اخبار سازمان / مراسمات
چهارشنبه   ۰۵ آذر ۱۳۹۹ / ۲۳:۰۵
کد خبر: ۱۳۵۳
تعداد بازدید: ۲۶۳۴
ضرورت استفاده از ظرفیت غنی و انگیزه بسیج در عرصه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و حتی دیپلماسی کشور
 
به گزارش روابط عمومی سازمان اقتصادی کوثر، محمدرضا باقری عضو هیئت مدیره سازمان به مناسب چهل و یکمین سالروز تأسیس نیروی مقاومت بسیج مستضعفین و گرامیداشت هفته بسیج با نگاهی به تعریف و نقش این تشکیلات به عنوان نیروی برآمده از دل مستضعفین جامعه گفت: در طول تاریخ، از زمان انبیاء، ائمه اطهار و صالحان این مردم بودند که به عنوان نیروی بسیجی در تمامی صحنه‌ها حاضر می‌شدند و به یاری می‌شتافتند و در تاریخ معاصر در اتفاقاتی مانند: حادثه پانزدهم خرداد و مبارزات انقلابی و پس از پیروزی انقلاب هم در شکل مدافعان امنیت و حرم و سلامت نقش ایفا می‌کند. این فرهنگ از گذشته تا کنون پابرجاست.


مستضعف، صاحب بالقوه وراثت عالم


عضو هیئت مدیره سازمان بیان کرد: پنجم آذرماه، یادآور فرمان حضرت امام خمینی (ره) در سال ۱۳۵۸ برای تشکیل ارتش ۲۰ میلیونی است. بسیجی در آن زمان، داوطلبانه تشکیل ارتش ۲۰ میلیونی را محقق ساخت و امروز که خوشبختانه بیش از بیست میلیون بسیجی در کشور وجود دارد و این به معنای آن است که خواسته امام راحل (ره) تحقق یافئه است.

باقری افزود: حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) تعابیری همچون «بسیج لشکر مخلص خداست»، «شجره طیبه»، «مکتب شهیدان و شاهدان گمنام»، «از خدا می‌خواهم با بسیجیانم محشور بگرداند» و دیگر تعاریف را در باب بسیج فرمودند. بسیج، نوعاً از جنس مستضعف است که یکی از عمیق‌ترین توصیفات او در بیان رهبر انقلاب تجلی می‌یابد که می‌فرماید: مستضعف، کسی است که بالقوه صاحب وراثت عالم می‌باشد؛ که این کلام حضرت آقا، اشاره به آیه شریفه وَنُريدُ أَن نَمُنَّ عَلَى الَّذينَ استُضعِفوا فِي الأَرضِ وَنَجعَلَهُم أَئِمَّةً وَنَجعَلَهُمُ الوارِثين (سوره القصص، آیه ۵) دارد.


ایثار بسیج با ایفای نقش‌های نظامی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی


وی ادامه داد: بسیجی صرفاً کارگر و دانش آموز و دانشجو و نیرو‌های اداری نیست؛ بسیجی دانشمند است، مدیر است، نخبه است. امروز خوشبختانه در کشور هم از اقشار مختلف و سطوح متنوع اجتماعی در بسیج عضو و فعال هستند و هم خود بسیج دارای ساختار می‌باشد. بسیج را در گذشته با عناوینی مانند: ارتش بیست میلیونی، نیروی مقاومت بسیج و دیگر نام‌ها یاد می‌کنند و امروز سازمان بسیج مستضعفین؛ این یعنی تشکیلات بسیج، هدفمندتر و گسترده‌تر و با یک نقشه راه حرکت می‌کند.
 
محمدرضا باقری عضو هیئت مدیره سازمان با اشاره به اینکه نقش بسیج در طول چهل و یک سال گذشته متحول شده یادآور شد: در تمامی شرایط، از جنگ نظامی تا فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی و حتی اقدامات امنیتی این بسیج است که با حضور پررنگ خود باری از مشکلات را از دوش نظام برداشته. به عینه در دوران دفاع مقدس مشاهده کردم که حقیقتاً در کنار ایثار دیگر نیرو‌های مسلح، این نیروی بسیجی بود که نترس و شجاع و بی باک خود را نثار این وطن، اسلام و انقلاب کرد.
 
ضرورت استفاده از ظرفیت غنی و انگیزه بسیج در عرصه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و دیپلماسی کشور

حفظ ارزش‌های انقلاب با اخلاص بسیج


عضو هیئت مدیره سازمان گفت: مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) جمله‌ای سرشاراز تأمل دارند که می‌فرماید: در جنگ سخت، ممکن است جسم‌ها به خاک و خون کشیده شود، ولی روح‌ها پرواز می‌کنند و به بهشت می‌روند. ولی در جنگ نرم، اگر دشمن غلبه کند، جسم‌ها سالم می‌مانند و پروار می‌شوند، ولی روح‌ها به جهنم می‌روند. امروز بسیج در صحنه جنگ نرم و جنگ اقتصادی و در شرایط شیوع بیماری منحوس کرونا نیز، از توان و جان خود نثار می‌کند، تلاش می‌کند و می‌جنگد تا امنیت و آرامش را برای مردم به ارمغان بیاورد و حافظ ارزش‌های انقلاب باشد. ارزش بسیج به خلوص اوست.


عبور از مشکلات با مقاومت و انگیزه بسیج


وی ادامه داد: حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) سرنوشت انقلاب را به جوانان متدین و انقلابی سپرده اند. رهبری جوانان متدین و انقلابی را افسران جنگ نرم می‌نامد. در چه کسی تجلی این تعبیر را می‌توان یافت غیر از بسیجی؟ این یکی از مهمترین نقش آفرینی های بسیج در اداره اجتماعی و فرهنگی کشور می‌باشد. بسیجی مقاوم است، او با واژه‌های نمی‌توانم، نمی‌شود و بن بست و از این قبیل کلمات بیگانه است و با همین ویژگی‌ها می‌تواند با ایجاد امید از مشکلات عدیده عبور کند.

محمدرضا باقری در پایان بیان کرد: امروز باید از بسیجی بودن نگریزیم. نخبه‌ها باید در بسیج پر رنگ‌تر از همیشه وارد شوند و همچنین در اصناف و فعالیت‌های عظیم اقتصادی و حتی دیپلماسی باید جایگاهی برای بسیجیان باشد تا با همان روحیه و توان و ظرفیت به یاری مردم و نظام بشتابند. در گذشته، تجربه موفق حضور این نیروی باانگیزه و مقاوم در رفع مشکلات اساسی بر همگان مبرهن است. یکی از ضرورت‌هایی که رهبری انقلاب از تشکیلات بسیج انتظار دارند، تشکیل هیئت‌های اندیشه ورز در این قشر است که انشالله با همت و تلاش مضاعف برقرار شود.

انتهای پیام/
 
آخرین اخبار

مولدسازی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است

جهش تولید، عامل مهمی در تقویت معیشت مردم است

اقتصاد کشور با خودکفایی های کوثر توانمندتر شد

افزایش تولید کلزا در مزارع پیشگامان توسعه کشاورزی کوثر

بهره برداری از "داشبورد رصد بازار مسکن" در گروه معین کوثر

اخذ گواهینامه IR توسط شرکت مرغک

نماینده بنیاد شهید گواهینامه بین المللی حمایت از حقوق معنوی را از آن خود کرد

سخن‌نگاشت | پیام نوروزی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳

پیام تسلیت دکتر فخاری برای درگذشت والده دکتر باقری

امروز فرزند شهید بودن یک آزمون است

طی مقدمات عملیات ساخت پروژه رفاهی نوشهر

کوثر راهی جز نخبه محوری و نقشه های دانش بنیان ندارد

آیت الله رئیسی در افتتاحیه نمایشگاه روایت خدمت 

تبیین دستاوردها در نمایشگاه روایت خدمت

علی عفتی مدیرعامل شرکت مرغ اجداد زربال شد

لزوم نگرش راهبردی به نفت

دعوت مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر به حضور در انتخابات

گام های پایانی معین کوثر تا هوشمندسازی

میثم صفرزاده فرمانده بسیج سازمان اقتصادی کوثر شد

کیفیت بالا بازار بتلند را به رشد سه برابری رساند

پربازدیدترین اخبار