کشاورزی / طیور تخمگذار
دوشنبه   ۲۴ دی ۱۳۹۷ / ۱۶:۱۰
کد خبر: ۹۸۰
تعداد بازدید: ۱۱۳۶۸

شرکت مرغک، بزرگترین تولید کننده جوجه تخمگذار تجارتی در ایران

بهارستان آنلاین - همزمان با آغاز تحریم های اقتصادی و همچنین تاکید مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی فرصتي پيش آمد تا در خدمت مديرعامل شرکت مرغک آقاي دکتر بهراد زندیه باشیم تا سؤالاتي را درخصوص عملکرد شرکت مرغک در راستاي توليد وفروش محصولات این شرکت، اجراي طرحهاي توسعه، تأمين مواد اوليه ،نيروي انساني و رعايت مسايل زيست محيطي، مطرح و نظرات ايشان را جويا شويم که در ادامه مشروح اين گفتگوي صميمي از نظر خوانندگان محترم مي‌گذرد.

شرکت مرغک نماد واقعی اقدام و عمل اقتصاد مقاومتی

مدیرعامل شرکت مرغک در گفتگوی اختصاصی با بهارستان آنلاین بابیان این مطلب که شرکت مرغك (سهامي خاص) وابسته به سازمان اقتصادی کوثر است و با بیش از چهل و پنج سال فعالیت، اولین توليد كننده مرغ تخمگذار و نماینده انحصاری (نژاد Hy-Line) در كشور مي باشد، خاطرنشان کرد: شرکت مرغک با دارا بودن یک فارم اجداد، هشت فارم مادر و سه كارخانه جوجه كشي در پنج استان كشور حدود نيمي از جوجه هاي تجارتي تخمگذار مورد نياز واحدهاي توليدكننده تخم مرغ کشور را تأمين مي نمايد.

دکتر زندیه مصرف کم خوراک، عاری بودن از بیماری لکوز، ضریب تبدیل مناسب، سازگاری با مناطق آب و هوایی ایران و تلفات اندک در دوران های پرورش و تولید را از ویژگی های ممتاز نژاد (هایلاین) برشمرد و افزود: سهم نژاد (هایلاین) در بازار ایران هم اکنون ۶۰ درصد می باشد که این خود نشان دهنده اقبال اکثریت مرغداران به این نژاد است .

 

مدیرکل پیشین دامپزشکی استان آذربایجان شرقی با اشاره به سرانه مصرف تخم مرغ در جهان مصرف سرانه آنرا در ایران پایین تر از استانداردهای جهانی دانست و خاطرنشان کرد: با وجود این که ایران به عنوان دهمین کشور تولید کننده تخم مرغ در جهان شناخته می شود، لیکن هنوز از استانداردهای جهانی مصرف سرانه تخم مرغ فاصله زیادی دارد.

زندیه با تأکید بر این که افزایش مصرف سرانه تخم مرغ ضمن بهبود شاخص های سلامتی جامعه، یکی از مهمترین پارامترها در جهت توسعه پایدار و رشد روزافزون صنعت مرغ تخم گذار محسوب می شود، اظهار داشت: ستاد کشوری ترویج مصرف تخم مرغ با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به دنبال افزایش سرانه مصرف تخم مرغ کشور به ۲۵۰ عدد در سال هستند که در اصل به عنوان نقطه هدف برای برنامه ششم توسعه در نظر گرفته شده است.

وی با بیان این که تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی از مهمترین رویکردها و شاخصه های شرکت مرغک در سال ۹۷ می باشد، گفت: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری و تحقق شعار سال، برخورداری شرکت مرغک از واحد اجداد تخمگذار نمادی واقعی در جهت حرکت به سمت اقتصاد مقاومتی است؛ شرکت مرغک با داشتن یک واحد اجداد، هشت مزرعه مرغ مادر و دو واحد پرورش مرغ مادر یک شرکت خصوصی را تأمین می‌کند و در واقع ۱۰ واحد مادر از طریق این واحد اجداد فعال می‌شوند که این خود از مصادیق بارز اقتصاد مقاومتی است و به طور صد در صد شعار سال را که همه باید بر اقتصاد ملی و مصرف جنس داخلی تعصب داشته باشند، محقق می سازد.

مدیرعامل شرکت مرغک با اشاره به تأکیدات مکرر مقام معظم رهبری بر گسترش تولید و اشتغال زایی در مناطق محروم خاطرنشان کرد: شرکت مرغک پیرو فرمان مقام معظم رهبری کار ساخت بزرگترین مجموعه مرغ مادر تخمگذار کشور در استان زنجان را به پایان برده و به زودی به بهره برداری می رساند.

وی با تأکید بر این که کشور ما در زمینه تولید و اشتغال زایی ظرفیت‌های فراوانی دارد، تصریح کرد: کشوری نیستیم که زیر بار بیکاری ۵ میلیون نفر گرفتار شود؛ ما نیازمند نهضت فقرزدایی و اشتغال زایی جدای از مباحث سیاسی هستیم و می‌توان بدون توجه به محدودیت‌های بین‌المللی و با اتکا به سرمایه های درونی کشور، کارهای بزرگی انجام داد؛ امروز جوانانِ باانگیزه و فعالی در کشور داریم که باید از ظرفیت های‌ آن‌ها به نحو احسن استفاده شود.

دکتر زندیه مشارکت با مرغداران در حوزه پرورش پولت را از رویکردهای جدید و مؤثر این شرکت برشمرد و گفت: یکی از سیاست های جدید شرکت مرغک به منظور توسعه و رونق پرورش نژاد هایلاین در کشور همکاری با مرغداران ذی صلاح در قالب طرح های مشارکتی و فعالیت های بلند مدت می باشد و البته باید به این نکته هم اشاره نمایم که تولیدات شرکت مرغک از کیفیتی ممتاز برخوردار و کاملاً منطبق بر استاندارهای روز دنیا در این صنعت است.

مدیرعامل بزرگترین شرکت تولیدکننده جوجه یک روزه تخم گذار کشور با تأکید بر این که امروز ما در حوزه صادرات پولت دارای پتانسیل های خوبی هستیم، خاطرنشان کرد: کشور افغانستان خواهان خرید ۵۰۰ هزار قطعه پولت از شرکت مرغک می باشد و این در حالی است که بازار داخلی ما در زمینه پولت اشباع شده است.

دکتر زندیه با اشاره به این که ما از نظر تولید تخم مرغ هیچ گونه مشکلی در کشور نداریم، افزود: باید وزارت محترم جهادکشاورزی مقدمات لازم و مجوز صادرات را برای تولیدکنندگان مهیا نماید؛ عدد ۵۰۰ هزار قطعه پولت برای صادرات رقم قابل توجهی است و ما به راحتی می‌توانیم این تعداد را داخل کشور پرورش داده و به افغانستان صادر کنیم.

زندیه افزود: مرغداران کشور افغانستان به دلیل محدودیت های فنی عمدتاً توانایی پرورش جوجه یک روزه را ندارند، لذا این فرصت صادراتی به ویژه با توجه به قیمت ارز برای ما کاملاً اقتصادی و سودآور است، ضمن این که برای واردکنندگان خارجی نیز خرید و واردات کالا از ایران مقرون به صرفه است.

مدیرعامل شرکت مرغک با اشاره به این که در حال حاضر یکی از معضلات جدی صنعت طیور کشور تأمین نهاده ها از جمله واکسن و اقلام دان است، اظهار داشت: خواستار اقدام عاجل مسئولین در زمینه رفع این مشکل هستیم.

وی گفت: مکاتباتی با مسئولان سازمان دامپزشکی و وزارت محترم جهادکشاورزی انجام داده ایم تا در این زمینه اقدامات عملی با سرعت و جدیت بیشتری دنبال شود .

دکتر زندیه در خاتمه اظهار داشت: امیدواریم هر چه زودتر کمبود واکسن های طیور در کشور برطرف و زمینه برای تقویت ذخایر سایر واکسن ها نیز فراهم شود.

 

انتهای پیام/

آخرین اخبار

مولدسازی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است

جهش تولید، عامل مهمی در تقویت معیشت مردم است

اقتصاد کشور با خودکفایی های کوثر توانمندتر شد

افزایش تولید کلزا در مزارع پیشگامان توسعه کشاورزی کوثر

بهره برداری از "داشبورد رصد بازار مسکن" در گروه معین کوثر

اخذ گواهینامه IR توسط شرکت مرغک

نماینده بنیاد شهید گواهینامه بین المللی حمایت از حقوق معنوی را از آن خود کرد

سخن‌نگاشت | پیام نوروزی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳

پیام تسلیت دکتر فخاری برای درگذشت والده دکتر باقری

امروز فرزند شهید بودن یک آزمون است

طی مقدمات عملیات ساخت پروژه رفاهی نوشهر

کوثر راهی جز نخبه محوری و نقشه های دانش بنیان ندارد

آیت الله رئیسی در افتتاحیه نمایشگاه روایت خدمت 

تبیین دستاوردها در نمایشگاه روایت خدمت

علی عفتی مدیرعامل شرکت مرغ اجداد زربال شد

لزوم نگرش راهبردی به نفت

دعوت مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر به حضور در انتخابات

گام های پایانی معین کوثر تا هوشمندسازی

میثم صفرزاده فرمانده بسیج سازمان اقتصادی کوثر شد

کیفیت بالا بازار بتلند را به رشد سه برابری رساند

پربازدیدترین اخبار