اخبار سازمان / گزارش ویژه
پنجشنبه   ۰۱ مهر ۱۴۰۰ / ۱۵:۵۰
کد خبر: ۱۴۱۴
تعداد بازدید: ۴۲۲۰

پیام خداحافظی مهندس محمدرضا اسکندری مدیرعامل سابق سازمان اقتصادی کوثر خطاب به همکاران سازمان و خانواده معزز شهدا

محمدرضا اسکندری مدیرعامل پیشین سازمان اقتصادی کوثر در پیامی برخی از اقدامات و دستاورد‌های مدیریت ۱۲ ساله خود را در سازمان بیان نمود و از تلاش‌های همکاران و همیاران در طول دوره خدمت تقدیر و از آن‌ها طلب حلالیت کرد.
پیام وداع مهندس محمدرضا اسکندری مدیرعامل سابق سازمان اقتصادی کوثر خطاب به همکاران سازمان و خانواده معزز شهدا
 
باسمه تعالی
 
 
با تقدیم خالصانه‌ترین سلام‌ها و درود‌ها به روح پرفتوح بنیان گذار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره)، رهبر فرزانه انقلاب حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) و روح پرفتوح شهدای جلیل القدر اسلام و انقلاب. هم اکنون که پس از یک دهه مجاورت با کارکنان خدوم سازمان اقتصادی کوثر و بنیاد شهید و امور ایثارگران و حضور در جبهه جهاد اقتصاد مقاومتی و طیِ طریق خط مشی‌ها و رهنمون‌های ابلاغی مقام عظمای ولایت، این سنگر را ترک میکنم؛ لازم دانستم ضمن پاسداشت تلاش‌های همه همکاران عزیزم، چند کلامی با ایشان و خانواده معزز شهدا و ایثارگران سخن بگویم و از کاستی‌هایی که بی شک دلیل آن‌ها نقص بنده، و نه قصور همکارانم بوده عذرخواهی کرده و طلب حلالیت نمایم.

و، اما بعد، بی تردید یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های لبیک جهادی به فرامین رهبری معظم انقلاب (مدظله‌العالی) رویکرد‌های عملیاتی مدیران و دستاورد‌های عینی مجموعه سازمان و اقدامات بر مبنای سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی، اصول موضوعه، گام دوم انقلاب و دیگر اسناد فرادست در طول مدت دوازده ساله خدمت اینجانب بوده است.

خداوند متعال در سوره انفال آیه ۶۰ می‌فرماید: "واَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ وَ مِن رِباطِ الخَیلِ تُرهِبونَ بِه عَدُوَّ اللهِ وَ عَدُوَّکُم"، هر نیرویی دارید، برای مقابله با دشمنان، آماده سازید! «تُرهِبونَ بِه» همان چیزی است که در ادبیّات سیاسی امروز به آن قدرت بازدارندگی می‌گویند؛ بنیاد انگیزشی اقدامات و فعالیت سازمان در این چند ساله، با همه توان و با بسیج تمام امکانات در راه افزایش قدرت بازدارندگی اقتصادی میهن عزیزمان که میراث شهدای گلگون کفنمان هست پیش می‌رفت.

لزوم جوان‌گرایی در بدنه مدیریتی سازمان، همواره از اولویت‌های کاری ما تلقی شده، به طوری که در سال ۸۸ و اولین روز‌های ورود حقیر به این عرصه، متوسط سن مدیران سازمان ۶۲ سال بود، اما در حال حاضر و پس از ۱۲ سال که بنده از جمع خانواده سازمان اقتصادی کوثر جدا می‌شوم، این رقم به زیر ۳۹ سال تقلیل یافته و می‌توان گفت به لطف حق تعالی مجموعه مدیریتی حاضر، حاصل رویش‌های انقلاب اسلامی هستند و نیز از بین خود خانواده معظم شهدا و ایثارگران می‌باشند که میزان جذب این عزیزان جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران، در ده سال اخیر از ۱۴ درصد سال ۸۸ به ۶۸ درصد فعلی افزایش یافته است و همین عامل مایه برکات فراوان برای این مجموعه اقتصادی شده است.

چراغ راه ما در این دوره، ابلاغیه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران و رهنمود‌های حکیمانه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بود که حاصل آن حرکت به سمت خودکفایی، تحریم شکنی، جلوگیری از خروج ارز، ورود به عرصه‌های نوآورانه و دانش بنیان و تکیه بر توان داخلی در تمامی بخش‌های مجموعه سازمان بود که دستاورد‌هایی منحصر به فردی من جمله «احیای لاین مرغ آرین»، «ساخت دستگاه جوجه کشی هوشمند»، «تولید الکتروموتور‌های فوق سنگین»، «تولید روغن هسته انگور»، «انتقال جنین دام سنگین سیمنتال»، «اصلاح نژاد دام‌های سبک بومی»، «تولید تخم چشم زده تمام ماده قزل آلا»، «ساخت و راه اندازی بزرگترین گلخانه هیدروپونیک غرب کشور» را در عرصه ملی برای کشور به ارمغان آورد. به طوریکه اخیرا ۱۹ پروژه بهره‌برداری شده سازمان در انتهای سال ۱۳۹۹ در مجموع از خروج ۲۸ میلیون دلار ارز جلوگیری کرد.

یکی از گام‌های مهم در زمینه مردمی کردن اقتصاد و شفاف سازی عملکرد سازمان، ورود به بازار سرمایه از سال ۱۳۹۷ بود که با عنایت به اقدامات و برنامه‌ریزی‌های انجام شده جهت پذیرش هلدینگ‌های سرمایه‌گذاری توسعه صنعت کوثر صبا و توسعه صنایع و معادن کوثر، تا پایان سال ۱۴۰۰ بیش از ۸۵% پرتفوی مجموعه انشاالله وارد بازار سرمایه خواهند شد؛ بنابراین عرضه­‌ی سهام شرکت­های تابعه در بورس و قرارگیری در لیست سازمان­های مالیات دهنده از سال ۱۳۹۷ به همت جوانان انقلابی حدوم در این سازمان بیش‌ازپیش باعث ایجاد شفافیت اقتصادی شده است.
علاوه بر آن در راستای ارتقای شفافیت، پاسخگویی و نظارت بر شرکت‌های تابعه، وضعیت اظهارنظر حسابرس مستقل و بازرس قانونی سازمان اقتصادی کوثر و شرکت­های تابعه در نوع «اظهار نظر واحد اصلی» نیز در مدت ۱۰ سال و در نوع «اظهار نظر تلفیقی» در مدت ۸ سال «مقبول» واقع گردیده است.

خداوند منان را بی نهایت شاکرم که در این مدت نزدیک به دوازده ساله، به عنوان خدوم ملت شریف ایران و خانواده معظم و معزز شهدا و ایثارگران در سازمان اقتصادی کوثر بودم و مفتخر به این خدمت و تعظیم مقام شهدا هستم و خرسندم که امروز این سنگر جهاد بزرگ اقتصادی و گنجینه‌ای از رویش‌های انقلاب را به فردی جوان و با انگیزه می‌سپارم. برای برادر بزرگوارم جناب آقای دکتر فخاری عزیز از صمیم قلب آرزوی توفیق و عزت و پیروزی در ضل عنایت پروردگار متعال، منویات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) و کرامات شهداء و توجه حضرت، ولی عصر (اروحنا فداه) مسألت دارم و از عموم همکاران و همیاران اینجانب در این جایگاه خدمت، طلب حلالیت نموده و آن‌ها را به خداوند حلیم و کریم می‌سپارم.
 

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته.
سرباز کوچک انقلاب و خادم خانواده معزز شهدا و ایثارگران، محمدرضا اسکندری
 
انتهای پیام / 
 
آخرین اخبار

مولدسازی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است

جهش تولید، عامل مهمی در تقویت معیشت مردم است

اقتصاد کشور با خودکفایی های کوثر توانمندتر شد

افزایش تولید کلزا در مزارع پیشگامان توسعه کشاورزی کوثر

بهره برداری از "داشبورد رصد بازار مسکن" در گروه معین کوثر

اخذ گواهینامه IR توسط شرکت مرغک

نماینده بنیاد شهید گواهینامه بین المللی حمایت از حقوق معنوی را از آن خود کرد

سخن‌نگاشت | پیام نوروزی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳

پیام تسلیت دکتر فخاری برای درگذشت والده دکتر باقری

امروز فرزند شهید بودن یک آزمون است

طی مقدمات عملیات ساخت پروژه رفاهی نوشهر

کوثر راهی جز نخبه محوری و نقشه های دانش بنیان ندارد

آیت الله رئیسی در افتتاحیه نمایشگاه روایت خدمت 

تبیین دستاوردها در نمایشگاه روایت خدمت

علی عفتی مدیرعامل شرکت مرغ اجداد زربال شد

لزوم نگرش راهبردی به نفت

دعوت مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر به حضور در انتخابات

گام های پایانی معین کوثر تا هوشمندسازی

میثم صفرزاده فرمانده بسیج سازمان اقتصادی کوثر شد

کیفیت بالا بازار بتلند را به رشد سه برابری رساند

پربازدیدترین اخبار