اخبار سازمان / گزارش ویژه
يکشنبه   ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ / ۰۱:۰۰
کد خبر: ۱۳۹۳
تعداد بازدید: ۲۶۹۵
محمدرضا باقری عضو هیئت مدیره سازمان:

تلاش مجدانه سازمان در طراحی چشم انداز واقعی برای تحقق شعار سال

محمدرضا باقری، عضو هیئت مدیره سازمان اقتصادی کوثر با اشاره به ضرورت داشتن فهم درست از اقتصاد مقاومتی و سیاست کلی آن، به تبیین شعار سال و کاووش در وجه تسمیه آن پرداخت و برخی اقدامات و تلاش‌های مجدانه سازمان را در طراحی چشم انداز واقعی و عملیاتی برای تحقق شعار «تولید، پشتیبانی ها؛ مانع زدایی ها» بیان کرد
تلاش مجدانه سازمان در طراحی چشم انداز واقعی برای تحقق شعار سال
 
به گزارش روابط عمومی سازمان اقتصادی کوثر، محمدرضا باقری عضو هیئت مدیره سازمان در گفتگوی اختصاصی با این پایگاه ضمن آرزوی سلامتی و رفع هم و غم و بیماری، حلول ماه مبارک رمضان را تبریک گفت و به تبیین شعار سال پرداخت.

باقری در خصوص تفاوت‌ها و ویژگی‌های شعار سال ۱۴۰۰ به عنوان سرآغاز قرن جدید گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی، سال ۱۳۹۹ را سال «جهش تولید» نامگذاری کرده و در تبیین و توضیح آن شعار فرمودند: اگر چه در سال قبل کار‌های خوبی انجام گرفت، ولی این حرکت باید ۱۰ برابر افزایش می‌یافت. به نظر می‌رسد، مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) از نتیجه اقدامات صورت گرفته، رضایت کامل نداشته و شعار سال ۱۴۰۰ را «تولید؛ پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها» نامیدند.

وی افزود: به عبارت دیگر از دیدگاه ایشان عدم حمایت لازم و وجود موانع متعدد، دو عامل اصلی عدم تحقق جهش تولید است که می‌بایست در سال ۱۴۰۰ مرتفع گردد. همانطور که ایشان اشاره فرموده‌اند، واردات بی رویه، قاچاق کالا، مقررات دست و پاگیر، نقش واسطه‌ها و دلال‌ها، عدم مساعدت بانک‌ها و بالاخره وجود فساد و عدم مبارزه جدی با آن، از عوامل اصلی بازدارنده جهش تولید بوده است. اگر از سال ۱۳۹۲ که اقتصاد مقاومتی و سیاست‌های کلی آن ابلاغ شد، فهم درستی از آن پیدا می‌کردیم، اکنون شاهد بسیاری از نابسامانی‌های موجود در اقتصاد نبودیم.

محمدرضا باقری با اشاره به وجود ظرفیت‌های لازم برای تحقق شعار سال در داخل کشور اظهار داشت: در هر حال به لحاظ ظرفیت‌های انسانی و جغرافیایی کشورمان و سرمایه‌های طبیعی فراوانی که داریم راه خروج از مشکلات اقتصادی موجود، نگاه به درون و فعال کردن نیرو‌های داخلی و توسعه تولید داخلی است که با برنامه ریزی و قاطعیت در اجرا، فراهم خواهد آمد؛ لذا این نکته از جمله ویژگی‌های شعار سال۱۴۰۰ می‌باشد.

عضو هیئت مدیره سازمان با تبیین چشم انداز سازمان اقتصادی کوثر در تحقق شعار تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها با توجه به نقش فعال اقتصادی در کشور ادامه داد: سازمان با ظرفیت اقتصادی، انسانی و مدیریت جهادی خوبی که دارد در تحقق شعار فوق الذکر اهتمام جدی داشته و دستور تشکیل شورایی تحت عنوان «شورای راهبردی تولید؛ پشتیبانی ها، مانع زدایی ها» از سوی مدیرعامل محترم سازمان، بیانگر چشم‌انداز واقعی دست اندرکاران این مجموعه در تحقق شعار سال ۱۴۰۰ می‌باشد.

باقری پیرامون مسئولیت اجتماعی سازمان به منظور ایفای نقش اساسی و اثربخش در جریان تحقق گام دوم انقلاب و اقتصاد مقاومتی و منویات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) بیان کرد: منویات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و صدور بیانیه گام دوم انقلاب شامل آحاد ملت ایران به ویژه برنامه‌ریزان و دست‌اندرکاران جوان است و سازمان اقتصادی کوثر با در اختیار داشتن نیرو‌های جوان و کارآمد می‌تواند در تحقق گام دوم انقلاب که در واقع دومین مرحله خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی خواهد بود، فصل جدیدی در زندگی مردم را در جمهوری اسلامی ایران رقم بزند. این مسئولیت علاوه بر مسائل عمومی در تأمین امنیت غذایی و تولیدات صنعتی داخلی، می‌تواند در امور فرهنگی و اجتماعی جامعه هدف خود (خانواده معزز شهدا، ایثارگران و آزادگان)، نقش‌آفرینی نماید.

وی در پاسخ به سوالی درباره تشریح اقدامات مؤثر سازمان در فرآیند مقاومت و اقتدار و استقلال اقتصادی این برهه تاریخی و با توجه به دشمنی‌های جهان غرب و استکبار گفت: پاسخ این سوال در اظهارات مدیرعامل محترم سازمان در گفتن لبیک به فرمان مقام معظم رهبری در سال تولید؛ پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها و ترسیمی که از نقشه راه سازمان ارائه دادند، آمده است. تبدیل تهدید امنیت غذایی به فرصت و دست یابی به فناوری «های تک» شامل زنجیره کامل تولید مرغ لاین، نیز ساخت دستگاه هوشمند و تمام اتوماتیک جوجه کشی و اعلام بی نیازی به خارج از کشور و خودکفایی بیش از ۳۰ درصدی در تولید تخم چشم زده تمام ماده ماهی قزل آلا از مهمترین اقدامات سازمان در سال گذشته بوده است.

وی افزود: ضمنا اقدامات انجام شده در خصوص ارتباط کاری با کشور‌های مختلف به ویژه همسایگان، این فرصت را به سازمان داده تا تولیدات صنعتی همچون الکتروموتور، سیم و کابل، لوازم منزل و خدمات فنی مهندسی خود را به کشور‌های دیگر صادر و کام ملت ایران به ویژه جامعه هدف خود را شیرین نماید.

محمدرضا باقری عضو هیئت مدیره سازمان درپایان ابراز امیدواری کرد که با تکیه بر توان داخل می‌توان بر تمام مشکلات اقتصادی فعلی کشور فائق آمد و گفت: واقعیت آن است که ما می‌بایست از امکانات و توانمندی‌های خود مطلع بوده و با اعتقاد راسخ فعل می‌توانیم را صرف کنیم. سرمایه‌های بالقوه و بالفعل ما از جمله:
۱- سرمایه انسانی و جوان
۲-امکانات وسیع جغرافیایی و طبیعی مثل:
الف: داشتن ۱۵ همسایه در اطراف کشور
ب: ارتباط چهار استان در شمال و چهار استان در جنوب کشور با آب دریا
ج: ارتباط زمینی پنج استان در شرق و شمال شرق و هشت استان در غرب و شمال غرب کشور با همسایگان پانزده گانه
د: ثروت روی زمین و زیر زمین در ابعاد مختلف
ر: پیشرفت‌های عظیم علمی و صنعتی
ز: اعتقاد راسخ به اسلام و انقلاب اسلامی
و:. به ما کمک می‌کند تا علاوه بر رفع کاستی‌های موجود کشور، در راه رسیدن به آرمان بزرگمان که ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی می‌باشد، صادقانه گام برداریم.

انتهای پیام /
 
آخرین اخبار

جهش تولید، عامل مهمی در تقویت معیشت و بزرگ شدن سفره مردم است

اقتصاد کشور با خودکفایی های کوثر توانمندتر شد

افزایش تولید کلزا در مزارع پیشگامان توسعه کشاورزی کوثر

بهره برداری از "داشبورد رصد بازار مسکن" در گروه معین کوثر

اخذ گواهینامه IR توسط شرکت مرغک

نماینده بنیاد شهید گواهینامه بین المللی حمایت از حقوق معنوی را از آن خود کرد

سخن‌نگاشت | پیام نوروزی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳

پیام تسلیت دکتر فخاری برای درگذشت والده دکتر باقری

امروز فرزند شهید بودن یک آزمون است

طی مقدمات عملیات ساخت پروژه رفاهی نوشهر

کوثر راهی جز نخبه محوری و نقشه های دانش بنیان ندارد

آیت الله رئیسی در افتتاحیه نمایشگاه روایت خدمت 

تبیین دستاوردها در نمایشگاه روایت خدمت

علی عفتی مدیرعامل شرکت مرغ اجداد زربال شد

لزوم نگرش راهبردی به نفت

دعوت مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر به حضور در انتخابات

گام های پایانی معین کوثر تا هوشمندسازی

میثم صفرزاده فرمانده بسیج سازمان اقتصادی کوثر شد

کیفیت بالا بازار بتلند را به رشد سه برابری رساند

ارتقاء جایگاه زاگرس در میان نیروگاه های کشور

پربازدیدترین اخبار