادآور شد: تجربه حاصل از نخستین رویداد روناک منجر به تشویق شرکت‌های سازمان جهت پذیرش شرکت‌های دانش بنیان و از طرفی برنامه ریزی جهت ارتقاء زیر ساخت‌های شرکت‌های تابعه با هدف کمک به توسعه محصولات دانش بنیان گردید.

مدیرعامل موسسه رویش در ادامه پیرامون دومین رویداد روناک اظهار داشت: این رویداد در حوزه کار آفرینی اجتماعی؛ توسعه کسب و کار کوچک مقیاس با تمرکز بر مناطق کمتر توسعه یافته و محروم، دو هدف را دنبال خواهد کرد: ۱- ایجاد فضایی جهت تبادل نظر و شناسایی طرح‌های دانش بنیان که بتواند در جهت محرومیت زدایی، ایجاد درآمد پایدار، افزایش سطح معیشتی ساکنین روستا حول بند ۲ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی فراهم سازد.

یاسر عبدی افزود: نکته مهم و هدف اساسی برگزاری رویداد روناک ۲ هدایت طرح‌های نوآورانه به سمت توسعه روستایی و ایجاد مشاغل پایدار در سال رونق تولید بوده است.

وی گفت: امیدوارم طی برگزاری رویداد روناک ۲، همگام با شرکت‌های دانش بنیان و نخبگان جهادی به سوی عینیت بخشیدن به اقتصاد مقاومتی با تأکید بر بند یک و دو سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) گام برداریم و قطعاً استفاده از شرکت‌های دانش بنیان و نخبگان با حمایت‌های سازمان مسیر رسیدن به یک توسعه پایدار در مناطق کمتر توسعه یافته را تسریع خواهد نمود.

وی در پایان با اشاره به تعداد طرح‌های پذیرش شده در دومین رویداد روناک یادآور شد: ۶۸ طرح تا قبل از برگزاری رویداد پذیرش شد که پس از انجام دو مرحله داوری، ۵ طرح منتخب در روز رویداد به ارائه طرح خود خواهند پرداخت که ان شاالله با همکاری فی ما بین، نسبت به اجرایی شدن این ایده‌ها اقدام نماییم.
 
انتهای پیام /
 
آخرین اخبار

مولدسازی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است

جهش تولید، عامل مهمی در تقویت معیشت مردم است

اقتصاد کشور با خودکفایی های کوثر توانمندتر شد

افزایش تولید کلزا در مزارع پیشگامان توسعه کشاورزی کوثر

بهره برداری از "داشبورد رصد بازار مسکن" در گروه معین کوثر

اخذ گواهینامه IR توسط شرکت مرغک

نماینده بنیاد شهید گواهینامه بین المللی حمایت از حقوق معنوی را از آن خود کرد

سخن‌نگاشت | پیام نوروزی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳

پیام تسلیت دکتر فخاری برای درگذشت والده دکتر باقری

امروز فرزند شهید بودن یک آزمون است

طی مقدمات عملیات ساخت پروژه رفاهی نوشهر

کوثر راهی جز نخبه محوری و نقشه های دانش بنیان ندارد

آیت الله رئیسی در افتتاحیه نمایشگاه روایت خدمت 

تبیین دستاوردها در نمایشگاه روایت خدمت

علی عفتی مدیرعامل شرکت مرغ اجداد زربال شد

لزوم نگرش راهبردی به نفت

دعوت مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر به حضور در انتخابات

گام های پایانی معین کوثر تا هوشمندسازی

میثم صفرزاده فرمانده بسیج سازمان اقتصادی کوثر شد

کیفیت بالا بازار بتلند را به رشد سه برابری رساند

پربازدیدترین اخبار