اخبار سازمان / گزارش ویژه
دوشنبه   ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ / ۱۴:۳۵
کد خبر: ۱۰۴۷
تعداد بازدید: ۱۱۹۶۶

محمدرضا اسکندری در دیدار با خبرنگاران خبر داد: رویکرد سازمان اقتصادی کوثر راه‌اندازی پروژه‌ها در استان‌ها و مناطق محروم در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر گفت: ما در مسیر جوان‌گرایی حرکت‌های زیادی داشته‌ایم از جمله می‌توان به این موضوع اشاره کرد که در سال ۱۳۸۸ میانگین سنی مدیران سازمان اقتصادی ۶۲ سال بود و امروز این عدد به زیر ۴۰ سال رسیده است و نتیجه این کار نیز بسیار مثبت بوده است، زیرا هر وقت به جوانان اعتماد کردیم نتیجه مثبتی گرفته‌ایم.

محمدرضا اسکندری در دیدار با خبرنگاران خبر داد: حمایت سازمان اقتصادی کوثر از ایثارگران خسارت‌دیده در سیل

نشست خبری محمدرضا اسکندری مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر روز سه‌شنبه ۳ اردیبهشت‌ماه با حضور جمعی از اصحاب رسانه در محل این سازمان برگزار شد.

اسکندری در این نشست ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گفت: سازمان اقتصادی کوثر از هیچ نوع بودجه و امتیاز دولتی استفاده نمی‌کند و مجموعه فعالیت‌های سازمان در حوزه تولید است و این فعالیت‌ها در ایامی که مشکلاتی مانند تحریم ایجاد می‌شود افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: به‌عنوان‌مثال اخیراً در بحث الکتروموتور‌ها کار‌های تولیدی جدیدی صورت گرفته است و توان تولید این موتور‌ها در زیرمجموعه‌های سازمان اقتصادی کوثر افزایش یافته است. در حوزه تولید تلویزیون نیز تولیدات شرکت شهاب در این بخش افزایش پیدا کرده است. همچنین در گروه کشاورزی، طیور، دام سبک، دام سنگین و آبزیان در سال ۱۳۹۷ شاهد افزایش تولید بودیم.

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر با بیان اینکه بخشی از مجموعه‌های تولیدی این سازمان در مناطق سیل زده بودند، افزود: مجموعه‌های آبزی‌پروری در شهرستان‌های دورود، الشتر و کرمانشاه و مجموعه پرورش مرغ در شهرستان چگینی در معرض خطر سیل قرار داشتند که خوشبختانه با پیش‌بینی‌ها و پیشگیری‌های صورت گرفته و همت تمام همکاران کوچک‌ترین خسارتی به این مجموعه‌ها وارد نشد.
 
وی درباره ظرفیت‌های شغلی سازمان اقتصادی کوثر برای ایثارگران گفت: اولویت اشتغال در هر ظرفیت شغلی که در این سازمان ایجاد شود با ایثارگران است مگر در شرایطی که ایثارگران دارای تخصص خاص یک شغل نباشند. در حال حاضر ۹۰ درصد مدیران سازمان اقتصادی کوثر از جامعه ایثارگری هستند.

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر با اشاره به ورود شرکت‌های این سازمان به بورس و فرابورس گفت: این کار در راستای شفاف‌سازی و مردمی کردن فعالیت‌ها انجام می‌شود و در سال ۱۳۹۷ بخشی از سهام دو مجموعه نیروگاه زاگرس کرمانشاه و مرغ ماهان در بورس عرضه شده است که سهام هر دو مجموعه به‌سرعت فروخته شد. سهام شرکت دام شریف‌آباد نیز در حال عرضه است و در ادامه سهام سایر گروه‌ها از جمله کشاورزی و معادن به‌تدریج ارائه خواهد شد.

اسکندری افزود: یکی دیگر از اقدامات در حال انجام ایجاد زنجیره‌هاست، به‌عنوان‌مثال گروه کشاورزی سازمان در حال حاضر دارای ۲۲ شرکت است که به ۷ زنجیره مرغ گوشتی، مرغ تخم‌گذار، دام سنگین، دام سبک، زنجیره آبزی و تولیدات گیاهی تبدیل می‌شود.

وی رویکرد سازمان اقتصادی کوثر را راه‌اندازی پروژه‌ها در استان‌ها و مناطق محروم و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: حمایت از مشاغل کوچک و خانگی از دیگر برنامه‌هایی است که توسط سازمان اقتصادی کوثر صورت می‌گیرد. همچنین رویداد نوآورانه توسط معاونت برنامه‌ریزی سازمان برگزار شد و موسسه رویش کوثر نیز برای پشتیبانی از طرح‌های دانش‌بنیان شکل گرفته است.

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر با اشاره به بیانیه «گام دوم» رهبر معظم انقلاب گفت: در این بیانیه توجه و تأکید زیادی نسبت به جوانان انجام شده است و ما نیز بر همین اساس در مسیر جوان‌گرایی حرکت‌های زیادی داشته‌ایم از جمله می‌توان به این موضوع اشاره کرد که در سال ۱۳۸۸ میانگین سنی مدیران سازمان اقتصادی ۶۲ سال بود و امروز این عدد به زیر ۴۰ سال رسیده است و نتیجه این کار نیز بسیار مثبت بوده است، زیرا هر وقت به جوانان اعتماد کردیم نتیجه مثبتی گرفته‌ایم.

اسکندری در ادامه به بیان پروژه‌های پیش روی سازمان اقتصادی کوثر پرداخت و گفت: پروژه ۱۰۰۰ رأسی دام سنگین در ورامین، پروژه ۶۰۰۰ رأسی دام سبک در صحنه کرمانشاه و پروژه ۳۰۰۰ رأسی دام سبک در دودانگه ساری آماده افتتاح هستند. همچنین گلخانه اسلام‌آباد و گلخانه ایلام نیز از پروژه‌هایی هستند که در سال ۱۳۹۸ به بهره‌برداری می‌رسند.

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر در ادامه این نشست به سؤالات خبرنگاران در حوزه‌های مختلف پاسخ داد.

انتهای پیام /
آخرین اخبار

سخن‌نگاشت | پیام نوروزی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳

پیام تسلیت دکتر فخاری برای درگذشت والده دکتر باقری

امروز فرزند شهید بودن یک آزمون است

طی مقدمات عملیات ساخت پروژه رفاهی نوشهر

کوثر راهی جز نخبه محوری و نقشه های دانش بنیان ندارد

آیت الله رئیسی در افتتاحیه نمایشگاه روایت خدمت 

تبیین دستاوردها در نمایشگاه روایت خدمت

علی عفتی مدیرعامل شرکت مرغ اجداد زربال شد

لزوم نگرش راهبردی به نفت

دعوت مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر به حضور در انتخابات

گام های پایانی معین کوثر تا هوشمندسازی

میثم صفرزاده فرمانده بسیج سازمان اقتصادی کوثر شد

کیفیت بالا بازار بتلند را به رشد سه برابری رساند

ارتقاء جایگاه زاگرس در میان نیروگاه های کشور

پیام تسلیت دکتر فخاری بخاطر درگذشت مادر شهیدان اسماعیلی

گزارش تصویری | حضور دکتر فخاری در نمایشگاه مطبوعات

چگونه سهم مردم در اقتصاد افزایش می یابد؟

اقتصاد با تامین مالی پروژه های توسعه تولید رشد میکند

مدرس زاده معاون توسعه همکاری های بخش خصوصی معاونت علمی ریاست جمهوری شد

دو گزارش از شرکت کشت و صنعت خاوردشت

پربازدیدترین اخبار