سایر شرکت ها / برق و الکترونیک
چهارشنبه   ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ / ۲۰:۲۴
کد خبر: ۱۰۲۵
تعداد بازدید: ۱۲۵۶۵

26 اسفند ماه 97 عرضه اولیه 5 درصد از سهام 3 هزار میلیارد ریالی نیروگاه زاگرس کوثر

صبح امروز نشست خبری بررسی وضعیت شرکت تولید و مدیریت نیروگاه زاگرس کوثر در شرکت فرابورس ایران با حضور خبرنگاران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان اقتصادی کوثر همزمان با 22 اسفند ماه، پنجاهمین نشست خبری «یک دیدار یک عرضه» با اصحاب رسانه با موضوع آغاز عرضه اولیه نماد «بزاگرس» و با حضور قائم مقام سازمان اقتصادی کوثر به عنوان سهامدار عمده و مدیرعامل و سایر اعضاء هیأت مدیره شرکت تولید و مدیریت نیروگاه زاگرس کوثر در فرابورس ایران برگزار شد.

مالک رحمتی در این نشست خبری ضمن تشکر از زحمات مدیران شرکت فرابورس ایران، کارگزاری بانک دی به عنوان مدیر عرضه سهام و مدیرعامل و اعضاء هیأت مدیره شرکت تولید و مدیریت نیروگاه زاگرس کوثر در فرایند پذیرش سهام این شرکت در فرابورس، گفت: پس از عرضه سهام شرکت سرمایه گذاری سبحان در گذشته به عنوان اولین شرکت عرضه کننده سهام از شرکت های تابعه سازمان اقتصادی کوثر در بازار سرمایه، نیروگاه زاگرس کوثر به عنوان دومین شرکت طی روزهای آینده در بازار دوم فرابورس ایران عرضه اولیه خواهد شد.

قائم مقام مدیرعامل سازمان در ادامه افزود: استراتژی سازمان اقصادی کوثر در راستای مردم محور کردن اقتصاد، عرضه بالغ بر 70 درصد پرتفوی سرمایه‌گذاری خود در بازار سرمایه است و به زودی شرکت های مرغ ماهان، کشت و صنعت شریف آباد، گروه سرمایه گذاری کشاورزی کوثر و دیگر شرکت های سازمان در سال 98 در بازار سرمایه عرضه خواهد شد.

عضو هیأت مدیره سازمان با اشاره به این که این سازمان همواره به دنبال شفافیت در عملکرد و نظارت عمومی است، ادامه داد: سازمان اقتصادی کوثر قصد دارد با جدیت تمام در بازار سرمایه بیش از پیش حضور داشته و نقش آفرینی نماید و با استفاده از مشارکت مردم در راستای رسالت سازمانی خود که تحقق اقتصاد مقاومتی در عرصه فعالیت های این سازمان است، گام بردارد.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان به عنوان سهامدار عمده شرکت تولید و مدیریت نیروگاه زاگرس کوثر افزود: نیروگاه زاگرس کوثر از استراتژیک‌‌ترین نیروگاه‌های کشور است و با ظرفیت و موقعیت خاص و ویژه ای که دارد تنها نیروگاه کشور است که به صورت مستقیم به دیاله عراق متصل است و مزیت صادرات مستقیم برق را به کشور عراق دارا می­باشد.

وی در ادامه در خصوص سایر مزایای شرکت تولید و مدیریت نیروگاه زاگرس کوثر، اظهار داشت: این نیروگاه در سند راهبردی و برنامه های آینده از تمرکز صرف بر نیروگاه حرارتی گام خود را فراتر نهاده است؛ از جمله این برنامه های توسعه ای می توان به احداث نیروگاه بیوگاز دامی و سایر حوزه های انرژی تجدید پذیر اشاره نمود که در حال حاضر در مرحله انجام مطالعات فنی و اقتصادی قرار دارد.

رحمتی ضمن اشاره به طرح توسعه احداث نیروگاه سیکل ترکیبی زاگرس کوثر، بیان داشت: قرارداد احداث بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی زاگرس کوثر با هدف افزایش تولید و راندمان این نیروگاه با شرکت مپنا به امضاء رسیده و هم اکنون در مرحله بانک پذیری جهت استفاده از تسهیلات ارزی صندوق توسعه ملی به عاملیت بانک صنعت و معدن قرار دارد.

قائم مقام مدیرعامل سازمان در پاسخ به سؤالی در خصوص تغییرات سرمایه شرکت تولید و مدیریت زاگرس کوثر گفت: بالطبع افزایش سرمایه این شرکت نیز همانند سایر شرکت های سازمان با توجیه اقتصادی مناسب در آینده انجام خواهد شد.

ایشان در خاتمه خاطرنشان ساخت: سازمان اقتصادی کوثر به حمایت از سهام خود حساس است و سهام عرضه شده از طرف شرکت تولید و مدیریت نیروگاه زاگرس کوثر و سایر شرکت های این سازمان قطعاً بدون متولی نخواهد بود و سازمان اقتصادی کوثر فرای تعهد خرید قانونی خود به فرابورس نسبت به سرمایه خود ارزش قائل است و پشتیبانی و حمایت خود را از آن دریغ نخواهد داشت.

جعفری مدیرعامل شرکت تولید و مدیریت نیروگاه زاگرس کوثر نیز ضمن تشکر از حمایت های سازمان اقتصادی کوثر به عنوان سهامدار عمده، گزارشی از موفقیت ها و دستاوردهای این نیروگاه طی سال های گذشته به سمع و نظر اصحاب رسانه رساند و ابراز امیدواری کرد که این نیروگاه بتواند با بهره گیری از مدیران و پرسنل جوان، پُرتلاش و متخصص خود و با استفاده از ظرفیت های موجود در داخل کشور در پیشبرد اهداف مدنظر خود به ویژه اجرای 2 واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی زاگرس کوثر و احداث نیروگاه بیوگاز دامی موفق بوده و با افزایش درآمد خود بیش از پیش در تأمین منافع صاحبان سهام این شرکت گام بردارد.

گفتنی است عرضه اولیه 150 میلیون سهم شرکت تولید و مدیریت نیروگاه زاگرس کوثر روز یکشنبه مورخ 26 اسفند ماه 97 توسط کارگزاری بانک دی انجام خواهد شد.

26 اسفند ماه 97 عرضه اولیه 5 درصد از سهام 3 هزار میلیارد ریالی نیروگاه زاگرس کوثر

انتهای پیام /

آخرین اخبار

دستگاه های جوجه کشی شرکت مکانیزاسیون در مسیر صادرات

انتصاب سرپرست شرکت صنایع ماشین های الکتریکی جوین

مولدسازی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است

جهش تولید، عامل مهمی در تقویت معیشت مردم است

اقتصاد کشور با خودکفایی های کوثر توانمندتر شد

افزایش تولید کلزا در مزارع پیشگامان توسعه کشاورزی کوثر

بهره برداری از "داشبورد رصد بازار مسکن" در گروه معین کوثر

اخذ گواهینامه IR توسط شرکت مرغک

نماینده بنیاد شهید گواهینامه بین المللی حمایت از حقوق معنوی را از آن خود کرد

سخن‌نگاشت | پیام نوروزی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳

پیام تسلیت دکتر فخاری برای درگذشت والده دکتر باقری

امروز فرزند شهید بودن یک آزمون است

طی مقدمات عملیات ساخت پروژه رفاهی نوشهر

کوثر راهی جز نخبه محوری و نقشه های دانش بنیان ندارد

آیت الله رئیسی در افتتاحیه نمایشگاه روایت خدمت 

تبیین دستاوردها در نمایشگاه روایت خدمت

علی عفتی مدیرعامل شرکت مرغ اجداد زربال شد

لزوم نگرش راهبردی به نفت

دعوت مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر به حضور در انتخابات

گام های پایانی معین کوثر تا هوشمندسازی

پربازدیدترین اخبار