اخبار سازمان / گزارش ویژه
شنبه   ۱۶ آذر ۱۳۹۸ / ۱۸:۳۸
کد خبر: ۱۲۶۳
تعداد بازدید: ۳۱۸۴
محمد رضا اسکندری در چهارمین نشست مدیران سازمان:

افزایش بهره وری و کارِ با برنامه‌ی مدیران سازمان، کلید رونق تولید

محمد رضا اسکندری مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر با اشاره به ظرفیت‌های موجود فنی و سرمایه‌های انسانی مجرب و کارآمد در سازمان، موفقیت‌های به دست آمده توسط برخی از شرکت‌های تابعه را تشریح کرد و سیاست‌های کلان سازمان را در عرصه تحقق اقتصاد مردم محور، شفاف سازی و بهره وری از ظرفیت‌های در دسترس یادآور شد.

افزایش بهره وری و کارِ با برنامه‌ی مدیران سازمان، کلید رونق تولید

 

به گزارش روابط عمومی سازمان اقتصادی کوثر، محمد رضا اسکندری در چهارمین نشست مدیران عامل و اعضای هیأت مدیره شرکت‌های تابعه و سازمان، با تأکید بر ضرورت انعکاس دستاورد‌ها در رسانه‌ها با توجه به ضرورت جلب اعتماد و اقناع افکار عمومی و ایجاد امید در شرایط سخت کنونی، خواستار اقدام جدی و به هنگام در این عرصه شد.
 

از میان شرکت‌های سازمان، امسال سه شرکت حائز رتبه برتر در تحقق رونق تولید شدند

 

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر بیان کرد: از تلاش همه همکاران در انجام مأموریت‌های محوله و اجرای سیاست‌های سازمان تشکر می‌کنم و جای امیدواری است که برخی شرکت‌ها کار ِ با برنامه را در رسیدن به کارآمدی و بهینه سازی امور در پیش گرفته اند و با کمترین هزینه به بازدهی مطلوب و سودآوری رسیده اند. بر این اساس، در چارچوب یک داوری فنی و کارشناسانه مبتنی بر اصول سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، شعار سال و اصول موضوعه ابلاغی دفتر مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) سه شرکت از میان شرکت‌های تابعه حائز رتبه برتر در تحقق رونق تولید و اقتصاد مقاومتی شدند.

وی افزود: از شرکت پنبه و دانه‌های روغنی خراسان که امتیاز ۱۸۵ را از ۲۰۰ کسب کرده، به دلیل اینکه در کنار تمامی ظرفیت‌های موجود به محصولات خود تنوع بخشیده وبه عنوان مثال روغن هسته انگور که تماماً وارداتی بوده را به سبد کالایی خود اضافه کرد و خوشبختانه در مسیر سودآوری پیش می‌رود تقدیر به عمل می‌آید. شرکت کشت و صنعت خاوردشت که ۲۵ سال در رکود بود، اما گروه مدیریتی جوان آن توانست این شرکت را احیا کند و خط تولید روغن را از سبوس، پنبه دانه، کلزا، روغن بکر، لینتر و دیگر محصولات کشاورزی راه اندازی و ثبت برند کند. همچنین شرکت سیمکات با بهره برداری از ظرفیت‌های در دسترس خود، در عین افزایش تولید، موفق به صادرات محصولات خود به چند کشور همسایه و ارز آوری شد.
 

مطالبه جدی برای ورود شرکت‌های تابعه سازمان به بازار سرمایه


اسکندری یادآور شد: شرکت‌هایی که وارد بازار سرمایه شدند نیز مورد تقدیر قرار می‌گیرند. این قدردانی در راستای تشویق سایر شرکت‌های تابعه و تحقق سیاست‌های فرادست برای ورود به این عرصه صورت می‌گیرد. هر چند که برخی از مدیران برای عرضه شدن در تالار شیشه‌ای ملاحظاتی دارند، اما این امر به صورت یک ابلاغ از تمامی شرکت‌های تابعه برای شفاف سازی و عملیاتی شدن عرضه در بازار سرمایه مطالبه و می‌بایست اجرایی شود.


التزام به منشور هشت گانه سیاست‌های کلان سازمان


وی با یادآوری بند‌های منشور سیاست ها، مطالبات و محور پیگیری‌های اعلام شده در ابتدای سال جاری افزود: یکی از بند‌های منشور، وفاق و هم دلی بیشتر در راستای هم افزایی در عملکرد و کارکرد میان سطوح مختلف صف و ستاد با تکیه بر توانایی‌ها و ظرفیت‌های موجود و نهفته است که برای مدیریت زمان و رسیدن به تعالی یک ضرورت به حساب می‌آید و باعث می‌شود تا سرعت، تمرکز و توان بر انجام وظایف محوله جایگزین رخوت و کندی و عقب افتادگی در اجرای کار‌ها شود.

کار با مردم، یکی راه‌های نجات کشور از بحران اقتصادی

وی تصریح کرد: یکی از راهبرد‌های مهم و بنیادین سازمان در راستای اقتصاد مردم محور و مسئولیت اجتماعی، کار با مردم است. یعنی در تولید آن‌ها را شریک و دخیل کنیم و این نکته برای رشد و اثر بخشی در حوزه اقتصادی و ایجاد راه نجات از بحران موجود، یک ضرورت به حساب می‌آید؛ نه اینکه وضعیت موجود را حفظ و آن را در انحصار چارچوب شرکت، توسعه دهیم. در سیاست‌های کلان سازمان نیز تأکید بر آن شده و می‌بایست کاری انجام دهیم که مردم توان انجام دادن آن را ندارند. به همین علت هم با مشارکت مردم می‌توان در عین حمایت و توانمندسازی آنها، مسیر خودکفایی را برای پیروزی در جنگ اقتصادی و تحقق استقلال و عزت مندی مالی و معیشتی هموارتر کنیم.

تطبیق فعالیت‌ها با شاخص‌ها و سیاست‌های کلان و مؤلفه‌های مدیریت جهادی

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر اظهار داشت: بر توجه به علم و دانش در بیانیه گام دوم تأکید شده است و باید به آن عمل کرد. سازمان همواره و مستمر تلاش می‌کند تا فعالیت‌های خود را با این اصول و موازین تطبیق دهد و آن را در سر فصل همه اقدامات خود قرار دهد. البته می‌بایست کار‌ها را با شاخص‌های دیگری هم، چون رونق تولید، صادرات، جلوگیری از خروج ارز و سایر موارد نیز به طور جدی تطبیق داد که همیشه بر این مسأله در ستاد سازمان و شرکت‌های تابعه تأکید شده است.

محمد رضا اسکندری در پایان با اشاره به دو نکته اساسی در مدیریت کار یادآور شد: تدوین سند راهبردی و استناد به راهبرد‌های آن باید در شرکت‌ها اجرایی شود. همچنین مسأله مهم دیگر در سبک مدیریت جهادی جانشین پروری است که می‌بایست عملیاتی شود. توانمندسازی، راهنمایی و مشورت نیرو‌های موجود و پرورش جایگزین برای تداوم کار و حفظ حیات سازمانی بی تردید امری ضروری است.

انتهای پیام /
 
آخرین اخبار

سخن‌نگاشت | پیام نوروزی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳

پیام تسلیت دکتر فخاری برای درگذشت والده دکتر باقری

امروز فرزند شهید بودن یک آزمون است

طی مقدمات عملیات ساخت پروژه رفاهی نوشهر

کوثر راهی جز نخبه محوری و نقشه های دانش بنیان ندارد

آیت الله رئیسی در افتتاحیه نمایشگاه روایت خدمت 

تبیین دستاوردها در نمایشگاه روایت خدمت

علی عفتی مدیرعامل شرکت مرغ اجداد زربال شد

لزوم نگرش راهبردی به نفت

دعوت مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر به حضور در انتخابات

گام های پایانی معین کوثر تا هوشمندسازی

میثم صفرزاده فرمانده بسیج سازمان اقتصادی کوثر شد

کیفیت بالا بازار بتلند را به رشد سه برابری رساند

ارتقاء جایگاه زاگرس در میان نیروگاه های کشور

پیام تسلیت دکتر فخاری بخاطر درگذشت مادر شهیدان اسماعیلی

گزارش تصویری | حضور دکتر فخاری در نمایشگاه مطبوعات

چگونه سهم مردم در اقتصاد افزایش می یابد؟

اقتصاد با تامین مالی پروژه های توسعه تولید رشد میکند

مدرس زاده معاون توسعه همکاری های بخش خصوصی معاونت علمی ریاست جمهوری شد

دو گزارش از شرکت کشت و صنعت خاوردشت

پربازدیدترین اخبار