اخبار سازمان / مراسمات
پنجشنبه   ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ / ۲۲:۰۹
کد خبر: ۱۵۲۳
تعداد بازدید: ۱۷۶۸
شکری
 
به گزارش روابط عمومی سازمان اقتصادی کوثر، حجت الاسلام و المسلمین یوسفعلی شکری نماینده، ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در ویژه برنامه «ایران، پلاک ۵۷» که چهارشنبه ۲۰ بهمن ماه ۱۴۰۰ به مناسبت گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سازمان برگزار شد، به ترجمه و تفسیر آیات ۱۰ تا ۱۳ سوره صف پرداخت.

نماینده، ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در ترجمه این آیات خداوند شما را بشارت می‌دهد به یک تجارت پر سود که شما را از عذاب دردناک نجات داده و مانند دژی محکم شما را در برمی گیرد تا هیچ آفت و گزندی به شما نرسد؛ آیا کسی می‌داند این تجارت چیست؟
 

لا اله الا الله، تجارتی امنیت زا است.

حجت الاسلام و المسلمین شکری با اشاره به حدیث سلسله الذهب افزود: " کَلِمَةُ لا إلهَ إلّا اللّهُ حِصنی فَمَن دَخَلَ حِصنی اَمِنَ مِن عَذابی بِشُروطِها وَ أنَا مِن شُروطِها. " از امام رضا (ع)، تطبیق شده با کلام قرآن است. این تجارت بزرگ و امنیت زا، حصار خداوند و جریان خیری است که حاکم بر نظام آفرینش می‌باشد.
 
وی ادامه داد: این نظام هستی بر پایه حق، عدل و خیر می‌چرخد و نه باطل یا ظلم و شر. اگر ایمان و باور قلبی داشته باشیم که چرخه این نظام آفرینش بر پایه خیر بنا شده، خواهیم پذیرفت که هرچیزی در جای خود قرار دارد که اگر غیر این باشد و من در جای خود نباشم و از جای خودم خارج شوم باطل می‌شوم.

حجت الاسلام و المسلمین شکری با اشاره به اینکه اگر باور کنیم در امنیت الهی هستیم دیگر ظلم نمی‌کنیم گفت: چرا ظلم می‌کنیم؟ چون فکر می‌کنیم نظام آفرینش بر پایه ظلم است، لذا ما هم ظلم میکنیم و، چون فکر می‌کنیم هرچه باطل است پیروز است بر محور حق نمی‌چرخیم.


جریان حق سبب صدور انقلاب شد.

وی اظهار داشت: این انقلاب ثابت کرد باطل می‌چرخد و از بین می‌رود. نشان داد باطل مثل حباب و کف روی آب است که از بین می‌رود و آنچه می‌ماند آب است. آنچه به نفع مردم است می‌ماند و آنچه به ضرر آن هاست از بین می‌رود.

نماینده، ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با تاکید بر صدور انقلاب اسلامی در جهان گفت: اگر باور داشته باشیم که هرکار انجام دهیم در چرخه خیر باشد می‌ماند. به همین دلیل است که شهدا ماندند و، چون در جریان حق بودند یکی از آن‌ها کافی بود تا کشوری نجات پیدا کند و انقلاب اسلامی، چون در مسیر حق بود پیروز و جهانی شد.


امام؛ محور هدایتگر انقلاب اسلامی

وی همچنین افزود: محوری که انقلاب را هدایت می‌کرد یک محور آگاه، حکیم و فرزانه بود؛ آن هم امام بود. مردم اورا قبول داشتند و اورا برگزیدند. خیر گزینی کردند. در نتیجه به سمت خیر رفتند لذا به برکت شهیدان این راه بود که امام فرمودند ما انقلاب را صادر کردیم. ما فهم، شعور و اندیشه ظلم ستیزی را از این انقلاب صادر کردیم و وقتی جریان حق آمد جامعه را به پیروزی رساند.
 

مدیر کارآمد در جریان خیر گام برمی دارد.


حجت الاسلام والمسلمین شکری خطاب به مدیران و مسئولین بیان کرد: مطمئن باشید در جریان مدیریت خود در این سازمان اگر بر جریان حق بچرخید می‌مانید و این مانند به معنای ماندن فیزیکی نیست، همانگونه که شهدا جسمشان رفت و این یاد و نام و عملکرد آنهاست که باقی مانده. در مسیر خیر گام بردارید بدون شک خیر شما خواهد ماند در نتیجه شما ماندگار شدید.


این انقلاب می‌ماند.


وی در پایان یادآور شد: نظام آفرینش بر محور خیر و حق جاری است، لذا هر آنکس که در این مسیر باشد خواهد ماند. لذا هر آنکس که در این مسیر باشد خواهد ماند. شهدا که نه تنها یادشان در دل‌ها مانده، پیامشان، نسل انقلابی که به وجود آوردند، روح بلندشان نیز ماندگار است و فردا در قیامت نیز به عنوان یک رهبر می‌ماند و همه را با خود به بهشت می‌برد؛ و در مقابل انسان‌های کوته فکر و سطحی نگر در جریان باطل چه بسا جسمشان هست، اما به فرموده امیرمومنان (ع) به سان مردگان متحرک می‌مانند.
 

انتهای پیام/
 
آخرین اخبار

مولدسازی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است

جهش تولید، عامل مهمی در تقویت معیشت مردم است

اقتصاد کشور با خودکفایی های کوثر توانمندتر شد

افزایش تولید کلزا در مزارع پیشگامان توسعه کشاورزی کوثر

بهره برداری از "داشبورد رصد بازار مسکن" در گروه معین کوثر

اخذ گواهینامه IR توسط شرکت مرغک

نماینده بنیاد شهید گواهینامه بین المللی حمایت از حقوق معنوی را از آن خود کرد

سخن‌نگاشت | پیام نوروزی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳

پیام تسلیت دکتر فخاری برای درگذشت والده دکتر باقری

امروز فرزند شهید بودن یک آزمون است

طی مقدمات عملیات ساخت پروژه رفاهی نوشهر

کوثر راهی جز نخبه محوری و نقشه های دانش بنیان ندارد

آیت الله رئیسی در افتتاحیه نمایشگاه روایت خدمت 

تبیین دستاوردها در نمایشگاه روایت خدمت

علی عفتی مدیرعامل شرکت مرغ اجداد زربال شد

لزوم نگرش راهبردی به نفت

دعوت مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر به حضور در انتخابات

گام های پایانی معین کوثر تا هوشمندسازی

میثم صفرزاده فرمانده بسیج سازمان اقتصادی کوثر شد

کیفیت بالا بازار بتلند را به رشد سه برابری رساند

پربازدیدترین اخبار