اخبار سازمان / گزارش ویژه
چهارشنبه   ۲۰ آذر ۱۳۹۸ / ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۲۶۵
تعداد بازدید: ۴۳۷۹
حجت الاسلام والمسلمین شهیدی:

سازمان اقتصادی کوثر، سازمان افضل و کارآمد در عرصه اقتصاد کشور

حجت الاسلام و المسلمین شهیدی نماینده، ولی فقیه، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در چهارمین نشست مدیران سازمان اقتصادی کوثر بر اهمیت و ضرورت گام دوم انقلاب تأکید کرد و خواستار توجه به نگرانی‌ها و گله مندی‌های جامعه ایثارگر شد. وی با ابراز رضایت مندی از فعالیت‌های سازمان، نظارت بر توجیه اقتصادی فعالیت ها، التزام به اساسنامه و اهمیت کار با برنامه، بصیرت در کسب سود حلال و استمرار فعالیت در بازار سرمایه را مطالبه کرد.
سازمان اقتصادی کوثر، سازمان افضل و کارآمد در عرصه اقتصاد کشور
 
به گزارش روابط عمومی سازمان اقتصادی کوثر حجت الاسلام و المسلمین شهیدی نماینده، ولی فقیه، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران که مهمان ویژه چهارمین نشست مدیران سازمان اقتصادی کوثر بود، با یادآوری منویات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در خصوص اینکه امروز در مسیرگام دوم قرار گرفته ایم، بر طی شدن گام اول با وجود مشکلات و ناهمواری‌ها در طول چهل سال اخیر تأکید کرد.

وی بیان کرد: ممکن است گاهی برنامه‌های دشمن، کار را برای گذشتن از این موانع سخت کند. اما با وحدت مردم و رهبری پیامبرگونه حضرت امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) مسیر‌های پر پیچ و خم را پشت سر گذاشته ایم. از روز‌های ابتدایی انقلاب، حوادث و رخ داد‌های متعددی پیش آمد که مهمترین آن مسئله دفاع مقدس بود و فرزندان این مرزو بوم و جامعه ایثارگر هشت سال از آرمان‌های انقلاب و عقاید خود دفاع کردند.


برداشتن چهل سالِ گام اول و ورود به گام دوم و صدور انقلاب اسلامی به کوری چشم دشمن


حجت الاسلام و المسلمین شهیدی ادامه داد: چهل سالِ گام اول سپری شد با وجود توطئه‌های دشمن برای در نطفه خفه کردن انقلاب به عنوان یک پدیده نو؛ در آن زمان دنیا در دست دو ابر قدرت شرق و غرب بود، در این بین تنها پدیده‌ای که می‌توان گفت بعد از رسالت پیامبر خدا (که آن هم رسالت عظیم الهی بود) پدیده‌ای نو به شمار می‌رود، پیروزی انقلاب اسلامی ایران بود.

نماینده، ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: اوایل بعضی افراد متوجه نبودند این انقلاب چه ماهیتی دارد و آن زمان که صحبت از صدور انقلاب به میان آمد، برخی گفتند انقلاب چیست که بخواهیم صادرش کنیم؟ اما با همه مشکلات، به لطف خداوند گام اول برداشته شد و اکنون به گام دوم رسیده ایم. البته امروز با مشکلات شدیدتری مواجه هستیم. تحریم‌ها در همه ابعاد خودنمایی می‌کنند و دشمن در اولین برنامه خود اقدام به نا امیدی مردم کرده و در همین راستا اعتماد و اعتقاد مردم به مسئولین و انقلاب را نشانه گرفتند. ولی به فضل الهی با تدابیر، ولی فقیه و تلاش، مجاهدت مسئولین و با بصیرت و همدلی ملت انقلابی ایران از این مرحله نیز با سربلندی بیرون خواهیم آمد.


موفقیت سازمان اقتصادی کوثر در کسب رتبه مطلوب حسابرسی


رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود:در حال حاضر گزارش سازمان اقتصادی کوثر در حسابرسی‌های سالیانه مطلوب شناخته شده و رتبه خوبی را کسب کرده و فعالیت هایش رضایت بخش بوده است. از همه افرادی که در این سازمان فعالیت می‌کنند، نیروی جوان و با انگیزه‌ای که تلاش می‌کنند سپاسگزارم. بنده توصیه می‌کنم در وضعیت موجود کشور مسئله اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) مطرح کردند و سال جاری را نیز رونق تولید نامیدند، همه افراد می‌بایست با کمک یکدیگر و به صورت زنجیر وار کار کنند تا بتوانیم گام دوم را هم با موفقیت پشت سر بگذاریم.


التزام به اساسنامه و اهمیت کار با برنامه


وی در خطاب به مدیران جوان سازمان یادآور شد: به تعبیر امام راحل (قدس سره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) این دسته از سازمان‌ها که در مورد فرهنگ ایثار و شهادت کار می‌کنند، افضل هستند. در واقع شما هستید که زیر بنای این سازمان‌ها را قوی می‌کنید. البته سعی کنید با برنامه پیش بروید و به معنای دیگر خود رأی کار نکنید. یقیناً همه سازمان‌ها دارای اساسنامه و هیأت مدیره هستند. بنابراین، کلیه کار‌ها باید بر مبنای اساسنامه انجام شود. از نیرو‌های کارآمد استفاده کنید و در راستای توانمندی این افراد تلاش کنید. زیرا توانمند کردن سرمایه انسانی، خود خدمتی به جامعه محسوب می‌شود. به گزارش مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر، در طی دو سال گذشته تعداد قابل توجهی از جامعه ایثارگران و فرزرندان شهدا جذب سازمان شده اند.


اهمیت و نظارت بر توجیه اقتصادی فعالیت‌ها


معاون رئیس جمهور با تأکید بر آنکه هدف، متمرکز کردن فعالیت‌ها با اولویت‌های ضروری می‌باشد، گفت: کار‌های عقب مانده را به سرانجام برسانید و سپس کار‌های جدید دیگری را آغاز کنید. این روش باعث افزایش بهره وری و نتیجه مطلوب خواهد شد. در شرایط اقتصادی که در حال حاضر با آن رو به رو هستیم، اگر کاری توجیه اقتصادی ندارد از همان ابتدا آغازش نکنید.

وی اظهار داشت: با هرگونه تخلف مالی باید برخورد شود و افرادی که کارآیی مطلوبی ندارند باید از سازمان جدا شوند. در هر سازمانی باید دستگاه نظارتی وجود داشته باشد و اگر فساد مالی در قسمتی دیده شد، آن را جدی بگیرید. زیرا از جمله مسائل مهم در کشور، فساد‌های مالی است که صورت می‌گیرد و این خود عامل بی اعتمادی مردم است. اگر خدایِ نکرده فسادی رخ بدهد، در درجه اول نام بنیاد شهید و امور ایثارگران تخریب می‌شود و بنیادی که به نام شهدا و ایثارگران بنا نهاده شده و اگر چشم پوشی در قبال فساد‌های مالی صورت بگیرد، خیانت در حق خانواده‌های این بزرگواران است.


بصیرت در کسب سود حلال و استمرار فعالیت در بازار سرمایه


حجت الاسلام و المسلمین شهیدی افزود: بعضی افراد به دنبال کسب سود و افزایش درآمد برای سازمان هستند. بنده می‌گویم اگر این راه مشروع است، بسم الله. اما اگر شبهه ناک بود و بُعد شرعی نداشت، نباید اقدامی کنید. اگر قرار است نان آور جامعه ایثارگر باشید، باید اطمینان خاطر از حلال بودنش داشته باشید. در این راستا مراقبت کنید از مسیر دین خارج نشوید و در حفظ و صیانت آن هم کوشا باشید. از جمله این راه ها، بازار سرمایه است که ورود سازمان به این عرصه رضایت بخش بوده و توصیه می‌کنم به همین شکل پیش بروید و انشاءالله نتیجه هم خواهید گرفت. امروز باتوجه به اقتصاد کشور باید از سازمان‌های اقتصادی بهره برداری کنیم.

نماینده، ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان بیان کرد: سازمان اقتصادی کوثر در سال گذشته و جاری در مورد بنیاد گام‌های مثبتی را برداشته است، ولی باید همه ما با جدیت و دلسوزی در بهبود شرایط اقتصاد کشور تلاش کنیم تا به کمک خداوند این بحران‌ها را پشت سر بگذاریم. در پایان، از علیرضا قدرتی مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری آوا نوین، عبدالامیر باروت کوب مدیرعامل سابق شرکت کشت و صنعت شریف آباد، رحمن محمدی مدیرعامل مجتمع تولید گوشت مرغ ماهان و محمد جعفری اناری مدیرعامل شرکت تولید و مدیریت نیروگاه زاگرس کوثر که موفق به ورود در بازار سرمایه شدند، تقدیر و قدردانی بعمل آمد.

انتهای پیام /
 
آخرین اخبار

مولدسازی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است

جهش تولید، عامل مهمی در تقویت معیشت مردم است

اقتصاد کشور با خودکفایی های کوثر توانمندتر شد

افزایش تولید کلزا در مزارع پیشگامان توسعه کشاورزی کوثر

بهره برداری از "داشبورد رصد بازار مسکن" در گروه معین کوثر

اخذ گواهینامه IR توسط شرکت مرغک

نماینده بنیاد شهید گواهینامه بین المللی حمایت از حقوق معنوی را از آن خود کرد

سخن‌نگاشت | پیام نوروزی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳

پیام تسلیت دکتر فخاری برای درگذشت والده دکتر باقری

امروز فرزند شهید بودن یک آزمون است

طی مقدمات عملیات ساخت پروژه رفاهی نوشهر

کوثر راهی جز نخبه محوری و نقشه های دانش بنیان ندارد

آیت الله رئیسی در افتتاحیه نمایشگاه روایت خدمت 

تبیین دستاوردها در نمایشگاه روایت خدمت

علی عفتی مدیرعامل شرکت مرغ اجداد زربال شد

لزوم نگرش راهبردی به نفت

دعوت مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر به حضور در انتخابات

گام های پایانی معین کوثر تا هوشمندسازی

میثم صفرزاده فرمانده بسیج سازمان اقتصادی کوثر شد

کیفیت بالا بازار بتلند را به رشد سه برابری رساند

پربازدیدترین اخبار