سایر اخبار / سایر شرکت ها
يکشنبه   ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۸:۱۹
کد خبر: ۱۳۱۰
تعداد بازدید: ۸۷۲۵
گزارش تصویری | انعکاس خبری دستاورد‌های شرکت جمکو در رسانه ملی

گام بلند متخصصان داخلی در تولید موتور‌های الکتریکی

به گزارش روابط عمومی سازمان اقتصادی کوثر شرکت صنایع ماشین‌های الکتریکی جوین (جمکو) توانسته است کشور را از نظر تولید انواع این موتور‌ها به جایگاهی برساند که از واردات انواع موتور‌های الکتریکی بی‌نیاز باشد. شرکت جمکو در رقابت با همتایان خارجی خود، اکنون به‌دنبال ارتقای توان موتور‌های الکتریکی تولیدی خود به بیش از ۶ مگاوات است.
 

شرکت صنایع ماشین‌های الکتریکی جوین (جمکو) یکی از شرکت‌های داخلی فعال در صنعت تولید الکتروموتور، به همت تیم تحقیق و توسعه خود موفق شده موتور‌های الکتریکی سنکرون با ظرفیت بالای ۴ مگاواتی را تولید کند؛ دستاوردی که ایران را در ردیف معدود کشور‌های تولیدکننده این موتور‌های الکتریکی قرار داده است. جمکو که از شرکت‌های زیرمجموعه سازمان اقتصادی کوثر است، از سال ۶۹ برای اولین‌بار در کشور آغاز به فعالیت کرده است. درحال‌حاضر این شرکت علاوه بر تولید موتور‌های الکتریکی نسبت به تعمیر و بازآوری (اورهال) موتور‌های ازکارافتاده و همچنین انجام ارزیابی‌های مهندسی بر روی انواع موتور‌های الکتریکی ساخته‌شده در کشور طبق استاندارد‌های ملی و بین‌المللی در آزمایشگاه‌های خود در هشت کارگاه مجهز و مجزا فعال است.
 

گستره ژنراتور‌ها و موتور‌های الکتریکی تولیدی و بازآوری‌شده این شرکت از نمونه‌های فشار ضعیف و کوچک آغاز شده و حتی موتور‌های الکتریکی فوق سنگین و حتی موتور‌های ضد انفجار که برای مقاصد خاص کاربرد دارد را هم شامل می‌شود. محصولات صنایع ماشین‌های الکتریکی جوین دارای کیفیتی رقابتی با انواع محصولات مشابه دنیاست و هم‌اکنون نقشی تاثیرگذار در از بین بردن وابستگی پیشین بخش‌های مختلف صنعتی کشور به موتور‌های الکتریکی وارداتی دارد. مجموع توان الکتریکی محصولات تولیدی شرکت صنایع ماشین‌های الکتریکی جوین در طول سال درحال‌حاضر بالغ‌بر ۳۵۰ مگاوات است که این رقم قابلیت افزایش تا ۱۲۰۰ مگاوات را نیز دارد. حاصل تلاش این شرکت، اشتغال‌زایی مستقیم برای ۴۰۰ نفر و ایجاد اشتغال غیرمستقیم برای ۵ هزار نفر است. برنامه مدیران این شرکت افزایش میزان اشتغال‌زایی تا ۶۰ درصد میزان کنونی است و همچنین از دیگر برنامه‌های مسئولان شرکت صنایع ماشین‌های الکتریکی جوین، تنوع‌بخشی به محصولات تولیدی این کارخانه است. به‌طور مثال خط تولید موتور‌های الکتریکی و کمپرسور‌های مخصوص یخچال و فریزر‌های خانگی و صنعتی به‌عنوان یکی از نیاز‌های مهم و حیاتی در کشور در آینده نزدیک در این شرکت عملیاتی خواهد شد.
 

قریب به دو دهه فعالیت شرکت صنایع ماشین‌های الکتریکی جوین منجر به بومی‌سازی دانش طراحی و ساخت موتور‌های الکتریکی و ژنراتور‌های تولیدی این شرکت شده است؛ موتور‌هایی که تا پیش از این واردات آن‌ها از اروپا ارز زیادی از کشور خارج می‌کرد و هم‌اکنون واردات آن‌ها در شرایط تحریمی خیلی سخت است؛ اما نمونه داخلی آن‌ها امروزه با قیمتی کمتر از قیمت‌های عُرف کشور‌های اروپایی در دسترس است.
 

ارزآوری این شرکت برای کشور به ارائه خدمات فنی و مهندسی به کشور‌های دیگر برمی‌گردد. بنا به گفته مدیرعامل شرکت جمکو، تاکنون موتور‌های الکتریکی برخی کشور‌های همسایه توسط متخصصان و مهندسان شرکت صنایع ماشین‌های الکتریکی جوین تعمیر و بازآوری
شده‌اند.
 
 
انتهای پیام / 
 
آخرین اخبار

سخن‌نگاشت | پیام نوروزی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳

پیام تسلیت دکتر فخاری برای درگذشت والده دکتر باقری

امروز فرزند شهید بودن یک آزمون است

طی مقدمات عملیات ساخت پروژه رفاهی نوشهر

کوثر راهی جز نخبه محوری و نقشه های دانش بنیان ندارد

آیت الله رئیسی در افتتاحیه نمایشگاه روایت خدمت 

تبیین دستاوردها در نمایشگاه روایت خدمت

علی عفتی مدیرعامل شرکت مرغ اجداد زربال شد

لزوم نگرش راهبردی به نفت

دعوت مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر به حضور در انتخابات

گام های پایانی معین کوثر تا هوشمندسازی

میثم صفرزاده فرمانده بسیج سازمان اقتصادی کوثر شد

کیفیت بالا بازار بتلند را به رشد سه برابری رساند

ارتقاء جایگاه زاگرس در میان نیروگاه های کشور

پیام تسلیت دکتر فخاری بخاطر درگذشت مادر شهیدان اسماعیلی

گزارش تصویری | حضور دکتر فخاری در نمایشگاه مطبوعات

چگونه سهم مردم در اقتصاد افزایش می یابد؟

اقتصاد با تامین مالی پروژه های توسعه تولید رشد میکند

مدرس زاده معاون توسعه همکاری های بخش خصوصی معاونت علمی ریاست جمهوری شد

دو گزارش از شرکت کشت و صنعت خاوردشت

پربازدیدترین اخبار