کشاورزی / گروه کشاورزی.
چهارشنبه   ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ / ۰۸:۱۷
کد خبر: ۸۵۶
تعداد بازدید: ۱۰۸۰۳

 به گزارش روابط عمومی سازمان اقتصادی کوثر، پروژه ۲۰ هزار رأسی پرورش دام سبک اصیل (بُز سانن و آلپاین و گوسفند رومن) در استان کرمانشاه شهرستان صحنه منطقه دینور با مساحتی بالغ بر ۳۸ هکتار و با هدف پرورش بُز شیری و گوسفند مولد جهت تولید شیر، بزغاله و گوسفند نر و ماده اصیل در آستانه بهره برداری از فاز اول آن می‌باشد.

پروژه فوق با میزان حجم سرمایه گذاری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال و پیش بینی میزان اشتغال مستقیم ۱۲۰ نفر و غیر مستقیم ۹۰ نفر از پروژه‌های شاخص با رویکرد تولید و اشتغال پایدار در مناطق کمتر توسعه یافته کشور و در مسیر تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی می‌باشد.

احیاء مراتع با ایجاد واحد‌های صنعتی، ایجاد یک فرصت شغلی به ازای هر ۵ تن گوشت قرمز، ضریب تبدیل مناسب، افزایش وزن روزانه و چند قلوزایی، تأمین گوشت گرم و با کیفیت، عدم وابستگی به کشور‌های بیگانه در تأمین مواد ژنی و اصلاح نژادی، جلوگیری از اتلاف منابع در سرمایه گذاری ثابت وکوچک بودن حجم سرمایه گذاری و مناسب برای مزارع خانوادگی از ضرورت‌های اقتصاد مقاومتی در پرورش دام می‌باشد.

همچنین بر اساس مجوز محیط زیست و جهت امنیت زیستی دام‌های مولد پُرتولید وارداتی و نیز طبق اصول اولیه راه اندازی مجتمع‌های دام پروری، بخشی از محیط پرورش به کمربند سبز و ایجاد فضای سبز اختصاص دارد و این شرکت برای بهره برداری هر چه بیشتر و ناظر بر حفظ منابع آبی اقدام به ایجاد فضای سبز پروژه دامپروری دینور بر اساس تکنولوژی کانال کود و استفاده از سوپر جاذب‌های معدنی و تیوباسیلوس‌ها در بهره وری منابع آبی و تسریع در ریشه زایی و احیای خاک غیر کشاورزی در حدود هزار اصله درختان مثمر و غیر مثمر را در مساحت ۸ هکتار با محوریت زیست بوم منطقه و انتخاب گردو غرس نموده است و این اقدام در سطح شهرستان و استان از نظر تلفیق دامپروری و باغبانی و تولید محصولات کشاورزی به صورت الگویی موفق خواهد بود. کلیه اقدامات مربوط به طراحی، پیاده سازی نقشه، چاله کنی و غرس درختان و نیز اجرای سیستم آبیاری قطره‌ای توسط نیرو‌های توانمند شرکت تولیدی اجداد سپیدان کوثر صورت گرفته است که در نوع خود به جهت صرفه جویی کم نظیر می‌باشد.

از دیگر ویژگی‌های این پروژه که فاز اول آن با ظرفیت ۴۵۰۰ رأس در آینده نزدیک به بهره برداری می‌رسد، آموزش نیرو‌های آن در فارم سعدآباد ورامین و همچنین ساخت اغلب تجهیزات این فارم در داخل کشور و با توجه به نمونه‌ها و استاندارد‌های مشابه خارجی می‌باشد..

لازم به ذکر است از اهداف استراتژیک شرکت تولیدی اجداد سپیدان وابسته به گروه سرمایه گذاری کشاورزی کوثر، ایجاد زنجیره تأمین دام سبک در کشور می‌باشد که در این مسیر فارم‌هایی را در سراسر کشور از جمله سعدآباد (تهران)، پشرت (مازندران)، نمین (اردبیل) و دینور (کرمانشاه) افتتاح و یا در مرحله آماده سازی و اخذ موقعیت قرار دارد.
آخرین اخبار

سخن‌نگاشت | پیام نوروزی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳

پیام تسلیت دکتر فخاری برای درگذشت والده دکتر باقری

امروز فرزند شهید بودن یک آزمون است

طی مقدمات عملیات ساخت پروژه رفاهی نوشهر

کوثر راهی جز نخبه محوری و نقشه های دانش بنیان ندارد

آیت الله رئیسی در افتتاحیه نمایشگاه روایت خدمت 

تبیین دستاوردها در نمایشگاه روایت خدمت

علی عفتی مدیرعامل شرکت مرغ اجداد زربال شد

لزوم نگرش راهبردی به نفت

دعوت مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر به حضور در انتخابات

گام های پایانی معین کوثر تا هوشمندسازی

میثم صفرزاده فرمانده بسیج سازمان اقتصادی کوثر شد

کیفیت بالا بازار بتلند را به رشد سه برابری رساند

ارتقاء جایگاه زاگرس در میان نیروگاه های کشور

پیام تسلیت دکتر فخاری بخاطر درگذشت مادر شهیدان اسماعیلی

گزارش تصویری | حضور دکتر فخاری در نمایشگاه مطبوعات

چگونه سهم مردم در اقتصاد افزایش می یابد؟

اقتصاد با تامین مالی پروژه های توسعه تولید رشد میکند

مدرس زاده معاون توسعه همکاری های بخش خصوصی معاونت علمی ریاست جمهوری شد

دو گزارش از شرکت کشت و صنعت خاوردشت

پربازدیدترین اخبار