اخبار سازمان / گزارش ویژه
شنبه   ۲۴ آذر ۱۳۹۷ / ۱۴:۰۱
کد خبر: ۹۵۳
تعداد بازدید: ۱۲۱۵۱

تأکید بر اجرای دقیق نظام راهبری مطلوب شرکت ها

به گزارش روابط عمومی سازمان اقتصادی کوثر گردهمایی مدیران سازمان با حضور محمدرضا اسکندری مدیرعامل سازمان در مشهد مقدس برگزار شد. در این گردهمایی محمدرضا اسکندری با بیان اینکه همه کشور تحت حمایت و در پناه حضرت ابالحسن الرضا (علیه السلام) هست و انشالله که شما هم به عنوان یک جمع کوچکی از خدمتگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی از این عنایت بی‌نصیب نباشید و همه فعالیت‌ها و تلاش‌هایتان در جهتی پیش برود که پشتیبانی و حمایت آن حضرت را به همراه داشته باشد.

وی ادامه داد: در واقع مدیریت اسلامی که از دیدگاه قرآن کریم مطرح می‌شود به نوعی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز در فرمایشات امام راحل (قدس سره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به شکل‌های مختلف بوده؛ به عنوان مثال همین ویژگی و شاخصه بحث مدیریت جهادی است.

مدیر عامل سازمان اقتصادی کوثر با اشاره به متوسط سن مدیران (۶۲ سال) در بدو ورود خود به سازمان گفت: در حال حاضر متوسط سن مدیران به ۳۹ سال تقلیل پیدا کرده است که تنها ۱۳ نفر از آنان بالای پنجاه سال و غالباً فرزند شهید هستند و در میان مدیران کنونی نیز جوان‌ترین مدیر ۲۶ سال است.

اسکندری یادآور شد: در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی و در زمانی که ما به عنوان مدیر جوان جمهوری اسلامی خدمتگزاری می‌کردیم، مفاهیم مدیریت جهادی مطرح می‌شد؛ امّا هیچ گاه در قالب یک سند یا اصول موضوعه‌ای تدوین و نظام‌مند نشد، به طوری که در کلاس‌های مدیریتی، چه در دانشگاه‌ها و چه در محافل دیگر و با اینکه اساتید متدیّن و حزب الهی نیز مدرس این رشته بودند، تمامی منابع و یا روش مدیریتی را بر مبنای ترجمه کتاب‌های غربی ارائه می‌دادند.

وی افزود: مشکلی که در کشور گریبان گیر بخش اقتصادی شده این است که هر کس فارغ التحصیل می‌شود، بدون آن که حتی کاری را عملیاتی کرده یا مشکلی را از کشور حل کرده باشد، اقتصاددان می‌نامیم.

منظومه فکری امام راحل (قدس سره) و مقام معظم رهبری (مد ظله العالی)؛ راهنمای مدیریت جهادی

مدیر عامل سازمان اقتصادی کوثر اظهار داشت: طرح مباحث مدیریت جهادی از دیدگاه‌های امام راحل (قدس سره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بیشتر از باب ایجاد انگیزه برای جوانان است تا در کنار مفاهیم تخصصی، بدانید نظام جمهوری اسلامی که یک نهال بوده و اکنون به درخت تبدیل شده از خون شهدا آبیاری شده است که شما یادگاران آن عزیزان هستید.

اسکندری تأکید کرد: اگر قرار است در این نظام مدیریت کنید، می‌بایست انتظارات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به عنوان امام حال حاضر جمهوری اسلامی که در قالب مدیریت جهادی با ویژگی‌هایی که ایشان برای آن تعریف کرده اند، به منظور حل مشکلات کشور مطرح و از شما مطالبه می‌نمایند را برآورده کنید و بر همین اساس نیز راه حل گشایش مشکلات کشور، داشتن روحیه مدیریت جهادی است.

مدیر عامل سازمان اقتصادی کوثر همچنین گفت: مواردی که در حوزه مدیریت جهادی و در جریان این گردهمایی مطرح خواهد شد، مشتق از پنج اصل مندرج در کتاب مدیریت اسلامی و الگو‌های آن از دکتر نقی پور فر است که به آسیب شناسی آن‌ها پرداخته می‌شود که طبعاً موانع و مشکلات مطروحه، مصداقی از مدیریت جهادی و یا اسلامی نیست. برای آسان‌تر شدن مفهوم مدیریت جهادی می‌توان به این نکته اشاره کرد، اگر یک مدیر یا مدیرانی در انجام کار تعلل یا فرصت سوزی و یا برای اتخاذ تصمیم بیش از حد لازم زمان خرج کنند، مدیریت آن‌ها دیگر جهادی نیست، زیرا به عنوان مثال اگر با امکانات فراوانی که در حوزه‌های دامداری و انرژی وجود دارد به موقع و در زمان تصمیمات اجرایی و راهکار‌های عملیاتی اتخاذ و ارائه نداد، اثربخشی یک فعالیت نو و مؤثرکه می‌تواند الگوساز، پیش برنده و رشد دهنده در کشور به تعویق خواهد افتاد، لذا یکی از ویژگی‌های مدیریت جهادی، سرعت در عملیاتی کردن کار و اتخاذ سریع تصمیمات مدیریتی، البته با برنامه است. کلام نورانی از مقام معظم رهبری (مدظله العالی) هست که می‌فرماید:

“باید محتوا را اسلامی کرد؛ اگر می­خواهیم حقیقتاً اسلامی شویم، باید در نحوه مدیریتمان تحول ایجاد کنیم، این تحول در مدیریت را چه کسی باید انجام دهد؟ خود ما باید انجام دهیم. اولین گام در تحول این است که رفتار خودمان، کیفیت کارمان، عزل و نصب خودمان، اِعمال مدیریت خودمان، جذبه‌ای که به خرج می­دهیم، انعطافی که به خرج می­دهیم، برخوردی که با طبقات مخاطب و مُراجع به خودمان انجام می­دهیم، اسلامی باشد. “

باور "ما می‌توانیم"، یعنی ایجاد تحول در مدیریت و کارآمدی افزون‌تر

محمدرضا اسکندری افزود: در واقع این فرموده، فحوای "ما می‌توانیم" درکلام امام راحل (قدس سره) است. "ما می‌توانیم" یعنی خودمان را باور داشته باشیم؛ بعضی این باور را دارند و با یک پیگیری، تحولی را ایجاد می‌کنند؛ به عنوان مثال قادر به عبور از زیان به سوددهی می‌شوند؛ این نگرش مدیر است که او را فعال‌تر و ثمره را حاصل کار مجموعه می‌کند؛ در تعامل مدیر و سازمان هست که هم یاری و هم افزایی ایجاد می‌شود و کار به نتیجه می‌رسد و رهنمود این فعال بودن در ادامه فریشات رهبری واگویه می‌شود که می‌فرمایند:

" ما هرجا یک مدیریت انقلابیِ فعالِ پُرتحرّک داشتیم، کار پیش­رفته است؛ هرجا مدیریت­های ضعیف، بی‌حال، ناامید، غیرانقلابی و بی‌تحرّک داشتیم؛ کار‌ها یا متوقّف مانده است یا انحراف پیدا کرده است. "

محمدرضا اسکندری در ادامه گفت: ما در ابتدای انقلاب و در بحث مدیریت، این ظرفیت‌های غنی رهنمود‌های کنونی را نداشتیم، تنها کلام امام راحل (قدس سره) بود، اما در حال حاضر خوشبختانه الگوها، مانند مقام معظم رهبری (مدظله العالی) وجود دارد. ایشان می‌فرمایند:

" من به طور قاطع عرض می­کنم که اگر مدیریت در بخش­های مختلف کشور، متدیّن، انقلابی و کارآمد باشد، همه مشکلات کشور حل خواهد شد؛ ما مشکل غیرقابل حلّی در کشور نداریم. "

مدیر عامل سازمان اقتصادی کوثر یادآور شد: وقتی مدعی هستیم که متدیّن، انقلابی و کارآمد هستیم باید در عمل آن را ثابت و باید ظرفیت‌ها را در حوزه‌های کاری احصا کنیم و ایده‌های نوین را مطرح و تحقق ببخشیم؛ این گونه است که مشکلات کشور حل می‌شود. یکی از شروط مدیریت جهادی، شناخت ظرفیت‌ها و ارائه راهکار‌های عملیاتی است.

وی با اشاره به این که بر مبنای منظومه فکری امام راحل (قدس سره) و امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) است که روحیه جهادی، کار جهادی و مدیریت جهادی تعریف می‌شود، ادامه داد: یکی از رهنمود‌های آن، این کلام رهبری است:

" یعنی اعتقاد به این که ما مى‌توانیم و کارِ بى‌وقفه و خستگى‌ناپذیر و استفاده از همه ظرفیت وجودى و ذهنى و اعتماد به جوان‌ها "

یعنی کار خودتان را به عنوان مدیران ارشد مرور کنید و ببینید که ظرفیت‌ها و امکاناتی که در اختیار دارید، به بن بست کشانده یا حداکثر استفاده را از آن برده اید؛ یکی از ویژگی‌های مدیریت جهادی این است که از همه ظرفیت‌ها در نقاط مختلف کشور باید استفاده کرد.

تأکید بر بومی سازی مدیریت شرکت‌ها به عنوان سیاست کلان سازمان 

 مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر اظهار داشت: سیاست سازمان در برابر شرکت‌هایی که مرکزیت آن‌ها در یک منطقه می‌باشد، این است که مدیریت آن را در همان منطقه مستقر کند، البته اگر شرکتی در نقاط مختلف کشور فعالیت می‌نماید، می‌تواند دفتری در تهران داشته باشد؛ امّا مدیریت آن باید در همان منطقه باشد و این یک تذکر سازمانی است و لازم الاجراست.

وی اظهار داشت: تأکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بر روی علوم انسانی، مدیریت اسلامی و بسته الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت است و این رهنمود، یکی دیگر از ویژگی‌های مدیریت جهادی را که احصای آن مستلزم روحیه جهادی خواهد بود و آن هم انجام دادن کار مبتنی بر علم و تخصص را محقق می‌سازد و در تحقق آن مهم این است که نباید با اولین مانع، دست از تلاش برداشت؛ باید در مدیریت جهادی، همان گونه که در جبهه‌های دفاع مقدس صورت می‌گرفت، کار را با استقامت و بی وقفه انجام داد و ایستادگی نیز از اصول کار جهادی است؛ فرض کنید اگر نیرو‌های مسلح ما در برابر تمام هجمات ایستادگی نمی‌کردند، کشور در حال حاضر دارای اقتدار و صاحب تکنولوژی موشکی نمی‌شد.

نگرش تک بعدی به مدیریت، نه انقلابی است و نه اسلامی

محمدرضا اسکندری با اشاره به این که در بیانات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) همیشه جوان گرایی آمده است؛ گفت: استعداد یابی، جانشین پروری و شایسته سالاری جزو اساسی‌ترین تصمیماتی است که باید در مدیریت کلان اتخاذ شود. عدم جانشین پروری و نگرش تک بعدی به مدیریت، نه انقلابی است و نه اسلامی و نه در مؤلفه‌هایی که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص مدیریت مطالبه می‌کنند، می‌گنجد؛ لذا  تذکر دیگر، جانشین پروری است که می‌بایست حتماً مدیران سازمان در کار آن را عملیاتی کنند.

تقویت یک مجموعه با مسئولیت پذیری، اخلاص و پاسخگویی

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر گفت: بحث دیگری که در ویژگی‌های مدیریت جهادی اهمیت دارد، مسئولیت پذیری است؛ اگر مدیری مسئولیتی را پذیرفت می‌بایست توانایی خود را وقف مردم و بیش از پیش در عرصه کاری خود خدمت کند.

وی ادامه داد: پاسخگویی به موقع نیز یکی از مؤلفه‌های مدیریت جهادی است؛ نباید گزارش دهی و پاسخگویی زمان بر باشد، می‌بایست همیشه آماده این کار بود. این نکته در نظام راهبری مطلوب شرکت‌ها نیز آمده است و طبعاً اگر پاسخگویی به موقع و درست صورت پذیرد، باعث تقویت مجموعه می‌شود.

اسکندری تأکید کرد: نکته حائز اهمیت دیگری که در بحث مدیریت جهادی می‌بایست یادآوری کرد، اخلاص است؛ مقام معظم رهبری  (مدظله العالی) همواره در بیانات خود به این موضوع اشاره می‌کنند و می‌فرمایند:

“اخلاص در کار‌ها مهمترین چیزی است که ما به آن احتیاج داریم. بدون اخلاص کار‌ها بی اثر و بی برکت است. اخلاص را رعایت کنید و از خدا در همه کار‌ها کمک بخواهید. ”

اسکندری در پایان این بخش از سخنان خود گفت: الگوی مدیریت اسلامی و جهادی بر پایه نظریه‌های امام راحل (قدس سره) و مقام معظم رهبری  (مد ظله العالی) است و باید تا جایی که امکان دارد با خود ارزیابی و شناخت ظرفیت ها، ویژگی‌های مدیریت جهادی را جامه عمل پوشاند و بالطبع نتیجه آن، صرف جویی درمنابع و بهره وری دارایی‌ها و در نهایت رفع بهینه مشکلات کشور خواهد بود.

فراهم کردن مقدمات اجرای نظام نامه راهبری مطلوب شرکت‌ها

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر در ادامه با تشریح نظام نامه راهبری مطلوب شرکت‌ها که در مهرماه سال جاری به نهاد‌های اقتصادی و اجتماعی تحت پوشش دفتر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) ابلاغ شده است، تأکید کرد: که اجرای این مهم از ابتدای فروردین ماه سال آینده خواهد بود و بر اساس مفاد این نظام نامه، اصلاحات اساسی در کلان و یا اجزای ساختار سازمانی و یا حتی تغییر ساختار درج شده است و می‌بایست آن را عملیاتی کرد؛ در چند ماه باقی مانده و پیش رو تا به اجرای نظام نامه، فرصتی برای سازمان مهیاست که آمادگی خود را در قالب مانور، آزمایش و مقدمات اجرای نهایی نظام نامه فراهم کند.

محمدرضا اسکندری اظهار داشت: بر مبنای این نظام نامه کمیته انتصابات تشکیل شد و از این پس افرادی که برای انتصاب در رده‌های مدیریتی انتخاب می‌شوند، وارد کمیته خواهند شد تا ارزیابی شوند و بنا به ارزشیابی آن‌ها که تحلیل می‌شود، نمراتی صادر خواهد شد تا تشخیص داده شود که فرد دارای چه ویژگی‌ها و ضعف‌هایی است و با توجه به آن نتیجه، پیشنهاد‌هایی در مورد تصدی فرد در پست‌های مختلف اتخاذ می‌شود؛ در همین راستا، ۶ الی ۷ کمیته تشکیل خواهد شد، هر چند که تعدادی از این کمیته‌ها با عناوین دیگری در سازمان تشکیل شده بودند، اما با توجه به ابلاغ نظام نامه باید با ساختار جدید تطبیق داده شود.

چابک سازی ساختار و طبقه بندی فعالیت ها، مبنای تحقق بهره وری و سودآوری

مدیر عامل سازمان اقتصادی کوثر افزود: اقدام دیگری که باید در دست اجرا قرار بگیرد، درجه بندی شرکت‌ها بر مبنای تعداد کارکنان است که به درجه یک، دو و سه تقسیم می‌شود؛ به عنوان مثال شرکت‌هایی که تعداد اعضای آن‌ها کمتر از پنجاه نفر باشد شرکت کوچک نامیده می‌شود و باید دارای سه عضو هیأت مدیره باشند و طبق این قانون شرکت‌های کوچکی که هیأت مدیره بالای سه نفر دارند، باید تقلیل شوند و در این راستا بنا بر نظام نامه سازمان تمام شرکت‌های تابعه باید حداکثر سه عضو موظف هیأت مدیره داشته و مابقی اعضا از افراد غیر موظف باشند همچنین شرکت‌های متوسط، مجاز به انتصاب بیش از پنج عضو هیأت مدیره نیستند و شرکت‌های بزرگ می‌توانند هفت عضو هیأت مدیره را دارا باشند.

وی همچنین تأکید کرد: در راستای این قانون رئیس هیأت مدیره هیچ شرکتی اجازه ندارد مدیر عامل آن شرکت هم باشد و باید جزء افراد غیر موظف قرار بگیرد و تعدادی از اعضای کمیته شرکت‌های تابعه، باید از افراد خارج از سازمان انتخاب شوند و افراد موظف بایدگرایش‌های مالی، حسابداری و یا مدیریت بازرگانی داشته باشند. سازمان نیز باید با تلاش مضاعف خود بتواند در سه ماه پایان سال جاری این اقدامات و تغییرات را انجام دهد.

اسکندری با اشاره به اینکه طبقه بندی شرکت‌ها توسط امور مجامع و بودجه انجام شده است ادامه داد: طبق این تقسیم بندی گروه سرمایه گذاری کشاورزی کوثر، مرغک، تولیدی گوشت و مرغ ماهان، زنجیره شمال شرق (دیزباد) و مرغ اجداد زربال، بیمارستان خاتم الانبیاء، جمکو، نیروگاه زاگرس، پیماب و گروه سرمایه گذاری توسعه صنایع معادن و معادن کوثر، جزء شرکت‌های بزرگ و تولیدی اجداد سپیدان موثر، آبزی اکسیر کوثر، کشت و صنعت شریف آباد، کشت و صنعت اشراق، کشت و صنعت خاور دشت، خوراک دام پارس، خدمات بازرگانی تحفه، صبا، سیمکات، پنبه و دانه‌های روغنی خراسان، گروه سرمایه گذاری عمران و ساختمان معین کوثر در این تقسیم بندی، جزء شرکت‌های متوسط و در نهایت شرکت‌های شیمی دارو کوثر، توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی کوثر، پیشگامان کشاورزی کوثر ایلام و کرمانشاه، تهران الکتریک، خدمات بیمه‌ای ایمن آسایش کوثر، خدمات بیمه‌ای ایمن پوشش کوثر، و پاک اندیشان امین در زمره شرکت‌های کوچک محسوب خواهند شد.

در قانون مذکور، سرمایه انسانی شرکت‌ها نیز به صورت زیر تقسیم بندی شده است:

شرکت‌های بزرگ، از ۲۵۰ نفر به بالا
شرکت‌های متوسط، از ۵۰ الی ۲۵۰ نفر
شرکت‌های کوچک، از صفر تا ۵۰ نفر
مدیر عامل سازمان اقتصادی کوثر اظهار داشت: درون شرکت‌های بزرگ، کمیته برنامه ریزی و توسعه راهبردی، کمیته انتصابات و کمیته جبران خدمت که مختص سازمان و هلدینگ کشاورزی می‌باشد باید شکل بگیرد و تشکیل کمیته ریسک در این شرکت‌ها ضروری و مهم خواهد بود و در تمامی شرکت‌های تابعه وجود کمیته حسابرسی الزامی می‌باشد.

نقش جهادگری سازمان اقتصادی کوثر در جنگ اقتصادی

اسکندری با تأکید بر این که وقتی صحبت از تحریم است، جنگ اقتصادی یادآور می‌شود و با توجه به فعالیت‌های سازمان اقتصادی کوثر بخشی از این جنگ بر عهده ما می‌باشد که این موضوع باید برای کارکنان و مدیران دارای اهمیت زیادی باشد، همان طورکه در سال‌های دفاع مقدس خطای فردی در خط مقدم باعث اختلال در روند کار می‌شد، در جنگ امروز هم باید تمام تلاش و پشتکار خود را بکار بگیریم و از ظرفیت‌های موجود به خوبی استفاده کنیم تا موفق و سربلند شویم و بنا بر تأکیدات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) باید از افراد با انگیزه، پُرکار و خستگی ناپذیر در مجموعه استفاده شود.

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر افزود: موکول کردن کار‌ها و برنامه‌ها به آینده و سستی و تنبلی افراد باعث اختلال در کار می‌شود و به همین دلیل باید فرصت‌ها را مغتنم دانست تا بهترین بازخورد حاصل شود و در شرایط تحریم باید از تمامی ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم به عنوان مثال شرکت جمکو و شهاب را می‌توان نام برد که بنا بر دلایل فنی یا مدیریتی نمی‌تواند از ظرفیت‌های خود به خوبی استفاده کند، این‌ها باید تحلیل شود، نواقص باید برطرف شود تا بتوان رشد و پیشرفت کرد.

اسکندری ادامه داد: در شرایط موجود اقتصادی شرکت‌های مشابه فرصت آن را دارند با روحیه جهادی و همت والا عملکرد خود را نشان دهند و باعث ارتقاء سطح کالای ایرانی شوند که در همین راستا باید همه مدیران و کارکنان در جلسات آموزشی سازمان شرکت کنند تا به نتیجه مطلوب رسید.

وی ضمن اشاره به این که با توجه به مفاد نظام نامه، شرکت‌های بورسی می‌بایست تابع قوانین بورس باشند، گفت: یکی از اهداف سازمان ورود به بازار سرمایه است که در همین راستا سال گذشته گروه سرمایه گذاری کشاورزی کوثر، تولیدی گوشت و مرغ ماهان، کشت و صنعت اشراق، کشت و صنعت شریف آباد، گروه سرمایه گذرای توسعه صنایع و معادن کوثر، تولید و مدیریت نیروگاه زاگرس در بازار سرمایه شرکت کردند که با توجه به اینکه دیر هنگام به شرکت تولید و مدیریت نیروگاه زاگرس ابلاغ شد، اما با تلاش همکاران این شرکت اولین شرکتی بود که اسم آن بر روی تابلو قرار گرفت و بر همین اساس برنامه ریزی سال آینده نیز بر این است که نام هر شرکتی که شرایط و آمادگی داشته باشد، بر روی تابلوی بورس قرار بگیرد و هر شرکتی که خواستار حضور در بورس است، می‌تواند از طریق شرکت سرمایه گذاری عمران سبحان اقدام کند و باید یادآور شوم که امور شرکت تولیدی گوشت مرغ ماهان، کشت و صنعت اشراق، پنبه و دانه‌های روغنی خراسان کارهایش به اتمام رسیده و شرکت کشت و صنعت شریف آباد هم باید در اسرع وقت با تلاش و همت مدیرعامل کنونی به سرانجام برسد.

انتظام مالی، تعامل و هم افزایی درون سازمانی؛ عامل رونق و عبور از تهدید زیان دهی

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر با اشاره به این که مقابله با بی نظمی مالی از ویژگی‌های مدیریت جهادی است، بیان کرد: مدیریت خوب به صرف هزینه‌های زیاد نیست. اگر نظارت و سنجش در عملکرد باشد و تصمیم گیری به موقع صورت بگیرد، کار را می‌توان درست انجام داد.

وی افزود: در مصوبات هیأت مدیره سازمان و سیاست‌های امور مجامع و بودجه مقرر شده است شرکت‌هایی که زیان ده و کم بازده می‌باشند، در صورت افزایش بهره وری حفظ می‌شوند و در غیر این صورت ادغام می‌شوند که این سیاست در سال جاری بوده و در سال آینده نیز ادامه خواهد داشت.

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر اظهار کرد: تأکید دیگری که وجود دارد پیگیری و اصول مطالبات است، این امر باعث رونق کسب و کار شرکت می‌شود، لذا پیگیری آن جدی است؛ به عنوان مثال اخیراً توسط مدیرعامل شرکت شهاب، تعدادی از مطالبات آن شرکت و شرکت چینه را به وصول رسانده اند.

اسکندری در ادامه گفت: اگر هر شرکت کار اصلی و مربوط به حوزه خود را انجام دهد کار، اصولی و درست انجام می‌شود، امّا نکته مهم، تعامل با یکدیگر، اتحاد و همکاری در جهت هم افزایی است که اگر رخ بدهد، بخشی عمده‌ای از مشکلات کشور حل خواهد شد مثلاً همه شرکت‌ها می‌توانند فعالیت‌های مربوط به حوزه بورس را از طریق شرکت سرمایه گذاری عمران سبحان و یا در عرصه ساختمان از کانال گروه سرمایه گذاری عمران و ساختمان معین کوثر به انجام رسانند.

در صحنه بودن و یکپارچگی، الزام تحقق نظام راهبری و اصل موفقیت، در گرو زمان بندی تصمیم گیری‌ها

اسکندری یادآور شد: سیاست دیگر سازمان در حوزه‌های کسب و کار می‌باشد، بر مبنای سیاست چابک سازی و یکپارچگی فعالیت‌ها در یک حوزه در نظام نامه راهبردی شرکت ها، هلدینگ‌هایی مانند سرمایه گذاری کشاورزی به منظور ارتقاء سودآوری و بهره وری می‌توانند به عنوان مثال ۲۰ شرکت خود که در یک حوزه فعالیت می‌کنند را به ۶ شرکت کاهش دهند، لذا تنظیم سند انتظارات مدیران نیز بخشی از کار‌های پیش روی کمیته انتصابات است و به امضاء تمام مدیران حاضر در کمیته خواهد رسید که در آن ارزیابی عملکرد و انتظارات مدیران عامل مورد بررسی قرار می‌گیرد و بر این اساس برنامه‌های هر فردی که در این چارچوب باشد مورد تشویق قرار خواهد گرفت؛ در غیر این صورت باید علت عدم انجام کار را جویا و درصدد رفع آن برآمد.

حضور فعال سازمان در سومین دوره جایزه ملی تعالی و پیشرفت

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر در پایان سخنان خود با اشاره به برخی آمار از دو دوره پیشین جایزه ملی تعالی و پیشرفت، گفت: اولین دوره این رقابت در سال ۹۵ آغاز و با هدف تعالی و پیشرفت شرکت‌های فعال در این عرصه برگزار شد.

وی افزود: جایزه ملی تعالی و پیشرفت در سه سطح تعهد به تعالی، اهداء تندیس، اهداء تقدیر نامه برگزار می‌شود که ان شاءالله باید تلاش مضاعف کرد تا در این دوره هم نماینده‌های سازمان حائز کسب جایزه تندیس شوند.



انتهای پیام/
آخرین اخبار

سخن‌نگاشت | پیام نوروزی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳

پیام تسلیت دکتر فخاری برای درگذشت والده دکتر باقری

امروز فرزند شهید بودن یک آزمون است

طی مقدمات عملیات ساخت پروژه رفاهی نوشهر

کوثر راهی جز نخبه محوری و نقشه های دانش بنیان ندارد

آیت الله رئیسی در افتتاحیه نمایشگاه روایت خدمت 

تبیین دستاوردها در نمایشگاه روایت خدمت

علی عفتی مدیرعامل شرکت مرغ اجداد زربال شد

لزوم نگرش راهبردی به نفت

دعوت مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر به حضور در انتخابات

گام های پایانی معین کوثر تا هوشمندسازی

میثم صفرزاده فرمانده بسیج سازمان اقتصادی کوثر شد

کیفیت بالا بازار بتلند را به رشد سه برابری رساند

ارتقاء جایگاه زاگرس در میان نیروگاه های کشور

پیام تسلیت دکتر فخاری بخاطر درگذشت مادر شهیدان اسماعیلی

گزارش تصویری | حضور دکتر فخاری در نمایشگاه مطبوعات

چگونه سهم مردم در اقتصاد افزایش می یابد؟

اقتصاد با تامین مالی پروژه های توسعه تولید رشد میکند

مدرس زاده معاون توسعه همکاری های بخش خصوصی معاونت علمی ریاست جمهوری شد

دو گزارش از شرکت کشت و صنعت خاوردشت

پربازدیدترین اخبار