اخبار سازمان / گزارش ویژه
يکشنبه   ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ / ۱۹:۵۵
کد خبر: ۱۳۹۲
تعداد بازدید: ۳۳۹۳
در دیدار اول سال ریاست محترم بنیاد شهید و امور ایثارگران با مدیران سازمان روی داد:

اهدای لوح تقدیر به تلاش‌های مؤمنانه، جهادگرانه و هوشمندانه مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر

به گزارش روابط عمومی سازمان اقتصادی کوثر، در روز‌های آغازین بهار، مهندس سعید اوحدی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با حضور در ستاد سازمان با مهندس محمدرضا اسکندری مدیر عامل و نایب رئیس هیئت مدیره و دیگر اعضای هیئت مدیره و برخی از مدیران ارشد سازمان دیدار و گفتگو کرد.
تقدیر رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در اهتمام سازمان به حل مسائل اصلی اقتصادی
 
به گزارش روابط عمومی سازمان اقتصادی کوثر، مهندس سعید اوحدی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن حضور در سازمان اقتصادی کوثر لوح تقدیر بنیاد شهید را به پاس قدردانی از تلاش‌های خستگی‌ناپذیر و مؤمنانه، جهادگرانه و هوشمندانه مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر برای اقدامات شایسته و مؤثر در کمک به تأمین امنیت غذایی کشور به مهندس اسکندری اهدا کرد.

در این نشست ابتدا محمدرضا اسکندری ضمن عرض خوش آمد و آرزوی قبولی طاعات و عبادت در ماه فیض و رحمت الهی، ماه رمضان، اهتمام همیشگی به حل مشکلات اساسی تولید و خودکفایی کشور را از مأموریت‌های مهم سازمان برشمرد و از اجرای طرحی جدید با فعال سازی ظرفیت نوار ساحلی کشور و تولید جلبک برای بهره‌برداری به عنوان خوراک دام و طیور خبر داد.

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر با اشاره به ارزش غذایی بالای محصولاتی که در این شرایط آب و هوایی قابلیت کشت و بهره‌برداری دارند اظهار داشت: با توجه به مطالعات عمیق و کارشناسی صورت گرفته در این حوزه؛ کاشت و برداشت ۴ نوع جلبک که قابلیت جایگزینی با محصولاتی نظیر علوفه را دارند در دستور کار سازمان قرار گرفته به این دلیل که اولاً بذر آن روی سطح آب شور دریا کشت می‌شود و به تأمین زمین و آب نیاز ندارد ثانیاً با زیرکشت بردن بخش عظیمی از نوار ساحلی که مساحتی بیش از ۲ هزار کیلومتر را شامل می‌شود، می‌توان پشتیبانی لازم را از طریق آموزش‌های مورد نیاز به ساحل‌نشینان ارائه و نسبت به کشت این محصول که اشتغال‌زایی و درآمدزایی بالایی را به همراه خواهد داشت اقدام کرد. وی ادامه داد: فعال‌سازی ظرفیت نوار ساحلی کشور برای تولید جلبک و بهره برداری از آن به عنوان خوراک دام و طیور خواهد بود.
 
تقدیر رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در اهتمام سازمان به حل مسائل اصلی اقتصادی

معاون رئیس‌جمهور ضمن آسیب‌شناسی عملکرد گذشته کشور در حوزه اقتصادی به نام‌گذاری سال جدید توسط مقام معظم رهبری (مدظله العالی) اشاره کرد و با ذکر آیه شریفه "الذی خلق الموت والحیاة لیبلوکم أیکم أحسن عملا" اظهار داشت: برای این‌که انسان به رشد و به آن‌چه خداوند متعال برایش در نظر گرفته برسد، باید نگاهی به گذشته داشته باشد و با جبران کاستی‌ها به جایگاه "احسن عملا" که هدف خلقت بوده است نائل آید و پشتیبانی و مانع‌زدایی در شعار مبارک امسال، مصداق همین موضوع است.

اوحدی با اشاره به نام‌گذاری سال جدید توسط مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) به عنوان سال تولید، پشتیبانی و مانع زدایی که نوعی نگاه به گذشته و رفع موانع و شناسایی مشکلات را نشان می‌دهد گفت: در آموزه‌های سنتی و دینی ما شروع سال جدید به عنوان نقطه عطفی برای آغاز حرکت به سمت جلو هست. باید بدانیم در سالی که گذشت و یک سال به روز حساب نزدیک‌تر شدیم، چه کردیم و چقدر توانسته ایم مفید باشیم.
 
وی ادامه داد: یکی از رویکرد‌های مهم که سازمان اقتصادی کوثر هم باید در نظر داشته باشد همین است که بررسی کند چه نیازها، موانع و کمبود‌هایی در سال گذشته با آن‌ها روبه‌رو بوده است و در جهت رفع آن‌ها بکوشد و با ورود به سال جدید همراه با طبیعت که هر روز سبزتر و زیباتر می‌شود، با تأثیر از این فضا در کنار رشد درونی که در ماه رمضان شامل حالمان خواهد شد به رشد و شکوفایی هرچه بیشتر در عرصه تولید برسیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: یکی از رویکرد‌های مهمی که سازمان اقتصادی کوثر در نظر دارد، بررسی نیازها، موانع و کمبود‌هایی است در سال گذشته با آن‌ها روبه رو بوده تا با تأثیر از این فضا در کنار رشد درونی در ماه رمضان، به رشد و شکوفایی هر چه بیشتر در عرصه تولید برسیم. وی با اشاره به جنایت‌هایی که دشمنان ایران و انقلاب در حق کشور و مردم انجام می‌دهند اظهار داشت: آخرین اقدام مذبوحانه این دشمنی، اجرای عملیات تروریستی در نطنز بود با این خیال خیام که می‌توانند چرخه هسته‌ای کشور را متوقف کنند غافل از این‌که اراده و ایمان و تخصص دانشمندان بومی که نماد توجه به اقتصاد مقاومتی در کشور است چنان اقتداری ایجاد کرده که نتیجه اقداماتی از این دست، جز رسوایی و بی‌آبرویی آن‌ها نخواهد بود.

مهندس اوحدی با بیان این‌که بیماری همه‌گیر و جهانی کرونا نیز فرصتی دیگر برای افتادن نقاب دروغ حقوق بشر از چهره غرب به ویژه آمریکا بود اظهار داشت: کارشکنی در تأمین واکسن برای افرادی که در مواجهه با خطر مرگ قرار دارند یکی دیگر از جلوه‌های این دشمنی است که پاسخ این اقدام هم با اقتدار و تلاش دانشمندان ایرانی داده خواهد شد و با تولید انبوه واکسن تولید داخل، این بحران را نیز پشت سر خواهیم گذاشت چرا که طبق فرمایشات مقام معظم رهبری(مد ظله العالی)، اقتدار معنوی در جوهره ما به وجود آمده و منجر به اقتدار کشور عزیز ایران اسلامی در دنیا شده است و هر چه دشمنان تلاش می‌کنند این اقتدار را زیر سؤال ببرند، باز هم ناکام می‌مانند.
 
 
تقدیر رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در اهتمام سازمان به حل مسائل اصلی اقتصادی

معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه به سیاست‌های کلی بنیاد شهید و امور ایثارگران در حوزه اقتصاد اشاره کرد و اظهار داشت: خروج از مدل بنگاه‌داری اقتصادی و حضور مولد و اثرگذار با نگاه کلان و ملی به فعالیت‌های اقتصادی سازمان اقتصادی کوثر از اهداف اصلی بنیاد شهید است. به عنوان نمونه در ابتدای سال جدید و همزمان با مشکلات تأمین و توزیع مرغ در کشور جلسات متعددی با دولت و ستاد تنظیم بازار برای استفاده از ظرفیت‌های سازمان اقتصادی کوثر در راستای تأمین مرغ مورد نیاز کشور برگزار و طرح پیشنهادی برای خروج از این وضعیت را ارائه کردیم که در نتیجه آن، با دستور ریاست‌محترم جمهور بررسی‌های لازم انجام و طرح پیشنهادی ما عملیاتی شد به نحوی که در فاز اول موفق شدیم گوشت مرغ مورد نیاز را به میزان ۳۰۰ تن در روز و در فاز‌های بعدی این ظرفیت را به حدود ۶۰۰ تن در روز افزایش دهیم و در نتیجه ورود سازمان به این بحران بود که مشکل تأمین مرغ به صورت قابل توجهی کاهش یافت.

معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان ضمن تقدیر مجدد از تلاش مؤمنانه، جهادگرانه و هوشمندانه مهندس اسکندری لوح تقدیر بنیاد شهید را به پاس قدردانی از زحمات جهادی مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر به ویژه انجام اقدامات مؤثر در تأمین امنیت غذایی کشور به ایشان اهداء و از این سازمان قدردانی کرد.
 
اهدای لوح تقدیر به تلاش‌های مؤمنانه، جهادگرانه و هوشمندانه مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر
 
بخشی از متن حکم به شرح ذیل می‌باشد؛

«اقدامات ارزشمند سازمان اقتصادی کوثر در ایجاد و راه‌اندازی ۵۳ طرح بزرگ ملی در سال ۱۳۹۹ و همچنین به بار نشاندن طرح‌های موفق روز‌های اخیر آن سازمان در سال ۱۴۰۰، که با اقدامات مدبرانه، موجب ارتقاء امنیت غذایی کشور و پیوستن ایران به جمع ۵ کشور برتر دارای تکنولوژی "های تک" در زنجیره کامل مرغ لاین و دستیابی به تکنولوژی ساخت دستگاه هوشمند و تمام اتوماتیک مرغ اجداد» شد و ایران را در جایگاه واردکننده مطلق به تأمین کننده نیاز داخلی و صادر کننده اقلام مذکور قرارداد، قابل تقدیر و تشکر است. از این رو به مصداق حدیث شریف «لم یشکر المخلوق و لم یکشر الخالق» از تلاش ارزنده و جهادگرانه جنابعالی و همکاران محترم که موجب اقتدار در تولید ملی و صرفه جویی قابل در هزینه‌های ارزی گردید، صمیمانه تقدیر و تشکر نموده و از درگاه خداوند متعال، بهروزی و عاقبت به خیری‌تان را مسئلت دارم.»



انتهای پیام /
 
آخرین اخبار

دستگاه های جوجه کشی شرکت مکانیزاسیون در مسیر صادرات

انتصاب سرپرست شرکت صنایع ماشین های الکتریکی جوین

مولدسازی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است

جهش تولید، عامل مهمی در تقویت معیشت مردم است

اقتصاد کشور با خودکفایی های کوثر توانمندتر شد

افزایش تولید کلزا در مزارع پیشگامان توسعه کشاورزی کوثر

بهره برداری از "داشبورد رصد بازار مسکن" در گروه معین کوثر

اخذ گواهینامه IR توسط شرکت مرغک

نماینده بنیاد شهید گواهینامه بین المللی حمایت از حقوق معنوی را از آن خود کرد

سخن‌نگاشت | پیام نوروزی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳

پیام تسلیت دکتر فخاری برای درگذشت والده دکتر باقری

امروز فرزند شهید بودن یک آزمون است

طی مقدمات عملیات ساخت پروژه رفاهی نوشهر

کوثر راهی جز نخبه محوری و نقشه های دانش بنیان ندارد

آیت الله رئیسی در افتتاحیه نمایشگاه روایت خدمت 

تبیین دستاوردها در نمایشگاه روایت خدمت

علی عفتی مدیرعامل شرکت مرغ اجداد زربال شد

لزوم نگرش راهبردی به نفت

دعوت مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر به حضور در انتخابات

گام های پایانی معین کوثر تا هوشمندسازی

پربازدیدترین اخبار