سایر اخبار / کشاورزی
شنبه   ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۷:۵۱
کد خبر: ۱۲۸۳
تعداد بازدید: ۲۳۱۲
تلاش برای استفاده از ظرفیت‌های بومی کشور برای خودکفایی در تخم چشم زده ماهی
 
به گزارش روابط عمومی سازمان اقتصادی کوثر شرکت آبزی اکسیر کوثر با فعالیت علمی و مستمر در حوزه پرورش و اصلاح نژاد ماهی، تولید تخم ماهی و تجهیزات صنعت آبزی‌پروری، توانسته زنجیره تولید خود را تکمیل کند و در صورت حمایت‌های دولت و قطع تخصیص ارز دولتی برای واردات تخم چشم زده ماهی، حاضر است بخش اعظمی از نیاز صنعت آبزی‌پروری کشور برای این محصول را تأمین کند.
 
آبزی‌پروری صنعتی با پتانسیل سرمایه‌گذاری بالا در ایران

آبزی‌پروری شامل پرورش و تولید انواع آبزیان خوراکی، زینتی، دارویی و صنعتی در آب‌های شور، نیمه شور، و شیرین می‌باشد و ازنظر تأمین پروتئین یکی از بهترین راه‌های ممکن برای رفع نیاز انسان به شمار می‌آید. حوزه آبزی‌پروری علاوه بر داشتن ظرفیت‌های تولیدی بالا در کشور دارای پتانسیل بسیار زیاد اقتصادی نیز می‌باشد؛ و با توجه به امکانات کشور به نظر می‌رسد که بتوان آینده‌ی امیدبخشی برای آبزی‌پروری در کشور متصور شد. می‌دانیم که به‌رغم وجود آب کافی در برخی از مناطق کشور، کیفیت زمین و خاک به‌گونه‌ای است که برای کشاورزی مناسب نیست؛ اما می‌توان از این منابع طبیعی برای تولید آبزیان استفاده کرد. بهره‌گیری از ظرفیت‌های قابل‌ ملاحظه کشور در برخورداری از رودخانه‌ها، دریا‌های آزاد و دریاچه‌ها در شمال، جنوب و مرکز کشور، و نیز پتانسیل مخازن پشت سد‌ها در پرورش آبزیان، به همراه امکان ایجاد واحد‌های تولیدی پرورش ماهی در قفس و به‌کارگیری روش‌های نوین آبزی‌پروری، ازجمله اقداماتی هستند که باید در حوزه پرورش آبزیان مدنظر قرار بگیرند. درصورتی‌که بتوان حتی از بخشی از این ظرفیت‌ها بهره‌مند شد جهشی عظیم در صنعت کشاورزی و حوزه پرورش آبزیان قابل پیش‌بینی می‌باشد. خودکفایی در تولید پروتئین دریایی، تعادل تجارت ملی و بین‌المللی، ارزآوری، ایجاد اشتغال (به‌ویژه در مناطق روستایی)، بهبود وضعیت تغذیه‌ای جامعه و افزایش درآمد کشاورزان، بخشی از محاسن رشد آبزی‌پروری می‌باشد.
 
تلاش برای استفاده از ظرفیت‌های بومی کشور برای خودکفایی در تخم چشم زده ماهی

 

شرکت آبزی اکسیر کوثر با تکیه‌بر دانش و مهارت درصدد بی‌نیازی از واردات


وجود شرکت‌های قدرتمند و فعال در این حوزه نوید آینده‌ای روشن را می‌دهد و شرکت «آبزی اکسیر کوثر» به‌عنوان یکی از تأثیرگذاران حوزه آبزی‌پروری کشور، در تاریخ هفتم مهرماه ۱۳۷۱ شمسی، با هدف استقرار «زنجیره قابل‌اتکای تأمین و تولید» برای تأمین پایدار بخشی از پروتئین موردنیاز بازار‌های ملی و منطقه‌ای تأسیس شد. این شرکت در زمینه‌های گوناگون مرتبط با پرورش آبزیان فعال است. عناوینی همچون پیشرفت و توسعه در زمینه تولید ماهیان سرد آبی، میگو، ماهیان گرم آبی، ماهیان خاویاری، تخم چشم‌زده و دستیابی به مزیت‌های رقابتی از کانال توسعه شرکت‌های بین‌المللی، استراتژی کلان این کسب‌وکار عنوان شده است. در راستای نیل به اهداف مذکور، راهبرد میان‌مدت این شرکت به دست آوردن حداقل ۱۰ درصد از سهم بازار کشور، ظرف ۵ تا ۱۰ سال آینده و با تمرکز بر مدیریت یکپارچه زنجیره تأمین و تولید است.
 
تلاش برای استفاده از ظرفیت‌های بومی کشور برای خودکفایی در تخم چشم زده ماهی

 

تکیه بر ظرفیت‌های بومی رمز پیشرفت در حوزه آبزی‌پروری


فعالیت‌های این شرکت باعث شده تا نه‌تن‌ها ازنظر فناوری و بهره‌گیری از نیرو‌های متخصص و جوان، روش‌های نوین و علمی را در تولید تخم چشم زده قزل‌آلای رنگین‌کمان، تأمین ادوات و تجهیزات تخصصی آبزی‌پروری، پرورش ماهی و میگو (در قفس، سد و استخر)، اکو توریسم، پرورش خاویار و چندین زمینه دیگر به کار بندد تا بتواند با بهره‌گیری از پتانسیل‌های بومی ازجمله نیروی انسانی و منابع طبیعی بومی گامی در راستای شکوفایی اقتصاد مناطقی مثل فیروزکوه، الیگودرز، الشتر، ایوشان، قصر شیرین، جفرود و احمدآباد مستوفی بردارد.
چنین فعالیت‌هایی می‌توانند علاوه بر رشد اقتصادی صنعت کشاورزی بر فرهنگ و اقتصاد روستایی نیز تأثیرات بسیار مثبتی داشته و همچنین راهگشای کارآفرینی، نوآوری و فعالیت‌های دانش‌بنیان در پرورش آبزیان باشد. وجود واحد‌های صنعتی قدرتمند و دارای پشتوانه همچون شرکت آبزی اکسیر کوثر بستر حضور جوانان خلاق و کارآفرین در این حوزه را نیز محیا می‌کند، چراکه رشد صنعت باید با رفع نیاز‌های فناورانه همراه باشد که با گسترش فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی این امر محیا می‌شود.
 
 
 
 
انتهای پیام /
 
آخرین اخبار

سخن‌نگاشت | پیام نوروزی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳

پیام تسلیت دکتر فخاری برای درگذشت والده دکتر باقری

امروز فرزند شهید بودن یک آزمون است

طی مقدمات عملیات ساخت پروژه رفاهی نوشهر

کوثر راهی جز نخبه محوری و نقشه های دانش بنیان ندارد

آیت الله رئیسی در افتتاحیه نمایشگاه روایت خدمت 

تبیین دستاوردها در نمایشگاه روایت خدمت

علی عفتی مدیرعامل شرکت مرغ اجداد زربال شد

لزوم نگرش راهبردی به نفت

دعوت مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر به حضور در انتخابات

گام های پایانی معین کوثر تا هوشمندسازی

میثم صفرزاده فرمانده بسیج سازمان اقتصادی کوثر شد

کیفیت بالا بازار بتلند را به رشد سه برابری رساند

ارتقاء جایگاه زاگرس در میان نیروگاه های کشور

پیام تسلیت دکتر فخاری بخاطر درگذشت مادر شهیدان اسماعیلی

گزارش تصویری | حضور دکتر فخاری در نمایشگاه مطبوعات

چگونه سهم مردم در اقتصاد افزایش می یابد؟

اقتصاد با تامین مالی پروژه های توسعه تولید رشد میکند

مدرس زاده معاون توسعه همکاری های بخش خصوصی معاونت علمی ریاست جمهوری شد

دو گزارش از شرکت کشت و صنعت خاوردشت

پربازدیدترین اخبار