اخبار سازمان / مراسمات
يکشنبه   ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ / ۱۹:۴۴
کد خبر: ۹۹۲
تعداد بازدید: ۶۳۸۱

برگزاری آئین باشکوه عزاداری ایام فاطمیه و گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب کبیر اسلامی

به گزارش روابط عمومی سازمان اقتصادی کوثر، آئین با شکوه عزاداری ایام فاطمیه و گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب کبیر اسلامی با حضور مدیران و کارکنان ستادی برگزار شد.

محمدرضا باقری عضو هیأت مدیره سازمان ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه و گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب کبیر اسلامی، در دو بخش به بیان سخنان خود پرداخت.

وی بیان کرد: مظلومیت حضرت فاطمه زهرا (س)، این الگوی زنان و مردان عالم در ابعاد مختلف است؛ یکی مدت عمر و محل دفن او. مدت عمر آن بانوی بزرگوار را در منابع مختلف، اعداد متعددی اعلام کرده اند که مشهور و معتبر آن، ۱۸ سال است و محل دفن حضرت زهرای اطهر (س) که نامعلوم می‌باشد، از دیگر مظلومیت‌های اوست.

وی با اشاره به قول صریح پیامبر اسلام (ص) (از دید شیعه و سنی) درباره حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: فاطمه (س) دخت نبوت، زوجه امامت و ولایت است، حضرت رسول اکرم (ص) می‌فرماید:" فَاطِمَةُ بَضْعَةٌ مِنِّی ‏فَمَنْ آذَاهَا فَقَدْ آذَانِی" فاطمه (س) قطعه‌ای از وجود من است و هرکس او را آزار دهد، مرا آزرده است.

باقری با ایراد دو حدیث در رابطه با جایگاه حضرت زهرا (س) بیانات خود را چنین ادامه داد: جابر بن عبدالله انصاری ناقل این حدیث قدسی در کتاب کشف الئالی است: پیامبر عظیم الشأن اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) به ما آموخت و گفت که خداوند متعال به من فرمود:" یا احمد! لولاک لَما خلقت الأفلاک و لولا علی لَما خلقتک و لولا فاطمه لَما خلقتکما"‌ای احمد! اگر تو نبودی افلاک را خلق نمی‌کردم و اگر علی نبود تو را خلق نمی‌کردم و اگر فاطمه نبود، شما دو نفر را خلق نمی‌کردم.

وی افزود: در ادامه جابر می‌گوید که رسول خدا به ما فرمود که این جمله را به هر کسی و در هر جایی نقل نکنید؛ کتمان کنید الا برای اهلش و این جمله نشان دیگری از مظلومیت حضرت فاطمه است.

وی یادآور شد: حدیث دیگری از تفسیر کشّاف زمخشری سنی است که در کتاب سفینه البحار نیز آمده است؛ قال رسول الله (ص): " فاطمةُ مُهجَةُ قَلبی و ابنا‌ها ثَمَرَةُ فُؤادی و بَعلُها نورُ بَصَری و الأئِمّةُ مِن وُلدِها أُمَناءُ رَبّی و حَبلٌ مَمدودٌ بَینَه و بَینَ الخَلقِ مَن تمسَّک بِهم نَجا و مَن تَخَلَّفَ عنهم هَوَی " فاطمه جان من است و دو پسرش میوه دل منند و شوهرش نور چشم من است و امامان از فرزندانش امینان پروردگار منند که ریسمانی کشیده شده میان او و خلائقش می‌باشند. کسی که به آنان چنگ زده تمسک جوید، نجات می‌یابد و کسی که از آنان تخلّف ورزیده إعراض کند، در درۀ هلاکت سقوط می‌نماید.

باقری اظهار داشت: در این حدیث، جمله اول مورد تمرکز من است، " فاطمةُ مُهجَةُ قَلبی" فاطمه، خون قلب من است؛ به تعبیری علمی، همانگونه که خون پاکیزه و پالایش شده در قلب باعث احیای کشور بدن می‌شود، فاطمه در جامعه و کشورِ وجود، مایه حیات و جاودانگی و رشد است و لذا اصرار داریم که بگوییم او الگوی زنان و مردان است.

وی در ادامه گفت: یک درس از مرثیه‌های آن حضرت شنیده ایم که یا علی! شبانه مرا غسل بده و شبانه کفن کن و شبانه به خاک بسپار؛ این نکته از بُعد سیاسی آن حضرت برخواسته است و آن هم این که نمی‌خواهد که غاصبین بر جسد او نماز بگذارند و عوام گمان کنند که بهترین خلق خدا توانست برای بهترین خلق خدا که فرزند رسول الله است نماز بخواند، زیرا کسی که بر جسد دخت رسول خدا نماز خواند او به حق خلیفه است و به حق انتخاب شده و
برای اینکه جریان غاصب ادامه نیابد و سوء استفاده نکند، حضرت صدیقه شهیده (س) مانع این حرکت سیاسی می‌شود.

باقری در این رابطه گفت: وجود این سؤال، که چرا محل دفن او پنهان است؟ تا به امروز نیز آن بُعد سیاسی حضرت را تبیین می‌کند که در طول خطی به تمامی تاریخ، رسواکننده غاصبینی است که در حق او جفا کرده اند که پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمودند: " وَ مَنْ جَفَاکِ فَقَدْ جَفَا رَسُولَ اللَّهِ "

چه زیبا سروده است:

"‌ای بی نشانه ­ای که خدا را نشانه­‌ای         هر سو نشان توست، ولی بی نشانه­‌ای

زهرای پاک،‌ای غم زیبای دلنشین          تو خواندنی­‌ترین غزل جاودانه‌ای "


وی با اشاره به فرارسیدن یوم الله ۲۲ بهمن و دهه مبارک فجرگفت: ویژگی­های انقلاب را بسیار خوانده­ اید؛ به حق ویژگی­‌های مهمی است، این­که همه اقشار مردم حضور دارند، بر خلاف انقلاب‌های دیگر مثلاً در انقلاب فرانسه، روشنفکران و اندیشمندان اجتماعی آن روز که عمدتاً لائیک بودند که باور‌های دینی خود را قبول نداشتند و یا انقلاب اکتبر روسیه یا انقلاب چین و یا در انقلاب الجزایر، همه اقشار نبودند؛ اما در انقلاب ما، همه اقشار بودند، مساجد و پایگاه بسیج، مردم و محل اصلی انقلابیون بود. همه اقشار حضور داشتند از کارگر تا بازاری و علما نیز سردمدار بودند.

عضو هیأت مدیره سازمان اظهار داشت: هیچ دولت خارجی ما را حمایت نکرد، بلکه بالعکس آن چه توانستند علیه این انقلاب انجام دادند و شما هیچ انقلابی را در دنیا سراغ ندارید که طی ۱۰ ماه پس از پیروزی، برای تعیین قانون اساسی، رفراندوم انجام دهد و امروز بعضی مدام از انقلاب کبیر فرانسه سخن می‌گویند؛ کدام انقلاب کبیر فرانسه؟ همان انقلابی که خودشان نوشته اند، بعد از سه سال مضمحل شد. شما نوشته‌های نویسنده معروف فرانسوی، فرانس فانون را بخوانید؛ فانون می‌گوید در همان سال‌های اول، انقلاب تمام شد و لوئی شانزدهم از بین رفت، ناپلئون روی کار آمد و دیکتاتوری شد، و طی دو سه سال، انقلاب فرانسه تمام شد؛ این حرف‌ها نوشته‌های خودشان است.

محمدرضا باقری در ادامه گفت: درانقلاب روسیه لئون تروتسکی آمد و پس از یک سال، لنین و بعد از سه سال استالین بر سرکار آمد و در ادامه داستان کارگران سیبری و اردوگاه‌های اجباری؛ پس  می‌بینیم آن‌هایی که به نام کارگر به روی صحنه آمدند با جهان چه کردند؟

وی همچنین به انقلاب‌های چین و الجزایر اشاره کرد و گفت: مثال در مورد علاقه نداشتن الجزایری‌ها به صحبت با زبان عربی باید تأسف خورد، آن‌ها در قانون اساسی خود، زبان دوم را فرانسه می‌دانند و به آن زبان سخن می‌گویند، امّا ما در جمهوری اسلامی ایران افتخار داریم که در قانون اساسی، زبان دوم ما عربی است.

عضو هیأت مدیره سازمان در ادامه افزود: جمهوری اسلامی در اولین سال تولدش، پنج انتخابات انجام داده است که هیچ کجای دنیا نمونه ندارد، طی چهار دهه گذشته بیش از ۳۰ انتخابات در جمهوری اسلامی برگزار شده که افتخار می‌کنیم متوسط شرکت کنندگان در انتخابات کشورمان، ۶۵ درصد و در حالی که متوسط رأی دهندگان در آمریکا ۵۰ درصد است؛ در انگلستان به اجبار مردم را بر سر صندوق رأی می‌آورند وهر کس شرکت نکند، رسماً جریمه می‌شود.

باقری یادآور شد: دستاورد‌های انقلاب در زمینه‌های مختلف، علمی، صنعتی، فرهنگی، امور نظامی، دفاعی و هسته‌ای روشن است امّا، در زمینه سیاسی، آن چه امام راحل (ره) و انقلاب اسلامی و شهدا به ما هدیه کردند، استقلال بود.

وی ادامه داد: باید بدانیم که این انقلاب، آفت نیز کم نداشته است، امام راحل (ره) فرمود: " پیروزی که شما به دست آوردید،   بزرگ بود، ولی حفظ این انقلاب، بزرگتر و خطیرتر است "، آفت این انقلاب به زعم بنده، غفلت از شرایط موجود و  غفلت از " وَلا تَقفُ ما لَیسَ لَکَ بِهِ عِلم " هر چیزی را که نمی‌دانی، نگو، و آن چه که بیش از ۲۲۴۰ ماهواره که برخی به زبان فارسی در حال شلیک افکار خود به ما هستند.

عضو هیأت مدیره در پایان گفت: غفلت از دشمن و جنگ نرم و آینده پژوهی، برنامه نداشتن! اگر برنامه نداشته باشیم، برای ما برنامه می‌نویسند؛ غفلت از فتنه‌های زمان، به چه میزان با قرآن و اهل بیت در ارتباطیم، شهدا ناظر بر اعمال و رفتار ما هستند، چقدر باور داریم؟ غفلت از شهدا و حماسه‌های آنان و غفلت از پیروی از رهبری؛ مبادا که مثل قوم بنی اسرائیل که موسی (ع) رفت و هارون را جانشین قرار داد و او تلاش کرد، ولی آنان شعار دادند که برای تفرقه آمده‌ای و موجب شد که آن بلا بر سر آنان آمد.

انتهای پیام/
آخرین اخبار

سخن‌نگاشت | پیام نوروزی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳

پیام تسلیت دکتر فخاری برای درگذشت والده دکتر باقری

امروز فرزند شهید بودن یک آزمون است

طی مقدمات عملیات ساخت پروژه رفاهی نوشهر

کوثر راهی جز نخبه محوری و نقشه های دانش بنیان ندارد

آیت الله رئیسی در افتتاحیه نمایشگاه روایت خدمت 

تبیین دستاوردها در نمایشگاه روایت خدمت

علی عفتی مدیرعامل شرکت مرغ اجداد زربال شد

لزوم نگرش راهبردی به نفت

دعوت مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر به حضور در انتخابات

گام های پایانی معین کوثر تا هوشمندسازی

میثم صفرزاده فرمانده بسیج سازمان اقتصادی کوثر شد

کیفیت بالا بازار بتلند را به رشد سه برابری رساند

ارتقاء جایگاه زاگرس در میان نیروگاه های کشور

پیام تسلیت دکتر فخاری بخاطر درگذشت مادر شهیدان اسماعیلی

گزارش تصویری | حضور دکتر فخاری در نمایشگاه مطبوعات

چگونه سهم مردم در اقتصاد افزایش می یابد؟

اقتصاد با تامین مالی پروژه های توسعه تولید رشد میکند

مدرس زاده معاون توسعه همکاری های بخش خصوصی معاونت علمی ریاست جمهوری شد

دو گزارش از شرکت کشت و صنعت خاوردشت

پربازدیدترین اخبار