سایر اخبار / کشاورزی
سه‌شنبه   ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۸:۳۰
کد خبر: ۱۲۹۳
تعداد بازدید: ۶۷۲۹
قائم مقام و مدیران سازمان اقتصادی کوثر اعلام کردند:

گروه سرمایه گذاری کشاورزی کوثر هم بورسی شد

طی سال ۹۸ سازمان اقتصادی کوثر بیش از ۷۵ درصد پورتفوی خود را وارد بازار سرمایه کرده و هلدینگ کشاورزی کوثر نیز از روز چهارشنبه ۲۱ اسفند ۹۸ وارد بورس خواهد شد. قائم مقام این سازمان و مدیران هلدینگ کشاورزی کوثر امروز ۲۰ اسفند ماه ۹۸ به تبیین و تشریح کارویژه‌های اصلی این مجموعه اقتصادی پرداخته و ضرورت‌ها و فواید حضور، اقدامات و نقشه راه آتی این سازمان در بورس را تشریح کردند.
به گزارش روابط عمومی سازمان اقتصادی کوثر؛ روز سه شنبه  ۲۰ اسفند ماه ۹۸ مالک رحمتی، قائم مقام و عضو هیأت مدیره سازمان اقتصادی کوثر، جواد وکیلی، معاون برنامه ریزی و اقتصادی این سازمان، عبدالامیر باروتکوب، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری کشاورزی کوثر و محمد صادق واعظی معاون اقتصادی و امور بین الملل این شرکت در نشستی به صورت مجازی به تشریح روند عرضه اولیه شرکت سرمایه گذاری کشاوری کوثر در بازار سرمایه پرداختند. رحمتی امروز و قبل از عرضه اولیه شرکت سرمایه گذاری کشاورزی کوثر از هلدینگ‌های زیرمجموعه این سازمان گفت: حقیقتا فردا سهام یکی از شرکت‌های بزرگ صنعت کشاورزی کشور عرضه می‌شود و این تنها گروهیست که تمامی زنجیره‌های تولید و عرضه را یکجا دارد و امیدوار هستیم که در آینده نه چندان دور شاهد رشد این شرکت در بازار سرمایه نیز باشیم.
 
گروه سرمایه گذاری کشاورزی کوثر هم بورسی شد
 

رحمتی: به پنج دلیل ما در آینده نزدیک اقتصادی قوی خواهیم داشت

رحمتی افزود: با توجه به التهابات موجود در بازار، همواره با چالش‌هایی اقتصادی مواجه بوده و مواجه هستیم. از مهمترین این چالش‌ها می‌توان به وجود نقدینگی زیاد در جامعه اشاره کرد که باعث ایجاد تهدیداتی علیه کشور می‌شود و امروز باید این نقدینگی به سمت بازار سرمایه گذاری و به طبع آن تولید هدایت شود. از طرف دیگر در آینده‌ی نه چندان دور ما دارای اقتصاد قوی خواهیم بود آن هم به پنج دلیل: دلیل اول اینکه سیاست آزمون و خطا دیگر وجود دارد و همه به سیاست اقتصاد مقاومتی رسیده اند، دلیل دوم، کم بودن وابستگی بودجه کشور به نفت می‌باشد، تحریم‌ها دلیل دیگری بر این موضوع است و همچنین رویکرد دانش بنیان در اقتصاد کشور علی الخصوص حوزه ICT و کشاورزی با توجه به موقعیت کشور از دیگر دلایلی هستند که به قوت اقتصاد ما در آینده نه چندان دور منجر خواهد شد.
 
گروه سرمایه گذاری کشاورزی کوثر هم بورسی شد
 

رحمتی: صنعت کشاورزی تحریم پذیر نیست

قائم مقام و عضو هیأت مدیره سازمان اقتصادی کوثر به عنوان نماینده سهامدار عمده با بیان اینکه تمرکز بر اقتصاد دانش بنیان در مجموعه کشاورزی کوثر ظرفیت‌های این مجموعه را دوچندان خواهد کرد، گفت: صنعت کشاورزی تحریم پذیر نیست و شرایط کنونی باعث خودکفایی در این صنعت شده است. این در حالی است که به دلیل کشش عرضه و تقاضا در صنعت کشاورزی، بازدهی این صنعت همواره در حال افزایش است. وی در ادامه به ظرفیت‌های شرکت سرمایه گذاری کشاورزی کوثر اشاره کرد و افزود: برند‌های نام آشنایی از جمله اجداد زربال در این هلدینگ فعال هستند که ارزش نهفته این شرکت را در کنار دارایی‌های دیگر این شرکت تشکیل می‌دهند؛ به عنوان نمونه این شرکت ۲۷۰ هکتار زمین در احمد آباد مستوفی دارد که طرح تاسیس یک گلخانه با محوریت صادرات در این زمین در حال نهایی شدن است که می‌تواند ارزش افزوده مضاعفی را برای دارایی‌های "زکوثر" ایجاد کند.
 
گروه سرمایه گذاری کشاورزی کوثر هم بورسی شد

ضرورت صرف فعل «شفافیت» و «مردمی کردن اقتصاد کشور»

قائم مقام و عضو هیئت مدیره سازمان اقتصادی کوثر افزود: نیاز است اقداماتی برای حفظ بازار سرمایه شکل بگیرد که هم به مردم و هم به دولت بستگی دارد. وی ادامه داد: مردم حمایت‌های خود را با توجه به اقبال به این سمت را انجام داده اند که نمونه بارز آن حضور موثر و همراهی با عرضه اولی‌ها می‌باشد. از طرف دیگر دولت نیز باید از بازار سرمایه حمایت کند. خوشبختانه سیاست‌های بانک مرکزی در راستای حمایت از بازار سرمایه به خوبی پیش میرود و همچنین نیاز است وزارت اقتصاد به عنوان راس هرم همراهی‌های لازم را انجام دهد. بخش خصوصی و نهاد‌های عمومی هم باید وظایفشان را انجام دهند که نمونه آن حضور سازمان‌هایی نظیر سازمان اقتصادی کوثر در عرصه مردمی کردن اقتصاد و صرف فعل شفافیت است و به همین منظور ما تا به امروز بیش از ۷۵ درصد پورتفوی سازمان را در بورس عرضه کرده ایم.
 
گروه سرمایه گذاری کشاورزی کوثر هم بورسی شد
 

افزایش بیش از 100 درصدی سود هلدینگ کشاورزی کوثر

رحمتی تاکید کرد: سازمان اقتصادی کوثر مدعی شفافیت خود هست و توصیه به شفافیت و کارِ کارشناسی و علمی دارد و معتقدیم که سال ۹۸ و ۹۹ سال‌های صنعت کشاورزی بوده و خواهد بود و همچنین سازمان تاکید دارد که موفقیت‌ها با کار مردم و با حضور مردم شکل خواهد گرفت.
قائم مقام سازمان اقتصادی کوثر اضافه کرد: سود گروه کشاورزی نسبت به سال‌های قبل نزدیک به ۱۰۰ درصد افزایش پیدا کرده و به بیش از ارقام پیش بینی شده در بودجه رسیده است. با توجه به جدول روند سود و زیانی و روند ترازنامه‌ای صورت‌های مالی تلفیقی ارائه شده این هلدینگ در سایت کدال و سایت هلدینگ، سود خالص این هلدینگ از ۲۲۶ میلیارد ریال در سال ۱۳۸۷ با حدود ۶۴۰۰ درصد رشد به مبلغ ۱۴۳۹ میلیارد ریال در سال ۱۳۹۷ ریال است. افزایش ظرفیت‌ها و تکمیل پروژه‌های شرکت‌های زیر مجموعه از دلایل عمده افزایش سود آوری بوده است. وی در پایان توصیه کرد که مردم نگاه راهبردی داشته باشند و صبر پیشه کنند چرا که سازمان نیز نگاه بلند مدت در بازار سرمایه دارد.
 
گروه سرمایه گذاری کشاورزی کوثر هم بورسی شد
 
در ادامه عبدالامیر باروتکوب مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت سرمایه گذاری کشاورزی کوثر به معرفی این مجوعه پرداخت و افزود: با توجه به سهم متفاوت شرکت‌ها در سودآوری هلدینگ، می‌تواند شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ کشاورزی کوثر را به چهار دسته زیر دسته بندی کزد:
 
۱) شرکت‌هایی که به بلوغ کامل و نقطه بهینه اقتصادی خود رسیده اند.

۲) شرکت‌هایی که در پنج سال اخیر تاسیس شده اند.

۳) شرکت‌هایی که در سال ۱۳۹۷ در مرحله تاسیس و اساساً شرکت‌های قبل از مرحله بهره برداری و پروژه محور هستند.

۴) شرکت‌هایی که نقش پشتیبان گروه را دارند که به توضیح هر یک از آن‌ها به شرح زیر پرداخته می‌شود.
 

۱. شرکت‌های بالغ

شرکت‌های بالغ و شرکت‌هایی که به نقطه بهینه اقتصادی خود رسیده اند بیشترین سهم از سودآوری هلدینگ را به خود اختصاص می‌دهند. این شرکت‌ها عبارتند از شرکت‌های مرغ اجداد زربال، ماهان، مرغک، کشت و صنعت شریف آباد، دیزباد و اشراق. 

۲. شرکت‌های جدید التاسیس

شرکت آبزی اکسیر کوثر در حوزه فعالیت آبزی پروری و پرورش ماهی در قفس در سنوات اخیر تشکیل شده است. به نظر می‌رسد با اتمام پروژه‌های سرمایه گذاری در این شرکت، جریان درآمدی و وضعیت سودآوری آن بهبود یابد. 
شرکت اجداد سپیدان کوثر در حوزه فعالیت دام سبک در سال ۱۳۹۷ تشکیل و به سرعت به سمت تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای خود گام برداشته و هم زمان با توسعه فرآیندها، عملیات آن نیز از سودآوری مناسبی برخوردار بوده است و در سال ۱۳۹۸ با حدود ۶۰ میلیارد ریال سود خالص از وضعیت خوبی برخوردار است و پیش بینی می‌شود در سنوات آتی، این شرکت به یکی از منابع اصلی سودآوری هلدینگ کشاورزی کوثر تبدیل شود.

۳. شرکت‌های پروژه محور قبل از بهره برداری

شرکت پیشگامان کشاورزی کوثر که از ادغام شرکت‌های پیشگامان ایلام و پیشگامان کرمانشاه ایجاد گردیده است و در حوزه فعالیت گلخانه مشغول به احداث گلخانه‌های هیدروپونیک در استان‌های مختلف می‌باشند و اساساً بهره برداری از پروژه‌های این شرکت در سال ۱۳۹۹ و بعد از آن امکانپذیر است. با در نظر گرفتن نیاز کشور به توسعه گلخانه‌ها به علت محدودیت منابع آبی، این شرکت از آینده رو به رشدی برخوردار است.

۴. شرکت‌های پشتیبان

شرکت‌های شیمی دارو کوثر، خوراک دام پارس و توسعه مکانیزاسیون کوثر که در کسب و کار اصلی هلدینگ قرار ندارند و به منظور تکمیل فعالیت سایر شرکت‌ها نقش حمایت کننده و پشتیبانی دیگر شرکت‌های این هلدینگ را بر عهده دارند.
باروتکوب ادامه داد: با توجه به آنچه که گفته شد و با در نظر گرفتن توان شرکت‌های بالغ این هلدینگ مبنی بر تداوم روند سودآوری جاری و پتانسیل شرکت‌های نوپا و شرکت پروژه‌ها در امکان افزایش تولید و سودآوری هلدینگ کشاورزی کوثر، و همچنین در نظر گرفتن اثر تکمیل زنجیره‌های ارزش در این هلدینگ پس از در مدار قرار گرفتن تمام شرکت ها، پیش بینی می‌شود با کاهش قیمت تمام شده محصولات تولیدی و همچنین افزایش مقدار فروش، حاشیه سود تلفیقی این هلدینگ در سنوات آتی از چشم انداز بسیار مناسبی برخوردار باشد.
 
گروه سرمایه گذاری کشاورزی کوثر هم بورسی شد
 

شاخص های ترازنامه ای هلدينگ كشاورزي كوثر

باروتکوب در ادامه به ترازنامه‌های دارایی این هلدینگ اشاره کرد و افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد جمع دارایی‌های این هلدینگ از مبلغ ۱۷۳۷ میلیارد ریال در سال ۱۳۸۷ با ۶۰۰ درصد رشد به مبلغ ۱۰۴۹۷ میلیارد در سال ۱۳۹۷ رسیده است. همچنین میزان مطالبات عملیاتی و جاری در سطح شرکت‌های این هلدینگ در مقایسه با میزان فروش معادل ۱۰ درصد در سال ۱۳۹۷ بوده که از وضعیت مناسبی برخوردار می‌باشد. در بررسی آیتم بدهی ها، میزان بدهی‌ها در سطح تلفیق در وضعیت مناسبی قرار دارد. این بدهی‌ها عمدتاً ناشی از بدهی به سهامداران عمده بوده که از ریسک پایینی برخوردار است و با توجه به سیاست افزایش سرمایه از محل مطالبات، این شاخص‌های مالی در سنوات آتی بهبود خواهند یافت.
همچنین با توجه به نوع کسب و کار هلدینگ کشاورزی کوثر، می‌توان گفت که ظرفیت ایجاد شده جهت استفاده از تسهیلات بانکی در سطح شرکتها، با نرخ‌های مناسب و عمدتاً از محل صندوق توسعه ملی و پایین بودن میزان بدهی‌های بانکی در سطح گروه، از مزیت‌های ساختار مالی این هلدینگ محسوب می‌شود. این در حالی است که امکان رشد بسیار قابل توجه در سطح دارایی‌های هلدینگ در صورت استفاده از تجدید ارزیابی دارایی‌ها و انتقال آن به افزایش سرمایه شرکت‌های فرعی وجود دارد که خبر خوبی برای سهامداران آن خواهد بود.

گروه سرمایه گذاری کشاورزی کوثر هم بورسی شد

باروتکوب در پایان خاطرنشان کرد: در مجموع با توجه به بررسي هاي فوق و عملكرد سال هاي اخير هلدينگ كشاورزي كوثر مي توان انتظار داشت اين هلدينگ از رشد خوبي در بازار سرمايه برخوردار شود و با اتمام پروژه هاي نيمه تمام آن، فروش و سود آوري اين هلدينگ با افزايش قابل توجهي مواجه شود. لذا با توجه به آنچه گفته شد سهام هلدينگ كشاورزي كوثر در بازار سرمايه بسيار ارزشمند خواهد بود و از چشم انداز مطلوبي برخوردار است.

 

 امیدنامه گروه سرمایه گذاری کشاورزی کوثر را دانلود کنید

انتهای پیام/ 

 

آخرین اخبار

سخن‌نگاشت | پیام نوروزی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳

پیام تسلیت دکتر فخاری برای درگذشت والده دکتر باقری

امروز فرزند شهید بودن یک آزمون است

طی مقدمات عملیات ساخت پروژه رفاهی نوشهر

کوثر راهی جز نخبه محوری و نقشه های دانش بنیان ندارد

آیت الله رئیسی در افتتاحیه نمایشگاه روایت خدمت 

تبیین دستاوردها در نمایشگاه روایت خدمت

علی عفتی مدیرعامل شرکت مرغ اجداد زربال شد

لزوم نگرش راهبردی به نفت

دعوت مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر به حضور در انتخابات

گام های پایانی معین کوثر تا هوشمندسازی

میثم صفرزاده فرمانده بسیج سازمان اقتصادی کوثر شد

کیفیت بالا بازار بتلند را به رشد سه برابری رساند

ارتقاء جایگاه زاگرس در میان نیروگاه های کشور

پیام تسلیت دکتر فخاری بخاطر درگذشت مادر شهیدان اسماعیلی

گزارش تصویری | حضور دکتر فخاری در نمایشگاه مطبوعات

چگونه سهم مردم در اقتصاد افزایش می یابد؟

اقتصاد با تامین مالی پروژه های توسعه تولید رشد میکند

مدرس زاده معاون توسعه همکاری های بخش خصوصی معاونت علمی ریاست جمهوری شد

دو گزارش از شرکت کشت و صنعت خاوردشت

پربازدیدترین اخبار