بازنشر / اقتصادی
شنبه   ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۸:۲۳
کد خبر: ۱۵۰۹
تعداد بازدید: ۷۲۰

توضیحات وزارت صمت درباره زمان تکمیل سامانه جامع گارانتی

وزارت صنعت، معدن و تجارت با توجه به اهمیت سامانه جامع گارانی درباره زمان تکمیل سامانه جامع گارانتی با ارائه توضیحاتی پرداخت.

توضیحات وزارت صمت درباره زمان تکمیل سامانه جامع گارانتی

 

به نقل از خبرگزاری فارس، وزارت صنعت، معدن و تجارت پیرو درج خبری با عنوان «زیان هنگفت خریداران کالا در آشفته بازار خدمات پس از فروش/ سامانه جامع گارانتی چه زمانی تکمیل می‌شود؟» به ارائه توضیحاتی از سوی مدیرکل نظارت بر خدمات زیربنایی و بازرگانی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید در خصوص سامانه جامع گارانتی پرداخت. 

در توضیحات این وزارتخانه درباره مطلب منتشر شده در خبرگزاری فارس در مورخ ۱۴۰۰.۹.۲۶ آمده است:                                   به‌دنبال انتشار مطلبی با عنوان «زیان هنگفت خریداران کالا در آشفته بازار خدمات پس ازفروش/ سامانه جامع گارانتی چه زمانی تکمیل می‌شود؟» به تاریخ ۱۴۰۰.۹.۲۶ در آن خبرگزاری، بدینوسیله توضیحات ارسالی از سوی مدیرکل نظارت بر خدمات زیربنایی و بازرگانی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در خصوص سامانه جامع گارانتی به شرح زیر برای شفاف‌سازی بیشتر ارائه می‌شود: 

استقرار سامانه جامع گارانتی، پس از هماهنگی با دستگاه‌های مرتبط و بخش خصوصی و به استناد صورتجلسه مشترک وزارت کشور، وزارت صنعت، معدن و تجارت و ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در راستای اتمام وظایف در سامانه های مرتبط با وزارت سمت با اولویت زمان بندی ذیل مصوب شد:

گروه کالایی موبایل از تاریخ ۹۸.۱.۱۵
گروه کالایی لوازم خانگی بزرگ از تاریخ۹۸.۱۰.۲۰
گروه کالایی لوازم خانگی کوچک از تاریخ۹۸.۱۱.۱۵
گروه کالایی تجهیزات حوزه IT از تاریخ ۹۸.۱۲.۲۸
گروه کالایی تایر از تاریخ۹۸.۱۲.۱   

این درحالی است که فرآیند آن  توسط سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان به مراتب زودتر از ضرب العجل تعیین شده، در سامانه عملیاتی شد. همچنین استقرار سامانه جامع گارانتی و سیستمی شدن فرایند کار، علی رغم وجود مشکلات در مراحل اولیه، در نهایت موجب تسریع کار و افزایش کارایی و اثربخشی و به تبع آن افزایش رضایت مندی مصرف‌کنندگان  شده است.

در خصوص فرآیند بررسی درخواست های خدمات پس از فروش لازم به توضیح است  شرکت‌های متقاضی با ارایه اطلاعات و مستندات مرتبط در سامانه، تقاضای راستی آزمایی برای توانمندی ارایه خدمات مطابق ضوابط و دستورالعمل‌های مرتبط با کالای مورد نظر را می  کنند.
در مرحله بعد و پس از بررسی و کارشناسی اطلاعات موجود در صورت لزوم، ارزیابی حرفه‌ای و تخصصی توسط شرکت‌های دارای صلاحیت ارزیابی، توانمندی شرکت‌ها احراز می‌ شود و در نهایت اطلاعات شرکت به عنوان گارانتی کننده دارای صلاحیت به عموم مردم نمایش داده می‌شود. لذا اعلام اسامی شرکت‌ها در سامانه جامع گارانتی می تواند این اطمینان را به مصرف کننده بدهد که شرکت مذکور دارای صلاحیت حرفه‌ای و تخصصی لازم برای ارایه خدمات پس از فروش  است. 

در خصوص گسترش فعالیت سامانه و افزایش تعداد شرکت‌های احراز صلاحیت شده، جدول زیر نشان دهنده روند افزایشی تاییدیه‌های صادره ۹ ماهه سال جاری نسبت به سال های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ می‌باشد.

در ارتباط با توسعه کالاهای موجود در سامانه جامع گارانتی نیز اشاره به این موضوع حائز اهمیت است در حال حاضر دو نوع توسعه (کمی و کیفی) به صورت همزمان در سامانه در حال اجرا است، به نحوی که فرآیند ارزیابی توانمندی شرکت های موجود در سامانه در مراحل مختلف سخت‌گیرانه‌تر شده و شاخص‌هایی همچون میزان رضایت‌مندی مشتریان.

سرعت پاسخگویی به تماس مشتریان  با دقت و حساسیت بیشتری ارزیابی می‌‌شوند و شرکت‌ها باید در این شاخص ها همواره حرکت رو به رشد داشته باشند و در صورتی که امتیاز نظر سنجی از مشتریان آن ها کمتر از ارزیابی قبلی باشد ضمن تذکر به شرکت، در صورت عدم اصلاح رویه، امکان حذف نام شرکت از سامانه نیز وجود دارد. از طرف دیگر و به لحاظ کمی، همانگونه که در جدول فوق مشاهده می‌ شود شرکت های مشمول نیز رو به افزایش است.

امید است با همراهی و کمک آحاد جامعه از ابعاد مطالبه گری و در خواست خدمات مناسب از شرکت-های دارای صلاحیت خدمات پس از فروش و عدم خرید کالاهای بدون گارانتی از یک سو و ارایه خدمات پس از فروش مطلوب تر توسط شرکت‌های ارایه کننده خدمات از طرف دیگر و همچنین سیاست‌گذاری و مدیریت کلان موثر و مطلوب خدمات پس از فروش توسط دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط، روز به روز شاهد گسترش کمی و کیفی خدمات پس از فروش در کشور باشیم.

انتهای پیام/

بازنشر شده توسظ پایگاه اطلاع رسانی سازمان اقتصادی کوثر

 

آخرین اخبار

مولدسازی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است

جهش تولید، عامل مهمی در تقویت معیشت مردم است

اقتصاد کشور با خودکفایی های کوثر توانمندتر شد

افزایش تولید کلزا در مزارع پیشگامان توسعه کشاورزی کوثر

بهره برداری از "داشبورد رصد بازار مسکن" در گروه معین کوثر

اخذ گواهینامه IR توسط شرکت مرغک

نماینده بنیاد شهید گواهینامه بین المللی حمایت از حقوق معنوی را از آن خود کرد

سخن‌نگاشت | پیام نوروزی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳

پیام تسلیت دکتر فخاری برای درگذشت والده دکتر باقری

امروز فرزند شهید بودن یک آزمون است

طی مقدمات عملیات ساخت پروژه رفاهی نوشهر

کوثر راهی جز نخبه محوری و نقشه های دانش بنیان ندارد

آیت الله رئیسی در افتتاحیه نمایشگاه روایت خدمت 

تبیین دستاوردها در نمایشگاه روایت خدمت

علی عفتی مدیرعامل شرکت مرغ اجداد زربال شد

لزوم نگرش راهبردی به نفت

دعوت مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر به حضور در انتخابات

گام های پایانی معین کوثر تا هوشمندسازی

میثم صفرزاده فرمانده بسیج سازمان اقتصادی کوثر شد

کیفیت بالا بازار بتلند را به رشد سه برابری رساند

پربازدیدترین اخبار