اخبار سازمان / انتصابات
دوشنبه   ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ / ۱۰:۰۶
کد خبر: ۵۴۶
تعداد بازدید: ۳۷۲۱
دکتر مالک رحمتی در آیین گرامیداشت روز شهید:

فرهنگ شهادت یعنی با تمام وجود برای آن آرمان و هدف تلاش کردن و خود را برای دیگران وقف کردن

دکتر مالک رحمتی معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان اقتصادی کوثر گفت: حرکت کنیم، یعنی اراده کنیم در مسیر رسیدن به خداوند، گام برداریم؛ شهدا با اراده‌ای آهنین در این مسیر حرکت کردند و ما هم باید با تاسی به شهدا در مسیر رسیدن به خداوند، حرکت کنیم.
به گزارش روابط عمومی سازمان اقتصادی کوثر، آئین گرامیداشت سالروز تأسیس نهاد مقدس بنیاد شهید و امور ایثارگران و روز بزرگداشت مقام شهدا، ۲۳ اسفند ماه ۱۳۹۶ در نمازخانه ستاد سازمان و با حضور مدیران و کارکنان ستادی و فرزندان معظم شهدا برگزار شد.
قائم مقام مدیرعامل سازمان، ضمن تبریک و گرامیداشت روز شهید، گفت: یک یادآوری، می‌تواند انسان را دگرگون کند؛ یکی از محاسن و مزیت‌های این بزرگداشت ها، گرامیداشت‌ها و مناسبت ها، این است که برای انسان، تذکری می‌شود، لذا فرصت و بهانه‌ای است تا از عزیزانی که این روز را در نهادها، زنده نگه می‌دارند، قدردانی کنیم.
دکتر مالک رحمتی در ادامه با اشاره به حدیثی از پیامبر عظیم الشأن اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) که " یشفع الشّهید فی سبعین من أهله " " شهید، هفتاد نفر از اهل و بستگان خود را شفاعت می‌کند. " ادامه داد: حالا باید ببینیم ما جزو این هفتاد نفر هستیم؟
آیا ما هم جزء اهل شهدا و پیرو مکتب شهدا محسوب می‌شویم؟ چه بسا انسان، فرزند، برادر، فامیل شهدا باشد، ولی جزء رهروان و پیروان شهدا نباشد؛ همان طور که پسر نوح با بدان بنشست و رسالت، گم کرد؛ بنابراین بایستی تلاش کنیم در مسیر اندیشه شهدا باشیم تا ان شاءالله مورد شفاعت این عزیزان قرار گیریم.
وی افزود: افتخار می‌کنیم در سازمان اقتصادی کوثر، بسیاری از کارکنان و مدیران، از خانواده معظم شهدا و ایثارگران بوده و دو نفر از همکارانمان نیز (شهید الماسی نیا و شهید شیخ الاسلامی) به درجه رفیع شهادت نائل آمده و خدمت به این جامعه هدف را بزرگترین عبادت می‌دانیم.
معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان با اشاره به حدیثی از امام صادق (علیه السلام) که " ثلاثه یشفعون الی الله یوم القیامه فیشفّعهم: الانبیاء ثمّ العلماء ثمّ الشّهداء " " سه گروهند که روز قیامت شفاعت می‌کنند و شفاعت آن‌ها مورد پذیرش خداوند قرار می‌گیرد: انبیاء و علما و شهداء؛ گفت: این کافیست در وصف شهدا که چه جایگاهی دارند و در کنار انبیا و علما در قیامت شفاعت خواهند کرد و همتراز آن‌ها قرار می‌گیرند، دست شهدای عزیز در قیامت مثل انبیا و علما، برای شفاعت باز است و ما باید با توسل به این امامزادگان، خودمان را بالا بکشیم.
دکتر مالک رحمتی گفت: ما در محفلی به نام شهدا جمع شده ایم که یک پیمانی با آن‌ها ببندیم و توشه‌ای با خود همراه کنیم؛ سؤال اینجاست که اساساً انسان برای چه به این دنیا آمده است؟! چرا خلق شده ایم و این فلسفه خلقت چه بوده است که شهدا این طور تفسیرش کرده اند؛ ما برای رسیدن به خدا و شناخت او خلق شده ایم و شهدا این حقیقت را خوب دریافت کرده اند و زودتر از سایر مردم به خدا رسیده اند و برای رسیدن به این مهم، بایستی به سه مقوله، اهتمام جدی داشته باشیم: حرکت، سرعت، سبقت.
وی تصریح کرد: اول آن که حرکت کنیم، یعنی اراده کنیم در مسیر رسیدن به خداوند، گام برداریم؛ شهدا با اراده‌ای آهنین در این مسیر حرکت کردند و ما هم باید با تاسی به شهدا در این مسیر رسیدن به خداوند، حرکت کنیم.
دوم آن که در پیمودن این مسیر سرعت بگیریم مثل شهدا؛ سرعت رشد و حرکت شهدا، بالاست و آن‌ها با سرعت بالایی نسبت به بقیه، از این دنیای فانی، فاصله می‌گیرند؛ شهدا در این حرکت، زمان شناس‌تر و ولایت پذیرتر از همه بودند و به سرعت پله‌های رسیدن به خداوند را طی می‌کردند. می‌دانستند برای چه خلق شده اند، لذا وقتی با سرعت در مسیر الهی حرکت می‌کردند، به مرحله سوم می‌رسیدند و برای رسیدن به خداوند و شهادت، از همدیگر سبقت می‌گرفتند و بعضی از آن‌ها به درجه رفیع شهادت می‌رسیدند و عده‌ای هم جا می‌ماندند و این فرمول در تمام مراحل زندگی، ساری و جاری است؛ لذا بایستی در مسیر حق و حقیقت حرکت کنیم و با مقاومت و ایستادگی به این حرکت، سرعت ببخشیم و در نهایت برای رسیدن به آن هدف غایی خلقت، از همدیگر سبقت بگیریم.
قائم مقام مدیرعامل سازمان با تأکید بر آن که شهادت، یک جایگاه است و باید به آن مرحله رسید، گفت: شهادت، اتفاق نیست، ما تلاش می‌کنیم به شهدا بگوییم و نشان دهیم که در حال حرکت و سبقت هستیم؛ ولی چرا ما نمی‌توانیم درست حرکت کنیم؟ چون اختلال در حرکتمان وجود دارد؛ تا این پنج اختلال حل نشود، نمی‌توانیم حرکت کنیم. وی در ادامه به تشریح پنج اختلال پرداخت و گفت:
۱- چه می‌خوریم؟ همین شهید برونسی برای این که چه چیزی را بخورد، چقدر شغل تغییر می‌دهد و حساسیت دارد این پول و رزقی را که به منزل می‌برد، پاک باشد. انسانی که نمی‌داند چه می‌خورد و این غذا از کجا و به چه شکل تهیه شده، نمی‌تواند حرکت کند؛ همه شهدا، خوب فهمیدند که باید به غذایی که می‌خورند، دقت کنند تا کوچکترین شبهه‌ای وارد زندگیشان نشود که در خاطرات شهدا و وصیت نامه آن ها، این حساسیت به وفور وجود دارد؛ به طوری که بزرگان دینی ما بر مفهوم " انظر الی طعامک " تاکید کرده اند که " اگر ندانیم و دقت و حساسیت بر طاهر بودن آن چه که می‌خوریم، نداشته باشیم، قطعا در حرکت به سوی خداوند دچار اختلال می‌شویم. چه می‌خوریم. "
۲- چه می‌بینیم؟ انسان مجاز نیست در مسیر حرکت، به همه چیز نگاه کند. برای مثال اگر شما حین رانندگی، نگاهتان به غیر مسیر اصلی منحرف شود، چه بسا به مقصد نرسیده و حتی تصادف کنید؛ بنابراین در مسیر حرکت الی الله نباید هر چیزی را دید و بایستی چشمانمان را کنترل کنیم. وقتی تصویری را که نباید ببینیم، نگاه کردیم، قطعا در ذهن و فکر ما اثر  کرده و حرکت ما را با اختلال مواجهه خواهد کرد.
۳- چه می‌شنویم؟ بسیاری از شنیده‌ها مثل تهمت، غیبت، افترا و غیره، انسان را دچار اختلال در مسیر حرکت الهی می‌کند و شایسته است مراقبت کرده و هر چیزی را نشنویم.
۴- چه می‌گوییم؟ امروز به راحتی در مورد همه چیز و همه کس، صحبت و قصاوت می‌کنیم و این در حالیست که بزرگان دینی ما، همواره بر مراقبت از زبان، توصیه کرده اند که این زبان و گفتار انسان، اگر خارج از حیطه رضایت الهی باشد، در مسیر حرکت انسان، اختلال ایجاد کرده و مانع از سرعت گرفتن انسان برای رشد و تعالی می‌شود.
۵- چه می‌خوانیم؟ انسان مجاز نیست هر چیزی را بخواند، زیرا برخی از مطالب مثل ویروس عمل می‌کند، وقتی وارد ذهن انسان شد، همه تفکر انسانرا دچار اختلال و مشکل می‌کند؛ بنابراین بایستی دقت و مراقبت در خواندن مطالب داشته باشیم. ما در استفاده از شبکه‌های مجازی، بایستی مراقبت کنیم و هر چیزی را نخوانیم؛ امروز ما باید مثل شهدا، همه این مراحل را در زندگی کنترل کنیم تا حرکت در مسیر الهی را آغاز کرده و با توسل و توجه به اهل بیت (علیهم السلام) و شهدا، در این حرکت، سرعت بگیریم و اختلالات را از بین برده و از موانع دنیوی سبقت بگیریم و به شهدا و الله تبارک و تعالی، برسیم. ان شاءالله
دکتر مالک رحمتی در پایان با بیان این که فرهنگ شهادت یعنی با تمام وجود برای آن آرمان و هدف، کار کردن و خود را برای دیگران، وقف کردن؛ با ذکر دعایی از حضرت زهرا (سلام الله علیها)، گفت: " اللَّهُمَّ فَرِّغْنِی لِمَا خَلَقْتَنِی لَهُ " " خدایا به من فرصت بده تا به آن چه که تو من را به خاطر آن خلق کردی، بپردازم "
وی افزود: دعا می‌کنیم که خداوند، ما را در مسیری که خلق کرده، مورد استفاده قرار بدهد، ما را شرمنده شهدا نگرداند، به ما توفیق ادامه راه شهدا را عنایت فرماید، شهدا و امام شهدا را قرین رحمت خودش بگرداند و سلامتی نائب امام زمان (عج)، امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) را مستدام و مستمر بگرداند.
لازم به یادآوری است در این آئین که همزمان با ۲۳ اسفند، سالروز شهادت سردار شهید عبدالحسین برونسی برگزار شد، فرزند ایشان، ابوالحسن برونسی با یاد و نام و ذکر خاطره از پدر، از دست اندرکاران برگزاری این آئین قدردانی نمود.
همچنین با حضور قائم مقام مدیرعامل سازمان از ایشان و خانواده معزز شهید الماسی نیا و شهید شیخ الاسلامی و تعدادی از فرزندان معظم شهدا، تکریم و تجلیل بعمل آمد. /
آخرین اخبار

پیام تسلیت دکتر فخاری برای درگذشت والده دکتر باقری

امروز فرزند شهید بودن یک آزمون است

طی مقدمات عملیات ساخت پروژه رفاهی نوشهر

کوثر راهی جز نخبه محوری و نقشه های دانش بنیان ندارد

آیت الله رئیسی در افتتاحیه نمایشگاه روایت خدمت 

تبیین دستاوردها در نمایشگاه روایت خدمت

علی عفتی مدیرعامل شرکت مرغ اجداد زربال شد

لزوم نگرش راهبردی به نفت

دعوت مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر به حضور در انتخابات

گام های پایانی معین کوثر تا هوشمندسازی

میثم صفرزاده فرمانده بسیج سازمان اقتصادی کوثر شد

کیفیت بالا بازار بتلند را به رشد سه برابری رساند

ارتقاء جایگاه زاگرس در میان نیروگاه های کشور

پیام تسلیت دکتر فخاری بخاطر درگذشت مادر شهیدان اسماعیلی

گزارش تصویری | حضور دکتر فخاری در نمایشگاه مطبوعات

چگونه سهم مردم در اقتصاد افزایش می یابد؟

اقتصاد با تامین مالی پروژه های توسعه تولید رشد میکند

مدرس زاده معاون توسعه همکاری های بخش خصوصی معاونت علمی ریاست جمهوری شد

دو گزارش از شرکت کشت و صنعت خاوردشت

افتتاح خط تولید پروتئین سویای انسانی

پربازدیدترین اخبار