سایر اخبار / کشاورزی
چهارشنبه   ۰۴ دی ۱۳۹۸ / ۱۳:۵۱
کد خبر: ۱۲۷۱
تعداد بازدید: ۳۸۷۶
بازدید مدیران شرکت روم سلکشن و مرکز اصلاح نژاد و ژنتیک کشور فرانسه از مزرعه دینور شرکت اجداد سپیدان کوثر
 
به گزارش روابط عمومی سازمان اقتصادی کوثر، "ژان لوک شوول" رئیس مرکز اصلاح نژاد و ژنتیک کشور فرانسه و "ژروم گو" رئیس شرکت روم سلکشن فرانسه برای بازدید از مزرعه دینور شرکت اجداد سپیدان کوثر به  استان کرمانشاه سفر کردند.

در این بازدید رئیس مرکز اصلاح نژاد و ژنتیک کشور فرانسه "ژان لوک شوول" و مدیرعامل شرکت روم سلکشن کشور فرانسه "ژروم گو"  به بیان شرایط دامپروری در ایران و نحوه فعالیت شرکت اجداد سپیدان کوثر پرداختند.

شوول رئیس مرکز اصلاح نژاد و ژنتیک کشور فرانسه افزود: از مزرعه کرمانشاه بازدید شد، محلی که برای ساخت این مزرعه در نظر گرفته شده مناسب و با تدبیر طراحی گردیده است. بر این اساس موضوع قابل توجه در این شرکت، هدفمند بودن فعالیت‌های انجام شده می‌باشد. ساختمان‌ها و موقعیت دام ها، آمار تولد، زایش، مرگ و میر دام‌ها کیفیت پرورش و سلامت دام‌ها نشانگر مدیریت قوی و تصمیمات شایسته آن مجموعه است.

چشم انداز سپیدان کوثر در صنعت دامپروری

ژروم گو مدیرعامل شرکت روم سلکشن کشور فرانسه بیان کرد: با مذاکرات صورت گرفته، نژاد‌های برتر را در مرکز اصلاح نژاد ایران به ثبت رساندیم.

وی با اشاره به فعالیت‌های  مزرعه دینور شرکت سپیدان ادامه داد: در ابتدای آشنایی با پروژه کرمانشاه، آنجا زمین خالی بود. اما امروز شاهد دام‌ها و ساختمان‌های متعدد هستیم که اکنون در مرحله تولید قرار گرفته است.

 نکته قابل توجه در نظر داشتن چشم انداز بلند مدت به پروژه‌ها و به دست آوردن سهمی در بازار می‌باشد. همچنین انتخاب نژاد‌ها به گونه‌ای می‌باشد که توزیع آن میان دامداران کوچکتر مناسب خواهد بود و این می‌تواند پروژه‌ای ملی محسوب شود.

رئیس مرکز اصلاح نژاد گوسفند بلانش فرانسه با بیان افزایش همکاری با شرکت سپیدان اظهار داشت: شرکت اجداد سپیدان کوثر آینده‌ای بسیار درخشان در محصولات گوشتی پیش رو خواهد داشت، زیرا علم و تکنولوژی موجود در دامپروری در هر دو کشور مشترک و قابل توسعه می‌باشد.

ظرفیت غنی سپیدان برای صادرات دام

ژروم گو با اشاره به ویژگی‌های گوسفند نژاد بلانش مسیف سنترال گفت: این نوع نژاد چند منظوره می‌باشد که به طور میانگین می­توان گفت از نژاد‌های بومی ایران برتر است همچنین قابلیت تطبیق با شرایط آب و هوایی مورد نظر و مقاومت در برابر عوامل مختلف محیطی را دارد.

وی در مورد فعالیت و همکاری با شرکت اجداد سپیدان کوثر در موقعیت منطقه ایران تصریح کرد: با استفاده از امکانات موجود در این شرکت، علاقه‌مند هستیم که دام‌ها از ایران به سایر کشور‌ها صادر شود و تمام منطقه را برای توزیع این دام در نظر خواهیم گرفت.

ژان لوک شوول با اشاره به پروژه اصلاح نژاد در ایران و مرکزیت این کشور در تامین دام منطقه گفت: پروژه مورد نظر، پروژه‌ای محیط زیستی، دامپروری، موفق و تأثیرگذاری در آینده می‌باشد؛ بنابراین اگر در پیشرفت این پروژه موفق بشویم، یقینا در آینده نزدیک این نژاد در منطقه گسترش می‌یابد و کمک می‌کند تا دامپروران در منطقه بومی خود درآمد قابل قبولی داشته باشند. زیرا این پروژه  به لحاظ اقتصادی مناطق محروم را فعال  می‌کند و اجازه می­دهد افراد ساکن در آن منطقه فعالیت اقتصادی خود را تثبیت کنند.

پاسخگویی عملی به نیاز‌های مناطق کمتر توسعه یافته

ژروم گو در خصوص پروژه اصلاح نژاد در ایران یادآور شد: این اقدام امری سخت و زمان بر می‌باشد، زیرا به وجود آوردن یک نژاد جدید، پروژه بزرگی است و هدف این است که این نژاد پاسخگوی نیاز جامعه دامپروری ایران باشد. هدف این پروژه صرفا تحقیقات علمی نیست و می‌بایست دام در شرایط روستایی و صنعتی قابل استفاده باشد و بازدهی مناسبی هم به دست آورده شود.

وی در پایان گفت: برای موفقیت در این پروژه می‌بایست تعدادی ابزار در اختیار این طرح قرار گیرد که امروز شرکت سپیدان امکانات مورد نیاز را دارا می‌باشد که در این راستا قابلیت و توان همراهی در چنین پروژه‌ای را در این شرکت مشاهده می‌کنیم.
 
انتهای پیام/
 
آخرین اخبار

سخن‌نگاشت | پیام نوروزی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳

پیام تسلیت دکتر فخاری برای درگذشت والده دکتر باقری

امروز فرزند شهید بودن یک آزمون است

طی مقدمات عملیات ساخت پروژه رفاهی نوشهر

کوثر راهی جز نخبه محوری و نقشه های دانش بنیان ندارد

آیت الله رئیسی در افتتاحیه نمایشگاه روایت خدمت 

تبیین دستاوردها در نمایشگاه روایت خدمت

علی عفتی مدیرعامل شرکت مرغ اجداد زربال شد

لزوم نگرش راهبردی به نفت

دعوت مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر به حضور در انتخابات

گام های پایانی معین کوثر تا هوشمندسازی

میثم صفرزاده فرمانده بسیج سازمان اقتصادی کوثر شد

کیفیت بالا بازار بتلند را به رشد سه برابری رساند

ارتقاء جایگاه زاگرس در میان نیروگاه های کشور

پیام تسلیت دکتر فخاری بخاطر درگذشت مادر شهیدان اسماعیلی

گزارش تصویری | حضور دکتر فخاری در نمایشگاه مطبوعات

چگونه سهم مردم در اقتصاد افزایش می یابد؟

اقتصاد با تامین مالی پروژه های توسعه تولید رشد میکند

مدرس زاده معاون توسعه همکاری های بخش خصوصی معاونت علمی ریاست جمهوری شد

دو گزارش از شرکت کشت و صنعت خاوردشت

پربازدیدترین اخبار