معادن / گروه معادن
پنجشنبه   ۱۱ فروردين ۱۴۰۱ / ۰۰:۵۰
کد خبر: ۱۵۸۵
تعداد بازدید: ۵۳۳۲
با امضای تفاهم نامه مشترک؛

سازمان اقتصادی کوثر و ذوب آهن اصفهان در حوزه معدن همکاری می کنند

مدیران عامل سازمان اقتصادی کوثر و ذوب آهن اصفهان تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

سازمان اقتصادی کوثر و ذوب آهن اصفهان در حوزه معدن همکاری می کنند

به گزارش روابط عمومی سازمان اقتصادی کوثر، دکتر ناصر فخاری، مدیرعامل و نائب رئیس هیأت مدیره سازمان اقتصادی کوثر و مهندس ایرج رخصتی سرپرست مدیریت عامل ذوب آهن روز چهارشنبه ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

فخاری پس از امضای تفاهم نامه گفت: سازمان اقتصادی کوثر با داشتن ۴ پهنه و ۴۷ محدوده معدنی از زیرساخت‌های خوبی در حوزه معدن برخوردار است و می‌توانیم در حوزه‌های اکتشاف و بهره برداری از معادن و همچنین فرآوری مواد اولیه فعالیت‌های مشترکی با ذوب آهن اصفهان انجام دهیم.

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر با اشاره به نگرانی همه فولادسازان در تامین مواد اولیه با کیفیت و سرعت مناسب تأمین آن گفت: امیدواریم با استفاده از ظرفیت‌های سازمان اقتصادی کوثر در تأمین مواد اولیه ذوب آهن اصفهان نقش آفرین باشیم که در نهایت به لحاظ اقتصادی و همچنین اشتغال زایی و امنیت شغلی برای هر دو مجموعه منافع خوبی خواهد داشت.

وی ذوب آهن اصفهان را یکی از مجموعه‌هایی معرفی کرد که به عنوان یک مجتمع عظیم صنعتی از پشتوانه‌های صنعت کشور است و در تامین زیرساخت‌های فنی، نقش اساسی دارد.
 

همچنین مهندس ایرج رخصتی، سرپرست مدیریت عامل ذوب آهن امضای این تفاهم نامه را یکی از فعالیت‌های ذوب آهن اصفهان در راستای عنوان سال جاری «تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین» دانست و گفت: این مجتمع عظیم صنعتی رویکرد جدیدی در تامین مواد اولیه دارد و با دیدگاه جهادی و با استفاده از روش‌های مختلف و بهره گیری از ظرفیت‌های موجود در کشور، اقدامات مختلفی برای تأمین پایدار مواد اولیه انجام می‌دهد که امضای این تفاهم نامه یکی از این فعالیت هاست.

وی اظهار داشت: ذوب آهن اصفهان به عنوان پیشگام صنعت فولاد کشور از تجربه و توان بسیار خوبی در حوزه معدن نیز برخوردار است و قطعاً همکاری با مجموعه‌هایی همچون سازمان اقتصادی کوثر که در زمینه اکتشاف و بهره برداری از معادن، فعالیت‌های قابل توجهی انجام می‌دهد، می‌تواند در تامین مواد اولیه این شرکت موثر باشد.

در بخشی از این تفاهم نامه با اشاره به دو هدف همکاری در امور بازرگانی و امور مربوط به معادن سنگ آهن، سازمان اقتصادی کوثر متعهد شده است در زمینه کمک به اخذ مجوز شناسایی، اکتشاف، استخراج و فرآوری ذخایر کانی سنگ آهن و نیز کمک به اخذ مجوز راه اندازی کارخانه کنسانتره یا گندله سنگ آهن اقدام کند. همچنین ذوب آهن اصفهان موافقت کرده است گزارش‌های امکان سنجی و فنی لازم را برای سرمایه گذاری در زمینه‌های مورد تفاهم تدوین و نیز پروژه‌های سرمایه گذاری را طراحی و اجرا کند.

گفتنی است مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر به همراه مسعود احمدی نیا مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان و مهدی آل ابراهیم، معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان از خط تولید ذوب آهن اصفهان بازدید کردند.

 

 

انتهای پیام/

 

آخرین اخبار

سخن‌نگاشت | پیام نوروزی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳

پیام تسلیت دکتر فخاری برای درگذشت والده دکتر باقری

امروز فرزند شهید بودن یک آزمون است

طی مقدمات عملیات ساخت پروژه رفاهی نوشهر

کوثر راهی جز نخبه محوری و نقشه های دانش بنیان ندارد

آیت الله رئیسی در افتتاحیه نمایشگاه روایت خدمت 

تبیین دستاوردها در نمایشگاه روایت خدمت

علی عفتی مدیرعامل شرکت مرغ اجداد زربال شد

لزوم نگرش راهبردی به نفت

دعوت مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر به حضور در انتخابات

گام های پایانی معین کوثر تا هوشمندسازی

میثم صفرزاده فرمانده بسیج سازمان اقتصادی کوثر شد

کیفیت بالا بازار بتلند را به رشد سه برابری رساند

ارتقاء جایگاه زاگرس در میان نیروگاه های کشور

پیام تسلیت دکتر فخاری بخاطر درگذشت مادر شهیدان اسماعیلی

گزارش تصویری | حضور دکتر فخاری در نمایشگاه مطبوعات

چگونه سهم مردم در اقتصاد افزایش می یابد؟

اقتصاد با تامین مالی پروژه های توسعه تولید رشد میکند

مدرس زاده معاون توسعه همکاری های بخش خصوصی معاونت علمی ریاست جمهوری شد

دو گزارش از شرکت کشت و صنعت خاوردشت

پربازدیدترین اخبار