اخبار سازمان / انتصابات
دوشنبه   ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ / ۱۹:۴۶
کد خبر: ۵۲۰
تعداد بازدید: ۴۴۲۹

برگزاری جلسه شورای پایگاه مقاومت بسیج سازمان اقتصادی کوثر

بسیج، یک رده سازمانی نیست، یک دیدگاه و تفکر اصیل است
 
به گزارش روابط عمومی سازمان اقتصادی کوثر، اولین جلسه شورای پایگاه مقاومت بسیج سازمان در دوره جدید فعالیت فرمانده پایگاه مقاومت بسیج، با حضور قائم مقام مدیرعامل سازمان درمحل سالن جلسات ستاد سازمان برگزار شد.

در این جلسه دکتر مالک رحمتی ضمن تشریح انتظارات سازمان از پایگاه مقاومت بسیج، گفت: بسیج یک رده سازمانی نیست، بسیج یک راه و تفکر است، به این معنا که یک مبنای نظری و علمی دارد و همان طورکه در فرمایشات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) هم گفته شده است، بسیج یک دیدگاه و تفکر اصیل است.

وی افزود: هسته اولیه انقلاب و حکومت پیامبر عظیم الشأن اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) یا حضرت امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) توسط عده‌ای شکل گرفت که آن‌ها بسیجیان ایشان بودند.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان ادامه داد: حضرت امام (رضوان الله تعالی علیه) هم که انقلاب کردند، حلقه‌ای دور ایشان، همان بسیج و تفکر بسیجی بود که بعد‌ها به پیدایش و شکل گیری بسیج منجر شد.

دکتر مالک رحمتی با تأکید بر این که بسیج و اندیشه بسیجی یادگرفتنی است، گفت: بسیجی یعنی نماد تمام ویژگی‌ها و اندیشه‌های بسیجی و به همان اندازه که ما بسیج را شناختیم، به همان اندازه بسیجی هستیم، به این معنا که تنها نماد و لباس بسیجی پوشیدن کافی نیست

وی گفت: بنا به فرموده مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) بین انقلابی گری و انقلابی نمایی فرق است؛ فرق این دو یک چیز است و آن هم حساسیت داشتن نسبت به انقلاب است و هرگاه بخواهند جامعه‌ای را خراب کنند، آن حساسیت را از بین می‌برند و به تعبیری دیگر بی تفاوت و خنثی می‌کنند.

قائم مقام مدیرعامل سازمان تصریح کرد: فرد بسیجی که نسبت به مسائل سیاسی، فرهنگی و اقتصادی بی تفاوت باشد، بسیجی نیست، حدیثی از حضرت امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) است که می‌فرمایند: بعد از من، امر به معروف و نهی از منکر را ترک می‌کنید، سؤال کردند منظور چیست؟ پاسخ دادند بعد از من هیچ کس برای امر به معروف و نهی از منکر شمشیر نمی‌کشد؛ آری او علی (علیه السلام) بود که چشم فتنه را کور کرد، در ادامه حدیث می‌فرمایند زمانی می‌رسد که شمشیر نمی‌کشید، زبانتان هم برای امر به معروف و نهی از منکر کار نمی‌کند. قلبتان هم برای امر به معروف و نهی از منکر نمی‌تپد و دغدغه تان را برای امر به معروف و نهی از منکر از دست می‌دهید.

وی با بیان این که در یک سازمان، ارزش به بهره وری بالای آن است و یک بسیجی باید بیش از همه دارای بهره وری باشد، گفت: زمان شناسی و اقدام به موقع، ویژگی بارز بسیج است.

دکتر مالک رحمتی افزود: بسیاری از قیام‌ها در طول تاریخ خوب بود، اما به موقع نبود؛ مثل قیام توابین که بعد از قیام امام حسین (علیه السلام) اتفاق افتاد، مثل قیام مختار که اساساً به قافله آن حضرت دیر رسید.

وی یکی دیگر از ویژگی بسیج و بسیجی را دشمن شناسی دانست و گفت: اندیشه حضرت امام (قدس سره) دو ستون دارد: تمسک به اسلام ناب محمدی (صلی الله علیه و آله و سلم) و استکبار ستیزی؛ امروز بسیجی و رهرو واقعی امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) و مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) افرادی هستند که خود را به اسلام ناب محمدی (صلی الله علیه و آله و سلم) گره بزنند و امروز باید دشمن شناسی را در وجودکودکانمان، سازمانمان، نیروهایمان تقویت کنیم.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان همچنین به مثلث دشمنی که از بدو اسلام تاکنون بوده و فقط در زمان‌های مختلف، شکل آن‌ها تغییر می‌کند، اشاره کرد و تصریح کرد: یک ضلع آن غرب است (نظام سلطه‌ای که با روش‌های نوین، همه چیز را تحریم می‌کند و فشار‌های اقتصادی که بر مسلمانان تحمیل می‌کند)، ضلع دیگر دشمن عربی است (به معنای سلفی و وهابی که در رأس آن محمد بن سلمان آن را هدایت می‌کند) و ضلع سوم عبری است.

وی در پایان از خلاقیت، نوآوری و پیش گام بودن به عنوان ویژگی دیگر بسیج و بسیجی نام برد.

در این جلسه سعید خان دایی قمصری ضمن تشریح برنامه‌های آینده بسیج، از برگزاری منظم جلسات شورای پایگاه مقاومت بسیج سازمان خبر داد. /


 

آخرین اخبار

دستگاه های جوجه کشی شرکت مکانیزاسیون در مسیر صادرات

انتصاب سرپرست شرکت صنایع ماشین های الکتریکی جوین

مولدسازی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است

جهش تولید، عامل مهمی در تقویت معیشت مردم است

اقتصاد کشور با خودکفایی های کوثر توانمندتر شد

افزایش تولید کلزا در مزارع پیشگامان توسعه کشاورزی کوثر

بهره برداری از "داشبورد رصد بازار مسکن" در گروه معین کوثر

اخذ گواهینامه IR توسط شرکت مرغک

نماینده بنیاد شهید گواهینامه بین المللی حمایت از حقوق معنوی را از آن خود کرد

سخن‌نگاشت | پیام نوروزی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳

پیام تسلیت دکتر فخاری برای درگذشت والده دکتر باقری

امروز فرزند شهید بودن یک آزمون است

طی مقدمات عملیات ساخت پروژه رفاهی نوشهر

کوثر راهی جز نخبه محوری و نقشه های دانش بنیان ندارد

آیت الله رئیسی در افتتاحیه نمایشگاه روایت خدمت 

تبیین دستاوردها در نمایشگاه روایت خدمت

علی عفتی مدیرعامل شرکت مرغ اجداد زربال شد

لزوم نگرش راهبردی به نفت

دعوت مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر به حضور در انتخابات

گام های پایانی معین کوثر تا هوشمندسازی

پربازدیدترین اخبار