اخبار سازمان / گزارش ویژه
چهارشنبه   ۲۰ آذر ۱۳۹۸ / ۱۲:۰۳
کد خبر: ۱۲۶۴
تعداد بازدید: ۵۳۶۸
مالک رحمتی در چهارمین نشست مدیران سازمان:

ضرورت آموزش علمی و اخلاقی مدیران در تحقق اقتصاد دانش بنیان

مالک رحمتی عضو هیأت مدیره، قائم مقام مدیرعامل در چهارمین نشست مدیران سازمان بر ضرورت برگزاری اینگونه نشست‌ها با هدف آموزش علمی و اخلاقی به منظور رشد و تعالی سازمانی و اقتصادی و کمک به گذر از بحران پیش آمده امروزه تأکید و برنامه‌ها و چگونگی اجرای آن‌ها را تصریح کرد.
ضرورت آموزش علمی و اخلاقی مدیران در تحقق اقتصاد دانش بنیان
 
به گزارش روابط عمومی سازمان اقتصادی کوثر چهارمین نشست مدیران سازمان با موضوع «تحقق اقتصاد مقاومتی با رویکرد دانش بنیان» روز پنجشنبه مصادف با ۱۴ آذر ۹۸ در مشهد مقدس و با حضور حجت الاسلام و المسلمین شهیدی نماینده، ولی فقیه، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، سید منصور میر مرادی معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد شهید و امور ایثارگران، آیت الله شیخ حسین دست پروری استاد اخلاق، مهدی الیاسی معاون سیاستگذاری و توسعه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، امیر هامونی مدیرعامل فرابورس ایران، عمار جلالی منش مدیرعامل موسسه دانش بنیان برکت، اعضای هیأت مدیره و مدیران سازمان اقتصادی کوثر به کار خود پایان داد.


اهداف نشست سالانه مدیران سازمان با رویکرد‌ها و ضرورت‌های روز


مالک رحمتی عضو هیأت مدیره و قائم مقام مدیرعامل سازمان با اشاره به ضرورت برگزاری این گونه نشست‌ها گفت: این گردهمایی سالانه با هدف آموزش علمی و اخلاقی، ارزیابی فعالیت‌های انجام گرفته و تبیین و تعریف سیاست‌های راهبردی برنامه‌های آتی برای جامعه مدیران سازمان برگزار می‌شود. امیدواریم این برنامه‌ها منتج به ارائه راهکار عملیاتی در جهت تحقق رشد و تعالی کسب و کار شرکت تحت مدیریت آنان شود و بی تردید برگزاری چنین نشست‌هایی در جوار بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا (علیه السلام) نیز انگیزه معنوی و درونی مضاعفی برای این جمع جوان ایجاد می‌کند.
وی با بیان گزارشی از روند برگزاری همایش افزود: این نشست دو روزه در حالی به کار خود پایان داد که چند تن از اساتید حوزه و دانشگاه در زمینه فناوری‌های روز اقتصادی و به ویژه بازار سرمایه؛ خطر پذیری در سرمایه گذاری؛ اخلاق حرفه ای؛ تحلیل عملکرد کسب و کار‌های موفق جهانی و دیگر مباحث علمی و کاربردی مؤثر در تحقق اقتصاد دانش بنیان به تدریس و سخنرانی پرداخته و جلسه پرسش و پاسخ را نیز برگزار کردند. انتخاب موضوع وعنوان نشست‌ها همواره بر مبنای اولویت‌ها و ضرورت‌هایی بوده که در منویات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) مطرح شده و نیازمند عمل درست و به هنگام آن‌ها است.


ارزیابی شرکت‌های تابعه بر پایه سیاست‌های کلان ابلاغی


وی بیان کرد: سازمان اقتصادی کوثر در یک ارزیابی کارشناسانه که بر پایه سیاست‌های کلان اقتصاد مقاومتی و اصول موضوع ابلاغی صورت گرفت، مدیران شرکت‌های تابعه خود را که موفق به افزایش و رونق تولید و بهره برداری از ظرفیت‌های موجود در شرکت شدند و در تحقق این مبانی عملکرد قابل توجه داشتند مورد سنجش قرار داد که در این میان سید محمود میر دیلمی مدیرعامل شرکت کشت و صنعت خاوردشت، عبدالله قاری زاده مدیرعامل شرکت سیمکات و ابوالفضل بوژمهرانی مدیرعامل شرکت پنه و دانه‌های روغنی خراسان موفق به کسب امتیاز مطلوب شده و مورد تقدیر مدیرعامل سازمان قرار گرفتند. همچنین در عرصه اقتصاد مردم محور و شفاف سازی که رهنمود نماینده، ولی فقیه، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران مدیرعامل سازمان بوده، لوح تقدیر نیز به شرکت‌های تولید و مدیریت نیروگاه زاگرس کوثر، سرمایه گذاری آوا نوین، کشت و صنعت شریف آباد و مجتمع گوشت مرغ ماهان تقدیم شد.


تأکید بر هم دلی و برادری در شکل گیری رشد و تعالی


مالک رحمتی با بیان اثر بخشی این گردهمایی‌ها در تقویت برادری و اخوت میان مدیران یک مجموعه در مسیر کار جهادی اظهار داشت: طبیعتاً یکی از مؤلفه‌های اثر گذار در شکل گیری مدیریت جهادی برادری است و این گونه نشست‌ها از این منظر می‌تواند مثمر ثمر باشد تا در کنار تبادل تجارب و ایجاد صمیمیت میان مدیران جوان کارآمد، عملکرد‌های موفق آن‌ها نیز مرور گردد که رشد و تعالی یک مجموعه را به همراه دارد. در همین راستا و به منظور جلب مشارکت مدیران شرکت‌های تابعه سازمان در عملیاتی کردن ایده‌های دانش بنیانی مؤسسه توسعه کسب و کار رویش کوثر، از نخستین سامانه تأمین مالی یا سامانه مشارکت در فرصت‌های سرمایه گذاری (RonakInvest) با حضور نماینده، ولی فقیه، اعضای هیأت مدیره و مدیران سازمان رونمایی می‌شود.


ابلاغ نقشه جامع راهبردی در جهت عملیاتی شدن اقدامات


قائم مقام مدیرعامل و معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان در پایان یادآور شد: چهارمین نشست مدیران سازمان با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین شهیدی به عنوان مهمان ویژه روز پنجشنبه ۱۴ آذر ماه ۱۳۹۸ در مشهد مقدس به پایان رسید و رهنمود‌ها و سیاست‌های مطرح شده در این همایش به عنوان یک نقشه جامع راهبردی به شرکت‌های تابعه برای عملیاتی شدن آن‌ها ابلاغ گردید.

انتهای پیام /
 
آخرین اخبار

سخن‌نگاشت | پیام نوروزی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳

پیام تسلیت دکتر فخاری برای درگذشت والده دکتر باقری

امروز فرزند شهید بودن یک آزمون است

طی مقدمات عملیات ساخت پروژه رفاهی نوشهر

کوثر راهی جز نخبه محوری و نقشه های دانش بنیان ندارد

آیت الله رئیسی در افتتاحیه نمایشگاه روایت خدمت 

تبیین دستاوردها در نمایشگاه روایت خدمت

علی عفتی مدیرعامل شرکت مرغ اجداد زربال شد

لزوم نگرش راهبردی به نفت

دعوت مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر به حضور در انتخابات

گام های پایانی معین کوثر تا هوشمندسازی

میثم صفرزاده فرمانده بسیج سازمان اقتصادی کوثر شد

کیفیت بالا بازار بتلند را به رشد سه برابری رساند

ارتقاء جایگاه زاگرس در میان نیروگاه های کشور

پیام تسلیت دکتر فخاری بخاطر درگذشت مادر شهیدان اسماعیلی

گزارش تصویری | حضور دکتر فخاری در نمایشگاه مطبوعات

چگونه سهم مردم در اقتصاد افزایش می یابد؟

اقتصاد با تامین مالی پروژه های توسعه تولید رشد میکند

مدرس زاده معاون توسعه همکاری های بخش خصوصی معاونت علمی ریاست جمهوری شد

دو گزارش از شرکت کشت و صنعت خاوردشت

پربازدیدترین اخبار