سایر اخبار / سایر شرکت ها
شنبه   ۱۵ آذر ۱۳۹۹ / ۱۷:۵۱
کد خبر: ۱۳۵۸
تعداد بازدید: ۲۶۷۰۷
تأسیس شرکت سبدگردان فراز

حضور موفق در بازار سرمایه به کمک حرفه ای‌ها امکان پذیر است

با تأسیس شرکت سبدگردان فراز در سازمان اقتصادی کوثر نه تنها فعالیت شرکت‌های زیرمجموعه این سازمان در بازار بورس مدیریت حرفه‌ای‌تری پیدا کرده بلکه افراد حقیقی و حقوقی فعال در بازار سرمایه نیز می‌توانند با بهره‌گیری از توانایی‌های حرفه‌ای این شرکت و با پشتیبانی سازمان اقتصادی کوثر به سرمایه گذاری در بورس با دید مطمئن‌تری بنگرند.
حضور موفق در بازار سرمایه به کمک حرفه ای‌ها امکان پذیر است

به گزارش روابط عمومی سازمان اقتصادی کوثر به نقل از شرکت سبدگردانی «فراز»، پس از موافقت اصولی تأسیس شرکت در سال ۱۳۹۸ از سازمان بورس و اوراق بهادار (سبا) و دریافت مجوز تأسیس در تاریخ ۱۳۹۹/۷/۲۷، به شماره ۷۲۷۸۸ /۱۲۲ از سازمان بورس و اوراق بهادار تهران، این شرکت توانست در تاریخ ۱۳۹۹/۸/۱۸ با شماره ثبت ۵۶۷۸۸۳ و شناسه ملی ۱۴۰۰۹۵۵۴۶۳۸ در اداره ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری تهران، با سرمایه اسمی یک‌صد میلیارد ریال ثبت شده و فعالیت خود را آغاز نماید.
 


ریسک موجود در بازار سرمایه قابل مدیریت است


بنا به گفته بابک اسماعیلی مدیرعامل شرکت سبدگردانی فراز: ذات بازار سرمایه همچون تمام بازار‌های دیگر دارای ریسک می‌باشد، اما ریسک موجود در این بازار قابل مدیریت است. هر چه علم و تجربه داد و ستد در بازار سرمایه کمتر باشد ریسک سرمایه بالاتر رفته و می‌تواند سرمایه گذاران را دچار ضرر کند. شاید یک سرمایه دار، علم یا وقت کافی برای بررسی اطلاعات مربوط به شرکت‌های سهامی عام را نداشته باشد. برای مثال بررسی صورت‌های مالی، تراز تجاری، دارایی‌ها و همچنین تحلیل تکنیکی روند تغییرات قیمت سهم هر شرکت بسیار وقت گیر و امری تخصصی است. با این وجود نیازی نیست تا همه افراد در این امور حرفه‌ای باشند تا بتوانند در بازار سرمایه سود ببرند. شرکت‌های سبدگردانی که از وجود افراد با تجربه و کارشناس حرفه‌ای سود می‌برند، در بازار بورس بر اساس خصوصیات سرمایه گذار مثل سطح ریسک‌پذیری و سرمایه شخص، سبدی متشکل از سهام شرکت‌های مختلف تشکیل داده و مرتب آن را مدیریت می‌کنند. سبدگردان با توجه به همه عوامل مهم تأثیر گذار بر قیمت سهام و همچنین تحلیل‌های علمی بنیادی و تکنیکی، تصمیمات لازم در جهت رسیدن به اهداف سبد و افزایش ارزش آن را می‌گیرد.
 

حضور موفق در بازار سرمایه به کمک حرفه ای‌ها امکان پذیر است

 

شرکت سبدگردانی فراز و تکیه بر تجربه ۴۰ ساله فعالیت‌های اقتصادی سازمان


اسماعیلی در ادامه ضمن اشاره به مزیت‌های ذاتی وجود سبدگردان در اتمسفر بازار سرمایه کشور به ظرفیت‌های ویژه شرکت سبدگردانی فراز اشاره کرد و افزود: مطابق با بند ۱۷ ماده ۱ قانون بازار اوراق بهادار مصوب آذر ۱۳۸۴ مجلس شورای اسلامی، سبدگردان عبارت است از شخص ﺣﻘﻮﻗی ﻛﻪ در ﻗﺎﻟﺐ ﻗﺮاردادی ﻣﺸﺨﺺ و ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮر ﻛﺴﺐ اﻧﺘﻔﺎع، ﺑـﻪ ﺧﺮﻳﺪ و ﻓﺮوش اوراق ﺑﻬﺎدار ﺑﺮای ﺳﺮﻣﺎﻳﻪ ﮔﺬار می ﭘﺮدازد. همچنین بر اساس بند ۳۳ ماده ۱ همین قانون، ﺳﺒﺪ ﻣﺠﻤﻮعه داراییﻫﺎی ﻣﺎلی اﺳﺖ ﻛﻪ از ﻣﺤﻞ وﺟﻮه ﺳﺮﻣﺎﻳﻪ ﮔﺬاران ﺧﺮﻳﺪاری می ﺷﻮد. در واقع سبدگردان یکی از انواع واسطه‌های مالی هستند که به عنوان نماینده سرمایه‌گذار و به نام سرمایه‌گذار به سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار مجاز می‌پردازند که این عمل در قالب مفهوم سبدگردانی اختصاصی به این معناست که برای هر فردی متناسب با ریسک‌پذیری و موقعیت فرد سرمایه‌گذاری انجام می‌شود. مزیت عمده سبد گردانی در استفاده از توان حرفه‌ای مدیر سبد و مشاوره‌های تیم مدیران سرمایه‌گذاری شرکت سبدگردانی است.
 
وی ادامه داد: این مسئله باعث می‌گردد که تمام تصمیمات گرفته شده برای سبد هر شخص با بررسی گزارش‌های مالی، اخبار بازار سرمایه و تحلیل‌های تکنیکال و بنیادی سهام به انجام برسد. در واقع نکته مثبت و تمایز سبدگردانی نسبت به روش‌های دیگر سرمایه گذاری در بازار سرمایه در همین نکته نهفته است. شرکت سبدگردانی «فراز» نیز با تکیه بر ظرفیت‌های بالای سازمان اقتصادی کوثر و شرکت‌های تابعه آن که به عنوان سهامدار اصلی خود با سابقه حدود چهار دهه فعالیت در حوزه اقتصادی، سعی دارد با فعالیت در چارچوب سیاست‌های کلی نظام و در نظر گرفتن منافع کلیه ذینفعان و محوریت مبانی حاکم بر فعالیت سازمان از جمله رهنمودها، تدابیر و فرامین مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، ضمن تحقق اهداف اقتصادی و ایفای نقش مؤثر در اقتصاد ملی، مسئولیت‌های اجتماعی و وظایف خود را در خدمت رسانی به جامعه ایفا نماید و بر همین اساس برنامه راهبردی خود را در حوزه بازار سرمایه احصاء نموده است.
 

تشکیل پرتفوی اختصاصی سرمایه گذاران، بر مبنای میزان ریسک پذیری


این مدیرعامل جوان شرکت سبدگردانی فراز پیرامون درجه بندی سرمایه گذاری‌ها بر مبنای میزان ریسک پذیری سرمایه گذاران در این شرکت گفت: سنجش ریسک پذیری سرمایه‏ گذار توسط کارشناس تحلیلگر شرکت با کمک سؤالاتی استاندارد (که قبلاً از طرف سازمان بورس اوراق بهادار طراحی گردیده) از شخص سرمایه‌گذار، وضعیت درآمدی و هزینه وی، هدف شخص از سرمایه‌گذاری و مواردی از این دست به سطح ریسک‌پذیری سرمایه‌گذار می‌رسد و نتیجه را با سرمایه‌گذار مطرح می‌کند. سرمایه‌گذار مختار است که نتیجه را بپذیرد یا خیر، در نهایت پس از توافق طرفین بر روی نتیجه پرتفوی مناسب سرمایه‌گذار تشکیل می‏شود.



مأموریت حرفه‌ای در بازار سرمایه با کمترین سپرده


اسماعیلی پیرامون مبنای تشکیل پرتفوی تخصصی و نحوه تحلیل بازار در شرکت فراز گفت: در شرکت سبدگردان فراز این مأموریت توسط تیم تخصصی شامل کارشناسان و تحلیل گران خبره صورت می‌پذیرد و تلاش می‌شود تا عملیات مدیریت پرتفوی با استفاده از روش‌های حرفه‌ای و رایج ارزش گذاری و تحلیل بازار‌های مالی معتبر به انجام رسد. همچنین به‌کارگیری نرم افزار‌های مالی مناسب و ترکیب آن‌ها با روش‌های مزبور، پایه محکم و ابزار مناسبی را برای حضور پرقدرت در بازار سرمایه فراهم می‌آورد. مبنای تحلیل در شرکت سبدگردان فراز استفاده از روش تحلیل بنیادی بوده و تمامی عملیات سبدگردانی بر اساس گزارش‌های تحلیل بنیادی کارشناسان خبره به انجام می‌رسد. همچنین از تحلیل تکنیکال نیز به عنوان روش ضمنی تحلیل روند قیمت‌ها و شاخص‌ها، با هدف بدست آوردن جو و هیجان بازار در هر یک از سهام‌ها و صنایع استفاده خواهد شد. روش‌های ارزش‌گذاری و تحلیل اوراق بهادار قابل به‌کارگیری شامل مدل‌های مبتنی بر تنزیل جریانات نقدی DDM، مدل‌های مبتنی بر جریان نقدی آزاد FCF، توجه به ارزش جایگزینی و استفاده از روش‌های P/E بر اساس EPS کارشناسی می‌باشد. به موجب قرارداد منعقده بین شرکت‌های سبدگردان و مشتریان، سبدگردان تعهد می‌نماید که با استفاده از متخصصین حوزه‌های مالی، سرمایه‌گذاری و با توجه به سلایق هر یک از مشتریان، ترتیبی اتخاذ نماید تا وجوه موضوع قرارداد را در راستای کسب بازدهی با تقبل ریسک‌های منطقی به امر سرمایه‌گذاری اختصاص دهد.

 

حضور موفق در بازار سرمایه به کمک حرفه ای‌ها امکان پذیر است


مزیت‌های اصلی استفاده از ظرفیت شرکت سبدگردانی فراز


بابک اسماعیلی در ادامه به مزیت‌های اصلی استفاده از ظرفیت شرکت سبدگردانی فراز برای فعالیت در بازار سرمایه اشاره کرد و افزود: در حالت کلی، مزایای استفاده از خدمات شرکت سبدگردان فراز جهت مدیریت دارایی‌ها عبارت است از:
• رعایت تناسب ریسک و بازده سرمایه‌گذاری با استفاده از مدل‌های بهینه‌سازی سبد سهام
• بهره‌گیری از دانش و تجربه نیروی انسانی متخصص و باسابقه در امر سرمایه‌گذاری
• تشکیل سبد اختصاصی مختص سرمایه گذار و مدیریت آن متناسب با درجه ریسک‌پذیری و اهداف مالی وی
• اطمینان از عدم سوء‌مدیریت و سوءاستفاده از وجوه، به‌واسطه تعدد ارکان و نهاد‌های نظارتی
• شفافیت بالای اطلاعاتی و گزارشگری
• مدیریت وجوه نقد راکد با حفظ درجه نقد شوندگی سبد، متناسب با نیاز شرکت‌ها و افراد
مراحل تشکیل سبد سرمایه گذاری در شرکت
مدیرعامل شرکت سبدگردان فراز مراحل تشکیل سبد سرمایه گذاری اختصاصی در این شرکت را بدین گونه شرح داد که شرایط و محل تشکیل سبد بدین ترتیب هست:
• مرحله اول: آشنایی با شما و تنظیم جلسه
در گام نخست، کارشناسان خبره شرکت با ارائه جلسه مشاوره‌ای، شناخت کاملی از نیاز‌ها و اهداف سرمایه گذار به دست آورده و شرایط و قوانین مرتبط را با وی مرور می‌نمایند. در این جلسه مشاوره‌ای، توضیحات کاملی در خصوص نحوه فعالیت، تشریح قرارداد انعقادی، کارمزد‌ها و سایر موارد با سرمایه گذار مطرح خواهد شد.
• مرحله دوم: تکمیل فرم سنجش ریسک
در این مرحله سرمایه گذار پس از مشاوره توسط کارشناسان سبدگردان فراز، فرم‌های مرتبط نظیر فرم سنجش ریسک را تکمیل می‌نماید. فرم سنجش ریسک برای این است که تصمیمات اتخاذی برای سبدگردانی اختصاصی شما، متناسب با نیاز‌ها و ریسک‌پذیری تان اتخاذ شود.
• مرحله سوم: ارسال پیش نویس قرارداد
پس از توافق اولیه با سرمایه گذار، پیش‌نویس قرارداد سبدگردانی اختصاصی برای او ارسال می‌شود. در صورتی که پیش‌تر سهامی خریداری شده باشد و قصد اضافه کردن این سهام به سرمایه وجود داشته باشد، آن‌ها را به کد معاملاتی شخصی سرمایه‌گذار نزد سبدگردانی فراز انتقال می‌یابد و یا واریز وجه به حساب شرکت سبدگردان فراز توسط سرمایه گذار صورت می‌گیرد.
• مرحله چهارم: شروع سبدگردانی و مدیریت دارایی شما
در این مرحله مدیریت دارایی در بازار سرمایه توسط تیم حرفه‌ای شرکت سبدگردان فراز آغاز می‌شود. سرمایه‌گذار در هر زمان امکان برداشت سود حاصل از سبدگردانی را دارد و می‌تواند سرمایه را افزایش یا کاهش دهد به شرط آنکه سرمایه وی کمتر از حداقل مبلغ سبدگردانی که در حال حاضر ۱۰۰ میلیون تومان است، نشود.


مأموریت‌های آتی سبدگردان فراز


اسماعیلی پیرامون مأموریت‌های آتی شرکت سبدگردان فراز گفت: با توجه به اینکه شرکت سبد گردانی به عنوان یک واحد مدیریت مالی محسوب می‌شود، می‌تواند به طور قانونی انواع خدمات مرتبط با مدیریت مالی افراد را بر عهده بگیرد. شرکت سبدگردانی فراز نیز با داشتن چشم انداز‌های حرفه‌ای، علاوه بر سبدگردانی افراد در بازار سرمایه، ایجاد سبد سرمایه گذاری با سود ثابت را نیز در دستور کار خود دارد تا افراد بتوانند بدون ریسک از افزایش قابل قبول سرمایه خود بهره‌مند شوند. بازارگردانی شرکت‌های سهامی عام نیز از جمله اموری است که این شرکت با اتکا به نیروی متخصص و جوان خود که تأییدیه‌های سازمان بورس را نیز دارند قابلیت انجام آن را دارد.

دکتر بابک اسماعیلی در پایان افزود: به طور کلی تأسیس شرکت سبدگردانی فراز و شروع فعالیت این شرکت می‌تواند نقطه‌ی عطفی برای سرمایه گذاران بازار سرمایه باشد. میزان سپرده اولیه پایین، تیم حرفه‌ای تحلیلی و بهره‌گیری از پشتوانه سازمانی قدرتمند، از جمله ارزش‌های این شرکت خدمات مالی به شمار می‌آیند. برنامه‌های این شرکت برای توسعه فعالیت‌های مالی و ارائه خدمات به شرکت‌های سهامی عام و همچنین سایر خدمات مالی به مشتریان می‌تواند آینده روشنی را برای شرکت فراز به ارمغان بیاورد. امید است تا این شرکت مطمئن بر فراز قله های موفقیت بایستد انشا الله.
 
انتهای پیام / 
 
آخرین اخبار

سخن‌نگاشت | پیام نوروزی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳

پیام تسلیت دکتر فخاری برای درگذشت والده دکتر باقری

امروز فرزند شهید بودن یک آزمون است

طی مقدمات عملیات ساخت پروژه رفاهی نوشهر

کوثر راهی جز نخبه محوری و نقشه های دانش بنیان ندارد

آیت الله رئیسی در افتتاحیه نمایشگاه روایت خدمت 

تبیین دستاوردها در نمایشگاه روایت خدمت

علی عفتی مدیرعامل شرکت مرغ اجداد زربال شد

لزوم نگرش راهبردی به نفت

دعوت مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر به حضور در انتخابات

گام های پایانی معین کوثر تا هوشمندسازی

میثم صفرزاده فرمانده بسیج سازمان اقتصادی کوثر شد

کیفیت بالا بازار بتلند را به رشد سه برابری رساند

ارتقاء جایگاه زاگرس در میان نیروگاه های کشور

پیام تسلیت دکتر فخاری بخاطر درگذشت مادر شهیدان اسماعیلی

گزارش تصویری | حضور دکتر فخاری در نمایشگاه مطبوعات

چگونه سهم مردم در اقتصاد افزایش می یابد؟

اقتصاد با تامین مالی پروژه های توسعه تولید رشد میکند

مدرس زاده معاون توسعه همکاری های بخش خصوصی معاونت علمی ریاست جمهوری شد

دو گزارش از شرکت کشت و صنعت خاوردشت

پربازدیدترین اخبار