سایر اخبار / سایر شرکت ها
چهارشنبه   ۰۹ مهر ۱۳۹۹ / ۱۲:۴۸
کد خبر: ۱۳۴۳
تعداد بازدید: ۲۶۴۴۹

خانه ایرانیِ آراسته با لوازم خانگی شهاب

با اینکه شرکت لوازم برقی شهاب بیشتر با تلویزیون‌های LED و انواع مانیتورهایش شناخته می‌شود، ولی این شرکت ۶۰ ساله طی سال‌های اخیر با توسعه سبد لوازم خانگی تلاش می‌کند تا خانه‌های ایرانی را با انواع لوازم خانگی با کیفیت ایرانی بیاراید.
خانه ایرانیِ آراسته با لوازم خانگی شهاب
 
به گزارش روابط عمومی سازمان اقتصادی کوثر، از شروع فعالیت مرکز اولیه رادیو شهاب در سال ۱۳۲۴ زمان زیادی گذشته است و این نخستین گام‌ها در صنایع لوازم صوتی و تصویری در کشور بود. از دهه‌ی ۱۳۴۰ که تلویزیون تازه راه خود را در اکثر خانه‌ها پیدا کرده بود انواع تلویزیون‌های شهاب که توسط این شرکت تولید می‌شد به یادگار مانده‌اند. قطعا اعتماد به این برند نام‌آور ایرانی بوده که باعث شده این شرکت با پایبندی به اصول اولیه خود در تولید محصولات با کیفیت و ارایه خدمات قدرتمند پابرجا بماند.

شهاب، اعتمادی به قدمت فناوری

تغییرات تکنولوژی نه تنها باعث عقب ماندگی شهاب نشد، بلکه این شرکت همگام با پیشرفت فناوری در جهان محصولات خود را برای سازگاری با ذائقه‌ی مصرف کننده‌ی داخلی ارتقا داد. از تولید نخستین تلویزیون‌ها با تلتکست فارسی گرفته تا تولید انواع تلویزیون‌های ۳D، LED، CURVE  با برند شهاب  و  ONSTAR که باعث شده بتوان شهاب را پیشگام در تولید تلویزیون در کشور دانست.
 

خانه ایرانیِ آراسته با لوازم خانگی شهاب


نشیب‌ها مقدمه فراز‌ها هستند

 
هر صنعتی در طول عمر خود با چالش‌های فراوانی ممکن است روبرو شود، اما نحوه برخورد با این چالش‌ها است که تعیین کننده‌ی مسیر پیش روی صنعت خواهد بود. شرکت شهاب نیز چه در دوران انقلاب و جنگ و چه بعد از آن در برخورد با چالش‌هایی همچون ورود رقبای قدرتمند خارجی در بازار، تحریم‌های بین المللی و تنش‌های ارزی، تلاش کرده با حفظ کیفیت همیشگی خود، ایجاد تنوع در سبد محصولات و ارائه خدمات پس از فروش قدرتمند، جایگاه خود را در صنعت لوازم خانگی بیابد.
 
خانه ایرانیِ آراسته با لوازم خانگی شهاب

روابط عمومی سازمان اقتصادی کوثر، به بهانه عرضه یخچال‌های جدید شهاب گزارش مختصری از این شرکت تهیه کرده است. به گفته  مهندس هادی غلام‌زاده، مدیر عامل شرکت شهاب: یکی از افتخارات شهاب ارایه محصولاتی در شأن مصرف کنندگان ایرانی با قیمتی است که خریدار در وضعیت اقتصادی فعلی بتواند با اطمینان این محصول را در خانه مورد استفاده قرار دهد. با وجود افزایش قیمت ارز، مشکلات تأمین مواد اولیه و عدم حمایت کافی دولت از تولید کنندگان داخلی برای تحقق اهداف ملی در راستای جهش تولید، شهاب مسرانه با تولید کالای ایرانی با کیفیت نه تنها تلاش کرده تا رضایت مشتری را چه از نظر کیفیت محصول و قیمت مصرف کننده جلب نماید، بلکه با پشتیبانی از نیروی کار جوان اجازه توقف چرخ‌های تولید را نداده است.

غلامزاده ادامه داد: اتفاقاً این شرکت با تمام قوا سعی بر این داشته تا در شرایط سخت فعلی در کنار جامعه بایستد. سنجش کیفیت  محصولات شهاب در مراحل مختلف پیش از تولید، تولید و پس از تولید باعث شده تا سختگیری شدیدی در ورودی و خروجی خط تولید حاکم باشد. به طوری که انواع روش‌های دستی و اتوماتیک کنترل کیفی در این فرآیند انجام می‌شوند. برای مثال وجود بارکد‌های مخصوص بر روی هر کدام از قطعات تعیین می‌کند که این قطعه توسط کدام یک از کارکنان جایگذاری شده است. این امضای کارکنان متعهد شهاب بر این کالای ایرانی است.

 

خانه ایرانیِ آراسته با لوازم خانگی شهاب


تحقیق و توسعه و خدمات پس از فروش از ارکان مهم شهاب هستند


هادی غلامزاده پیرامون توجه به تحقیق و توسعه و خدمات پس از فروش در شرکت شهاب گفت: در جهان امروز که رقبای خارجی هر روز در حال گسترش محصولات و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین برای پیشبرد اهداف خود هستند، شرکت شهاب با توسعه بخش تحقیق و توسعه و استفاده از متخصصین مجرب ارتباط نزدیکی را بین خط تولید و بخش تحقیق و توسعه ایجاد کرده است. توسعه‌ی وایت برد‌های الکتریکی مبتنی بر سیستم عامل اندروید با قابلیت نصب انواع اپلیکیشن‌ها و هماهنگی با ابزار‌های اندرویدی و ios که برای مصارف گوناگون قابل توصیه هستند در این بخش یکی از کار‌های ارزنده شرکت شهاب است که می‌تواند این شرکت را به عنوان یکی از اولین شرکت‌های ارایه دهنده این محصول در کشور معرفی کند.
بنا به گفته‌ی غلام‌زاده، مطالعه بازار و نیازسنجی در جامعه‌ی هدف همراه با پذیرش ایده‌های نو و همکاری با مراکز رشد و نوآوری و شرکت‌های دانش بنیان که موفق به تولید نمونه اولیه محصول شده‌اند، از جمله اصول مهم بخش تحقیق و توسعه است. استفاده از دانش موجود در کشور کاهش نیاز به واردات کالای خارجی و استفاده از فناوری‌های وارداتی را در پی خواهد داشت و شرکت شهاب با استفاده از ظرفیت‌های داخلی و در هم‌افزایی با شرکت‌های دانش بنیان، تولید لوازم خانگی با فناوری به روز جهان را در برنامه‌های خود قرار داده است.

علاوه بر بخش تولید، مرکز خدمات پس از فروش شهاب به عنوان معدود شرکت‌هایی است که با در اختیار داشتن تجهیزات و توان علمی تعمیر پنل تلویزیون، توانسته هزینه تعمیر این قطعه‌ی مهم را تا حدود یک پنجم کاهش دهد و حداکثر زمان تعمیر به ۲۴ ساعت رسیده است. داشتن سی ماه گارانتی و ۵ سال خدمات پس از فروش برای محصولات شهاب نشان از اطمینان تولید کننده به محصولات خود دارد.

 

خانه ایرانیِ آراسته با لوازم خانگی شهاب


یخچال شهاب، تازه وارد کار بلد


از رادیوی شهاب تا تلویزیون‌هایی در سایز‌های مختلف، تلویزیون خمیده، امروز جارو برقی تا وایت برد‌های الکتریکی و یخچال فریزر در سبد کالا‌های تولیدی این شرکت قرار گرفته‌اند. معرفی دو محصول جدید شهاب در رده یخچال و فریزر مژده‌ای برای مصرف کنندگان ایرانی است. یخچال فریزر‌های کمپی و یخچال دوقلو دو عضو جدید خانواده محصولات شهاب هستند که با بهره‌گیری از توان متخصصان داخلی تولید و به بازار عرضه می‌گردند. این دو نوع یخچال فریزر از پر تقاضاترین یخچال‌ها در کشور محسوب می‌شوند که شرکت شهاب با تولید این محصول باکیفیت برای پاسخگویی به نیاز مشتری گام برداشته و تلاش می‌کند این کالا نیز همچون سایر تولیدات این شرکت علاوه بر کیفیت و دوام بالا و قیمت مناسب، خدمات پس از فروش قدرتمندی نیز ارایه نماید.

مدیرعامل جوان شرکت لوازم خانگی شهاب در پایان اضافه کرد: مدیریت حرفه‌ای شهاب با هدف گذاری برای احیاء این برند به عنوان کالای با کیفیت ایرانی نماد پاسخ به نیاز مشتری است. خانواده ایرانی لایق بهترین‌هاست و شهاب با آگاهی از شرایط اقتصادی، فرهنگی و محدودیت‌های موجود عرضه کالای شایسته برای ایرانی را وظیفه‌ی خود می‌داند. با افزایش تنوع محصول، شهاب گام‌های بعدی را برای ماندگاری در دریای پر تلاطم صنعت مستحکم کرده و پس از باز کردن پنجره‌ای رو به جهان با تلویزیون‌هایش، تلاش می‌کند پنجره‌ای نیز رو به قلب‌های جامعه بگشاید.
 
انتهای پیام / 
 
آخرین اخبار

مولدسازی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است

جهش تولید، عامل مهمی در تقویت معیشت مردم است

اقتصاد کشور با خودکفایی های کوثر توانمندتر شد

افزایش تولید کلزا در مزارع پیشگامان توسعه کشاورزی کوثر

بهره برداری از "داشبورد رصد بازار مسکن" در گروه معین کوثر

اخذ گواهینامه IR توسط شرکت مرغک

نماینده بنیاد شهید گواهینامه بین المللی حمایت از حقوق معنوی را از آن خود کرد

سخن‌نگاشت | پیام نوروزی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳

پیام تسلیت دکتر فخاری برای درگذشت والده دکتر باقری

امروز فرزند شهید بودن یک آزمون است

طی مقدمات عملیات ساخت پروژه رفاهی نوشهر

کوثر راهی جز نخبه محوری و نقشه های دانش بنیان ندارد

آیت الله رئیسی در افتتاحیه نمایشگاه روایت خدمت 

تبیین دستاوردها در نمایشگاه روایت خدمت

علی عفتی مدیرعامل شرکت مرغ اجداد زربال شد

لزوم نگرش راهبردی به نفت

دعوت مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر به حضور در انتخابات

گام های پایانی معین کوثر تا هوشمندسازی

میثم صفرزاده فرمانده بسیج سازمان اقتصادی کوثر شد

کیفیت بالا بازار بتلند را به رشد سه برابری رساند

پربازدیدترین اخبار