صفحه نخست / فنی و مهندسی
جمعه   ۲۵ فروردين ۱۳۹۶ / ۱۶:۱۰
کد خبر: ۱۰۶
تعداد بازدید: ۷۷۲۰
پیوند فناوری و ابنیه

معین کوثر؛ پیشرو در ساخت و ساز با دانش روز

گروه سرمایه گذاری عمران و ساختمان معین کوثر به منظور حضور موثر و فعال در صنعت ساختمان، جهت تأمین نیازها در بخش های مختلف تشکیل شده و در نقاط مختلف کشور حضوری فعال دارد.

به گزارش روابط عمومی سازمان اقتصادی کوثر، صنعت ساختمان یکی از صنایعی است که تمامی کشورهای توسعه یافته در مسیر توسعه، آنرا بومی سازی کرده اند. از اینرو وجود شرکت های متعدد صاحب صلاحیت در عرصه ساخت و ساز، یکی از مشخصه های اقتصادی کشورهای توسعه یافته است.

ایران نیز با دارا بودن شرکت های متعدد صاحب نام در عرصه ساخت ابنیه، اگرچه از برخی کشورهای همسایه خود و بسیاری از کشورهای جهان، چند گام جلوتر است اما نسبت به کشورهای توسعه یافته، هنوز فاصله معناداری دارد.

در ایران بیشتر شرکت های فعال در این عرصه، به فرآیند سنتی ساخت و ساز بیش از تکنیک های روز و فناوری های نوین ساخت توجه دارند و یکی از علل فاصله صنعت ساختمان ایران با این صنعت در کشورهای توسعه یافته، همین عدم توجه به فناوری های روز در ساخت ابنیه است.

با این حال، در بین چند هزار شرکت فعال ایرانی در این عرصه، تعدادی از شرکت ها با به روز سازی اقدامات خود و استفاده از فناوری های نوین توانسته اند گام به گام شرکت های برتر صنعت ساختمان حرکت کنند.

یکی از این شرکت ها، شرکت گروه سرمایه گذاری عمران و ساختمان معین کوثر است. این شرکت که یکی از شرکت های زیرمجموعه سازمان اقتصادی کوثر است، با قابلیت سرمایه گذاری و سرمایه پذیری در صنعت ساختمان و تکیه بر توانمندی و تخصص مهندسان ایرانی که با مهندسی ارزش و استفاده از فناوری های روز جهت ارتقای بهره وری همراه شده، در راستای بهبود عملکرد و کاهش زمان اجرا و هزینه های مختلف صنعت ساختمان اعم از تولید، مشارکت، سرمایه گذاری و ارائه خدمات مشاوره ای و مهندسی فعالیت می کند.

این شرکت با معرفی و بهره گیری از فناوری های نوین در ساخت و ساز جهت ارتقای کیفیت و سرعت با محوریت صرفه جویی در مصرف انرژی، توانسته سازه هایی که از خود به یادگار می گذارد را هماهنگ با آخرین فناوری های روز جهان در صنعت ساختمان احداث کند.

سرمایه گذاری و مشارکت در احداث پروژه های ساختمانی یکی از زمینه های فعالیت این شرکت است. در این زمینه، طرح هایی که دارای توجیه اقتصادی و فنی در زمینه ساخت هستند، با سرمایه گذاری و مشارکت بخش های فنی و تخصصی شرکت ساخته شده و سازه ای متناسب با نیازهای کارفرما و مطابق با تکنولوژی های روز جهان در صنعت ساختمان احداث می شود. در این خصوص، حتی طرح هایی که دارای توجیه فنی و اقتصادی نباشند، با بهره گیری از بخش مشاوران شرکت و با ارائه خدمات مشاوره ای و مهندسی، بر اساس اصول پایه فنی و مالی و جایگزینی روش های نوین ساخت و ساز با روش های سنتی، بازتعریف شده و به عنوان یک طرح با توجیه مناسب اقتصادی و فنی به کارفرما عرضه می شوند.

یکی از مشکلات بخش ساخت و ساز، تأمین مالی پروژه ها به ویژه طرح های بزرگ انبوه سازی و ساخت و ساز ابنیه خاص مثل مراکز درمانی و آموزشی است. در این بخش، شرکت گروه سرمایه گذاری عمران و ساختمان معین کوثر، با تعریف فرآیندی کارآمد در جهت جذب سرمایه گذار در صنعت ساختمان فعالیت می کند و اگر پروژه ای بعد از گذر از مراحل مطالعه و سنجش قابلیت های فنی و اقتصادی، در بخش تأمین مالی دچار مشکل باشد، می تواند با بهره گیری از توانمندی های موجود در بدنه شرکت، موفق به جذب سرمایه گذار شود؛ که در این خصوص شرکت گروه سرمایه گذاری عمران و ساختمان معین کوثر، علاوه بر جذب سرمایه گذار خارج از شرکت، خود نیز با پشتوانه توان فنی و مالی موجود، اقدام به سرمایه گذاری در خرید، توسعه و تکمیل انواع پروژه های مسکونی، اداری، تجاری، رفاهی، مجموعه های کشاورزی، کارخانه ای و ... می کند.

از جمله مواردی که این شرکت را نسبت به دیگر شرکت های فعال در بخش ساخت و ساز متمایز کرده، بهره گیری از تیم مهندسان مسلط بر ضوابط شهری و قوانین مشمول بر ساخت و ساز درون شهری و برون شهری است. به طوری که با آشنایی کامل بر فرآیند تسطیح و آماده سازی و اخذ مجوزهای لازم از سازمان های ذیربط جهت انجام فعالیت های ساختمانی، در زمان اخذ این مجوزها و زمان اجرای پروژه، تسریع خواهد شد.

برخی کارفرمایان دولتی و خصوصی در اجرای پروژه های ساختمانی، فقط طرح اولیه احداث پروژه را در ذهن دارند و هیچ مطالعه و امکان سنجی فنی و مالی برای اجرای طرح مورد نظر خود انجام نداده اند. شرکت گروه سرمایه گذاری عمران و ساختمان معین کوثر در بخش مطالعه و بررسی های فنی و مالی پروژه ها نیز گروه های تخصصی را فعال کرده که با انجام مطالعات و بررسی های فنی، مالی، مدیریتی و نظارت و اجرای طرح های سرمایه گذاری، نیاز به برون سپاری به شرکت های دیگر برای انجام مطالعات و ارائه گزارشهای فنی و مالی را از بین برده و خود در این بخش ها ارائه خدمات می دهد.

این شرکت با تأسیس و ایجاد واحدهای کسب و کار (SBU) با عنایت به پروژه محوری ساختار و چالاک بودن این واحدها، در زمینه طراحی و اجرای فرآینده های تشکیلاتی در امور مدیریت و کنترل پروژه های ساختمانی و ارائه خدمات فنی، تأمین منابع مالی، سرمایه گذاری، مدیریتی، سازماندهی و مشاوره ای فعالیت می کند.

عضویت در انجمن انبوه سازان مسکن استان تهران و دارا بودن رتبه یک انبوه سازی کشور، خود معرف توانمندی های این شرکت در صنعت ساختمان است.

در ادامه اشاره کوتاهی به مهمترین پروژه های در حال اجرای این شرکت می کنیم.

* پروژه برج های تجاری - مسکونی کیو

پروژه مسکونی تجاری کیو مرتفع ترین برج غرب کشور با بهره مندی از امکاناتی از قبیل واحدهای مسکونی، تجاری، مراکز خرید، مراکز تفریحی و ورزشی، رستوران، کافی شاپ، هایپرمارکت، فود کورت، مگامال، مهد کودک و ... تمامی خواسته ها و نیازهای ساکنین و مراجعه کننده ها را پاسخگو خواهد بود.

این پروژه با هدف انجام پروژه ها و طرح های اقتصادی در استانهای محروم، توسعه کارآفرینی و اشتغال جامعه هدف، ارتقای جایگاه رقابتی در رشته فعالیت های هدف، توانمندسازی سرمایه های انسانی، پوشش حداکثری استانداردهای محصولات و خدمات، ارتقای کمی و کیفی ارائه خدمات فنی و مهندسی در داخل کشور و ... در حال انجام است.

این پروژه در استان لرستان، شهر خرم آباد و در زمینی به مساحت 17 هزار و 289 متر و با زیر بنایی بالغ بر 165 هزار متر مربع در دو برج 30 طبقه در حال احداث است.


* پروژه برج مسکونی - تجاری المپیک



این پروژه با هدف افزایش رضایت مشتریان و مصرف کنندگان کالا و خدمات، پوشش حداکثری استانداردهای محصولات و خدمات، ارتقای جایگاه رقابتی در رشته فعالیت های هدف، ارتقای کمی و کیفی ارائه خدمات فنی و مهندسی در داخل کشور و ... در میدان المپیک شهر تهران با کاربری مسکونی و تجاری در حال ساخت است.

این برج در زمینی به مساحتی حدود 6 هزار و 249 متر مربع و با زیربنایی بالغ بر حدود 42 هزار و 217 مترمربع احداث می شود.

* پروژه رفاهی - تجاری یاسوج



مجنمع پروژه رفاهی - تجاری یاسوج با در نظر گرفتن رفع نیازهای رفاهی، تجاری و ورزشی در شهر یاسوج بر اساس فرهنگ سنتی استان کهکیلویه و بویراحمد و همچنین طبیعت و بناهای سنتی این استان طراحی شده است.

این پروژه در زمینی به مساحت 20 هزار مترمربع و با زیربنایی 90 هزار مترمربعی با هدف انجام پروژه ها و طرح های اقتصادی در استان های محروم، توسعه کارآفرینی و اشتغال جامعه هدف، ارتقای جایگاه رقابتی در رشته فعالیت های هدف، ارتقای کمی و کیفی ارائه خدمات فنی و مهندسی در داخل کشور و ... در حال ساخت است.

*پروژه تجاری امین حضور



این پروژه در خیابان ری کلانشهر تهران با هدف توسعه کارآفرینی و اشتغال جامعه هدف، توسعه بازارهای داخلی، توانمندسازی سرمایه های انسانی و ... در زمینی به مساحت حدودی 362 مترمربع و با زیربنایی حدود 2612 مترمربع در حال ساخت است.

انتهای پیام/

آخرین اخبار

جهش تولید، عامل مهمی در تقویت معیشت و بزرگ شدن سفره مردم است

اقتصاد کشور با خودکفایی های کوثر توانمندتر شد

افزایش تولید کلزا در مزارع پیشگامان توسعه کشاورزی کوثر

بهره برداری از "داشبورد رصد بازار مسکن" در گروه معین کوثر

اخذ گواهینامه IR توسط شرکت مرغک

نماینده بنیاد شهید گواهینامه بین المللی حمایت از حقوق معنوی را از آن خود کرد

سخن‌نگاشت | پیام نوروزی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳

پیام تسلیت دکتر فخاری برای درگذشت والده دکتر باقری

امروز فرزند شهید بودن یک آزمون است

طی مقدمات عملیات ساخت پروژه رفاهی نوشهر

کوثر راهی جز نخبه محوری و نقشه های دانش بنیان ندارد

آیت الله رئیسی در افتتاحیه نمایشگاه روایت خدمت 

تبیین دستاوردها در نمایشگاه روایت خدمت

علی عفتی مدیرعامل شرکت مرغ اجداد زربال شد

لزوم نگرش راهبردی به نفت

دعوت مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر به حضور در انتخابات

گام های پایانی معین کوثر تا هوشمندسازی

میثم صفرزاده فرمانده بسیج سازمان اقتصادی کوثر شد

کیفیت بالا بازار بتلند را به رشد سه برابری رساند

ارتقاء جایگاه زاگرس در میان نیروگاه های کشور

پربازدیدترین اخبار