کشاورزی / دام سبک
شنبه   ۱۵ دی ۱۳۹۷ / ۱۱:۰۹
کد خبر: ۹۷۱
تعداد بازدید: ۸۱۵۹

دامپروری در مازندران باید به سمت روش های نو، صنعتی و اصلاح نژاد برود / مازندران؛ ظرفیت بالایی برای اقتصادی کردن فعالیت های حوزه دامپروری دارد

استاندار مازندران در نشست با مدیرعامل شرکت تولیدی اجداد سپیدان که به منظور توسعه دامپروری صنعتی در استان برگزار شد، عنوان کرد: برای ارتقاء بازدهی، ارزش افزوده و ایجاد بهره وری در تامین گوشت قرمز و شیر، دامپروری در مازندران باید به سمت روش های نو و صنعتی و اصلاح نژاد برود.

احمد حسین زادگان در نشست با مدیرعامل شرکت تولیدی اجداد سپیدان کوثر به منظور توسعه دامپروری صنعتی در استان با بیان این که برای ارتقاء بازدهی، ارزش افزوده و ایجاد بهره وری در تامین گوشت قرمز و شیر، دامپروری در مازندران باید به سمت روش های نو و صنعتی و اصلاح نژاد برود، افزود: با این حرکت متحول در دامپروری، هم میزان تولید گوشت قرمز و شیر که در این حوزه مشکلاتی وجود دارد ارتقا خواهد یافت و هم معیشت مردم تحت تاثیر مثبت قرار خواهد گرفت.

استاندار مازندران پروژه اصلاح نژاد دام های سبک و سنگین را از اولویت های کاری حوزه کشاورزی استان برشمرد و یادآور شد: مازندران؛ ظرفیت بالایی برای حرکت به سمت اقتصادی کردن فعالیت های حوزه دامپروری دارد.

وی، تصریح کرد: هر گونه توسعه علمی و منطقی در زیربخش های حوزه کشاورزی، از اقدامات مهم و موثر در اقتصاد استان به شمار می رود.

مقام عالی دولت در مازندران، با اشاره به این که این پروژه با شرکت تولیدی اجداد سپیدان در فاز نخست، به صورت پایلوت اجرا می شود و برآنیم تا دامپروری استان به این مسیر گام بگذارد، خاطرنشان کرد: طولانی شدن زمان اعطای مجوزها از موانع توسعه است و واحدهایی که در تقویت تولید و اشتغال موثر هستند و متقاضیان دارای اهلیت سرمایه گذاری نباید معطل بوروکراسی های اداری شوند.

حسین زادگان با اشاره به این که برای امیدافزایی در جامعه باید فرصت ها را غنیمت بشماریم و به سمت کارهای متحول برویم، عنوان کرد: حرکت دامپروری استان به سوی اصلاح نژاد باید جهادی باشد و توسعه نژادی دام، باید با توجه به مزیت ها و ظرفیت های شناسایی شده دام سبک و سنگین آن منطقه اتفاق بیفتد. استاندار مازندران بر اجرای کامل این پروژه به ویژه برگزاری دوره های آموزشی و ترویج تأکید کرد.

یاسر ترابی مدیرعامل شرکت اجداد سپیدان کوثر نیز در آغاز با اشاره به این که این شرکت پروژه ای را در روستای پشرت پشت کوه از توابع چهاردانگه کیاسر از سال ۹۶ آغاز کرده است، گفت: این پروژه با ظرفیت ۱۴ هزار رأس دام سبک پرتولید برای گوسفندان مولد و بزهای شیری مولد فعالیت خواهد نمود.

مدیرعامل شرکت اجداد سپیدان کوثر با اشاره به این که این پروژه قرار است طی ۲ سال به عنوان مرکز تکثیر، تولید و توزیع دام مولد در استان شکل بگیرد، عنوان کرد: تولید ترکیب های نژادی برای تولید دام های روستایی با مشارکت دامداران و روستاییان محلی در مازندران از دیگر پروژه های این شرکت در آینده است که قابلیت افزایش ۳۰ تا ۱۰۰ درصدی وزن گیری و تولید شیر دام های بومی استان را دارد.

وی با بیان این که آموزش روستاییان، تامین دام مولد نر و خالص را نیز این شرکت در حوزه های دام سبک و سنگین در مازندران در آینده انجام می دهد، گفت: برآنیم تا از طریق پایه دام های دورگ هلشتاین استان با دام های رنگی همچون سمینتال، بحث ترکیب نژادی و ارتقاء وزن گیری و تولید شیر دام سنگین در استان را دنبال کنیم؛ این پروژه در راستای تأمین گوشت قرمز کشور و با همکاری شرکت کشت و صنعت شریف آباد اجرا می شود.

ترابی افزود: هر مزرعه ۱۰ تا ۱۱ راسی بز شیری قابلیت درآمد زایی برای خانوار را دارد، لیکن اجرای طرح ترکیب نژادی تا ۳۰ درصد درآمد حرفه دامپروری را می تواند ارتقاء دهد و در اشتغال و میزان بهره وری موثر افتد و امروز یک فرصت برای اشتغالزایی جوانان است.

انتهای پیام/

آخرین اخبار

دستگاه های جوجه کشی شرکت مکانیزاسیون در مسیر صادرات

انتصاب سرپرست شرکت صنایع ماشین های الکتریکی جوین

مولدسازی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است

جهش تولید، عامل مهمی در تقویت معیشت مردم است

اقتصاد کشور با خودکفایی های کوثر توانمندتر شد

افزایش تولید کلزا در مزارع پیشگامان توسعه کشاورزی کوثر

بهره برداری از "داشبورد رصد بازار مسکن" در گروه معین کوثر

اخذ گواهینامه IR توسط شرکت مرغک

نماینده بنیاد شهید گواهینامه بین المللی حمایت از حقوق معنوی را از آن خود کرد

سخن‌نگاشت | پیام نوروزی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳

پیام تسلیت دکتر فخاری برای درگذشت والده دکتر باقری

امروز فرزند شهید بودن یک آزمون است

طی مقدمات عملیات ساخت پروژه رفاهی نوشهر

کوثر راهی جز نخبه محوری و نقشه های دانش بنیان ندارد

آیت الله رئیسی در افتتاحیه نمایشگاه روایت خدمت 

تبیین دستاوردها در نمایشگاه روایت خدمت

علی عفتی مدیرعامل شرکت مرغ اجداد زربال شد

لزوم نگرش راهبردی به نفت

دعوت مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر به حضور در انتخابات

گام های پایانی معین کوثر تا هوشمندسازی

پربازدیدترین اخبار