اخبار سازمان / مراسمات
شنبه   ۰۶ مهر ۱۳۹۸ / ۲۰:۱۶
کد خبر: ۱۲۱۳
تعداد بازدید: ۶۰۴۲

ضرورت آگاهی مردم به ویژه جوانان و نوجوانان از شرایط امروز کشور و اهمیت یادآوری و ارزش نهادن به جهاد و رشادت‌های دوران دفاع مقدس

محمد رضا باقری عضو هیأت مدیره سازمان گفت:باید هفته دفاع‌ها ما را به یاد هفته‌های متعددی در طول سال بیاندازد که یادآوری مسیر روشن انقلاب، ایثارگری‌ها و جهاد را تداوم ببخشد؛ دفاع مقدس باید بهانه‌ای باشد برای اصلاح عملکرد‌ها و شروعی دوباره که در حفظ انسجام داخلی الویت زیادی دارد.
محمد رضا باقری
 
به گزارش روابط عمومی سازمان اقتصادی کوثر آئین گرامیداشت سی و نهمین سالگرد حماسه دفاع مقدس در ستاد سازمان برگزار شد.
در این آئین محمد رضا باقری عضو هیأت مدیره سازمان با اشاره به این که جنگ امروز دشمن با ایران اسلامی جنگ نرم است، این جنگ را بسیار جدی تر، خطرناک‌تر و پیچیده‌تر از جنگ نظامی دانست  و گفت: مسئولیت ما در این شرایط، آگاهی بخشیدن به مردم به ویژه قشر جوان و نوجوان است.

وی افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران که امام راحل (رضوان الله تعالی علیه) آن را انفجار نور نامید؛ در دو کشور همسایه شرق و غرب ما یعنی پاکستان و ترکیه، کودتا شد و ژنرال ضیاء الحق و ژنرال کنعان اورن را روی کار آوردند. طبیعی است که در روابط با ایران و ارتباطات مردمی محدودیت‌هایی به وجود آورند. در عراق نیز حسن البکر رئیس جمهور آن کشور را کنار گذارده و دامادش صدام حسین را روی کار آوردند. صدام عهدنامه ۱۹۷۵ را که با شاه ایران امضا کرده بود در مقابل دوربین‌ها پاره کرد و در سی و یک شهریور ماه ۱۳۵۹ با ۱۲ لشکر به ایران حمله کرد.

عضو هیأت مدیره سازمان ادامه داد: صدام از وضعیت آشفته داخل ایران به لحاظ مسائل رئیس جمهور وقت، عدم انسجام نیرو‌های داخلی و مسائل دیگر سوء استفاده کرد و رویای تصرف ۳ روزه و ۷ روزه ایران را وعده داد. در نقشه هائی که در کتاب‌های درسی مدارس هم چاپ کردند، خوزستان را عربستان نامیدند و خرمشهر را اشغال کردند. مردم خرمشهر به مدت ۳۵ روز با چوب، سنگ و چند سلاح انفرادی محدود خود مقاومت نمودند. خاطرم هست که به هنگام مأموریتم در کویت در سال‌های ۶۳ و ۶۴ بار‌ها به مسئولین کویتی می‌گفتم که به صدام کمک نکنید، زیرا او کویت را استان نوزدهم عراق می‌داند، به آن‌ها گفتم اگر مردم خرمشهر ۳۵ روز مقاومت کردند بعید می‌دانم شما بتوانید ۳ روز هم دوام بیاورید، همانطور هم شد. تعدادی از کویتی‌ها که ماندند و مقاومت کردند از شیعیان آن کشور بودند، آزادی خرمشهر بعد از ۵۷۸ روز، با ۱۹ هزار اسیر و ۱۶ هزار کشته عراقی و غنایم زیادی که از نیرو‌های بعث عراقی به دست آمد.

باقری یادآور شد: نکته حائز اهمیت در این خصوص غریبی و مظلومیت ایران در مقابل هجمه‌های همه مستکبران و حامیان صدام بود، کمک‌های نظامی، مالی و تبلیغاتی شرق و غرب سلطه گر و مرتجعین منطقه به عراق سرایز می‌شد، از جمله این کمک ها، سلاح شیمیایی بود که نوعاً آلمان‌ها در اختیار عراق قرار می‌دادند. رژیم عراق ۴۶۲ حمله شیمیایی به استان‌های خوزستان، کردستان، ایلام، آذربایجان غربی و کرمانشاه انجام داد و حتی پس از پذیرش قطعنامه ۵۹۸، سی و چهار حمله را صورت دادند که تعدادی از آن‌ها شیمیایی بود.
 
عضو هیأت مدیره سازمان نمونه‌هایی از عملکرد اروپایی‌ها و عرب‌های مرتجع منطقه را بر شمرد و گفت: آلمان‌ها نیرو‌های مجروح شیمیائی ما را با عنوان معالجه به آلمان برده و نتیجه جنایات جنگی خود را بررسی می‌کردند و کویتی‌ها هم توجیه می‌کردند که ما عربیم، کوچکیم، تحت فشاریم، ما علفیم زیر پای فیل.  
باقری تأکید کرد: امروز هم ما مظلومیم، نه تنها از سوی دشمنان خارجی بلکه انگشت شماری از عناصر خائن و نفوذی، عده‌ای کج اندیش و لجوج و جماعتی ساده اندیش و دهن بین دانسته و ندانسته در خدمت توطئه‌های دشمن قرار گرفته و به سامریّ‌های ایرانی فرصت تزویر و فریب را می‌دهند. اگر چه حضور قدرتمندانه رهبری و اکثریت مردم بصیر در صحنه با مقاومت مثال زدنی خود همه توطئه‌ها را نقش بر آب کرده و خواهند نمود.

وی گفت: مظلومیت ما در گذشته و امروز ابعاد مختلفی دارد، چه به انقلاب و رهبر چه به مردم و پاک اندیشان و پاک دستان هجمه می‌شود؛ در داستان بنی اسرائیل می‌خوانیم که سامری از غیبت حضرت موسی (علیه السلام) سوء استفاده کرد و هنرمندانه توانست مردم را فریب بدهد، زیرا هنر و هنرمند تیغ دولبه‌ای است که همواره توانسته لطمه وارد کند، سامری که دچار هوای نفس شد و از غیبت آن حضرت سوء استفاده کرد و هنرش را در ساخت گوساله برای فریب مردم به کار برد، امروز نیز سامری‌ها کم نیستند و همین راه را در پیش گرفته اند.

عضو هیأت مدیره سازمان افزود: فرق سامری دیروز با امروز این است که آن سامری از غیبت حضرت موسی (علیه السلام) سوءاستفاده کرد، اما این سامری‌های بی حیا و بی عفت به رغم حضور رهبری که سخنش در فراسوی عالم تأثیر گذار است توطئه می‌کنند. در ظهر عاشورا سخنان حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) در مقابل لشکریان یزید را با هلهله و کوبیدن به طبل نگذاشتند صدای امام (علیه السلام) به گوش مردم برسد امروز هم با فضای مجازی و رسانه‌های استکباری هیاهو می‌کنند.

باقری با یادآوری اینکه عده ای انگشت شمار نفوذی و خائن هستند و تعداد قابل توجهی نیز کج اندیش و لجوج اند و خوشبختانه اکثریت مردم آگاه، بصیر و پیرو ولایت و رهبری هستند گفت: برخی از اساتید دانشگاه و یا مقاله نویس‌های روزنامه‌ها می‌گویند شما پنجاه و هفتی فکر می‌کنید، که باید در پاسخ آن‌ها گفت پنجاه و هفتی بودن یک افتخار است و لایق هر کسی نیست، امروز  باید جواب خون شهیدان را بدهیم، هر کس باید شمعی باشد و خود و اطرافیانش را روشن کند. هر کسی باید خود و خانواده اش را مراقبت کند.

وی در ادامه گفت: جماعتی هم نادان و دهان بین در جامعه هستند، آن‌هایی که با فریب خوردن، عامل نشر و توسعه مطالب کذب و نادرست در شبکه‌های مجازی می‌شوند و بدون هر گونه اطلاعی از واقعیت‌ها اخبار کذب را منتشر می‌کنند، در حالی که قرآن کریم  در سوره اسراء آیه ۱۷ می‌فرماید: وَلَا تَقْفُ مَا لَیْسَ لَکَ بِهِ عِلْمٌ  إِنَّ السَّمْعَ وَالْبَصَرَ وَالْفُؤَادَ کُلُّ أُولَئِکَ کَانَ عَنْهُ مَسْئُولًا؛ یعنی از آنچه به آن علم ندارى پیروى مکن، چون گوش و چشم و دل، همه‌ى این‌ها مورد بازخواست قرار خواهد گرفت.

عضو هیأت مدیره سازمان اظهار داشت: اما خوشبختانه عده کثیری متدین وجود دارد که پای آرمان‌ها و تعهدشان به انقلاب هستند، اما چون شرایط صحبت کردن ندارند و تنها هستند حرف شان به جایی نمی‌رسد و اگر هم یک فعّال متعهد حرف بزند می‌گویند وابسته به نظام و رژیم است، آن کسی که می‌تواند نقطه کور در دل دانش آموز و دانشجو بگذارد فعال است و کارش را می‌کند؛ بنابراین هیچ راهی به جز فعال بودن نداریم، باید هفته دفاع‌ها ما را به یاد هفته‌های متعددی در طول سال بیاندازد که یادآوری مسیر روشن انقلاب، ایثارگری‌ها و جهاد را تداوم ببخشد؛ دفاع مقدس باید بهانه‌ای باشد برای اصلاح عملکرد‌ها و شروعی دوباره که در حفظ انسجام داخلی الویت زیادی دارد.

محمد رضا باقری در پایان گفت: رهبر معظم انقلاب در بخشی از دیدار اخیر با اعضای مجلس خبرگان فرمودند: اتحاد نیرو‌های انقلاب بسیار مهم است و اختلاف سلایق افراد با یکدیگر نباید به مخالفت و معارضه منجر شود، زیرا دشمن به دنبال این اختلافات است. ضمناً نباید فکر کرد که با لبخند زدن می توان اختلافات با دشمنان را حل کرد. بلکه گاهی برای اصلاح روابط فی ما بین با برخی از کشورها نیاز به اخم است. امروز ما با همه آن‌هایی که جانشان را برای این نظام و انقلاب فدا کردند تجدید بیعت می‌کنیم و ان شاءالله همه ما توفیق پیدا کنیم که پیرو رهبری و شهدای ما باشیم.

انتهای پیام /
 
آخرین اخبار

سخن‌نگاشت | پیام نوروزی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳

پیام تسلیت دکتر فخاری برای درگذشت والده دکتر باقری

امروز فرزند شهید بودن یک آزمون است

طی مقدمات عملیات ساخت پروژه رفاهی نوشهر

کوثر راهی جز نخبه محوری و نقشه های دانش بنیان ندارد

آیت الله رئیسی در افتتاحیه نمایشگاه روایت خدمت 

تبیین دستاوردها در نمایشگاه روایت خدمت

علی عفتی مدیرعامل شرکت مرغ اجداد زربال شد

لزوم نگرش راهبردی به نفت

دعوت مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر به حضور در انتخابات

گام های پایانی معین کوثر تا هوشمندسازی

میثم صفرزاده فرمانده بسیج سازمان اقتصادی کوثر شد

کیفیت بالا بازار بتلند را به رشد سه برابری رساند

ارتقاء جایگاه زاگرس در میان نیروگاه های کشور

پیام تسلیت دکتر فخاری بخاطر درگذشت مادر شهیدان اسماعیلی

گزارش تصویری | حضور دکتر فخاری در نمایشگاه مطبوعات

چگونه سهم مردم در اقتصاد افزایش می یابد؟

اقتصاد با تامین مالی پروژه های توسعه تولید رشد میکند

مدرس زاده معاون توسعه همکاری های بخش خصوصی معاونت علمی ریاست جمهوری شد

دو گزارش از شرکت کشت و صنعت خاوردشت

پربازدیدترین اخبار