سایر شرکت ها / عمران و ساختمان
دوشنبه   ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ / ۲۱:۱۷
کد خبر: ۱۰۲
تعداد بازدید: ۲۹۰۴

اختراعی برای حفظ محیط زیست در سازمان اقتصادی کوثر

متخصصان در سازمان اقتصادی کوثر مبدلی خورشیدی ساخته اند که به اندازه یک کیف 5 کیلوگرمی کوچک است و می تواند بخش عمده نیاز برق روستاییان و عشایر را تامین کند.
مهندس عباس دلیمی عضو هیئت مدیره شرکت تولید برق سبز کوثر انرژی از شرکتهای تابعه سازمان اقتصادی کوثر در گفتگو با ایرنا درباره تولید برق سبز و سازگار با محیط زیست گفت: انرژی سبز به انرژی گفته می شود که هماهنگ با محیط باشد و در فرایند تولید آن آلودگی زیست محیطی ایجاد نشود. در حال حاضر انرژی هایی مانند انرژی باد، انرژی زمین گرمایی و انرژی های آبهای روان را می توان از منابع انرژی سبز معرفی کرد.
وی به انرژی خورشیدی و صرفه استفاده از آن در ایران اشاره کرد و ادامه داد: در برخی از استانهای کشور متوسط تابش نور خورشید 100 روز است؛ از 2800 ساعت در سال تا 3200 ساعت و با توجه به این مساله ایران در رتبه بسیار بالایی از تابش خورشید قرار گرفته است.   
مهندس دلیمی افزود: این شرکت در سال 94 با هدف فعالیتهای مختلف تولید انرژی های نو و در راستای سیاست های کلان سازمان اقتصادی کوثر و نیز در جهت سیاستهای اقتصاد مقاومتی در تامین انرژی های کشور از طریق انرژی های پاک و تجدید پذیر آغاز به کار کرد.
وی درباره مطالعات امکانسنجی در مورد این شرکت گفت: یکی از نکات حائز اهمیت در احداث نیروگاه فتوولتائیک، موقعیت جغرافیایی نیروگاه است. این شرکت با تکیه بر توانمندی های خود و مکان یابی در نقاط مختلف کشور توانسته است مجوزات مختلف جهت احداث نیروگاه های 10 مگاواتی را کسب کند. از ویژگی های نیروگاه ها "آن¬گرید" بودن آنها است که مستقیم به شبکه برق کشور متصل شده و آنلاین انرژی را به محض تابش خورشید به شبکه منتقل می کند.
عضو هیئت مدیره شرکت تولید برق سبز کوثر انرژی تاکید کرد: ما توانستیم با بهره گیری از نیروهای متخصص این شرکت، پروژه برق رسانی به 2500 خانواده عشایر در 2 حوزه شمالی و جنوبی استان ایلام را با موفقیت به پایان رسانیم.
وی ادامه داد: در این پروژه یک پکیج خورشیدی وجود دارد که در یک کیف به ابعاد 20*40 سانتیمتر گنجانده شده است. مقاومت بسیار بالا و وزن بسیار پائین و امکان مونتاژ و نصب بدون نیاز به متخصص، از دیگر مشخصات این پکیج است. این پکیج یک شارژ کنتلر با راندمان بسیار بالا دارد به نام MPPT و باطری که در آن کار شده لیتیم فوسفات است. همچنین پنل تاشویی دارد به صورت کلاسوری 40 وات در استاندارد فول لیبل. تمام سوکت های لازم جهت اتصال به موبایل جهت روشنایی و برخی دیگر از امکانات در این پکیج به کار رفته است.
دلیمی در ادامه افزود: عشایر مجبور بودند برای دور نگه داشتن حیوانات وحشی شبها آتش روشن کنند . در طراحی این پکیج توانستیم 2 لامپ با راندمان بسیار بالا در آن کار بگذاریم؛ تا عشایر بتوانند با شارژ کردن 3 الی 4 ساعت در روز به مدت 2 الی 3 شبانه روز روشنایی داشته باشند و بدین ترتیب  مشکل روشنایی شب آنها حل شد. این پکیج یک اختراع داخلی است و نمونه خارجی ندارد.  وزن این کیف حدود 6 کیلوگرم است. باطری های این پکیج 12 آمپر بوده که عمری دست کم 5 سال دارند و قیمت تمام شده آن به صورت میانگین حدود 1 میلیون تومان است.
عضو هیئت مدیره شرکت تولید برق سبز کوثر انرژی درباره فعالیتهای دیگر این شرکت گفت:  یکی از خدماتی که ما انجام دادیم سالن های مرغداری است. در یک سالن مرغداری حدود 70 لامپ 100وات وجود دارد. ما برای آنها لامپ های LED  طراحی کردیم و توانستیم مصرف 6 کیلو وات آنها را  به حدود 1 کیلو وات تغییر  دهیم. در بحث موتور های الکتریکی نیز با خازن¬گذاری روی تابلوی دیماند مرکزی شرکت و یا تعویض موتورهای قدیمی با پاورفکتور بالا، مصرف انرژی را بهینه کردیم.
وی ادامه داد: در نیروگاه های گازی و بخار نیز بحث استارتر راه انداز نیروگاه را داریم. در صحبت هایی که با نیروگاه ها داشتیم  قرار شده است استارتر راه انداز را از طریق نیروگاه انرژی خورشیدی انجام دهیم و موجب می شود انرژی بالای مصرفی آن به شدت کاهش یابد.
مهندس دلیمی در پایان به افق پیش روی شرکت اشاره کرد و درباره برنامه آینده شرکت گفت: توسعه و تثبت جایگاه شرکت در بازارهای انرژی نو و همچنین شناسایی بازار هدف در کشورهای دیگر بویژه کشورهای منطقه و ارتقاع برنامه مشتری مداری همراه با توسعه محصول از راهبردهای اساسی شرکت است. از طرفی ما کشورهایی مانند عراق، ترکیه و روسیه را داریم که می توان این پکیج ها را در اختیار آنها قرار داد. البته یک سری بازاریابی هایی در این خصوص با کشور عراق انجام شده است و در سال جاری به امید خدا به نتیجه خواهد رسید.
آخرین اخبار

مولدسازی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است

جهش تولید، عامل مهمی در تقویت معیشت مردم است

اقتصاد کشور با خودکفایی های کوثر توانمندتر شد

افزایش تولید کلزا در مزارع پیشگامان توسعه کشاورزی کوثر

بهره برداری از "داشبورد رصد بازار مسکن" در گروه معین کوثر

اخذ گواهینامه IR توسط شرکت مرغک

نماینده بنیاد شهید گواهینامه بین المللی حمایت از حقوق معنوی را از آن خود کرد

سخن‌نگاشت | پیام نوروزی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳

پیام تسلیت دکتر فخاری برای درگذشت والده دکتر باقری

امروز فرزند شهید بودن یک آزمون است

طی مقدمات عملیات ساخت پروژه رفاهی نوشهر

کوثر راهی جز نخبه محوری و نقشه های دانش بنیان ندارد

آیت الله رئیسی در افتتاحیه نمایشگاه روایت خدمت 

تبیین دستاوردها در نمایشگاه روایت خدمت

علی عفتی مدیرعامل شرکت مرغ اجداد زربال شد

لزوم نگرش راهبردی به نفت

دعوت مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر به حضور در انتخابات

گام های پایانی معین کوثر تا هوشمندسازی

میثم صفرزاده فرمانده بسیج سازمان اقتصادی کوثر شد

کیفیت بالا بازار بتلند را به رشد سه برابری رساند

پربازدیدترین اخبار