کشاورزی / گروه کشاورزی
چهارشنبه   ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ / ۰۸:۱۲
کد خبر: ۵۷۷
تعداد بازدید: ۳۱۲۲

این دو پروژه مهم مصداق عینی تحقق اقتصاد مقاومتی است، تقدیر از خلاقیت و نوآوری سازمان اقتصادی کوثر که توجه به حلقه های مفقوده تولید در بخش کشاورزی را به همراه داشته است

به گزارش روابط عمومی سازمان اقتصادی کوثر، آئین افتتاح دو پروژه مهم کشاورزی با حضور وزیر جهاد کشاورزی و سایر مقامات استانی در شهرستان ورامین برگزار شد.

وزیر جهادکشاورزی در این آئین با بیان این که کشاورزی، امروز به تغییر نگرش نیاز دارد، افزود: بخش عمده‌ای از عنایت و توجه سازمان اقتصادی کوثر در نوآوری و خلاقیت بخش کشاورزی و در ارتباط با بحث دام، طیور و پیشتازی در اصلاح نژاد دام‌های سبک مولد و پرورش دام سنگین شتر جای تقدیر است.

محمود حجتی گفت: اگرچه پرورش شتر به غلط در کشور فراموش شده بود، اما خلاقیت و نوآوری سازمان اقتصادی کوثر، توجه به حلقه‌های مفقوده تولید را به همراه داشت.

وی اظهار داشت: با اجرای پروژه ۳ هزار رأسی دام سبک مولد در سازمان اقتصادی کوثر، در آینده نزدیک بخشی از مشکلات مربوط به گوشت دام سبک مرتفع خواهد شد.

وزیر جهادکشاورزی با تأکید بر این که اجرای این دو پروژه مهم، بیانگر تحقق عینی اقتصاد مقاومتی است و با افتتاح این پروژه ها، نیاز به واردات کم می‌شود، افزود: حرکت به سمت دامپروری نوین و تولید دام‌های سبک اصلاح نژاد شده باعث می‌شود تا درآمد خانواده‌های روستایی افزایش یافته و نیاز کشور به گوشت دام سبک برطرف شود.

لازم به یادآوری است پروژه مزرعه ۳ هزار رأسی دام سبک مولد (گوسفند و بُز) پُرتولید و پرورش شتر که از حیث وسعت و تکنولوژی بکار رفته، برترین واحد پرورش دام سبک در سطح ایران می‌باشد، با سرمایه گذاری بالغ بر ۱۱۵ میلیارد ریال و اشتغال مستقیم ۶۰ نفر و غیر مستقیم ۱۵۰ نفر و پیش بینی تولید (بعد از تکمیل ظرفیت) روزانه ۱۵ تن شیز بُز (۵ هزار تن در سال) و ۶ هزار رأس بَره و بزغاله مولد اصلاح نژادی و ۵۰ نفر شتر در سال، افتتاح می‌شود.

مساحت کل پروژه ۲۸ هکتار می‌باشد که شامل ۱۳ سالن به مساحت ۱۳ هزار متر مربع شامل یک سالن شیردوشی با ظرفیت ۴۲*۲ واحد بز دوش (بزرگترین واحد بزدوشی ایران)، ۲ سالن پرورش بزغاله، ۹ سالن پرورش دام‌های مولد و یک سالن پرورش شتر می‌باشد.

شرکت تولیدی اجداد سپیدان کوثر متولی زنجیره یکپارچه تولید دام گوشت گوسفندی، از سال ۱۳۹۵ اقدام به واردات، پرورش، تکثیر و اصلاح نژاد مولد‌های پُر تولید دام سبک (گوسفند و بُز) و تولید و توزیع اسپرم و جنین دام سبک نموده است و این شرکت در حال حاضر متولی پرورش و تکثیر ۶ نژاد گوسفندی و ۲ نژاد بُزی و ۳ نژاد شتر می‌باشد. تشکیل ۶۰ هزار رأس گله مولد پایه‌های مادری و پدری نژاد‌های فوق الذکر در استان‌های کرمانشاه، مازندران و اردبیل جهت پشتیبانی ۵۰۰ هزار رأس گله‌های مولد صنعتی به صورت اقماری با سایر دامداران از برنامه‌های اصلی شرکت اجداد سپیدان کوثر در افق ۱۴۰۴ می‌باشد که این رقم توان جلوگیری و جایگزینی ۳۰ درصد از گوشت قرمز گوسفندی را دارا می‌باشد.

همچنین پروژه تمام مکانیزه باغ پسته ۲۲۵ هکتاری مجهز به سامانه آبیاری قطره‌ای با سرمایه گذاری بالغ بر ۱۸۵ میلیارد ریال و اشتغال مستقیم ۷۰ نفر و غیر مستقیم ۷۵ نفر و پیش بینی تولید (بعد از تکمیل ظرفیت) ۱۳۵۰ تن پسته تازه و ۵۰۰ تن پسته خشک، سرمایه گذاری و افتتاح می‌شود.

لازم به ذکر است پروژه‌های مذکور متعلق به شرکت تولیـدی اجداد سپیـدان کوثر و مجتمع کشت و صنعت اشراق از شرکت‌های تابعه گروه سرمایه گذاری کشاورزی کوثر وابسته به سازمان اقتصادی کوثر می‌باشد که در سال حمایت از کالای ایرانی و در راستای اهداف و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال در مناطق کمتر توسعه یافته به بهره برداری می‌رسد.
انتهای پیام /
آخرین اخبار

مولدسازی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است

جهش تولید، عامل مهمی در تقویت معیشت مردم است

اقتصاد کشور با خودکفایی های کوثر توانمندتر شد

افزایش تولید کلزا در مزارع پیشگامان توسعه کشاورزی کوثر

بهره برداری از "داشبورد رصد بازار مسکن" در گروه معین کوثر

اخذ گواهینامه IR توسط شرکت مرغک

نماینده بنیاد شهید گواهینامه بین المللی حمایت از حقوق معنوی را از آن خود کرد

سخن‌نگاشت | پیام نوروزی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳

پیام تسلیت دکتر فخاری برای درگذشت والده دکتر باقری

امروز فرزند شهید بودن یک آزمون است

طی مقدمات عملیات ساخت پروژه رفاهی نوشهر

کوثر راهی جز نخبه محوری و نقشه های دانش بنیان ندارد

آیت الله رئیسی در افتتاحیه نمایشگاه روایت خدمت 

تبیین دستاوردها در نمایشگاه روایت خدمت

علی عفتی مدیرعامل شرکت مرغ اجداد زربال شد

لزوم نگرش راهبردی به نفت

دعوت مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر به حضور در انتخابات

گام های پایانی معین کوثر تا هوشمندسازی

میثم صفرزاده فرمانده بسیج سازمان اقتصادی کوثر شد

کیفیت بالا بازار بتلند را به رشد سه برابری رساند

پربازدیدترین اخبار