اخبار سازمان / گزارش ویژه
چهارشنبه   ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۷:۵۲
کد خبر: ۱۳۸۳
تعداد بازدید: ۲۶۴۴

آغاز شمارش معکوس افتتاح پروژه‌های سازمان اقتصادی کوثر در سال جهش تولید

سازمان اقتصادی کوثر در راستای عینیت‌بخشی به منویات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و به جهت مشارکت در تأمین امنیت غذایی، خودکفایی، تحریم شکنی و ارزآوری؛ ۱۹ طرح و پروژه را به مناسبت روز بزرگداشت مقام شهدا و به میمنت مبعث حضرت رسول اکرم (ص) در تاریخ ۲۱ اسفندماه سال جاری به بهره‌برداری خواهد رساند.
 
به گزارش روابط عمومی سازمان اقتصادی کوثر روز پنجشنبه ۲۱ اسفندماه، مصادف با مبعث پیامبر عظیم الشأن اسلام (ص)؛ سازمان اقتصادی کوثر، طی مراسمی با حضور مهندس محمدرضا اسکندری مدیرعامل سازمان و جمعی از خانواده ایثارگران در مجموع ۱۹ طرح و پروژه در ۱۱ استان و ۱۹ نقطه کشور به صورت ویدئو کنفرانسی به بهره برداری خواهد رسید. مجموع این پروژه‌ها که در حوزه‌های کشاورزی، صنایع تبدیلی، معادن، نیروگاه و سلامت هستند، منجر به جلوگیری از خروج ارز به میزان بیش از ۲۸ میلیون دلار خواهند بود. از میان این ۱۹ طرح و پروژه، ۱۳ طرح و پروژه در بخش امنیت غذایی، با ۶ حوزه: دام سبک و سنگین (۷ طرح)، صنعت طیور (۲ طرح)، آبزی‌پروری (۱ طرح)، صنایع غذایی (۲ طرح)، باغات و گلخانه‌ها (۱ طرح)؛ و ۴ طرح و پروژه نیز در سایر حوزه‌ها شامل: صنعت برق و الکترونیک (۴ طرح)، معدن (۱ پروژه با ۷ کارگاه) و حوزه سلامت (۱ طرح) در استان¬های: کرمانشاه، خراسان رضوی، لرستان، زنجان، تهران، کردستان، کرمان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، قزوین و ایلام می‌باشند، که روی‌هم‌رفته اشتغال‌زایی بیش از ۳۶۰۰ نفر به‌طور مستقیم و غیرمستقیم را شامل می‌شوند. برخی از پروژه‌هایی که در روز‌های انتهایی سال جهش تولید به مرحله بهره¬برداری می‌رسد؛ نظیر ساخت دستگاه جوجه‌کشی هوشمند، استخراج روغن هسته انگور با ظرفیت بالا و انتقال جنین دام سنگین نژاد سیمنتال برای نخستین بار در کشور و با تکیه بر توان دانش‌بنیانی انجام می‌شود
 
آغاز شمارش معکوس افتتاح پروژه‌های سازمان اقتصادی کوثر در سال جهش تولید
.

امنیت غذایی، رهیافت مهم سازمان اقتصادی کوثر


امروزه اقتدار یک ملت فقط به قدرت تسلیحاتی و نظامی آن کشور مربوط نمی¬شود، بلکه یکی از مصادیق حیاتی اقتدار سیاسی و اقتصادی، خودکفایی کشاورزی و امنیت غذایی است. این نگاه راهبردی به امنیت غذایی شاید در روزگاران قدیم چندان پذیرفته نبود، اما این موضوع در معادلات جدیدی که کشور‌ها و دولت‌های مختلف جهان با آن‌ها مواجه هستند جایگاه ویژه خود را پیدا کرده است. به همین دلیل همه کشور‌ها به این صنعت بزرگ نگاهی ویژه دارند و تلاش می‌کنند در کنار توسعه دیگر صنایع، این صنعت راهبردی و مهم را هم ارتقا دهند. دستیابی به امنیت غذایی به عنوان یکی از وجوه مهم تحقق استقلال سیاسی و اقتصادی، مطالبه همیشگی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بوده است و طی ۳۱ سال اخیر ایشان همه ساله این مطالبه را از مسئولین وقت داشته و دارند.

از همین رو سازمان اقتصادی کوثر با تأکید بر رسالت خویش در حوزه کشاورزی و تأمین امنیت غذایی طی سال‌های گذشته، با شناخت چالش‌ها و مسائل اصلی عرصه تولید، پروژه هایی را تعریف و در روز‌های پایانی سال جهش تولید به مرحله ی افتتاح رسانده است تا با حرکت در راستای تکمیل زنجیره تولید در بخش کشاورزی بتواند نقش مؤثری در پویایی اقتصاد کشور ایفا نماید. این سازمان در سال ۹۹ و در پی تأکیدات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در مورد قطع وابستگی واردات مرغ اجداد، ضمن مشارکت با وزارت جهاد کشاورزی در اجرای برنامه ملی «ارتقای امنیت و سلامت گوشت مرغ»؛ و به‌منظور تأمین امنیت غذایی پایدار، اقدام به احیای لاین مرغ آرین و تولید بیش از ۸۵ درصد مرغ اجداد آرین موجود در کشور نموده است. همچنین، به‌منظور تحریم شکنی و کمک به خودکفایی کشور در تولید دستگاه جوجه‌کشی هوشمند، تخم چشم زده ماهی قزل‌آلا و همین‌طور گوشت قرمز؛ بهره‌برداری طرح‌هایی در این حوزه‌ها را در دستور کار دارد.


فعال سازی ظرفیت تولید در مناطق کمتر برخوردار


با توجه به اینکه یکی از رسالت های مهم سازمان اقتصادی کوثر که مورد تأکید مدیران آن بوده است، جلب مشارکت مردمی در تولید و توانمندسازی خانواده شهدا و ایثارگران در مناطق کمتر برخوردار بوده است، در مکان یابی طرح های این سازمان سعی بر این بوده تا اجرای هر طرح گرهی را چه از نوع اشتغال و چه از نوع معیشت در این مناطق بگشاید. برای مثال پروژه های تأسیس نخستین گلخانه هیدورپونیک غرب کشور، استحصال روغن هسته ی انگور و تولید رب گوجه فرنگی در استان-های کمتر برخورداری تأسیس شده اند که نه تنها ظرفیت ایجاد اشتغال و تقویت اقتصاد این مناطق را دارند بلکه در طولانی مدت می توانند این مناطق را به یکی از قطب های صادراتی کشور مبدل نمایند

طی سال‌های اخیر ایران از نظر سنگ تزئینی وابسته بوده و این در حالی است که معادن با کیفیت بسیاری در کشور وجود دارند. از این روی سازمان اقتصادی کوثر با فعال سازی ظرفیت‌های مغفول تولید معادن در مناطق کمتر برخوردار استان‌هایی کردستان و ایلام در سال ۹۹ اقدام به احیای ۷ کارگاه سنگ تزئینی و نما کرده که علاوه بر اشتغالزایی بیش از ۱۰۰۰ نفری منجر به ارتقای توان تولید کشور در سنگ‌های تزئینی، نما و دانه بندی خواهد شد.
 
 
آغاز شمارش معکوس افتتاح پروژه‌های سازمان اقتصادی کوثر در سال جهش تولید

اقتدار اقتصادی و صنعت دانش بنیان

 
تامین نیاز‌های صنعتی چه از نظر نیروی انسانی و چه از نظر تجهیزات و فناوری¬ها اقتدار آن صنعت را نمایش می دهد. شرکت‌های زیرمجموعه سازمان اقتصادی کوثر با شناسایی نیاز‌های راهبردی صنعت در حوزه های مختلف از جمله انتقال جنین گاو نژاد سیمنتال و تولید گاو دو منظوره (شیری-گوشتی)، دستگاه جوجه کشی هوشمند، تخم چشم زده تمام ماده ماهی قزل آلا، تولید نژاد‌های پربازده دام سبک بومی و ارتقای توان تولید گوشت قرمز، تولید انواع الکتروموتو‌های سنگین و فوق سنگین در سال جهش تولید، تلاش کرده تا از دانش جوانان کشور برای غلبه بر چالش های صنعت بهره‌مند شود. امروز تمام صنایع کوچک و بزرگی که از الکتروموتور‌های تخصصی استفاده می‌کنند، می‌توانند با استفاده از ظرفیت تولیدی شرکت های داخلی، نه تنها با هزینه ی کمتری فناوری مورد نیاز خود را تأمین کنند، بلکه از نظر خدمات پس از فروش و دسترسی آسان به ماشین آلات مورد نیاز نیز بی نیاز شوند.
 
 
آغاز شمارش معکوس افتتاح پروژه‌های سازمان اقتصادی کوثر در سال جهش تولید

یکی از عوامل کاهش توان تولیدی نیروگاه های حرارتی برق و افزایش هزینه¬های تولید در این نیروگاه ها مربوط به سیستم های خنک کننده توربین می باشد. طراحی و تولید این خنک کننده های هوای ورودی که در یکی از زیر مجموعه های سازمان اقتصادی کوثر رخ داده افزایش ۱۵ درصدی تولید برق در اوج مصرف را در پی داشته است که منجر به کاهش احتمال قطعی برق کشور خواهد شد. 

در مجموع می توان شروع بهره برداری از ۱۹ طرح و پروژه مهم سازمان اقتصادی کوثر را هم راستا با تامین امنیت غذایی کشور، تکمیل زنجیره تولید، قطع وابستگی به واردات، بهره گیری از دانش در صنعت و کشاورزی و عمل به مسئولیت اجتماعی و جلب مشارکت مردم در تولید دانست. در این فرایند نمی توان نقش جوانان و متخصصان پرورش یافته در این سازمان را نادیده گرفت. شرکت‌های مجتمع تولیدی گوشت مرغ ماهان، آبزی اکسیر کوثر، کشت و صنعت اشراق، تولیدی اجداد سپیدان، توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی کوثر، پیشگامان کشاورزی کوثر کرمانشاه، ماندگار کشت و صنعت کوثر در گروه سرمایه گذاری کشاورزی کوثر و پنبه و دانه های روغنی خراسان، جمکو، تولید و مدیریت نیروگاه زاگرس کوثر، گروه، تهران الکتریک در گروه سرمایه گذاری توسعه صنعت کوثر صبا و گروه سرمایه گذاری توسعه صنایع و معادن کوثر، طراحان و مجریان پروژه‌های سازمان در این جریان افتتاح می‌باشند.
 
آغاز شمارش معکوس افتتاح پروژه‌های سازمان اقتصادی کوثر در سال جهش تولید
 
انتهای پیام/
 
 
آخرین اخبار

مولدسازی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است

جهش تولید، عامل مهمی در تقویت معیشت مردم است

اقتصاد کشور با خودکفایی های کوثر توانمندتر شد

افزایش تولید کلزا در مزارع پیشگامان توسعه کشاورزی کوثر

بهره برداری از "داشبورد رصد بازار مسکن" در گروه معین کوثر

اخذ گواهینامه IR توسط شرکت مرغک

نماینده بنیاد شهید گواهینامه بین المللی حمایت از حقوق معنوی را از آن خود کرد

سخن‌نگاشت | پیام نوروزی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳

پیام تسلیت دکتر فخاری برای درگذشت والده دکتر باقری

امروز فرزند شهید بودن یک آزمون است

طی مقدمات عملیات ساخت پروژه رفاهی نوشهر

کوثر راهی جز نخبه محوری و نقشه های دانش بنیان ندارد

آیت الله رئیسی در افتتاحیه نمایشگاه روایت خدمت 

تبیین دستاوردها در نمایشگاه روایت خدمت

علی عفتی مدیرعامل شرکت مرغ اجداد زربال شد

لزوم نگرش راهبردی به نفت

دعوت مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر به حضور در انتخابات

گام های پایانی معین کوثر تا هوشمندسازی

میثم صفرزاده فرمانده بسیج سازمان اقتصادی کوثر شد

کیفیت بالا بازار بتلند را به رشد سه برابری رساند

پربازدیدترین اخبار