سایر شرکت ها / عمران و ساختمان
سه‌شنبه   ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ / ۲۰:۱۲
کد خبر: ۱۶۳
تعداد بازدید: ۳۵۴۳
حضور موفق جمکو در نمایشگاه نفت؛

بازار داخلی در انتظار افزایش ظرفیت تولید جمکو است

مدیرعامل یکی از شرکت های خصوصی فعال در بخش مهندسی فروش الکتروموتور، از وجود ظرفیت مازاد تقاضا در بازار نسبت به ظرفیت عرضه محصولات جمکو در خصوص تمایل به خرید تولیدات جمکو خبر داد و خواستار افزایش ظرفیت تولید در کارخانه شرکت جمکو شد.
بازار داخلی در انتظار افزایش ظرفیت تولید جمکو است
 

به گزارش روابط عمومی سازمان اقتصادی کوثر، در 4 روز برگزاری بیست و دومین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران که در فاصله زمانی شانزدهم تا نوزدهم اردیبهشت ماه در مرکز برگزاری نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شد، بازدید ها و مراجعات متعددی به غرفه شرکت جمکو صورت گرفت. این مراجعات دامنه گسترده ای از خواسته ها و اهداف متفاوت را در بر می گرفت.

حضور دانشجویان به منظور کسب اطلاع از آخرین وضعیت صنعت ساخت الکتروموتور و آینده شغلی این صنعت، حضور نمایندگانی از واحدهای بزرگ پتروشیمی مستقر در عسلویه و ماهشهر برای مذاکره در خصوص تأمین الکتروموتورهای ضد انفجار، بازدید برخی مدیران دولتی از دستاوردهای صنعتی تولید داخل، مراجعه شرکت های فعال در بخش بازاریابی و فروش محصولات صنعتی و ... تنها بخشی از اهداف و خواسته های مراجعه کنندگان بود.

در بین تمامی مراجعات متعدد صورت گرفته به غرفه شرکت جمکو در نمایشگاه بین المللی نفت امسال، یک مورد بسیار جالب و متمایز از دیگر موارد بود.

مدیرعامل یکی از شرکت های خصوصی فعال در بخش مهندسی فروش الکتروموتور، از وجود ظرفیت مازاد تقاضا در بازار نسبت به ظرفیت عرضه محصولات جمکو در خصوص تمایل به خرید تولیدات جمکو خبر داد و خواستار افزایش ظرفیت تولید در کارخانه شرکت جمکو شد.

با «محمد کاظم قرمزی» مدیرعامل شرکت پمپ یاران که مطرح کننده این موضوع در غرفه شرکت جمکو بود، به گفت وگو پرداختیم.

************

سازمان کوثر: از چه سالی با شرکت جمکو آشنا شدید و از چه کسانی اقدام به خرید محصولات تولیدی این شرکت می کنید؟

قرمزی: از ابتدای شکل گیری شرکت جمکو با این شرکت آشنایی پیدا کردم و شروع همکاری ما به سال 73 – 74 باز می گردد که سالهای ابتدایی شروع فعالیت شرکت جمکو بود. شرکت پمپ یاران از همان ابتدا یکی از شرکای تجاری اصلی شرکت جمکو بود.

ما در تهران فعالیت می کنیم. شرکت بازرگانی موتور پمپ یاران در سال 1374 در تهران تأسیس شد و هدف از تشکیل این شرکت، تأمین و عرضه انواع پمپ و الکتروموتور و متعلقات وابسته به آن بود. در حال حاضر شرکت موتور پمپ یاران به عنوان بزرگترین نماینده برندهای معتبری چون گروه پمپ سازی ایران یا همان پمپیران، گروه الکتروموتورسازی ایران یا همان جمکو و موتوژن شناخته می شود. تا امروز پروژه های متعدد و موفقی را با سازمان های بزرگ دولتی و خصوصی از جمله زیرمجموعه های وزارت نیرو ، وزارت نفت و وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام داده ایم که در اغلب این پروژه ها در بخش الکتروموتور، از تولیدات شرکت جمکو بهره گرفته ایم.

توزیع محصولات تولیدی شرکت جمکو را از همان ابتدا در سطح استان تهران و سطح ایران آغاز کردیم اما به دلیل گسترش بازار سطح تهران، آرام آرام فعالیت خودمان را در بازار تهران متمرکز کردیم.

سازمان کوثر: بیشتر چه محصولاتی از شرکت جمکو خریداری می کنید؟

قرمزی: شرکت جمکو یک محصول عام به اسم الکتروموتور دارد که در انواع و اقسام و با ظرفیت های مختلف تولید می شود. شرکت پمپ یاران نیز در بخش تأمین و فروش تمامی الکتروموتورهای تولیدی جمکو در انواع و ظرفیت های مختلف فعالیت می کند. شرکت جمکو در سالهای ابتدایی بیشتر تولیدات خود را در سایزهای بزرگ انجام می داد که به تبع آن ما نیز در بخش فروش همان ظرفیتی که در جمکو تولید می شد را عرضه می کردیم؛ اما در 4 – 5 سال اخیر شرکت جمکو تولیدات خود را در بخش الکتروموتورهای کوچک تر افزایش داده و تنوع محصولاتش را گسترده کرده است که ما نیز در بخش تأمین و فروش الکتروموتورها، فعالیت های خود را گسترده تر کرده ایم.

* کیفیت و عمل به تعهدات از شاخصه های جمکو است

سازمان کوثر: چه فاکتوری در شرکت جمکو وجود داشته که موجب شده شرکت شما بیش از 20 سال مشتری ثابت محصولات جمکو باشد؟

قرمزی: کیفیت و عمل به تعهدات است که رضایت در پی دارد. این مشخصه ها در فعالیت شرکت جمکو دیده می شود. جمکو در ابتدا چون با شرکت مطرح زیمنس همکاری داشته، توانسته با بهره گیری از توان علمی و فنی این شرکت به عنوان یک شریک قدرمتند، کار خود را با بسترسازی های مبتنی بر دانش و تکنولوژی آغاز کند و با تعهد و تعقل، فعالیت های خود را گسترش داده و روز به روز به کیفیت محصولات تولیدی خود افزوده است؛ لذا اکنون محصولی با کیفیت مورد پسند مشتری تولید می کند. ماشین آلات شرکت جمکو خصوصا در بخش قالب سازی و تلورانس گیری ماشین آلاتی قوی و دقیق هستند. به جرأت می توانم بگویم که فیدبکی که از بازار در خصوص فروش محصولات جمکو می گیریم، فیدبکی بسیاری خوب است.

به علت طراحی و ساخت دقیق الکتروموتور در کارخانه جمکو، در طول سالهای متمادی فروش محصولات این شرکت، میزان نقص فنی و ایرادات رایج در محصولات مشابه، در تولیدات جمکو در محدوده استانداردهای جهانی و کمتر از 1.5 تا 2 درصد بوده است. همین مسئله موجب شده تا جمکو اعتماد مصرف کنندگان را به عنوان یک سرمایه عظیم کسب کند.

ما در طول دو دهه اخیر، گرچه پروژه های زیادی را اجرا کرده ایم اما به مشکل بزرگی بر نخوردیم. در پروژه هایی که هم خیلی اهمیت داشتند و هم از حساسیت های زیادی در تجهیزات برخورد بودند، الکتروموتورهای شرکت جمکو توانستند کیفیت مقبولی را در زمان بهره برداری از خود نشان دهند.

سازمان کوثر: شما بیشتر به عنوان یک شرکت بازرگانی در کار تهیه و توزیع این الکتروموتورها هستید؟

قرمزی: قالب فعالیت های تجاری ما به همین صورت است؛ ولی در پروژه هایی که تأمین و تجهیز پروژه های آبرسانی باشد، کار پیمانکاری و اجرا را نیز برعهده می گیریم. لذا همه جا چه در کارهای تأمین و فروش و چه در کارهای پیمانکاری و اجرا، این الکتروموتورها را توزیع می کنیم.

* جمکو به عنوان یک تولید کننده کیفی شناخته شده است

سازمان کوثر: زمانی که در کار پیمانکاری هستید، کارفرمایانی که در زیرمجموعه وزارت نیرو و یا زیرمجموعه وزارت نفت هستند، برای تأمین الکتروموتور از خارج از کشور به جای خرید از تولیدات داخلی به شما فشار نمی آورند؟

قرمزی: در سالهای اول فعالیت و ابتدای بسیاری از پروژه ها، مقاومت هایی در مقابل خرید داخلی الکتروموتور صورت می گرفت اما اخیرا با توجه به اینکه از یک سو شرکت جمکو به دلیل سالها ارائه الکتروموتور با کیفیتی مطلوب، به عنوان یک تولیدکننده کیفی شناخته شده و از سوی دیگر، در سالهای اخیر در کشور بیشتر به مباحثی چون اقتصاد مقاومتی و ساخت داخل توجه شده است؛ جنس ایرانی الان جایگزین جنس خارجی شده و پذیرفته اند که شرکت جمکو یک تولیدکننده داخلی با کیفیت مطلوب است؛ هر چند که هنوز جای کار بسیاری است تا در تمامی بخش ها، تمامی پروژه ها و تمامی بازار نیاز داخلی به الکتروموتور مطرح شویم.

سازمان کوثر: ظرفیت های داخلی و خارجی را چطور ارزیابی می کنید؟ چقدر ظرفیت برای توسعه فعالیت های جمکو وجود دارد؟

قرمزی: گله اصلی ما از شرکت جمکو این است که به اندازه نیاز بازار تولید ندارد. این خیلی مهم است که موتورهای روتین یعنی تولید روتینش را با نیاز بازار مطابقت دهد. همیشه جمکو باید محصولات خود را به تعداد مورد درخواست و نیاز مشتری بتواند تأمین و عرضه کند.

* بیش از 75 تا 80 درصد الکتروموتورهایی که در داخل کشور خریداری و نصب می شوند از خارج وارد می شود

سازمان کوثر: یعنی الان تقاضا وجود دارد اما عرضه محدود است؟

قرمزی: بله، تقاضا وجود دارد و بسیار هم زیاد وجود دارد. نیاز بازار داخلی به الکتروموتور امروز بسیار زیاد است ولی متأسفانه شرکت جمکو یک کمی از این بابت عقب نشینی دارد. اگر تولیدات جمکو بیشتر شود، من فکر می کنم حجم بازار، حجم بسیار خوبی برای جذب این افزایش ظرفیت است.

در حال حاضر بیش از 75 تا 80 درصد الکتروموتورهایی که در داخل کشور خریداری و نصب می شوند از خارج وارد می شود که کالاهای ارزان تر و بی کیفیت تر از تولید داخلی هستند. بعضا این الکتروموتورها از کشورهای آسیای جنوب شرقی وارد می شوند که می دانید گرچه رقیب کیفی نیستند اما رقیب قیمتی و حجمی هستند.

این در حالی است که اگر شرکت جمکو اقدام به سرمایه گذاری و گسترش حجم تولید خود کند، تقاضا برای محصولات تولیدی جمکو وجود دارد و شرکت هایی مثل شرکت ما که سابقه درخشانی در مدیریت فروش کالای داخلی دارند، می توانند در بازاریابی و فروش تولیدات جدید جمکو نقش موثری را ایفا کنند؛ فقط نیاز است که مدیران جمکو به این نتیجه برسند که پس از سالها تلاش برای بومی سازی و دست یابی به دانش روز طراحی و تولید الکتروموتور، امروز وقت آن رسیده که ظرفیت های عملی تولید خود را افزایش دهند.

پایان/

آخرین اخبار

سخن‌نگاشت | پیام نوروزی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳

پیام تسلیت دکتر فخاری برای درگذشت والده دکتر باقری

امروز فرزند شهید بودن یک آزمون است

طی مقدمات عملیات ساخت پروژه رفاهی نوشهر

کوثر راهی جز نخبه محوری و نقشه های دانش بنیان ندارد

آیت الله رئیسی در افتتاحیه نمایشگاه روایت خدمت 

تبیین دستاوردها در نمایشگاه روایت خدمت

علی عفتی مدیرعامل شرکت مرغ اجداد زربال شد

لزوم نگرش راهبردی به نفت

دعوت مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر به حضور در انتخابات

گام های پایانی معین کوثر تا هوشمندسازی

میثم صفرزاده فرمانده بسیج سازمان اقتصادی کوثر شد

کیفیت بالا بازار بتلند را به رشد سه برابری رساند

ارتقاء جایگاه زاگرس در میان نیروگاه های کشور

پیام تسلیت دکتر فخاری بخاطر درگذشت مادر شهیدان اسماعیلی

گزارش تصویری | حضور دکتر فخاری در نمایشگاه مطبوعات

چگونه سهم مردم در اقتصاد افزایش می یابد؟

اقتصاد با تامین مالی پروژه های توسعه تولید رشد میکند

مدرس زاده معاون توسعه همکاری های بخش خصوصی معاونت علمی ریاست جمهوری شد

دو گزارش از شرکت کشت و صنعت خاوردشت

پربازدیدترین اخبار