بازنشر / اقتصادی
شنبه   ۰۴ تير ۱۴۰۱ / ۱۷:۳۹
کد خبر: ۱۷۲۴
تعداد بازدید: ۴۳۷

۵۵ کالای لوازم خانگی دارای کد رهگیری شد

معاون صنایع عمومی وزارت صمت با اشاره به قاچاق سازمان یافته محصولات دخانی گفت: از ابتدای امسال طرح مبارزه با کالاهای قاچاق و تقلبی در سه حوزه لوازم یدکی، لوازم خانگی و محصولات دخانی آغاز شده است.

 

۵۵ کالای لوازم خانگی دارای کد رهگیری شد

 

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محمدمهدی برادران امروز در  جریان نشست خبری وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه از ابتدای امسال طرح مبارزه با کالاهای قاچاق و تقلبی در سه حوزه لوازم یدکی، لوازم خانگی و محصولات دخانی آغاز شده است،‌گفت: این طرح همچنان ادامه دارد و در ادامه این طرح به سایرحوزه‌ها از جمله لوازم آرایشی و بهداشتی، پوشاک و اسباب‌بازی ادامه خواهد یافت که فقط در حوزه اسباب‌بازی سالانه 500 میلیون دلار اسباب‌بازی قاچاق وارد کشور می‌شود.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت بیان داشت:‌ در حوزه لوازم یدکی خودرو از حدود 10 میلیارد دلار حجم بازار داخلی 2.5 میلیارد دلار کالای قاچاق وجود دارد که تا کنون از مجموع 298 قلم کالا 55 کالا شامل کد رهگیری شده است. 

برادران با اشاره به بازرسی از یکی از انبارهای تهران در هفته گذشته، گفت:‌ با هماهنگی نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌ها یک انبار شناسایی شد و در بستری که نه به کارگاه تولیدی و نه انبار شباهتی دارد،  یخچال‌های دست دوم را رنگ‌آمیزی و برای آن کمپرسور‌های مختلفی نصب می‌کردند و این کالاهای جعلی با نام و نشان تجاری به بازار عرضه می‌شد.

وی به مبارزه با قاچاق محصولات دخانی بیان داشت :‌ همانطور که وزیر صمت نیز اشاره داشت، این اصلاحات مورد خوشایند برخی نیز و یکی از این حوزه نیز حوزه دخانیات است، سال گذشته 11 میلیارد نخ سیگار قاچاق به بازار وارد شد که این موضوع قاچاق سازمان یافته است، بنابراین مبارزه با قاچاق سازمان‌یافته در این حوزه در دستور کار قرار دارد.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت گفت:‌ جریاناتی که چند صد کانتینتر محصولات دخانی قاچاق را در کشور حمایت می‌کند و از حمایت‌های مختلف برخوردار هستند، جریانی است که  30 نام و نشان قطعی سیگار قاچاق را دنبال می‌کنند که مهمترین آن مارلبرو است که بطور کامل قاچاق است.

وی افزود: در دخانیات 3 هزار و 41 شناسه صادر شده و 3 میلیارد و 852 میلیون کد رهگیری صادر شده و به عبارتی همه پاکت‌های سیگارت دارای قابلیت رهگیری است و براساس اقدامات انجام شده حقوق دولتی، مالیات و گمرکی را از 4 هزار میلیاردتومان  در سال 1399 به 8.5 هزار میلیارد تومان در سال 1400 برسانیم و هدف گذاری ما در سال 1401 به میزان 12 هزار میلیارد تومان است. 

برادران افزود:  در صنایع غذا و دارو هم 5هزار شناسه کالایی طراحی شده است که مدیریت هوشمند بازار را دنبال می‌کند. 

وی بیان داشت: در صنایع سلولزی رشد 100 درصدی صادرات انواع نوشت‌افزار  را داشتیم و برای اولین بار 70 درصد کاغذ مورد نیاز مدارس از داخل تأمین شد.

معاون صنایع عمومی افزود:  در حوزه نساجی در دو ماه امسال رشد 10 درصدی صادرات و تکمیل 998 تعرفه قابل ذکر است و سند  توسعه صنایع پوشاک تیر ماه  امسال نهایی می‌شود.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت بیان داشت: در حوزه لوازم خانگی امسال برای تولید 18 میلیون دستگاه برنامه‌ریزی شده است.

انتهای پیام/ 

آخرین اخبار

سخن‌نگاشت | پیام نوروزی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳

پیام تسلیت دکتر فخاری برای درگذشت والده دکتر باقری

امروز فرزند شهید بودن یک آزمون است

طی مقدمات عملیات ساخت پروژه رفاهی نوشهر

کوثر راهی جز نخبه محوری و نقشه های دانش بنیان ندارد

آیت الله رئیسی در افتتاحیه نمایشگاه روایت خدمت 

تبیین دستاوردها در نمایشگاه روایت خدمت

علی عفتی مدیرعامل شرکت مرغ اجداد زربال شد

لزوم نگرش راهبردی به نفت

دعوت مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر به حضور در انتخابات

گام های پایانی معین کوثر تا هوشمندسازی

میثم صفرزاده فرمانده بسیج سازمان اقتصادی کوثر شد

کیفیت بالا بازار بتلند را به رشد سه برابری رساند

ارتقاء جایگاه زاگرس در میان نیروگاه های کشور

پیام تسلیت دکتر فخاری بخاطر درگذشت مادر شهیدان اسماعیلی

گزارش تصویری | حضور دکتر فخاری در نمایشگاه مطبوعات

چگونه سهم مردم در اقتصاد افزایش می یابد؟

اقتصاد با تامین مالی پروژه های توسعه تولید رشد میکند

مدرس زاده معاون توسعه همکاری های بخش خصوصی معاونت علمی ریاست جمهوری شد

دو گزارش از شرکت کشت و صنعت خاوردشت

پربازدیدترین اخبار