اخبار سازمان / گزارش ویژه
يکشنبه   ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ / ۱۷:۵۴
کد خبر: ۱۱۷۵
تعداد بازدید: ۱۰۰۴۴
گزارش مشروح نشست هم اندیشی فراکسیون جوانان مجلس شورای اسلامی با مدیران جوان سازمان اقتصادی کوثر

اعضای فراکسیون جوانان مجلس تأکید کردند: تجلیل از روحیه انقلابی، ریسک پذیری و مدیریت اقتصاد مقاومتی مهندس اسکندری / جوانگرایی در مدیران یعنی تغییر رویکرد‌ها در اداره کشور

ارائه مدل جوان گرایی سازمان اقتصادی کوثر در فراکسیون جوانان مجلس و تقدیر و تشکر از مدیرانی که در دستگاه و نهاد خود، جوان گرایی را حداقل در قالب بیانیه خواستار شدند.
نشست هم اندیشی اعضای فراکسیون جوانان مجلس شورای اسلامی با مدیران جوان سازمان اقتصادی کوثر با هدف هم افزایی فکری و عملی در فرآیند‌های جوان گرایی و مدیریت جهادی با حضور حجت الاسلام و المسلیمن محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، عصر شنبه ۲۶ مرداد ماه ۹۸ برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان اقتصادی کوثر در این نشست فرید موسوی (رئیس فراکسیون جوانان و نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی)، زهرا سعیدی مبارکه (نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی)، هاجر چنارانی (نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی)، سید احسان قاضی زاده هاشمی (نماینده مردم فریمان در مجلس شورای اسلامی)، عباس گودرزی (نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی)، سید صادق طباطبایی نژاد (نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی)، عباس پاپی بالنگان (نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی)، سکینه الماسی (نماینده مردم کنگان، دیر، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی) و زهرا ساعی (نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی) از اعضای فراکسیون جوانان مجلس شورای اسلامی حضور و سخنرانی داشتند.
 

حضور جوانان در سازمان اقتصادی کوثر اقدامی قابل تحسین و مبارک

سید فرید موسوی رئیس فراکسیون جوانان مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم تهران با بیان این که حضور جوانان در سازمان اقتصادی کوثر یکی از اقدامات قابل تحسین و مبارک است، گفت: هدف از این کار، تغییر نسل نیست بلکه تلاش برای تغییر رویکرد‌ها و ساز و کار‌های اجرایی در کنار تغییر سن مدیران است که می‌تواند به پویایی کشورمان کمک شایانی کند.

وی ادامه داد: مدیران اوایل انقلاب اسلامی، کار‌های زیادی برای کشورمان انجام دادند و اکنون در حال روی کارآمدن مدیران جوان هستیم و باید به نسل بعد از خودمان توجه کنیم و به آن‌ها میدان دهیم تا خودشان را ثابت کنند.

موسوی تاکید کرد: باید در راس کار، نشاط و شادابی وجود داشته باشد و جوانان منبع نشاط هستند و می‌توانند کار‌ها را به خوبی انجام دهند و باید به آن‌ها اعتماد کنیم و صرفا هدف ما، حذف دهه‌های ۳۰ از اداره سیستم کشورمان نیست بلکه می‌خواهیم به نسل‌های دهه ۶۰ و ۷۰ میدان دهیم تا خودشان را ارزیابی کنند و برای کشور مفید واقع شوند.
 

اعتقاد و اعتماد به جوانان به عنوان اقدام با ریسک پذیری بالا از ویژگی های همیشگی مهندس اسکندری

 

پاپی زاده در نشست فراکسیون جوانان مجلس با مدیران سازمان اقتصادی کوثر

 

عباس پاپی زاده نماینده مردم شریف دزفول در مجلس شورای اسلامی با بیان این که  فراکسیون جوانان مجلس یکی از فراکسیون‌های فعال در بحث تصویب لوایح و طرح‌ها و رأی اعتماد به وزرا و دولت یا بحث استیضاح و ... بوده است.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی ضمن قدردانی از عملکرد مهندس اسکندری در سازمان اقتصادی کوثر، گفت: ایشان از مدیران جوان وقت اول انقلاب هستند، به طوری که از ابتدای شروع کاری خود و در سال‌های مدیریتی که در خوزستان بودند، همیشه اعتقاد و اعتماد به جوانان را داشتند و چند ویژگی خوبی ایشان، ریسک پذیری بالا به دلیل اعتماد به جوانان انقلابی، ارزشی و صالح است و در بحث انتقال تجربیات به نسل‌های بعدی هم خساست نمی‌کنند که متأسفانه یک آفت بزرگی که در بین مسئولان کشور وجود دارد، همین خساست است.

وی ادامه داد: شرایط امروز کشور اقتضا می‌کند تا نیرو‌های پُر انرژی و صالح و انقلابی و جوانان به روز با ایده‌های نو را وارد سیستم مدیریتی کشور کنیم؛ امروز ما بعضاً با مدیران با روابط ناصالح مواجه هستیم که در چند دهه شکل گرفته و الان در کوران فساد اقتصادی، فساد اداری یا مشکلاتی که وجود دارد؛ می‌طلبد همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند: نیرو‌های جوان انقلابی به عرصه‌ها ورود پیدا کنند.

عباس پاپی زاده اظهار داشت: طبعاً ما می‌توانیم با مشکلاتی که الان مواجه هستیم، مبارزه کنیم؛ از ویژگی‌های مدیران جوان انقلابی، انگیزه وانرژی مضاعف و دارای ایده‌های نو هستند که در واقع در رگ‌های انقلاب و نظام در جهت سالم سازی و یک حرکت پر شتاب رو به جلو ایجاد می‌کنند.

نماینده مردم شریف دزفول در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم نیز فرمودند که روحیه جوان گرایی و بعد در بحث ایجاد دولت جوان حزب اللهی در واقع راهبرد کلی نظام را برای سال‌های آینده در حوزه استفاده از سرمایه انسانی مشخص کردند و همه ما ملزم هستیم که در این راستا گام برداریم.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی تصریح کرد: بکارگیری نیرو‌های جوان واقعاً کار پر زحمتی است که شما بیایید نیرو‌هایی را شناسایی کنید، آزمون و خطا و مراقبت کنید؛ ببینید کدام یک از نیرو‌ها می‌تواند بهتر عمل و رشد کند؛ این حرکت ارزشمند در سازمان اقتصادی کوثر انجام شده که تا قبل از این فرزندان معظم شهید در مجموعه خیلی کم بکار گرفته می‌شدند.

عباس پاپی زاده در پایان بر اعلام آمادگی مجلس ما در بحث وضع قوانین و ایجاد تسهیلات در راستای حضور پُر رنگ جوانان پُر شور انقلابی چه در مجموعه‌های اقتصادی و چه مجموعه‌های اجرایی تأکید کرد و عزم مجلس در پیگیری قانون بازنشستگی را به عنوان حرکت قابل تقدیر نمایندگان جوان مجلس ستود.
 

ارائه مدل جوان گرایی سازمان اقتصادی کوثر در فراکسیون جوانان مجلس و تقدیر و تشکر از مدیران جوان گرا

زهرا سعیدی نماینده مردم شریف مبارکه در مجلس شورای اسلامی با بیان این که انتظار می‌رفت این نشست زودتر از این برگزار می‌شد تا می‌توانستیم حداقل از کمک همدیگر استفاده کنیم، ضمن تشکر از رئیس فراکسیون جوانان مجلس، پیشنهاد ارائه مدل جوان گرایی سازمان اقتصادی کوثر در فراکسیون جوانان مجلس و تقدیر و تشکر از مدیرانی که در دستگاه و نهاد خود، جوان گرایی کرده را حداقل در قالب بیانیه خواستار شد.

عضو فراکسیون جوانان مجلس شورای اسلامی فضای حاکم بر جلسه بسیار پُرانرژی دانست و گفت: اگر اکنون کسی وارد این نشست شود، گمان نمی‌کنم به غیر از انرژی و فضای مثبت بتواند چیز دیگری از جمع حاضر دریافت کند، اما مهم این است که این گونه جلسات پایان نیابد؛ هر چند فراکسیون تصمیمات مهمی را درباره این گونه ارتباطات اتخاذ کرده تا بشود از توانایی‌های همدیگر در فرآیند‌ها بهره بُرد.

وی ادامه داد: امروزه جوان گرایی یک افتخار است، لذا از مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر تقاضا دارم که فرصت‌های سخت و تلاش‌های مدیران جوان مجموعه در دوران مسئولیت خود تجربه کرده اند را نگاشته و چاپ کنند تا بهینه‌تر بتوان از سرمایه غنی فرصت ها، تهدیدها، ضعف‌ها و قوت‌هایی که کسب کرده اند، برای آینده‌ای بهتر بهره جست. نماینده مردم شریف مبارکه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مسئولان سازمان اقتصادی کوثر می‌توانند روی کمک ما در فراکسیون جوانان حساب ویژه‌ای باز کنند.
 

از مهندس اسکندری به عنوان یکی از سرداران اقتصاد مقاومتی قدردانی می کنیم

 

اعضای فراکسیون جوانان مجلس تأکید کردند: تجلیل از روحیه انقلابی، ریسک پذیری و مدیریت اقتصاد مقاومتی مهندس اسکندری / جوانگرایی در مدیران یعنی تغییر رویکرد‌ها در اداره کشور
 
هاجر چنارانی نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی در ابتدای سخنان خود با اشاره به سوابق مسئولیتی مهندس اسکندری، خطاب به ایشان گفت:  ما در هر زمان و مکانی که مسأله خودکفایی گندم یاد می‌شود، همچنان نام شما برای ما تداعی می‌شود و جا دارد از زحمات دوران دفاع مقدس و تلاش‌هایی که پس از آن دوران به عنوان مدیر جهادی و یکی از سرداران اقتصاد مقاومتی برای فرزندان شهدا کشیده اید، ویژه قدردانی کنیم.

وی افزود: مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در خصوص سند آمایش سرزمین تأکید دارند، از این روی ما به دنبال بی عدالتی نیستیم، بلکه افتخار می‌کنیم تمام فرزندان معظم شهدا بتوانند در جهت رفع محرومیت فعالیت کنند و معتقدیم که باید همچون پدران شهیدمان خدمت گزار مردم و نظام باشیم.

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اقیلم نیشابور قطب پرورش شترمرغ بوده و از بزرگترین مزرعه در این حوزه برخوردار است، بر این اساس اعلام آمادگی می‌کنیم که می‌توانیم به عنوان دهکده دام سبک و سنگین در مسیر توسعه اقتصادی یاری دهنده باشیم.

عضو فراکسیون جوانان مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار داشت: مجلس دهم با تصویب قانون منع بکارگیری بازنشستگان گام بلندی در جهت جوان گرایی برداشت و لازم است مسیر فکری جامعه را نیز به سمت بهره وری بیشتر از ظرفیت مدیران جوان در آینده کشور سوق دهیم و بر این مبنی نیاز است که مشی جامعه را به سمت اجرای کامل قانون منع به کارگیری بازنشستگان ببریم، زیرا مجلس شورای اسلامی نیز کمتر از ادارات در این بخش نیست.
 

فعالیت در سازمان اقتصادی کوثر اجر معنوی دارد

 

گزارش مشروح نشست هم اندیشی فراکسیون جوانان مجلس شورای اسلامی با مدیران جوان سازمان اقتصادی کوثر

 

زهرا ساعی نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس ضمن قدردانی از زحمات و عملکرد مهندس اسکندری و موفقیت ۱۰ ساله اخیر سازمان اقتصادی کوثر، گفت: این جوان گرایی باید ان شاالله ادامه داشته باشد و انتظار داریم از جوانان متخصص و متدین و پاکدست کسانی که کاربلد هستند، به خصوص در حوزه بنگاه داری استفاده بشود و بتوانیم این راهی که گشوده و در گام دوم بر آن تأکید شده است، بسته نشود و ادامه داشته باشد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان این که به خود ما جوانان بر می‌گردد که چه میزان از خودمان شایستگی نشان بدهیم، افزود: قدر این فرصت را بدانیم و با انتخاب مدیران شایسته بتوانیم این راه را ادامه دهیم.

زهرا ساعی با تأکید بر این که از سازمان اقتصادی کوثر که در حوزه کشاورزی، دامداری و باغداری موفقیت‌های بسیار خوبی داشتند، سپاسگزاریم، افزود: فراکسیون جوانان مجلس در خدمت شما هستند تا بتوانیم جایگاه سازمان اقتصادی کوثر را به عنوان برترین سازمان اقتصادی در کشور مطرح کنیم.

عضو فراکسیون جوانان مجلس در پایان اظهار داشت: سازمان اقتصادی کوثر که هدف اصلی آن خدمت به خانواده معظم شهدا و  ایثارگران است، حقیقتاً تمام فعالیت هایشان متبرک است و اجر معنوی خاصی دارد و امیدواریم که همه ما توفیق خدمت به این قشر عزیز را داشته باشیم.
 

اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان در جهت حمایت از جوانان بوده است

 

اعضای فراکسیون جوانان مجلس تأکید کردند: تجلیل از روحیه انقلابی، ریسک پذیری و مدیریت اقتصاد مقاومتی اسکندری / جوانگرایی در مدیران یعنی تغییر رویکرد‌ها در اداره کشور

 

سید احسان قاضی زاده هاشمی نماینده مردم سرخس، فریمان، بخش‌های احمدآباد و رضویه در مجلس شورای اسلامی با بیان این که جوان گرایی یکی از موضوعات مورد اهمیت در مجلس دهم شورای اسلامی است، گفت: افزایش وام ازدواج جوانان و الزام به آزمایش ژنتیک پیش از ازدواج از جمله دستاورد‌های مجلس دهم بوده که در راستای حمایت از جوانان سطح کشورمان بوده است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مواردی که ما در مجلس شورای اسلامی از جوانان کشورمان حمایت نموده ایم، اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان در سیستم اداری کشورمان بوده است.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تأکید کرد: متولدین دهه پنجاه تا هشتاد پنجاه میلیون از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند و بایستی فرایند انتقال امورات به جوانان بدون تنش بین نسلی باشد و خدایی نکرده نگاه این نباشد که کار به مشتی جوان واگذار شود.
 

جوانان باید نقش بارزی در فعالیت های اقتصادی کشورمان داشته باشند

 

اعضای فراکسیون جوانان مجلس تأکید کردند: تجلیل از روحیه انقلابی، ریسک پذیری و مدیریت اقتصاد مقاومتی مهندس اسکندری / جوانگرایی در مدیران یعنی تغییر رویکرد‌ها در اداره کشور

 

حجت الاسلام سید صادق طباطبایی نژاد نماینده مردم شهرستان اردستان در مجلس شورای اسلامی در نشست هم اندیشی فراکسیون جوانان مجلس شورای اسلامی و مدیران سازمان اقتصادی با بیان اینکه جوانان نقش بارزی باید در فعالیت‌های اقتصادی کشورمان داشته باشند، اظهار داشت: جوانان مومن و انقلابی باید در مراکز دولتی به منظور افزایش بهره وری به کار گرفته شوند و از ظرفیت آنان استفاده شود.

وی ادامه داد: یقینا روحیه جوانگرایی یکی از روحیاتی است که حلال بسیاری از مشکلات کشورمان است و این روحیه در میان ائمه اطهار علیه السلام هم وجود داشته است و میزان توجه به جوانان می‌تواند اثرات پر خیر و برکتی در اداره سیستم کشورمان داشته باشد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی در پایان گفت: باید سازمان اقتصادی کوثر را ارزیابی نمود تا بفهمیم چقدر سرمایه در این سازمان وجود دارد و چقدر بهره وری از این سازمان صورت می‌گیرد.

 

امام خامنه ای در بیانیه گام دوم انقلاب بر اصل جوان گرایی مدیران کشورمان تأکید داشته اند

 

اعضای فراکسیون جوانان مجلس تأکید کردند: تجلیل از روحیه انقلابی، ریسک پذیری و مدیریت اقتصاد مقاومتی مهندس اسکندری / جوانگرایی در مدیران یعنی تغییر رویکرد‌ها در اداره کشور
 
عباس گودرزی نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی در نشست هم اندیشی فراکسیون جوانان مجلس شورای اسلامی و مدیران جوان سازمان اقتصادی کوثر با بیان این که استفاده از نیروی جوان و زبده باید به عنوان اولویت مسئولان کشورمان قرار بگیرد، اظهار داشت: رهبرمعظم انقلاب اسلامی به جوان گرایی به عنوان یک اصل در اداره سیستم کشورمان می‌نگرند و همین موضوع باعث می‌شود که سیاه نمایی کمتری بر علیه کشورمان صورت بگیرد و امام خامنه‌ای در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نیز تأکید زیادی بر جوان گرایی مدیران  و مسئولان کشورمان در جهت برداشتن قدم‌های جدید برای پیشرفت داشته اند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: یقیناً بسیاری از مشکلات کشورمان با روحیه جوان گرایی و روحیه انقلابی گری رفع خواهد شد و مسئولان سازمان اقتصادی کوثر می‌توانند با راه اندازی اردو‌های جهادی، به مجموعه‌هایی که رو به ورشکستی می‌روند، مشاوره و کمک دهند و این موضوع نیز می‌تواند به یکی از اهداف جوانان سازمان اقتصادی کوثر قرار بگیرد.
 
انتهای پیام /
آخرین اخبار

سخن‌نگاشت | پیام نوروزی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳

پیام تسلیت دکتر فخاری برای درگذشت والده دکتر باقری

امروز فرزند شهید بودن یک آزمون است

طی مقدمات عملیات ساخت پروژه رفاهی نوشهر

کوثر راهی جز نخبه محوری و نقشه های دانش بنیان ندارد

آیت الله رئیسی در افتتاحیه نمایشگاه روایت خدمت 

تبیین دستاوردها در نمایشگاه روایت خدمت

علی عفتی مدیرعامل شرکت مرغ اجداد زربال شد

لزوم نگرش راهبردی به نفت

دعوت مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر به حضور در انتخابات

گام های پایانی معین کوثر تا هوشمندسازی

میثم صفرزاده فرمانده بسیج سازمان اقتصادی کوثر شد

کیفیت بالا بازار بتلند را به رشد سه برابری رساند

ارتقاء جایگاه زاگرس در میان نیروگاه های کشور

پیام تسلیت دکتر فخاری بخاطر درگذشت مادر شهیدان اسماعیلی

گزارش تصویری | حضور دکتر فخاری در نمایشگاه مطبوعات

چگونه سهم مردم در اقتصاد افزایش می یابد؟

اقتصاد با تامین مالی پروژه های توسعه تولید رشد میکند

مدرس زاده معاون توسعه همکاری های بخش خصوصی معاونت علمی ریاست جمهوری شد

دو گزارش از شرکت کشت و صنعت خاوردشت

پربازدیدترین اخبار