اخبار سازمان / انتصابات
چهارشنبه   ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ / ۲۱:۲۲
کد خبر: ۵۴۵
تعداد بازدید: ۲۵۳۷
حضرت زهرا س. در دفاع از امامت و ولایت از همه چیزش گذشت

حضرت زهرا (سلام‌الله علیها) در دفاع از امامت و ولایت از همه چیزش گذشت

به گزارش روابط عمومی سازمان اقتصادی کوثر، به مناسبت ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) و هفته بزرگداشت مقام مادر و روز زن، نشست صمیمانه قائم مقام مدیرعامل و معاون توسعه منابع و پشتیبانی با بانوان شاغل در ستاد سازمان، ۱۶ اسفند ماه ۱۳۹۶ در محل سالن جلسات ستاد سازمان اقتصادی کوثر برگزار شد.

در این نشست، مالک رحمتی ضمن تبریک این روز به همکاران گفت: حضرت زهرای بتول (سلام الله علیها) آنقدر فضائل و ویژگی‌های منحصر به فرد دارد که هیچ زبانی قادر به بازگویی و شرح تبیین این فضائل نیست و این شخصیت جامع و بی بدیل در طول تاریخ بشریت برای همه آحاد ملت‌ها و حتی ائمه اطهار (علی‌ها سلام) الهام بخش و الگو بوده و خواهد بود.

رفتار حضرت در تمام عرصه‌های فردی و خانوادگی، اجتماعی برای رهروان واقعی اش سرشار از پیام و درس‌های ارزشمندی است که به بهانه این روز مبارک، تبریکاً و تیمناً به برخی به اختصار اشاره می‌کنم.

حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) در مقوله رسالت اجتماعی و نقش آفرینی در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی، می‌توان گفت: سیاسی‌ترین بانوی عالم است که در طول تاریخ با حرکت‌های هوشمندانه، به هنگام و اثر بخش را به یادگار گذاشته که تبیین هر کدام از آن‌ها پیام‌ها و عبرت آموزی‌هایی را برای جامعه خواهد داشت.

نحوه برخورد ایشان در مقوله اخذ بیعت اجباری از امیرالمومنین و حمایت ایشان از امام و، ولی بر حق زمانش، به اندازه ایی قاطع و اثر گذار بود که امروز وقتی تاریخ را مطالعه می‌کنیم اگر آن دفاع جانانه از حریم ولایت و امامت نبود چه بسا مسیر تاریخ اسلام عوض می‌شد و اسلام اموی جای اسلام ناب محمدی را می‌گرفت، ولی حرکت انقلابی حضرت مسیر تاریخ را تغییر داد و اثبات کرد که برای دفاع از حریم ولایت و امامت، معتقد به هیچ محدودیت و مصلحت اندیشی نبوده و با تمام توان و وجود وارد عرصه شده و در این مسیر به درجه عالی شهادت نائل آمد، حضرت زهرا (سلام الله علیها) یک انقلابیِ واقعی بود که در دفاع از امامت و ولایت از همه چیزش (جان، مال و فرزند) می‌گذرد تا ستون خیمه اسلام یعنی امامت و ولایت پابرجا بماند.

در صحنه‌ای دیگر نحوه برخورد ایشان در ماجرای غصب فدک، باز چهره دیگری از نفاق و ظلم حاکمان مسلط بر امور مسلمانان را عیان و آشکار کرد همچنین اوج بصیرت انقلابی ایشان در برخورد ایشان با ظالمینی که به ملاقات ایشان در ایام بستری شدن آمده بودند دیده می‌شود که باز منجر به رسوایی بیشتر آنان می‌شود و در آخرین حرکتش برای معرفی چهره حقیقی و واقعی باطل صفتان و منافقان وصیتی می‌کند، که شبانه و با حضور افراد محدودی دفن و قبرشان نیز معلوم نباشد، چرا، زیرا قرار است جنازه حضرت زهرا (سلام الله علیها) نیز در تبیین چهره منافقانه و ظالمانه حکام وقت، نقش آفرینی کند و در طول زمان بدلیل معلوم نبودن محل قبر تنها یادگار پیامبر ختمی مرتبت، فاعلان و باعثان و بانیان این کار مورد ملامت و سرزنش ملت‌ها قرار گیرند و حقیقت ظلمی که بر اهل بیت کرده اند بر همگان آشکار شود؛ بنابراین همه حالت و لحظات زندگی حضرت زهرا (سلام الله علیها) حرکتی است از روی بصیرت و انقلابی گری. همچنین در عرصه فردی و خانوادگی نیز همواره رفتار‌های حضرت بی بدیل و الهام بخش برای شیعیانش می‌باشد.

رحمتی در ادامه افزود: زمانی که در منزل پدری به عنوان دختر در کنار وجود نازنین پیامبر اعظم _. زندگی می‌کند لقب ام ابی‌ها را به ایشان می‌دهند و حضرت به تنهایی جای خالی بسیاری از عزیزان را برای پیامبر پر میکند. این لقب اسراری در خودش نهفته است که نیازمند بازکاوی توسط محققین و اندیشمندان است و یا نحوه برخورد و تعامل ایشان با همسر گرامی اش. اینقدر حضرت علی (علیه السلام) به وجود نازنین فاطمه زهرا (سلام الله علیها) وابسته است که تحمل شهادت حضرت برایش بسیار سخت است و به تعبیر بنده، علی (علیه السلام) احساس می‌کند پشتیبانی قوی را از دست داده که هیچ کس و هیچ چیزی جای آن را پر نمی‌کند، اما این چندین سال زندگی محدود، حدود ۹ سال حضرت زهرا با علی (علیه السلام) آثاری دارد که تا قیام قیامت اثر بخش خواهد بود در این دوران ۴ فرزند را تحویل جامعه می‌دهد که هر کدام مسیر تاریخ را دگرگون کرده و برای هدایت بشریت جانفشانی کرده اند حضرت امام حسن مجتبی (علیه السلام) حضرت امام حسین   (علیه السلام) حضرت زینب (سلام الله علیها) و ام کلثوم (سلام الله علیها) که همواره نگاه همه آزادی خواهان و انسان‌های آزاده به زندگی این بزرگان بوده و خواهد بود.

در زندگی زناشویی حضرت زهرا  (سلام الله علیها) و علی علیه‌السلام)) اوج عشق و عاطفه، ساری و جاری است به طوری که گوشه‌ای از این دریای عشق و محبت و معرفت در حدیث کساء نشان داده شده که چطور و با چه لحنی و عبارت‌هایی با همسر و فرزندان خود صحبت و برخورد می‌کرده. همه رفتار‌ها و لحظات زندگی حضرت برای ما الگو بوده و هست و از خداوند متعال می‌خواهیم توفیق معرفت به اهل بیت و تبعیت واقعی از حضرت زهرا به ما عنایت فرمایند.

در پایان به رسم یادبود از بانوان شاغل در ستاد سازمان تقدیر و تجلیل به عمل آمد. /
 
حضرت زهرا س در دفاع از امامت و ولایت از همه چیزش گذشت



آخرین اخبار

پیام تسلیت دکتر فخاری برای درگذشت والده دکتر باقری

امروز فرزند شهید بودن یک آزمون است

طی مقدمات عملیات ساخت پروژه رفاهی نوشهر

کوثر راهی جز نخبه محوری و نقشه های دانش بنیان ندارد

آیت الله رئیسی در افتتاحیه نمایشگاه روایت خدمت 

تبیین دستاوردها در نمایشگاه روایت خدمت

علی عفتی مدیرعامل شرکت مرغ اجداد زربال شد

لزوم نگرش راهبردی به نفت

دعوت مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر به حضور در انتخابات

گام های پایانی معین کوثر تا هوشمندسازی

میثم صفرزاده فرمانده بسیج سازمان اقتصادی کوثر شد

کیفیت بالا بازار بتلند را به رشد سه برابری رساند

ارتقاء جایگاه زاگرس در میان نیروگاه های کشور

پیام تسلیت دکتر فخاری بخاطر درگذشت مادر شهیدان اسماعیلی

گزارش تصویری | حضور دکتر فخاری در نمایشگاه مطبوعات

چگونه سهم مردم در اقتصاد افزایش می یابد؟

اقتصاد با تامین مالی پروژه های توسعه تولید رشد میکند

مدرس زاده معاون توسعه همکاری های بخش خصوصی معاونت علمی ریاست جمهوری شد

دو گزارش از شرکت کشت و صنعت خاوردشت

افتتاح خط تولید پروتئین سویای انسانی

پربازدیدترین اخبار