اخبار سازمان / انتصابات
سه‌شنبه   ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ / ۱۸:۵۱
کد خبر: ۵۵۰
تعداد بازدید: ۶۳۸۴
به گزارش روابط عمومی سازمان اقتصادی کوثر، آئین دیدار نوروزی ۱۳۹۷ با حضور کارکنان و مدیران ستادی و شرکت‌های تابعه برگزار شد.

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر ضمن تبریک بهار طبیعت و بهار معنویت و تقارن میلاد حضرت جوادالائمه (سلام الله علیه) و ولادت با سعادت حضرت امیرالمؤمنین (علیه السلام) و همچنین ایام متبرک اعتکاف با ایام نوروز، اظهار امیدواری کرد تا سال جدید، سال سرشار از خیرات و برکات و با نزول باران رحمت الهی، همراه باشد.

محمدرضا اسکندری با تأکید بر این که نام و شعار امسال هم، در عرصه اقتصادی، تعیین و تبیین شد و منظومه نامگذاری‌ها در حوزه اقتصادی ۱۰ ساله شد؛ گفت: یک دهه تأکید و هدایت مسیر انقلاب در راستای شکوفایی و پیشرفت اقتصادی، نشان از اهمیت راهبردی این موضوع دارد.

وی افزود: مقام معظم رهبری، هدایت امور را با یک نگاه راهبردی و ناظر به افق پیش روی کشور انجام می‌دهند و طی این سال‌ها هم بار‌ها تأکید کرده اند که فرهنگ مهم است، سیاست مهم است، اما اقتصاد، اولویت اول کشور است.

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر با بیان این که سال پیش رو، چهل سالگی انقلاب اسلامی و آغاز دهه پنجم انقلاب است، به تشریح گفتمان و روحیه " ما می‌توانیم " و ارتباط آن با شعار سال جدید پرداخت.

محمدرضا اسکندری با اشاره به تأکیدات امام راحل عظیم الشأن و مقام معظم رهبری، مبنی بر این که " ما اصرار داریم بگوییم ما دارا هستیم، ما می‌توانیم و دشمن ۴۰ سال است که می­گوید: ندارید و نمی­شود و نمی­توانید"؛ گفت: متأسفانه در این سال ها، عده‌ای در داخل، همسو با خواست و نقشه دشمن، سعی در القای " ما نمی‌توانیم " داشته و دارند.
 

تولید ثروت، اشتغال­ زایی، رفاه اجتماعی و توازن درآمد، ثمرات حمایت از کالای ایرانی


وی در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین و تشریح نام و شعار سال جدید پرداخت و گفت: تقویت تولید ملی و حمایت از کالای ایرانی، اساس سیاست‌های ۲۴ گانه اقتصاد مقاومتی است و این مهم را می‌توان به طور مستقیم و غیر مستقیم در تمامی بند‌های آن، مشاهده کرد؛ به طوری که صریحاً در بند هشتم آمده است: " ترویج مصرف کالا‌های داخلی همراه با برنامه ریزی برای ارتقاء کیفیت و رقابت پذیری در تولید. "

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر تعمیق زنجیره ارزش تولید کالا در داخل و قطع تدریجی وابستگی تهدیدزا از خارج را از اهداف راهبردی اقتصاد مقاومتی بیان کرد و گفت: باید برای تولیدکنندگان داخلی، سیاست‌های تشویقی در نظر گرفته شود تا به اشتغال‌زایی و خودکفایی در تولید برخی کالا‌ها منجر شود و بی شک پیشرفت و رونق اقتصادی از طریق رشد تولید و حمایت از فعالان اقتصادی حاصل می‌شود.

محمدرضا اسکندری سپس به دلایل حمایت از کالای ایرانی، الزامات حمایت از کالای ایرانی و چگونگی حمایت از آن، برگرفته از بیانات و تأکیدات مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: تولید ثروت، اشتغال زایی، رفاه اجتماعی و توازن درآمد از ثمرات حمایت از کالای ایرانی است و مردم و مسئولان باید از کالای ایرانی حمایت کنند؛ همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند: " تولید ملی، اساس و حلقه اساسی پیشرفت اقتصاد است و بخش مهمی از جهاد اقتصادی، مسأله تولید ملی است. یکی از قلم‌های مجاهدت اقتصادی مردم این است که بروند سراغ کالای ساخت داخل؛ آن را بخواهند. "
 
آئین دیدار نوروزی 1397



آئین دیدار نوروزی 1397


آئین دیدار نوروزی 1397

وی افزود: در استفاده و حمایت از کالای ایرانی، باید عیوب رفتاریِ خودمان در سبک زندگی و آن چه در فکر و ذهن خود ساخته و پرداخته ایم را مورد بازبینی قرار دهیم و افتخار به داشتن و فروختن محصول خارجی را که یک عارضه فرهنگی و یک آفت اجتماعی است، اصلاح نماییم.

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر با بیان این که ضرورت رفتار مجاهدانه مردم و مسئولان با اصلاح الگوی مصرف، بیش از پیش احساس می‌شود، افزود: مسئولان با برنامه ریزی صحیح و فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان در مسیر سرمایه گذاری در تولید داخلی قرار گیرند و نقش جوانان در این میان، تولید دانش و طراحی است.

محمدرضا اسکندری در ادامه گفت: با توجه به این که اغلب شرکت‌های تابعه سازمان اقتصادی کوثر، تولیدی بوده و شامل فرمایشات و تأکیدات مقام معظم رهبری می‌شوند، لذا باید با افزایش کیفیت و بازاریابی و ارزان تمام کردن کالا برای مشتری، بیش از پیش در مسیر فروش بیشتر و پیشرفت و رونق اقتصادی کشور حرکت کرد.

وی افزود: حقیقتاً دوره کم کاری و تنبلی مدیران به پایان رسیده و باید نیرو‌های جوان و پُرکار و با انگیزه، بیش از گذشته وارد میدان کار و عرصه‌های مدیریتی شوند. وی در همین زمینه با اشاره به این که در دوره‌های قبل، متوسط سن مدیران و کارکنان سازمان اقتصادی کوثر، ۶۲ سال بوده است؛ گفت: امروز این عدد به زیر ۴۰ سال رسیده است و امروز، افتخار سازمان اقتصادی کوثر، جانشین پروری و رشد و تربیت مدیران و کارشناسان جوان و ایثارگری است که از رویش‌های انقلاب می‌باشند.

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر در ادامه از اعتقاد و باور و کلام شهید طهرانی مقدم پدر صنعت موشکی کشور یاد کرد که " فقط انسان‌های ضعیف به اندازه امکاناتشان کار می‌کنند " و گفت: مأموریت ما، کار جهادی است و باید بیش از امکانات موجود، کار کرد و بهره وری داشت و لا غیر.

محمدرضا اسکندری گفت: آن چه باید برای مسئولان و مجریان امر، مهم باشد، این است که همه باید کار و تلاش کنند؛ کاری سخت و تلاشی خستگی ناپذیر، جهاد و مجاهدت با کار و ابتکار بی وقفه همراه است. وی با بیان این که متأسفانه بعضی از مسئولان به توانایی‌ها و ظرفیت‌های کشور باور ندارند و به اشتباه در این کشور مسئولیت گرفته اند، تصریح کرد: در این شرایط باید دید که مقصر کیست؟ یقیناً مقصر، ما هستیم؛ چون ما انتخابات داریم و مردم، مسئولان را انتخاب می‌کنند.

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر در ادامه به ظرفیت‌های کشور اشاره کرد و گفت: ایران عزیز، ظرفیت‌های بسیار بالایی دارد، کشور ۸۱ میلیون نفری که با همین امکانات و ظرفیت‌های موجود، توانایی اداره ۳۰۰ میلیون نفر را دارد.

محمدرضا اسکندری با طرح این سؤال که باید گفت: ما چه چیز نداریم؟! تأکید کرد: ما همه چیز داریم، نفت، گاز، معادن، منابع طبیعی و سرمایه انسانی، تمام این موارد را به عنوان زیرساختِ مورد نیاز، در اختیار داریم، پس چرا با این مشکلات و گرفتاری‌ها مواجه هستیم؟! وی در ادامه با اشاره به این که این موضوع به برنامه ریزی مسئولان بر می‌گردد؛ افزود: باور و گفتمان " ما می‌توانیم " که از روز اول پیروزی انقلاب اسلامی در فرمایشات حضرت امام (رضوان الله تعالی علیه) بود و امروز در چهل سالگی انقلاب اسلامی، هنوز هم مورد تأکید و فرمایش مقام معظم رهبری است، گرفتار " ما نمی‌توانیم " شده است.

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر تصریح کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب، دو تفکر در این کشور شکل گرفت: تفکری که وابستگی به غرب داشت و تفکر دیگر، تفکر و باور عینی و عملی به " ما می‌توانیم " به عنوان گفتمان و باور انقلاب اسلامی و گفتمان حضرت امام خمینی (قدس سره) و امام خامنه‌ای (مد ظله العالی).

وی گفت: متأسفانه طی سال‌های بعد از پیروزی انقلاب، در اغلب زمان ها، آن تفکر " ما نمی‌توانیم " در کشور حاکم بوده است و نکته حائز اهمیت اینجاست که آن تفکر، شعار " ما می‌توانیم " را در زبان جاری می‌سازد، اما باوری به آن ندارد و در عمل مانع اجرای ظرفیت‌های کشور می‌شود!

محمدرضا اسکندری ادامه داد: استقلال اقتصادی باعث تداوم استقلال سیاسی می‌شود و این انقلاب، استقلال سیاسی را به دست آورد، ولی، چون از ظرفیت‌های کشور به درستی استفاده نشده است، در اقتصاد با مشکل مواجه هستیم و امروز ما در جنگ اقتصادی هستیم و بدانیم که یکی از توطئه‌ها و عملیات روانی دشمن، ناکارآمد جلوه دادن اقتصاد ایران و نا مرغوب بودن کالای ایرانی است.

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر با تأکید بر این که همان وزیری که ۱۳ سال بعد از جنگ، وزیر کشاورزی کشور بود و هیچ اعتقادی به تولید داخل نداشت، امروز هم مشاهده می‌کنید که هیچ گفتگو و مصاحبه‌ای که از آن، امید و اعتماد به نفس ملی ایجاد شود، از ایشان نمی‌بینیم و بلکه باور و کلام ایشان همچون گذشته، " ما نمی‌توانیم " است!

وی افزود: زمانی که مقام معظم رهبری فرمودند: ما باید خودکفا شویم، ایشان گفت: خودکفایی معنایی ندارد و مزخرف است! و زمانی که مقام معظم رهبری در مورد رشد جمعیت صحبت کردند، ایشان گفت: ۵۰ درصد این جمعیت باید مهاجرت کنند!

محمدرضا اسکندری ادامه داد: هر جا که مسئولی، باور و اعتقاد به " ما می‌توانیم " داشته است، یک اتفاقی افتاده است؛ در صنعت نظامی چرا ما پیشرو هستیم؟ در سال‌های آغازین جنگ، اسلحه و مهمات به اندازه کافی نداشتیم، به خصوص سپاه که خط مقدم جبهه بود و ما از غنایم جنگی استفاده می‌کردیم؛ اما یک همت، انگیزه و روحیه جهادی و باور " ما می‌توانیم " در نیرو‌های مسلح ما بود و حضرت امام هم حمایت کردند و امروز هم مقام معظم رهبری در این مسیر، انقلاب را راهبری می‌کنند و همین باور، باعث رشد و پیشرفت شد، زیرا که سیستم تصمیم ساز و تصمیم گیر در دستان تفکر " ما نمی‌توانیم " نبود؛ اما در بخش اقتصاد، صنعت و کشاورزی اغلب اوقات، مسئولان انقلابی نما با تفکر " ما نمی‌توانیم "، مسئولیت‌ها را بر عهده گرفتند و کشور را به عقب راندند.

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر با بیان این که ایران، یک کشور چهار فصل است و هر محصول کشاورزی را می‌توان تولید کرد، تصریح کرد: هفت کشور حاشیه خلیج فارس، سالی حدود بیش از ۳ میلیون تن مرغ وارد می‌کنند که حتی یک کیلو از آن به ایران تعلق ندارد!
 
 

ناکارآمد جلوه­ دادن اقتصاد ایران و نامرغوب بودن کالای ایرانی، توطئه و عملیات روانی دشمن

 
وی افزود: متأسفانه ما در نظام برنامه ریزی اقتصادی کشور، عوامل نفوذ داریم که به خوبی نقش خود را بازی می‌کنند و هر بار، نمی‌شود، نداریم و نمی‌توانیم را بهانه می‌کنند! بعضی بهانه می‌آورند که ما کشور خشک و کم آبی برای کشاورزی هستیم، اما باید گفت که مصر هم متوسط بارندگی سالانه اش ۵۰ میلی متر است و ما در همین شرایط خشک دارای متوسط بارندگی ۲۳۰ میلی متر هستیم! کشور هلند ۴۳ هزار کیلومتر مربع وسعت دارد، یعنی از دو استان گیلان و مازندران ما، کوچک‌تر است؛ متوسط بارندگی سالانه آن ۸۵۰ میلی متر و متوسط بارندگی این دو استان، بالای ۹۰۰ میلی متر! هلند حدود ۱۷ میلیون جمعیت و ما در این دو استان حدود ۷ میلیون نفر جمعیت داریم، هلند ۹۰ میلیارد دلار صادرات محصولات کشاورزی دارد و ما بعنوان یک کشور نفتی با ۵۰ تا ۵۵ میلیارد دلار صادرات نفتی؛ اما آن کشور فقط ۹۰ میلیارد دلار صادرات محصولات کشاورزی دارد! یقین داشته باشید ما اگر بهره وری را در کشاورزی به ۵۰ درصد کشور هلند برسانیم، یعنی کشور در این بخش مشکلی نخواهد داشت.

محمدرضا اسکندری با بیان این که یکی از ظرفیت‌های کشور در عرصه اقتصاد مقاومتی و موضوع ایجاد اشتغال و افزایش درآمد مردم، بخش کشاورزی است، گفت: ما تمام امکانات را دارا هستیم، ۳ هزار کیلومتر ساحل دریا داریم و این در حالی است که هیچ استفاده‌ای از آن نمی‌شود!

وی همچنین بار دیگر با تأکید بر این که حمایت و مصرف کالای ایرانی، یکی از ملزومات و بایسته‌های جهاد اقتصادی است، گفت: حمایت از تولیدکنندگان داخلی، امنیت اقتصادی و رفاه اجتماعی را همراه خواهد داشت و لذا در یک جهاد مقدس، همه با هم کالای ایرانی بخریم و باور داشته باشیم که " ما می‌توانیم ".

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر در پایان گفت: از ابتدای انقلاب تا به امروز و تا ظهور و انقلاب امام زمان (عج)، ما در حال مبارزه بوده و خواهیم بود و نکته این است که در این مبارزه، پیروزی قطعاً با جبهه حق است، مشروط به چند شرط؛ نیت، همت، صبر، ایستادگی و مبارزه که بلاشک پیروزی، قطعی و نزدیک است؛ همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند.

محمدرضا اسکندری افزود: راه شهیدان، راه " ما می‌توانیم " است و شعار و باور ما، فرمایش مقام معظم رهبری است که: " راه ما در پرتو شهید، مشخص می‌شود ". /
 

 

 
آخرین اخبار

پیام تسلیت دکتر فخاری برای درگذشت والده دکتر باقری

امروز فرزند شهید بودن یک آزمون است

طی مقدمات عملیات ساخت پروژه رفاهی نوشهر

کوثر راهی جز نخبه محوری و نقشه های دانش بنیان ندارد

آیت الله رئیسی در افتتاحیه نمایشگاه روایت خدمت 

تبیین دستاوردها در نمایشگاه روایت خدمت

علی عفتی مدیرعامل شرکت مرغ اجداد زربال شد

لزوم نگرش راهبردی به نفت

دعوت مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر به حضور در انتخابات

گام های پایانی معین کوثر تا هوشمندسازی

میثم صفرزاده فرمانده بسیج سازمان اقتصادی کوثر شد

کیفیت بالا بازار بتلند را به رشد سه برابری رساند

ارتقاء جایگاه زاگرس در میان نیروگاه های کشور

پیام تسلیت دکتر فخاری بخاطر درگذشت مادر شهیدان اسماعیلی

گزارش تصویری | حضور دکتر فخاری در نمایشگاه مطبوعات

چگونه سهم مردم در اقتصاد افزایش می یابد؟

اقتصاد با تامین مالی پروژه های توسعه تولید رشد میکند

مدرس زاده معاون توسعه همکاری های بخش خصوصی معاونت علمی ریاست جمهوری شد

دو گزارش از شرکت کشت و صنعت خاوردشت

افتتاح خط تولید پروتئین سویای انسانی

پربازدیدترین اخبار