بازنشر / اقتصادی
شنبه   ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۸:۲۵
کد خبر: ۱۵۱۰
تعداد بازدید: ۶۰۹
معاون سازمان توسعه تجارت:

استفاده از ابزار‌های نوین بانکی و مالی به زودی عملیاتی می‌شود

ایسنا/فارس معاون توسعه صادرات سازمان توسعه تجارت گفت: به کارگیری ابزار‌های نوین بانکی و مالی در دستور کار قرار دارد و به زودی عملیاتی می‌شود.

فرهاد نوری عصر شنبه ۹ بهمن در آیین بزرگداشت بیست وپنجمین سالروز ملی صادرات در شیراز  با بیان اینکه رویکرد جدید دولت درباره توسعه تجارت متمرکز است، اظهار کرد: نقشه راه تجارت خارجی ترسیم شده و از سال بعد به صورت جدی‌تر اجرا می‌شود.

او با بیان اینکه دستورالعمل‌هایی برای تسهیل صادرات در خارج از کشور دنبال می‌شود، گفت: دیپلماسی اقتصادی و حضور در بازارهای بین‌المللی با کالاهای با ارزش افزوده بیشتر و در کشورهایی که صادرات در آن بهتر انجام شود، از جمله این دستورالعمل‌ها است.

معاون سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه در داخل کشور نیز سعی بر این است که بستر مناسب‌تری برای کسب و کار صادراتی ایجاد کند، افزود: ارتقا، بهبود تکنولوژی و افزایش کیفیت باید مورد پیگیری باشد تا کالای ایرانی با برند ویژه در بازارهای دنیا حضور پیدا کند.

نوری با بیان اینکه اجرای این سیاست‌ها نیاز به زمان بیشتری دارد، خاطرنشان کرد: در 10 ماه سال گذشته صادرات فزاینده بوده، قیمت هر تن کالای صادراتی رو به بهبود است و بازارهای بهتری در دسترسی قرار گرفتند.

استفاده از ابزارهای نوین بانکی و مالی به زودی عملیاتی می‌شود

توسعه صادرات به معنی اشتغال‌ پایدار است

معاون اتاق ایران نیز در این جلسه با بیان اینکه صادرات کارکردهای مختلف دارد که از جمله می‌توان به توزیع ثروت، رنگین شدن سفره مردم، صدور فرهنگ و تمدن اسلامی و ملی به دنیا، رونق اشتغال و تولید اشاره کرد، اظهار کرد: در سال‌های اخیر مهم‌ترین کارکرد صادرات کسب درامدهای ارزی دانسته‌اند اما در کشورهای دیگر صادرات را با ارزهای خود انجام می‌دهند در حالی که وقتی ما صادرات را با ریال انجام می‌شو به عنوان قاچاقچی با ما برخورد می‌کنند.

مظفر علیخانی، با بیان اینکه زمانی که در جنگ اقتصادی قرار داریم با سیاست‌ها و قوانین مختلف، صادرات و تولید را به چالش کشیده‌ایم، گفت: تحریم‌های داخلی بیش از تحریم‌های خارجی صادرات را به چالش کشیده است.

علیخانی با بیان اینکه شیب برگشت ارز به چرخه اقتصادی کشور بیش از گذشته است، افزود: در 9 ماهه به اندازه صادرات سال گذشته توانستیم صادرات را رشد دهیم.

او عنوان کرد: با وجود اقداماتی که انجام شده اما صادرکنندگان با مشکلاتی از جمله عدم دسترسی به مواد و کالا، بی‌ثباتی قیمت‌ها، بالا بودن قیمت مواد اولیه‌، نبود سردخانه و تجهیزات و از همه مهم‌تر مشکلات ناشی از تعهدات ارزی و تعلیق کارت‌های بازرگانی روبه‌رو هستند.

علیخانی با بیان اینکه نیازمند همدلی و همکاری هستیم، تصریح کرد: اتاق‌های بازرگانی، ایران و تعاون مشاور سه قوه هستند اما سیاست‌گذار نیستند و روز ملی صادرات باید روزی باشد که صادرکنندگان با مشکل مواجه نباشد، روزی که صادرکننده دغدغه بخشنامه‌های خلق‌الساعه نداشته باشد.

به گزارش ایسنا، در این مراسم از صادرکنندگان نمونه استانی و ملی فارس، قدردانی و تجلیل شد.

انتهای پیام/

بازنشر شده توسظ پایگاه اطلاع رسانی سازمان اقتصادی کوثر

 

آخرین اخبار

مولدسازی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است

جهش تولید، عامل مهمی در تقویت معیشت مردم است

اقتصاد کشور با خودکفایی های کوثر توانمندتر شد

افزایش تولید کلزا در مزارع پیشگامان توسعه کشاورزی کوثر

بهره برداری از "داشبورد رصد بازار مسکن" در گروه معین کوثر

اخذ گواهینامه IR توسط شرکت مرغک

نماینده بنیاد شهید گواهینامه بین المللی حمایت از حقوق معنوی را از آن خود کرد

سخن‌نگاشت | پیام نوروزی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳

پیام تسلیت دکتر فخاری برای درگذشت والده دکتر باقری

امروز فرزند شهید بودن یک آزمون است

طی مقدمات عملیات ساخت پروژه رفاهی نوشهر

کوثر راهی جز نخبه محوری و نقشه های دانش بنیان ندارد

آیت الله رئیسی در افتتاحیه نمایشگاه روایت خدمت 

تبیین دستاوردها در نمایشگاه روایت خدمت

علی عفتی مدیرعامل شرکت مرغ اجداد زربال شد

لزوم نگرش راهبردی به نفت

دعوت مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر به حضور در انتخابات

گام های پایانی معین کوثر تا هوشمندسازی

میثم صفرزاده فرمانده بسیج سازمان اقتصادی کوثر شد

کیفیت بالا بازار بتلند را به رشد سه برابری رساند

پربازدیدترین اخبار