اخبار سازمان / گزارش ویژه
چهارشنبه   ۲۹ دی ۱۴۰۰ / ۱۵:۲۵
کد خبر: ۱۴۸۸
تعداد بازدید: ۲۳۴۳
برگزاری نشست هم اندیشی مدیرعامل سازمان با کارکنان حوزه روابط عمومی

روابط عمومی باید توان خود را بر مسائل استراتژیکی مانند تصویرپردازی و رسانه بگذارد

هشتمین جلسه از سلسله نشست‌های هم اندیشی مدیرعامل سازمان با کارشناسان و کارکنان سازمان با موضوع آسیب شناسی فعالیت‌های رسانه‌ای و طرح راهکار‌های کارا و اثربخش در روز سه شنبه ۲۸ دی ماه ۱۴۰۰ با حضور برخی مدیران ارشد ستادی، کارشناسان و مسئولان حوزه روابط عمومی در ستاد و شرکت‌های تابعه برگزار شد.
روابط عمومی باید توان خود را بر مسائل استراتژیکی مانند تصویرپردازی و رسانه بگذارد
 
به گزارش روابط عمومی سازمان اقتصادی کوثر دیروز سه شنبه ۲۸ دی ماه ۱۴۰۰، هشتمین جلسه از سلسله نشست‌های هم اندیشی مدیرعامل سازمان با کارشناسان و کارکنان سازمان با موضوع آسیب شناسی فعالیت‌های رسانه‌ای و طرح راهکار‌های کارا و اثربخش با حضور برخی مدیران ارشد ستادی، کارشناسان و مسئولان حوزه روابط عمومی در ستاد و شرکت‌های تابعه برگزار شد.

در ابتدای نشست، فعالان حوزه روابط عمومی و اطلاع رسانی با بیان دغدغه‌ها و آسیب هایی، چون تنظیم گری و چالش روابط برون و درون سازمانی، اسناد راهبردی و ساختار سازمانی و دیگر مسائل مرتبط با حوزه عمل روابط عمومی، راهکار‌های خود را نیز مطرح کردند.

ناصر فخاری مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره سازمان در این نشست گفت: یکی از بال‌های موفقیت و رشد یک مجموعه اقتصادی، رسانه است. فعالیت‌های رسانه‌ای سازمان نباید مدیرمحور باشد، اصل بر محوریت سازمان و فعالیت‌های اقتصادی آن و شرکت‌ها است البته نباید از انعکاس نظرات مدیران غفلت کرد.

وی افزود: هر گونه فعالیت در زمینه تصویرپردازی سازمانی باید متناظر با اقتصاد مقاومتی موفق باشد که یکی از ضرورت‌های مهم تحقق این تصویرسازی، تشکیل شورای سیاست گذاری رسانه‌ای توسط اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان است.

فخاری بیان کرد: روابط عمومی‌های ستاد و شرکت‌های تابعه برای هر گونه اقدامات رسانه‌ای متقن و کارشناسی شده در حوزه بازار سرمایه، باید از مشاوران و متخصصان بورس استفاده کنند. در کنار حضور رسانه‌ای در بازار سرمایه، ضروری است کمیته برندسازی ذیل شورای سیاست گذاری رسانه‌ای سازمان تشکیل شود.

مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره سازمان ادامه داد: در کمیته برندسازی، محور اقتصاد مقاومتی و تصویرسازی دستاورد‌ها و فعالیت‌های ستاد و شرکت‌های تابعه باید مبتنی بر فناوری روز باشد. هر چند مباحث متعدد در کنار این محور‌ها می‌تواند در این کمیته مورد بررسی و تصویب قرار گیرد.

وی یادآور شد: امور اجرایی آیین ها، مراسمات و مناسبت‌ها در ستاد سازمان و شرکت‌های تابعه بر عهده واحد خدمات و پشتیبانی است و روابط عمومی‌ها وظیفه برنامه ریزی و نظارت بر آن مراسمات را دارند. روابط عمومی باید تمرکز و توان خود را بر مسائل استراتژیکی مانند تصویرپردازی و اقدامات رسانه‌ای بگذارد.
 
روابط عمومی باید توان خود را بر مسائل استراتژیکی مانند تصویرپردازی و رسانه بگذارد
 
ناصر فخاری تأکید کرد: شرکت‌های تابعه باید از چند مسئولیتی کردن کارکنان و مدیران واحد‌های روابط عمومی جلوگیری کنند. قطعاً در طراحی ساختار‌های سازمانی، روابط عمومی‌ها باید بدون واسطه و مستقیماً ذیل مدیرعامل و بالاترین مقام سازمان و شرکت، قرار گیرند.

مدیرعامل سازمان با اشاره به اینکه باید به شبهات ایجاد شده در جامعه نسبت به سازمان و شرکت‌ها پاسخ داد گفت: شفاف سازی و بیان اقدامات مهم و اثرگذار سیاست‌های سازمان در قبال مخاطبان و ذینفعان به ویژه در مسأله بازار سرمایه، یک اقدام اساسی است.

وی در پایان با بیان اینکه لازم است محور فعالیت‌ها و اقدامات روابط عمومی‌ها در راستای ارزش آفرینی و افزایش سود اقتصادی در سازمان باشد افزود: برای تحقق این هدف باید از ابزار‌های تعاملات درون سازمانی به درستی بهره برداری شود. آموزش و برگزاری نشست‌های مستمر هم اندیشی برای مجموعه روابط عمومی‌های ستاد و شرکت‌های تابعه از اهم امور در ارتقاء سطح دانش و وحدت رویه است.

هشتمین جلسه از سلسله نشست‌های هم اندیشی مدیرعامل سازمان با کارشناسان و کارکنان سازمان با موضوع آسیب شناسی فعالیت‌های رسانه‌ای و طرح راهکار‌های کارا و اثربخش در روز سه شنبه ۲۸ دی ماه ۱۴۰۰ با حضور برخی مدیران ارشد ستادی، کارشناسان و مسئولان حوزه روابط عمومی در ستاد و شرکت‌های تابعه برگزار شد.
 
 

انتهای پیام /
 
آخرین اخبار

مولدسازی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است

جهش تولید، عامل مهمی در تقویت معیشت مردم است

اقتصاد کشور با خودکفایی های کوثر توانمندتر شد

افزایش تولید کلزا در مزارع پیشگامان توسعه کشاورزی کوثر

بهره برداری از "داشبورد رصد بازار مسکن" در گروه معین کوثر

اخذ گواهینامه IR توسط شرکت مرغک

نماینده بنیاد شهید گواهینامه بین المللی حمایت از حقوق معنوی را از آن خود کرد

سخن‌نگاشت | پیام نوروزی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳

پیام تسلیت دکتر فخاری برای درگذشت والده دکتر باقری

امروز فرزند شهید بودن یک آزمون است

طی مقدمات عملیات ساخت پروژه رفاهی نوشهر

کوثر راهی جز نخبه محوری و نقشه های دانش بنیان ندارد

آیت الله رئیسی در افتتاحیه نمایشگاه روایت خدمت 

تبیین دستاوردها در نمایشگاه روایت خدمت

علی عفتی مدیرعامل شرکت مرغ اجداد زربال شد

لزوم نگرش راهبردی به نفت

دعوت مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر به حضور در انتخابات

گام های پایانی معین کوثر تا هوشمندسازی

میثم صفرزاده فرمانده بسیج سازمان اقتصادی کوثر شد

کیفیت بالا بازار بتلند را به رشد سه برابری رساند

پربازدیدترین اخبار