اخبار سازمان / گزارش ویژه
شنبه   ۱۵ آبان ۱۴۰۰ / ۱۴:۴۷
کد خبر: ۱۴۲۵
تعداد بازدید: ۳۷۷۸
طی چهل روز اول انتصاب مقام عالی سازمان صورت گرفت:

برگزاری نشست‌های بررسی دستاورد‌های گروه‌ها، بازدید میدانی و ملاقات چهره به چهره مدیرعامل سازمان با مدیران و کارکنان برخی شرکت‌های تابعه

نشست‌های تحلیل و بررسی دستاورد‌ها و فعالیت‌های گروه‌ها و شرکت‌های تابعه سازمان و بازدید از طرح‌ها و پروژه‌ها و ملاقات مستقیم با مدیران و کارکنان آن‌ها در طی چهل روز اخیر با حضور ناصر فخاری سرپرست و عضو هیئت مدیره، تعدادی از مدیران ستادی و جمعی از مدیران عامل گروه‌ها و شرکت‌های تابعه سازمان با هدف واکاوی اقدامات و ظرفیت‌ها و بررسی سیاست‌های عملکردی و دستاورد‌های قابل احصای شرکت‌ها در زمینه‌های مختلف اقتصادی و تجاری انجام و برگزار گردید.
به گزارش روابط عمومی سازمان اقتصادی کوثر طی چهل روز گذشته و در اولین روز‌های انتصاب مدیرعامل جدید سازمان، ناصر فخاری سرپرست و عضو هیئت مدیره سازمان علاوه بر برگزاری نشست‌هایی با مدیران عامل گروه‌ها و شرکت‌های زیرمجموعه آن‌ها در محل ستاد سازمان، به همراه برخی از مدیران ارشد ستادی بازدید‌هایی میدانی از واحد‌های تولیدی، طرح‌ها و دفاتر مرکزی شرکت‌های تابعه در استان‌های مختلف کشور انجام داد.

نشست‌های تحلیل و بررسی دستاورد‌ها و فعالیت‌های گروه‌ها و شرکت‌های تابعه سازمان با حضور ناصر فخاری سرپرست و عضو هیئت مدیره، مهدی آل ابراهیم سرپرست معاونت توسعه منابع و پشتیبانی، جواد وکیلی معاون اقتصادی و برنامه ریزی و تعدادی از مدیران ستادی و جمعی از مدیران عامل گروه‌ها و شرکت‌های تابعه سازمان برگزار گردید. این نشست‌ها با هدف واکاوی اقدامات و ظرفیت‌ها و بررسی سیاست‌های عملکردی و دستاورد‌های قابل احصای شرکت‌ها در زمینه‌های مختلف اقتصادی و تجاری از جمله تمرکز فعالیت در حوزه‌های راهبردی و تنوع دهی در برخی حوزه‌های تولیدی، توسعه صادرات، تکمیل زنجیره‌ها و مباحث بنیادی مانند مرور و بازنگری سند راهبردی شرکت‌ها و استراتژی‌های مربوطه از سوی حوزه مدیرعامل سازمان برگزار گردید. در ابتدای هر جلسه مدیران عامل گروه‌ها و شرکت‌های تابعه سازمان به ارائه گزارش تفصیلی از وضعیت کنونی و نتایج به دست آمده اقدامات مجموعه تحت مدیریت خود پرداختند که پس از آن، بررسی‌های مربوطه در ابعاد مختلف گزارش مورد بحث و وارسی قرار می‌گرفت و در انتهای هر جلسه رهنمود‌های مدیرعامل محترم سازمان پیرامون هر چه بهینه‌تر شدن فرآیند تولید در این مجموعه‌ها استماع می‌شد.

همچنین سرپرست و عضو هیئت مدیره سازمان در بازدید‌های میدانی خود، با مدیران و کارکنان شرکت‌های تابعه دیدار و ضمن گفتگوی مستقیم و صمیمی، در جریان گزارش عملکرد این شرکت‌ها در حوزه کسب و کار مربوطه قرار گرفت و مطالبات کارکنان و مدیران این واحد‌ها را از نزدیک جویا شد.
 
 
نشست با گروه‌های سرمایه گذاری کشاورزی کوثر و سرمایه گذاری توسعه صنعت کوثر صبا 
روز‌های شنبه و یکشنبه ۱۰ و ۱۱ مهر ماه ۱۴۰۰
 
 
بازدید از شرکت اجداد زربال:

شرکت اجداد زربال با داشتن ۱۲ مزرعه در استان‌های گیلان، مازندران و فارس با ظرفیت ۲۶۰ هزار قطعه جوجه ریزی در هردوره به عنوان یکی از مجموعه‌های پیشرو در حلقه مرغ اجداد صنعت طیور کشور فعالیت می‌کند و در بخش تولید دارای دو کارخانه دان، سه کارخانه جوجه کشی، ۹ واحد مرغ مادر و ۱۰ واحد مرغ گوشتی مالکیتی و مشارکتی، دو کشتارگاه، آزمایشگاه کنترل کیفی تغذیه و میکروب شناسی علاوه بر واحد‌های اجدادی، لجستیک، تحقیق و توسعه و ستادی می‌باشد. دکتر ناصر فخاری، در تاریخ سیزدهم مهرماه سال ۱۴۰۰ از واحد‌های تولیدی مرغ مادر، پرورش نیمچه گوشتی، کارخانه دان، کارخانه جوجه کشی و کشتارگاه متعلق به زنجیره معظم مرغ اجداد زربال بازدید به عمل آوردند و در جریان چگونگی روند کار در بخش‌های مختلف، چالشها، ظرفیت‌ها و روند توسعه شرکت قرار گرفتند. همچنین پرسنل و مدیران شرکت نیز ضمن توضیح راجع شرح وظایف، مشکلات و نیاز‌های خود، ابراز امیدواری نمودند که این تغییر و بازدید انشاالله منشاء خیر و برکت برای مجموعه سازمان اقتصادی کوثر و شرکت مرغ اجداد زربال گردد.
 
 
بازدید از شرکت آبزی اکسیر کوثر:
 
شرکت آبزی اکسیر کوثر نقش خود را با فعالیت در حوزه پرورش ماهیان گرمابی، سرد آبی، قزل آلا تولید و فروش تخم چشم زده، بچه ماهی و ماهی پرواری، ایجاد خط لاین و اجداد ماهی قرل آلا در کشور، راه اندازی مجموعه تکثیر و پرورش ماهی قزل آلا رنگین کمان در مزرعه الشتر و ظرفیت تولید ۸۰۰ تن ماهی پرواری و ۳۵ میلیون بچه ماهی، پرورش انواع گونه‌های ماهی گرمابی و قزل آلا در قفس پشت سد تنگه حمام، مزرعه پرورش ماهی فیروزکوه با ظرفیت تولید ۵۰۰ تن ماهی پروار، مجموعه احمد آباد مستوفی با ظرفیت دپو و نگهداری انواع ماهی به صورت زنده برای مصرف در شهر تهران، مزرعه ماهی ماهیچال با ظرفیت تولید ۴۰۰ تن ماهی پروار و ۲۰ میلیون بچه ماهی را در زنجیره آبزی پروری شرکت سرمایه گذاری کوثر ایفا می‌نماید.
 
 
بازدید از شرکت مرغ مادر و اجداد دیزباد:

شرکت مرغ مادر و اجداد دیزباد با داشتن ۹ مزرعه مرغ مادر گوشتی به ظرفیت بیش از ۴۰۰ هزار قطعه مرغ مادر، ۲ کارخانه جوجه کشی با ظرفیت تولید ۳۲ میلیون قطعه تخم مرغ نطفه دار، ۲ کارخانه تولید دان طیور به ظرفیت بیش از یکصد هزار تن تولید در سال و داشتن زنجیره تولید و عرضه محصولات پروتئینی شامل مزرعه پرورش مرغ مادر، کارخانه جوجه کشی، کارخانه تولید دان، کشتارگاه، مزارع مشارکتی و مالکیتی پرورش نیمچه گوشتی، قطعه بندی، بسته بندی و فرآوری محصولات و عرضه در فروشگاه‌ها و توان تولید ۴۰ هزار تن گوشت مرغ در سال از معتبرترین تولیدکنندگان جوجه یکروزه گوشتی و اولین دارنده استاندارد مدیریت کیفیت ۹۰۰۱ ISO در شرق کشور است. این شرکت با نقش به سزایی که در احیای لاین مرغ آرین داشت، از اولین مراکز تکمیل کننده زنجیره تولید گوشت مرغ و مرغ بدون آنتی بیوتیک کشور به شمار می‌رود
 
 
 
بازدید از مجتمع کشت و صنعت اشراق:

مجتمع کشت و صنعت اشراق در حوزه پرورش دام سبک، کشاورزی، پرورش گوساله نر پرواری، تلیسه آبستن، تولید شیر و علوفه و محصولات باغی فعالیت می‌کند. بخش دام سنگین این مجموعه در ۳ واحد مزرعه تقی آباد (گله گاو نژاد سیمنتال) دامداری صنعتی نژاد شیری گوشتی، سعد آباد (گله پرواری) با پرورش ۳۲۰۰ رأس گوساله نر و مزرعه فخر آباد (گله گاو نژاد هلشتاین) با حدود ۲۰۰۰ رأس گله مادینه و تولید سالیانه ۱۲۰۰۰ تن شیر و ۴۵۰ رأس گوساله نر و ۴۰۰ رأس تلیسه آبستن در امر تولید شیرخام صنعتی، گوساله نر پرواری و تلیسه، فعال و دارای اراضی کشت پسته و مزارع کشاورزی برای تولید حدود ۲۰۰۰ تن انواع غلات و حدود ۲۰۰۰ تن یونجه می‌باشد. این بازدید روز دوشنبه ۱۰ آبان ماه صورت پذیرفت و بیش از هفت ساعت به طول انجامید. مدیرعامل سازمان در انتهای این بازدید ضمن قدردانی از تلاش‌های انجام شده، به ضرورت افزایش بهره وری و بهبود شاخص‌های تولیدی اشاره نمودند و در این مسیر توجه به مسئله فناوری و استفاده از مباحث دانش بنیانی را کلیدی قلمداد کرد.
 
 
بازدید از شرکت اجداد سپیدان کوثر:

شرکت تولیدی اجداد سپیدان کوثر در عرصه های مهم اقتصادی و تولیدی کشور از سال 1395 با تغییر ماهیت ، فعالیت خود را در زمینه های امنیت غذایی و تولید محصولات استراتژیکی کشور آغاز نموده است و با تشکیل هسته های خالص ژنتیکی نژاد های بز و گوسفند قدم مهمی در راستای ایجاد سایت های صنعتی پرورش گوسفند و بز و تولید انبوه شیر و گوشت قرمز دام سبک برداشته است. این شرکت در زمینه های تامین خوراک ، بهداشت و دارو ، واکسن های تخصصی و نیز تجهیزات و ماشین آلات پرورشی و برنامه های آموزشی آماده خدمت رسانی در عرصه ملی به تمام متقاضیان پرروش به روش صنعتی دام سبک می باشد. شرکت اجداد سپیدان در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی برنامه های مهمی در خصوص پرورش شتر سانان در سطح کشور دارد.
در حال حاضر فعالیت این شرکت در استان های تهران ، مازندران ، اردبیل و کرمانشاه با هدف گذاری ظرفیت ۶۰۰۰۰ راس مولد گوسفند و بز در حال انجام است.
 
 
بازدید از شرکت پیشگامان توسعه کشاورزی کوثر:

شرکت پیشگامان توسعه کشاورزی کوثر با فعالیت در حوزه تولید محصولات گلخانه‌ای و ساخت گلخانه، دارای گلخانه‌های مدرن هیدروپونیک در احمدآباد مستوفی و ایلام (هلیلان) به مساحت حدود ۷۰ هکتار با استفاده از مدرن‌ترین تکنولوژی روز دنیا با مشارکت با شرکت‌های خارجی از کشور ترکیه و اسپانیا است.
همچنین دارای گلخانه مدرن هیدروپونیک واقع در کرمانشاه (اسلام آباد غرب) به عنوان بزرگترین پروژه گلخانه غرب کشور به مساحت ۵۴ هکتار که در آن ۲۵ هکتار گلخانه مدرن، سردخانه، سورتینگ و بسته بندی در چندفاز و مزارعی برای تولید گندم، جو، یونجه و کلزا در احمدآبادمستوفی می‌باشد.
 
 
بازدید از شرکت به چین سامین:

شرکت صنایع غذایی کوثر به چین سامین با هدف تولید محصولات غذایی با کیفیت، محرومت زدایی، استفاده از پتانسیل و توانمندی متخصصین این حوزه نسبت به راه اندازی کارخانه در زمینی به مساحت ۸۵۰۰۰ متر مربع در شهرستان تربت جام آغاز به کار نمود. این کارخانه توانایی تولید با ظرفیت پذیرش روزانه ۳۵۰ تن گوجه فرنگی (۵۰۰۰ تن رب گوجه فرنگی در فصل تولید) که به صورت بسته بندی‌های قوطی ۸۰۰ و ۴۰۰ گرمی و همچنین تولید رب صادراتی اسپتیک با ظرفیت روزانه ۴۰ تن را دارا می‌باشد. این شرکت در فاز توسعه نسبت به راه اندازی خط تولید مدرنیزه و کاملاً اتوماتیک تولید انواع کنسروجات شامل لوبیا، ذرت، نخود فرنگی، خاویار بادمجان و .. اقدام نموده و همچنین انواع کمپوت، شوریجات و مربا را با بالاترین کیفیت و طعم بی نظیر تولید می‌نماید.
 
 
 
نشست با گروه‌ عمران و ساختمان معین کوثر
روز چهارشنبه ۲۱ مهر ماه ۱۴۰۰
 
 
بازدید از گروه سرمایه گذاری عمران و ساختمان معین کوثر:

گروه سرمایه گذاری عمران و ساختمان معین کوثر (سهامی خاص) با سرمایه گذاری در بخش ساخت و ساز و فرآوری در انواع کاربری‌های ساختمانی و با هدف ارزش آفرینی پایدار برای سهامداران و ایفای نقش موثر در صنعت ساختمان و خدمات وابسته در سطح ملی متمرکز نموده است. با توجه به ضرورت تکمیل زنجیره‌ی خدمات فنی مهندسی و سیاست‌های سازمان اقتصادی کوثر شرکت پیماب در حوزه خدمات پیمانکاری در رشته‌های مختلف از جمله آب، تاسیسات و تجهیزات، ساختمان و ابنیه، نفت و گاز و راه و ترابری به عنوان یکی از شرکت‌های وابسته به گروه سرمایه گذاری عمران و ساختمان معین کوثر فعالیت می‌نماید.
 
 
بازدید از پروژه سد شهید سلیمانی شیراز، شرکت پیماب:

سد شهید سلیمانی، سد سنگ ریزه‌ای با هسته رسی و ارتفاع ۵۹ متری از بستر رودخانه می‌باشد که در ۶۰ کیلومتری جنوب شیراز و ۱۳ کیلومتری شهرستان کوار واقع شده است. تا کنون ۱/۱۴۵ میلیون متر مکعب آب در ابلاغیه وزارت نیرو به این سد اختصاص یافته است.
این سد با اهدافی همچون کنترل سیلاب و ذخیره‌سازی جریان‌های سطحی، تأمین آب مورد نیاز جهت توسعه و بهبود اراضی کشاورزی، تأمین آب مورد نیاز شرب شهر کوار، تامین آب مورد نیاز صنعت شهرستان کوار، تولید برق توسط سه واحد نیروگاهی به ظرفیت ۹ مگاوات با تولید سالانه ۱/۲۲ گیگا وات ساعت و پیمانکاری شرکت پیماب وابسته به گروه سرمایه گذاری عمران و ساختمان معین کوثر ساخته شده و در حال تکمیل شدن است.
 
 
نشست با گروه‌ سرمایه گذاری آوانوین 
روز شنبه ۱۷ مهر ماه ۱۴۰۰
 
 
 
نشست با گروه سرمایه گذاری توسعه صنایع و معادن کوثر و شرکت نفت و گاز کوثر 
روز چهارشنبه ۲۱ مهر ماه ۱۴۰۰
 
 
بازدید از موسسه توسعه کسب وکار رویش کوثر:
مؤسسه توسعه کسب وکار رویش کوثر با هدف شناسایی سیستماتیک ایده‌ها و طرح‌های دانش بنیان و تمرکز بر سرمایه گذاری و استفاده از ظرفیت‌های سازمان جهت بومی سازی فعالیت‌های مبتنی بر تکنولوژی روز دنیا در ۴ حوزه کشاورزی، صنعتی و معدنی، حوزه سلامت، مالی (بورس و بیمه) و استفاده از خروجی مرکز در برنامه ریزی‌های واحد‌های تحقیق و توسعه شرکت‌های تابعه و بسترسازی رشد و توسعه مهارت‌های کار آفرینان جامعه هدف تأسیس و راه اندازی شد. همچنین این مؤسسه به دنبال تکمیل چرخه نوآوری و کارآفرین، توسعه فعالیت‌های شرکت‌های دانش بنیان با همکاری شرکت‌های فعال در اکوسیستم نوآوری کشور، کمک به توسعه نوآوری در تولید کارخانجات و محصولات شرکت‌های تابعه سازمان، ورود ایده‌های نو و تفکر خلاق با استفاده از رویکرد نوآوری باز، کمک به ارتقای کارایی و اثربخشی اقتصادی سازمان، برندسازی، ارائه خدمات مبتنی بر تکنولوژی به شرکت‌های سازمان حول کسب و کار‌های جدید و نوآور و توانمند سازی، توسعه مهارت‌ها و کارآفرینی برای جامعه هدف و حمایت از طرح‌های خلاقانه می‌باشد.
 
رونمایی از سامانه استعدادیابی مدیران صالح کارآمد(امصاک)
 
شایان ذکر است سامانه استعدادیابی مدیران صالح کارآمد (امصاک) نیز در خلال این نشست‌ها و بازدید‌ها و طی چهل روز ابتدایی انتصاب مدیرعامل جدید سازمان، در تاریخ ۳ آبان ۱۴۰۰ با حضور جناب آقای دکتر قاضی زاده هاشمی، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، جناب آقای دکتر لطیفی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور و جمعی از اصحاب رسانه رونمایی شد. هدف از رونمایی این سامانه تحقق عدالت اداری و اصل شایسته سالاری در انتصابات داخل مجموعه سازمان است و در این مرحله اعضای غیر موظف هیئت مدیره شرکت‌های زیرمجموعه سازمان از بین متقاضیان حائز شرایط ثبت نام کننده در این سامانه گزینش خواهند شد.
 

انتهای پیام /
 
 
آخرین اخبار

سخن‌نگاشت | پیام نوروزی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳

پیام تسلیت دکتر فخاری برای درگذشت والده دکتر باقری

امروز فرزند شهید بودن یک آزمون است

طی مقدمات عملیات ساخت پروژه رفاهی نوشهر

کوثر راهی جز نخبه محوری و نقشه های دانش بنیان ندارد

آیت الله رئیسی در افتتاحیه نمایشگاه روایت خدمت 

تبیین دستاوردها در نمایشگاه روایت خدمت

علی عفتی مدیرعامل شرکت مرغ اجداد زربال شد

لزوم نگرش راهبردی به نفت

دعوت مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر به حضور در انتخابات

گام های پایانی معین کوثر تا هوشمندسازی

میثم صفرزاده فرمانده بسیج سازمان اقتصادی کوثر شد

کیفیت بالا بازار بتلند را به رشد سه برابری رساند

ارتقاء جایگاه زاگرس در میان نیروگاه های کشور

پیام تسلیت دکتر فخاری بخاطر درگذشت مادر شهیدان اسماعیلی

گزارش تصویری | حضور دکتر فخاری در نمایشگاه مطبوعات

چگونه سهم مردم در اقتصاد افزایش می یابد؟

اقتصاد با تامین مالی پروژه های توسعه تولید رشد میکند

مدرس زاده معاون توسعه همکاری های بخش خصوصی معاونت علمی ریاست جمهوری شد

دو گزارش از شرکت کشت و صنعت خاوردشت

پربازدیدترین اخبار