اخبار سازمان / انتصابات
شنبه   ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ / ۲۰:۲۲
کد خبر: ۵۶۳
تعداد بازدید: ۳۲۸۸
نشست هم اندیشی مدیران عامل و نمایندگان تعالی شرکت‌های حاضر در دومین دوره جایزه ملی تعالی و پیشرفت

نتایج حاصله در دومین دوره جایزه ملی تعالی و پیشرفت، مرهون برنامه ریزی دقیق، مشارکت مطلوب، تلاش مدیران عامل و مسئولین تعالی در شرکت‌ها

حضور موفق شرکت های تابعه سازمان اقتصادی کوثر در دومین دوره جایزه ملی تعالی و پیشرفت، کسب تقدیرنامه سه ستاره توسط شرکت اجداد زربال
 
نشست هم اندیشی مدیران عامل و نمایندگان تعالی شرکت‌های حاضر در دومین دوره جایزه ملی تعالی و پیشرفت که با نظارت معاونت نظارت و حسابرسی دفتر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) برگزار می‌شود، به میزبانی معاونت برنامه‌ریزی و اقتصادی سازمان و با حضور مدیر جایزه ملی تعالی و پیشرفت و سایر مدیران ارشد برگزار شد.
جمارانی مدیر جایزه ملی تعالی و پیشرفت، ضمن تبریک به دلیل حضور مطلوب سازمان در دومین دوره جایزه ملی تعالی و تشکر از همکاری مستمر معاونت برنامه‌ریزی و اقتصادی و مدیران عامل شرکت‌های حاضر در طرح، اظهار داشت: در این دوره، سازمان اقتصادی کوثر عملکرد مطلوب و ویژه‌ای را نسبت به سایر شرکت‌ها در این طرح داشته است؛ از جمله این‌که شرکت اجداد زربال با کسب تقدیرنامه سه ستاره به عنوان شرکت نمونه و رتبه اول در حوزه کشاورزی و به عنوان نایب قهرمان در میان تمامی شرکت‌های حاضر از نهاد‌ها ارزیابی شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان اقتصادی کوثر، در ادامه جلسه مدیران عامل شرکت‌های ماهان، مرغک، توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی کوثر نسبت به نحوه ارزیابی و امکان ارتقاء سطح تقدیرنامه در دوره کنونی سؤالات و پرسش‌هایی را مطرح نموده که مسئول دبیرخانه جایزه تعالی و پیشرفت، فرایند ارزیابی را فرایندی مستقل و در چارچوب مدل تعالی دانست که متناسب با ارتقاء سطح تقدیرنامه، ابعاد و سطوح ارزیابی نیز متفاوت و عمیق‌تر بوده و طبیعتاً دستیابی به سطوح بالاتر نیازمند به برنامه ریزی و تلاش بیشتر در حوزه پروژه‌های بهبود می‌باشد.



در ادامه جلسه، همچنین جواد وکیلی معاون برنامه ریزی و اقتصادی سازمان، تعالی سازمانی را از جمله موضوعات مهم در راستای تحقق اهداف راهبردی سازمان دانسته و نتایج حاصله در این دوره را مرهون برنامه ریزی دقیق، مشارکت مطلوب، تلاش مدیران عامل و مسئولین تعالی در شرکت‌ها و همکاری صمیمانه مسئولین دبیرخانه دانست و بر ضرورت استمرار تلاش‌ها و ارتقاء فرهنگ سازمانی در این حوزه تأکید کرد.

در ادامه دکتر علی باغبان زاده مدیرعامل شرکت اجداد زربال ضمن اشاره به تغییر نگاه مدیریتی به حوزه تعالی در شرکت و تجارب کسب شده در فرایند ارزیابی و آثار مفید و مطلوب آن در برنامه ریزی و ارتقاء بهره وری تأکید و اظهار امیدواری کرد که شرکت اجداد زربال بتواند در سال‌های آتی ضمن اجرای پروژه‌های بهبود به تقدیرنامه‌های سطح بالاتری متناسب با انتظار سازمان دست یابد.

مدیرعامل گروه سرمایه گذاری کشاورزی کوثر نیز ظرفیت‌ها و قابلیت‌های هلدینگ کشاورزی را با توجه به مجموع اقدامات انجام شده بالاتر از وضعیت ارزیابی صورت گرفته در حوزه تعالی دانسته و بر ضرورت مستندسازی و ارائه نتایج و دستاورد‌ها در بخش‌های مختلف در چارچوب نظام تعالی و بهره وری به منظور کسب نتایج مطلوب‌تر تأکید نمود.

در این نشست، مدیرعامل گروه سرمایه گذاری عمران و ساختمان معین کوثر نیز که موفق به کسب تقدیرنامه دو ستاره در این دوره شده است، تجربه و نحوه ارزیابی در این دوره را نسبت به دوره اول مطلوب‌تر دانسته و یادآور شد که شرکت متبوع اش تلاش دارد در دوره‌های آتی به نتایج بهتری دست یابد.

در ادامه مدیرکل برنامه ریزی و مطالعات اقتصادی سازمان، ضمن اشاره به مؤلفه‌های مهم ارزیابی و تخصیص سطوح مختلف جایزه تعالی از جمله مؤلفه‌های رهبری، فرایندها، محصولات و خدمات، سرمایه انسانی، مشتریان و ... بر اساس الگو و مدل تعریف شده، بر تفاوت نظام تعالی و ارزیابی عملکرد براساس معیار‌های صرف مالی و اقتصادی تأکید نمود و یادآور شد: نظام تعالی یکی از زیر مؤلفه‌های جاری سازی استراتژی‌های سازمانی در حوزه منابع مدیریتی و سازمانی است که در سند راهبردی سازمان در قالب اقدام ابتکاری تعریف شده و در صورت دستیابی شرکت‌ها به سطح بلوغ استراتژی مطلوب و نهادینه سازی ساختار مناسب جهت استقرار نظام تعالی و پیگیری پروژه‌های بهبود در بازه زمانی مشخص، برنامه ریزی و تحقق اهداف کمی پیش بینی شده در این بخش مقدور خواهد بود.

در ادامه جلسه مدیران عامل شرکت‌های حاضر در جلسه نظرات و پیشنهادات خود را در جهت رفع موانع موجود برای ایجاد زبان مشترک فی مابین دبیرخانه جایزه ملی تعالی و پیشرفت و همچنین برگزاری هرچه بهتر این طرح در سال آتی ابراز داشتند.

لازم به ذکر است همایش پایانی دومین دوره جایزه ملی تعالی و پیشرفت یک شنبه ۲۳ اُردی بهشت ماه ۱۳۹۷ با حضور رؤسا و مدیران ارشد نهاد‌های انقلابی از جمله ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره)، بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان اقتصادی کوثر و مشارکت بیش از ۹۰ شرکت در حوزه‌های مختلف کسب و کار برگزار خواهد شد. در این دوره از بین ۱۱ شرکت معرفی شده توسط سازمان اقتصادی کوثر، ۹ شرکت موفق به کسب تقدیرنامه شده اند.
 
اهداف پیشنهادی جایزه تعالی:
توسعه فرهنگ تعالی در حوزه بنیادها، سازمان‌ها، مؤسسات و شرکت‌ها

بسترسازی و ایجاد فضای رقابتی توام با خلاقیت و نوآوری در سازمان‌های هدف

تشویق ایشان برای انجام عملیات خود ارزیابی جهت شناخت نقاط قوت و نقاط قابل بهبود

توسعه توانمندی نظام مدیریت داخلی در سازمان‌های هدف

تقویت تعامل اثر بخش و سازنده در درون و برون سازمان

ایجاد فضای لازم برای تبادل تجربیات و دانش مابین سازمان‌های هدف و در کل کشور در حوزه‌هایی که به شکل مؤثر عمل نموده‌اند

ارج نهادن به سازمان‌های متعالی و بهره ور و تقدیر از مدیران و کارکنان آن‌ها

افزایش مستمر سطح رضایت ذی نفعان از خروجی نظام مدیریت متعالی حاکم بر این سازمان‌ها

دستیابی به مدل تعالی اسلامی ایرانی به منظور توسعه آن به کل کشور
 
ارزش‌ها و مفاهیم بنیادین جایزه تعالی:
ارزش افزایی برای مشتریان

خلق آینده‌ای پایدار

توسعه قابلیت‌های سازمانی

پایدارسازی نتایج برجسته

موفقیت از طریق استعدادکارکنان

مدیریت با چابکی

رهبری با دوراندیشی، الهام بخشی و اخلاق محوری

به خدمت گرفتن خلاقیت و نوآوری
آخرین اخبار

مولدسازی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است

جهش تولید، عامل مهمی در تقویت معیشت مردم است

اقتصاد کشور با خودکفایی های کوثر توانمندتر شد

افزایش تولید کلزا در مزارع پیشگامان توسعه کشاورزی کوثر

بهره برداری از "داشبورد رصد بازار مسکن" در گروه معین کوثر

اخذ گواهینامه IR توسط شرکت مرغک

نماینده بنیاد شهید گواهینامه بین المللی حمایت از حقوق معنوی را از آن خود کرد

سخن‌نگاشت | پیام نوروزی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳

پیام تسلیت دکتر فخاری برای درگذشت والده دکتر باقری

امروز فرزند شهید بودن یک آزمون است

طی مقدمات عملیات ساخت پروژه رفاهی نوشهر

کوثر راهی جز نخبه محوری و نقشه های دانش بنیان ندارد

آیت الله رئیسی در افتتاحیه نمایشگاه روایت خدمت 

تبیین دستاوردها در نمایشگاه روایت خدمت

علی عفتی مدیرعامل شرکت مرغ اجداد زربال شد

لزوم نگرش راهبردی به نفت

دعوت مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر به حضور در انتخابات

گام های پایانی معین کوثر تا هوشمندسازی

میثم صفرزاده فرمانده بسیج سازمان اقتصادی کوثر شد

کیفیت بالا بازار بتلند را به رشد سه برابری رساند

پربازدیدترین اخبار