سایر اخبار / سایر شرکت ها
چهارشنبه   ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ / ۱۹:۱۹
کد خبر: ۱۱۹۷
تعداد بازدید: ۱۱۳۱۳

گزارش مشروح دومین رویداد روناک (کارآفرینی اجتماعی و توسعه کسب و کار کوچک مقیاس)

یاسر عبدی مدیرعامل مؤسسه توسعه کسب و کار رویش کوثر گفت: طرح‌ها و پروژه‌های استارتاپی، دانش بنیان، توسعه کسب و کار کوچک مقیاس و توانمندسازی اقتصادی با بهره گیری از امکانات سازمان و ارائه مشاوره‌های فنی در کشور، به ویژه مناطق محروم که خود گامی مهم در راستای ایجاد اشتغال به شمار می‌آید از اهداف دومین رویداد کارآفرینی اجتماعی و توسعه کسب و کار کوچک مقیاس روناک است.
برگزیدگان دومین رویداد کارآفرینی اجتماعی و توسعه کسب و کار کوچک مقیاس روناک ۲
 
به گزارش روابط عمومی سازمان اقتصادی کوثر، دومین رویداد کارآفرینی اجتماعی و توسعه کسب و کار کوچک مقیاس روناک (رویداد  نوآورانه و استارتاپی کوثر) با محوریت شناسایی طرح‌ها و ایده‌های نوآورانه، توسعه‌ی کسب و کار‌های خرد و کوچک مقیاس، توانمندسازی افراد و ایجاد درآمد پایدار برای مناطق روستایی، توسعه فعالیت‌های نوآورانه و دانش بنیان با هدف بهبود معیشت مناطق روستایی، جمع سپاری و ارتقاء بهره وری تولیدات روستایی درحوزه کشاورزی و محصولات ارگانیک، گردشگری و بوم گردی، سلامت، صنایع دستی، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا با حضور نخبگان و کارشناسان در محل هتل هما تهران توسط موسسه توسعه کسب و کار رویش کوثر وابسته به سازمان اقتصادی کوثر برگزار شد.
 

لزوم توسعه کسب و کار‌های کوچک در حوزه نرم افزاری

 

یاسر عبدی مدیر عامل موسسه توسعه کسب و کار رویش کوثر در مراسم دومین رویداد کارآفرینی اجتماعی و توسعه کسب و کار کوچک مقیاس روناک (رویداد نوآورانه و استارتاپی کوثر) تأکید کرد: امروز در این مراسم شاهد توضیحات طراحان و ایده پردازان در حوزه نرم افزار و اپلیکیشن بودیم که واقعا کار‌های جالبی را انجام دادند و برخی از این طرح ها، فرآیندی است که می‌تواند به توسعه کسب و کار‌های کوچک در حوزه نرم افزاری کمک شایانی کند.
وی ادامه داد: هر رویدادی باید برترین‌هایی را هم داشته باشد و ما سه نفر را به عنوان تیم‌های برتر در حوزه طراحان نرم افزاری معرفی نمودیم و باید گفت که توسعه کسب و کار‌های کوچک، نوآورانه و جذاب بوده است.
 

اهمیت طرح هوشمند سیستم مدیریت گردشگری برای گردشگران

 

دانیال کیقبادی مدیر عامل شرکت فناوری برتر تندرستی در این مراسم با اشاره به ارائه سیستم مدیریت الکترونیکی گردشگر بر پایه داده کاوری «تورآن» گفت: شرکت فناوری برتر تندرستی با به کار گیری نیروی جوان و متخصص پیشرو در تولید سیستم‌های هوشمند است.
وی ادامه داد: طرحی که می‌خواهیم ارائه دهیم، طرح سیستم مدیریت گردشگری و حاصل سال‌ها تحقیق و بررسی در زمینه گردشگری است و ما در این طرح هوشمند، می‌خواهیم همراه گردشگر باشیم.
کیقبادی تاکید کرد: در گذشته بعد از کار و مشغله‌های شغلی، تصمیم می‌گرفتیم که آخر هفته را برای گردشگری و تفریح به خارج از خانه برویم و در نهایت، کنار جاده و یا رودخانه‌ای می‌رفتیم، اما اکنون با توجه به تغییر ذائقه خرید مردم، ذائقه گردشگری هم تغییر کرده است و دوست داریم که به یک شهر و یا روستایی سفر کنیم.
مدیر عامل شرکت فناوری برتر تندرستی تاکید کرد: در حال حاضر اگر بخواهیم به جایی سفر کنیم، یک مرجع خوب برای اطلاعات گردشگری نداریم و با توجه به میزان افزایش گردشگری در کشورمان، نیاز به چنین مرجعی حس می‌شود و ما در این طرحمان، تلاش کردیم که سلیقه کاربر و مقصد‌های گردشگری را پیشنهاد دهیم؛ به این صورت که در طول سفر، گردشگر را همراهی خواهیم کرد و نظرخواهی برای ما اهمیت دارد و تلاش می‌کنیم که پکیج سفر را پیشنهاد دهیم و در طول مسیر راهبری اش کنیم و مسیرجاده‌ها را به او با این طرح بگوییم و در نتیجه یک مرجع در گردشگری شویم.
 

ثبت طرح استحصال عطر و اسانس از گل شبدر ایرانی زراعی

 

محمد شاهوردی طراح استحصال عطر و اسانس از گل شبدر ایرانی زراعی در ادامه این رویداد به توضیحاتی درباره طرحش پرداخت و گفت: سال گذشته بود که طرح ما به مرحله ثبت گردید و خبرش در اخبار سراسری هم منعکس شد و وزیر جهاد کشاورزی معتقد بودند که طرح‌های کمی با موضوع کشاورزی به مرحله ثبت می‌رسد، اما خوشحالیم که طرح ما ثبت شد.
وی ادامه داد: برای پرورش گل محمدی، سه سال زمان و مقدار ۸ هزار مترمکعب آب نیاز است و این در حالی است که گل شبدر، یک ساله نتیجه می‌دهد و سرمایه گذاری زیادی نمی‌خواهد و می‌تواند جزو اولویت‌های بخش کشاورزی کشورمان باشد.
شاهوردی تاکید کرد: بیشترین سطح کشت گل شبدر ایرانی در لرستان است و می‌توان آن را برای توسعه کشاورزی و کاهش استفاده از سموم و کود‌های شیمیایی در زمین‌های کشاورزی مفید دانست.
 

حمایت از طرح جوراب‌های گیاهی باعث کاهش قند خون می‌شود

 

مرضیه آقا جانی از طراحان تولید جوراب‌های کاهش قند بر پایه گیاهان داروئی نیز در این مراسم، طرح خود را تشریح کرد و گفت: ما در راستای میل به توسه پایدار کشور ملزم به استفاده از گیاهان دارویی و صنعتی به ویژه در مناطق روستایی کم برخوردار هستیم و ما تحقیق و بررسی زیادی از گیاهان بومی ایرانی فراموش شده کردیم که در استان‌های شمالی و جنوب و کویری ایران وجود دارند و برای سلامتی انسان بسیار مفید هستند، اما در طول زمان دستخوش فراموشی شده اند و از آن‌ها استفاده نمی‌شود.
وی ادامه داد: برخی از این گیاهان، در زمان تماس داشتن با قسمت‌هایی از بدن باعث کاهش قند انسان می‌شوند و می‌توان گفت که این گیاهان دارای ماده‌ای هستند که در کاهش قند در بدن موثرند و اگر به صورت یک پوشش دربیایند می‌توانند مبتلایان به این عارضه را یاری دهند.
آقاجانی در پایان تاکید کرد: ویژگی‌های منحصر به فرد این محصول این است که یکبار مصرف می‌شود و بعد از استفاده، برای محیط زیست آسیب چندانی ندارد و امیدوارم که از چنین محصولی حمایت شود.
 

ساخت شبکه‌ای هوشمند جهت ارتباط کشاورز با مصرف کننده

 

همچنین مرتضی عباس زاده طراح سیستم مدیریت زنجیره‌ای مواد غذایی تولید روستا با استفاده از بلاکچین در مراسم دومین رویداد کارآفرینی اجتماعی و توسعه کسب و کار کوچک مقیاس روناک (رویداد نوآورانه و استارتاپی کوثر) با اشاره به ویژگی‌های طرح خود تصریح کرد: این شبکه و سیستم مدیریت زنجیره‌ای مواد غذایی ویژگی‌های زیادی دارد و همه افراد می‌توانند به این شبکه دسترسی داشته باشد و می‌توان در آن، مراحل تولید و تا رسیدن مواد غذایی به مصرف کننده را شفاف سازی کرد؛ برای مثال ذکر شود که این مواد غذایی از کجا آمده و به کجا می‌رود و در چه شرایطی نگهداری شده است.
وی ادامه داد: مصرف کننده با شبکه‌ای که ما در اختیارش قرار می‌دهیم، می‌تواند در خصوص محصولی که خریداری می‌کند، اطلاعات بیشتری کسب نماید و در نهایت می‌تواند از این طریق بین خریدار واقعی و فروشنده که کشاورزان هستند، ارتباط بهتری برقرار کرد.
عباس زاده خاطر نشان کرد: به واسطه این شبکه، کشاورزان می‌توانند محصولاتشان را به واسطه قرارداد‌های هوشمند و مالی به صورت پیش خرید در اختیار مصرف کننده قرار دهند؛ برای مثال در استان مازندران در ماه‌های اردیبهشت و خرداد، کشاورزان با مشکلات مالی مواجهند و مجبور میشوند که محصولاتشان را با کمترین قیمت ممکن به فروش برسانند، اما از طریق این شبکه می‌توان این مشکل را حل کرد و خریدار را یافت و به صورت پیش خرید، محصولاتشان را فروخت.
 

تجلیل از «طراحان برتر» در حوزه «اپلیکیشن‌ها و نرم افزارها» در دومین آئین رویداد نوآورانه و استارتاپی کوثر

 

در پایان این مراسم، برگزیدگان اول تا سوم در حوزه اپلیکیشن‌ها و نرم افزار‌ها توسط موسسه توسعه کسب و کار رویش کوثر به ترتیب زیر معرفی و از آن‌ها تجلیل شد:
رتبه اول - کارن آهنگری طراح اپلیکیشن گیلیمو از شرکت ایده پردازان هنر آریایی
رتبه دوم - مرتضی عباس زاده طراح سیسم مدیریت زنجیره مواد غذایی تولید روستا با استفاده از بلاکچین
رتبه سوم - دانیال کیقبادی مدیر عامل شرکت فناوری برتر تندرستی
یادآور می‌شود رویداد کارآفرینی اجتماعی و توسعه کسب و کار کوچک مقیاس روناک با محوریت شناسایی طرح‌ها و ایده‌های نوآورانه، توسعه‌ی کسب و کار‌های خرد و کوچک مقیاس، توانمندسازی افراد و ایجاد درآمد پایدار برای مناطق روستایی، توسعه فعالیت‌های نوآورانه و دانش بنیان با هدف بهبود معیشت مناطق روستایی، جمع سپاری و ارتقاء بهره وری تولیدات روستایی درحوزه کشاورزی و محصولات ارگانیک، گردشگری و بوم گردی، سلامت، صنایع دستی، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا برگزار شد.

انتهای پیام /
 
آخرین اخبار

سخن‌نگاشت | پیام نوروزی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳

پیام تسلیت دکتر فخاری برای درگذشت والده دکتر باقری

امروز فرزند شهید بودن یک آزمون است

طی مقدمات عملیات ساخت پروژه رفاهی نوشهر

کوثر راهی جز نخبه محوری و نقشه های دانش بنیان ندارد

آیت الله رئیسی در افتتاحیه نمایشگاه روایت خدمت 

تبیین دستاوردها در نمایشگاه روایت خدمت

علی عفتی مدیرعامل شرکت مرغ اجداد زربال شد

لزوم نگرش راهبردی به نفت

دعوت مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر به حضور در انتخابات

گام های پایانی معین کوثر تا هوشمندسازی

میثم صفرزاده فرمانده بسیج سازمان اقتصادی کوثر شد

کیفیت بالا بازار بتلند را به رشد سه برابری رساند

ارتقاء جایگاه زاگرس در میان نیروگاه های کشور

پیام تسلیت دکتر فخاری بخاطر درگذشت مادر شهیدان اسماعیلی

گزارش تصویری | حضور دکتر فخاری در نمایشگاه مطبوعات

چگونه سهم مردم در اقتصاد افزایش می یابد؟

اقتصاد با تامین مالی پروژه های توسعه تولید رشد میکند

مدرس زاده معاون توسعه همکاری های بخش خصوصی معاونت علمی ریاست جمهوری شد

دو گزارش از شرکت کشت و صنعت خاوردشت

پربازدیدترین اخبار