سلامت و بهداشت / سلامت و بهداشت
يکشنبه   ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ / ۱۲:۲۳
کد خبر: ۱۸۲
تعداد بازدید: ۲۸۵۹
گام بلند سلامت؛

صف مشتاقان خارجی برای همکاری با تهران الکتریک از "عرب هلث" تا "ایران هلث"

شرکت تهران الکتریک در فاصله زمانی سه ماه، در دو رویداد بین المللی بزرگ صنعت سلامت در منطقه حضور یافت. این دو حضور موثر و متوالی دستاورد‌های جالبی به دنبال داشت.

به گزارش روابط عمومی سازمان اقتصادی کوثر، نمایشگاه تجهیزات پزشکی دبی (عرب هلث) بزرگترین نمایشگاه و کنگره در خاورمیانه و دومین نمایشگاه بزرگ پزشکی در جهان است. در حقیقت کمتر عرصه مهم دیگری برای بازار تجهیزات و مراقبت های پزشکی همچون این نمایشگاه در جهان وجود دارد که بتوان هم در آن آموخت، هم سایر بازرگانان و فعالان را ملاقات کرد و هم به تجارت پرداخت. بازدیدکنندگان از این نمایشگاه می توانند با پیشگامان این صنعت جهانی در سازمان های منطقه ای و بین المللی در طی بیش از چهار روز ملاقات کنند و از ارائه طیف گسترده ای از محصولات و خدمات به طور همزمان بهره ببرند. در دوره گذشته، بیش از 4000 تولید کننده، توزیع کننده و شرکت خدماتی مرتبط، نوین ترین فناوری ها، ابداعات و شیوه بهره برداری از آنها را در معرض نمایش گذاشتند. از جمله محصولات و خدماتی که تولیدکنندگان و توزیع کنندگان در معرض نمایش قرار می دهند، می توان به محصولات تجهیزات پزشکی، تجهیزات آزمایشگاهی، تجهیزات تشخیص طبی، فناوری های فیزیوتراپی و ارتوپدی، کالاها و لوازم مصرفی بیمارستان ها، محصولات و خدمات جراحی، فناوری اطلاعات و ارتباطات در مراقبت های بهداشتی، مدیریت تسهیلات، خدمات پزشکی، رادیولوژی و خدمات مشاوره ای در مراقبت های بهداشتی اشاره کرد.

چهل و یکمین دوره این نمایشگاه بهمن ماه سال گذشته در دبی برگزار شد . شرکت تهران الکتریک که از شرکت های زیرمجموعه سازمان اقتصادی کوثر است، در این دوره از نمایشگاه عرب هلث حضوری پررنگ و موثر داشت. در این نمایشگاه، شرکت های مختلف خارجی با حضور در غرفه تهران الکتریک و مذاکره با مسئولان این شرکت، با توانمندی های شرکت تهران الکتریک آشنا شدند.

بعد از گذشت حدود 3 ماه از زمان برگزاری نمایشگاه عرب هلث، بیستمین دوره نمایشگاه بین المللی ایران هلث در تهران برگزار شد و شرکت تهران الکتریک همچون گذشته با حداکثر توان در این دوره از نمایشگاه حضور یافت. نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی، دارویی و خدمات سلامت ایران با نام ایران هلث و با 20 سال سابقه، به عنوان دومین رخداد بزرگ در حوزه تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی، دارویی و خدمات سلامت در منطقه محسوب می شود.

به عبارتی شرکت تهران الکتریک در فاصله زمانی سه ماه، در دو رویداد بین المللی بزرگ صنعت سلامت در منطقه حضور یافت. این دو حضور موثر و متوالی دستاوردهای جالبی به دنبال داشت.

یکی از مهمترین نتایج، آشنایی چندین شرکت خارجی با برند تهران الکتریک و توانمندی های این شرکت در نمایشگاه عرب هلث و پیگیری مذاکرات این شرکت ها با شرکت تهران الکتریک در نمایشگاه ایران هلث بود. به طوریکه شرکت های خارجی که با حضور در غرفه تهران الکتریک در نمایشگاه عرب هلث در دبی، مذاکراتی با مسئولان تهران الکتریک داشتند، در روزهای پایانی اردیبهشت ماه با حضور در تهران و در جریان برگزاری نمایشگاه ایران هلث، با حضور در غرفه تهران الکتریک خواستار ادامه مذاکرات با این شرکت ایرانی شدند.

در خصوص این رخداد و همچنین شرایط امسال بازدیدکنندگان و مراجعان شرکت تهران الکتریک در نمایشگاه بین المللی ایران هلث با «مرضیه رفیعی» کارشناس ارشد فروش شرکت تهران الکتریک به گفت وگو پرداختیم.

سازمان کوثر: چه مسئولانی امسال از غرفه تهران الکتریک در نمایشگاه بین المللی ایران هلث بازدید کردند؟

رفیعی: جناب آقای وزیر به همراه هیئت همراهشان، رئیس سازمان غذا و دارو و هیئت همراهشان، رئیس اداره کل تجهیزات پزشکی، ریاست و کارشناسان بخش صادرات اداره کل تجهیزات پزشکی، افرادی از معاونت بهداشت و امداد و درمان ناجا، افرادی از سپاه پاسداران در بخش خرید تجهیزات، ریاست دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور و ... مسئولانی بودند که از غرفه تهران الکتریک در نمایشگاه ایران هلث بازدید داشتند؛ همچنین مدیران و کارشناسان متعددی از شرکت های مختلف ایرانی و خارجی در نمایشگاه امسال از غرفه شرکت بازدید کردند.

سازمان کوثر: شرکت هایی بودند که از نمایشگاه عرب هلث با شما در ارتباط بوده باشند و نمایشگاه ایران هلث به دنبال ادامه مذاکرات به غرفه شما مراجعه کرده باشند؟

رفیعی: بله، شرکت های متعددی بودند که می توان به عنوان مثال کمپانی کُمِد چین را نام برد که تجهیزات رادیولوژی ارائه می کنند و در نمایشگاه عرب هلث از غرفه تهران الکتریک بازدید کرده بودند و در نمایشگاه ایران هلث نیز به دنبال ادامه مذاکرات با تهران الکتریک بودند.

شرکت چینی دیگری نیز که ارائه دهنده تجهیزات سیتی اسکن بود در نمایشگاه ایران هلث برای همکاری با شرکت ما ابراز تمایل داشت، شرکت های متعدد دیگری نیز بودند که می توان در این میان از شرکت های کره ای و پاکستانی نیز نام برد.

سازمان کوثر: هر کدام از این صحبت ها به نتیجه برسد ممکن است منجر به تولید محصول جدیدی شود؟

رفیعی: به هر حال باید همکاری با شرکت های خارجی از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار گیرد. مثلا همین شرکت کُمِد حدود سه ماه پیش پیشنهاداتی برای همکاری داشت که در کمیته مربوطه در تهران الکتریک رأی نیاورده بود، اما انقدر پیگیر بودند که با پیشنهادات جدید به ایران هلث آمده بودند. در مجموع اگر صحبت ها به نتیجه برسد و بررسی های فنی و اقتصادی مثبت ارزیابی شود، امکان آغاز همکاری جدید، حتی در بخش تولید محصولات وجود دارد.

سازمان کوثر: در حال حاضر نمایندگی از چه شرکت هایی دارید؟

رفیعی: در حال حاضر از شرکت های Somethy فرانسه و Daesung کره نمایندگی داریم به طوری که از شرکت Somethy اقدام به خرید و واردات محصولات هیدروتراپی به خصوص وان های هیدروتراپی می کنیم و از شرکت Daesung دستگاه پروسسور خریداری می کنیم. یکی از زمینه های دیگری که فعالیت می کنیم ترک مناقصات و تشریفات دانشگاههای علوم پزشکی دولتی است.

سازمان کوثر: این ترک تشریفات به چه صورت است؟

رفیعی: دانشگاههای علوم پزشکی دولتی که خریدهای آنها بالای 200 میلیون تومان باشد، نمی توانند به صورت مسستقل خرید کنند، بلکه باید حتما با استفاده از یک شرکت واسط که آن شرکت هم باید دولتی باشد یا وابسته به یک ارگان دولتی باشد، این خرید را انجام دهند.

سازمان کوثر: یعنی می توانیم بگوییم شرکت تهران الکتریک به عنوان یک شرکت واسط که توانمندی و علم مشاوره خرید تجهیزات را دارد با دانشگاههای علوم پزشکی همکاری می کند؟

رفیعی: بله، دقیقا و خودش هم اقدام به خرید و توزیع برای مصرف کننده می کند.

سازمان کوثر: این اقدام به خرید و توزیع، برای همین دو محصول وان های هیدروتراپی و دستگاه پروسسور انجام می گیرد؟

رفیعی: فعلا همین دو تجهیز است تا ببینیم در آینده سیاسیت کاری شرکت به چه صورت باشد. فعلا سیاسیتی که به صورت جدی در حال پیگیری هستیم، سیاست تولید است. حالا هر زمان به نتیجه برسد چون بالاخره کاری زمان بر است.

سازمان کوثر: کار مشاوره تأمین تجهیزات پزشکی را فقط برای داخل کشور انجام می دهید؟

رفیعی: فعلا بله، فقط برای مشتریان داخل کشور است.

سازمان کوثر: مشتریان شما فقط دانشگاههای علوم پزشکی هستند؟

رفیعی: علاوه بر مراکز درمانی وابسته به دانشگاههای علوم پزشکی که عمده ترین مشتریان محصولات ما هستند. دستگاههای پروسسور را در برخی درمانگاههای خصوصی نصب کرده ایم. آخرین نمونه آن، درمانگاه سعدی بود که امسال تجهیز کردیم که یک درمانگاه خصوصی در شهریار است.

سازمان کوثر: از چه سالی فعالیت این شرکت در این بخش متمرکز است؟

رفیعی: از سال 86 در بخش تجهیز کردن بیمارستانها و مراکز درمانی متمرکز شده است.

سازمان کوثر: در سال 95 صحبت شد که یک تغییرات ساختاری در فعالیت ها ایجاد کنید؟

رفیعی: بله، صحبت برای ایجاد تغییرات ساختاری که مهمترین هدف آن ورود به بخش تولید تجهیزات است از سال گذشته آغاز شد.

سازمان کوثر: اگر به سمت تولید بروید، به سمت تولید صرف می روید یا تولید دانش بنیان، یعنی با انتقال فناوری همراه خواهد بود؟

رفیعی: بله، به سمت تولید دانش بنیان می رویم.

سازمان کوثر: فعلا هدف گذاری شده که چه تجهیزاتی را تولید کنید؟

رفیعی: تا امروز به سراغ دو سه تا تجهیز رفته ایم ولی فعلا به نتیجه نرسیدیم. یک مدت تولید مکمل های ورزشی مورد بررسی و مطالعه قرار گرفت که حالا در دست بررسی است.

سازمان کوثر: بررسی ها هم از دید علمی و هم از حیث توجیه اقتصادی صورت می گیرد؟

رفیعی: بله، هنوز بررسی ها ادامه دارد و نمی توان گفت چه زمانی به نتیجه برسد.

سازمان کوثر: در بخش دارو چطور؟ قرار است واردات دارو داشته باشید؟

رفیعی: در خصوص دارو، یک مدتی مجوز واردات تک نسخه ای دارو را داشتیم که باید دوباره در این زمینه اقدام کنیم. یک مدت رفتیم دنبالش به نتیجه نرسیدیم باید دوباره شروع کنیم. تا بخواهیم دوباره شروع کنیم یک مقدار زمان بر است.

سازمان کوثر: در نظر دارید که به عنوان شرکت بازرگانی هم در بخش تجهیزات پزشکی و هم در بخش دارو فعال باشید؟

رفیعی: بله، هم تجهیزات و هم دارو.

سازمان کوثر: به عبارتی تبدیل به بازوی تأمین داروی کشور شوید؟

رفیعی: بله، می خواهیم به تأمین نیاز کشور در کنار دیگر شرکت ها کمک کنیم.

سازمان کوثر: در خصوص ورود به بحث دارو استراتزی خاصی دارید؟

رفیعی: ابتدا به این صورت بود که در جهت تأمین نیاز یک سری از جانبازان که داروهای تک نسخه ای دارند و این داروها موجود نیست اقدام کنیم که این موضوع در حال بررسی است.

سازمان کوثر: یعنی می خواهید به واردات داروهای خاص ورود کنید؟

رفیعی: بله، دقیقا. فعلا داریم پیگیری اش را انجام می دهیم.

سازمان کوثر: اشاره داشتید در بخش تجهیزات پزشکی مذاکرات متعددی با شرکت های خارجی داشتید. آیا تهران الکتریک به دنبال این هست که نمایندگی های جدیدی بگیرد؟

رفیعی: بله، به دنبال این هستیم، ولی دوست نداریم که زیاد به سمت واردات رویم، بلکه برنامه های ما بر این اساس است که به سمت تولید برویم . چون تولید مستلزم این است که بیشترن نیرو و تمرکز را برای به نتیجه رسیدن آن بگذاریم و اگر بخواهیم این وسط وارداتی هم انجام شود از تولید عقب می مانیم. از اینرو، به دنبال افزایش واردات صرف نیستیم.

پایان/

 

 

 

آخرین اخبار

سخن‌نگاشت | پیام نوروزی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳

پیام تسلیت دکتر فخاری برای درگذشت والده دکتر باقری

امروز فرزند شهید بودن یک آزمون است

طی مقدمات عملیات ساخت پروژه رفاهی نوشهر

کوثر راهی جز نخبه محوری و نقشه های دانش بنیان ندارد

آیت الله رئیسی در افتتاحیه نمایشگاه روایت خدمت 

تبیین دستاوردها در نمایشگاه روایت خدمت

علی عفتی مدیرعامل شرکت مرغ اجداد زربال شد

لزوم نگرش راهبردی به نفت

دعوت مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر به حضور در انتخابات

گام های پایانی معین کوثر تا هوشمندسازی

میثم صفرزاده فرمانده بسیج سازمان اقتصادی کوثر شد

کیفیت بالا بازار بتلند را به رشد سه برابری رساند

ارتقاء جایگاه زاگرس در میان نیروگاه های کشور

پیام تسلیت دکتر فخاری بخاطر درگذشت مادر شهیدان اسماعیلی

گزارش تصویری | حضور دکتر فخاری در نمایشگاه مطبوعات

چگونه سهم مردم در اقتصاد افزایش می یابد؟

اقتصاد با تامین مالی پروژه های توسعه تولید رشد میکند

مدرس زاده معاون توسعه همکاری های بخش خصوصی معاونت علمی ریاست جمهوری شد

دو گزارش از شرکت کشت و صنعت خاوردشت

پربازدیدترین اخبار