سایر شرکت ها / عمران و ساختمان
يکشنبه   ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ / ۱۲:۱۸
کد خبر: ۱۷۷
تعداد بازدید: ۳۵۵۳
گام بلند سلامت؛

بهره گیری تهران الکتریک از ظرفیت های بیستمین نمایشگاه بین المللی ایران هلث

شرکت تهران الکتریک با حضور موثر در بیستمین نمایشگاه بین المللی ایران هلث، گامی بلند در ارتقای فعالیت های شرکت برداشت و حرکتی نو را آغاز کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان اقتصادی کوثر، نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی، دارویی و خدمات سلامت ایران با نام ایران هلث و با 20 سال سابقه، به عنوان دومین رخداد بزرگ در حوزه تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی، دارویی و خدمات سلامت در منطقه محسوب می شود. این نمایشگاه بصورت سالانه در حوزه سلامت و با مجوز سازمان توسعه تجارت ایران و همکاری شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی جمهوری اسلامی ایران و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اردیبهشت ماه هر سال در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود و طبق برآوردهای صورت گرفته، سالانه بیش از 20000 نفر از این نمایشگاه بازدید به عمل می آورند.

بیستمین دوره نمایشگاه ایران هلث، امسال از تاریخ 25 تا 28 اردیبهشت ماه در محل دائمی برگزاری نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شد. در نمایشگاه امسال حدود 500 شرکت داخلی و خارجی حضور داشتند که از این تعداد 200 شرکت خارجی از 20 کشور جهان از جمله چین، ترکیه، آلمان، هند، کره جنوبی، تایوان، ژاپن، ایتالیا و ... حضور داشتند.

یکی از شرکت های ایرانی حاضر در این نمایشگاه، شرکت تهران الکتریک بود. این شرکت که از شرکت های زیرمجموعه سازمان اقتصادی کوثر است، در این دوره از نمایشگاه حضوری فعال و موثر داشت.

در خصوص حضور شرکت تهران الکتریک در بیستمین نمایشگاه بین المللی ایران هلث ، گفت‌وگویی با «سعید جاویدی راد» مدیر روابط عمومی و امور بین الملل این شرکت داشته ایم. مشروح این گفت‌وگو در ادامه آمده است.

سازمان کوثر: بیستمین نمایشگاه بین المللی ایران هلث برگزار شد. نمایشگاه امسال را چطور ارزیابی کردید؟

جاویدی راد: نمایشگاه ایران هلث به عنوان بزرگترین جشنواره نمایشگاهی صنعت سلامت کشور هر ساله در اردیبهشت ماه در محل دائمی برگزاری نمایشگاههای بین المللی تهران برگزار می شود و با استقبال بسیار زیادی از سوی شرکت های شناخته شده و برندهای خارجی و شرکت های سرشناس ایرانی فعال در صنعت سلامت مواجه می شود.

این حضور گسترده با هدف کسب اطلاعات نسبت به فناوری های روز دنیا، شناسایی بسترهای مناسب برای انجام سرمایه گذاری های مشترک، جذب سرمایه گذاری و آشنایی با آخرین دستاوردهای پزشکی، دارویی، علوم آزمایشگاهی، دندان پزشکی و تمامی فعالیت های مرتبط با صنعت سلامت صورت می گیرد.

نمایشگاه ایران هلث در منطقه جزو نمایشگاههایی است که ثبت شده و در بُعد بین المللی دارای شناسنامه و رسمیت است و هر ساله علاوه بر شرکت های متعدد ایرانی، شرکت های توانمند خارجی از اروپا، آسیا و حوزه خلیج فارس از برگزاری این نمایشگاه استقبال خوبی می کنند. امسال نیز آنطور که از سوی برگزارکنندگان اعلام شد شرکت های خارجی از 20 کشور جهان در نمایشگاه ایران هلث حضور پیدا کرده اند.

سازمان کوثر: شرکت تهران الکتریک در چند دوره از این نمایشگاه شرکت کرده است؟

جاویدی راد: در هر 20 دوره این نمایشگاه شرکت کرده ایم. در سالهایی که شرکت تهران الکتریک در بخش تولید فعالیت داشت نسبت به ارائه توانمندی ها و محصولات تولیدی خود اقدام می کردیم و پس از آن که در زمینه تأمین تجهیزات فعال شد، باز هم در ارائه توانمندی های شرکت و ارائه محصولاتی که تأمین و تجهیز آنها را انجام می دادیم، همواره حضوری فعال در نمایشگاههای ایران هلث داشتیم.

سازمان کوثر: دستاوردهای حضور در این نمایشگاه را با توجه به حضور فعالانه در دو دهه چطور ارزیابی می کنید؟

جاویدی راد: حضور در نمایشگاه بین المللی ایران هلث با توجه به ابعاد، گستره و دامنه وسیع دربرگیری صنعت سلامت دستاوردهای بسیاری در بر دارد. از جمله اینکه هر ساله پس از آنکه ایام برگزاری نمایشگاه به اتمام می رسد، شاهد افزایش جذب سرمایه خارجی و اخذ نمایندگی های جدید از شرکت های معتبر خارجی هستیم که بعضا برخی شرکت های ایرانی نماینده انحصاری یک برند در سطح خاورمیانه می شوند؛ همچنین شاهد ارتقای سطح آشنایی با متدها و فناوری های روز جهان در صنعت سلامت هستیم.

صنعت سلامت امروزه یکی از صنایع بزرگ و مهم دنیا است چرا که علاوه بر چرخش مالی قابل توجه، صنعتی است که با موضوع مهم سلامت انسان به صورت فردی و به صورت اجتماعی در ارتباط است. به همین دلیل همیشه جزو صنایع اصلی هم در کشور ما و هم در سطح بین المللی شناخته می شود.

شرکت تهران الکتریک هم با توجه به اینکه در چند سال اخیر مقام معظم رهبری سالهای مختلفی را با نام ها و محورهای اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری کرده اند و با فرمایشات خود جهت گیری سندهای راهبردی را برای هر صنعتی در اختیار شرکت ها گذاشته اند، به دنبال این است که با حضور در نمایشگاه های بین المللی همچون نمایشگاه ایران هلث، هم دستاوردهای خود را به خوبی در عرصه های داخلی و خارجی ارائه کند و هم با شناسایی نقاط قوت و بسترسازی های جدید، به عرصه تولید تجهیزات و اشتغال بیشتر قدم بگذارد.

شرکت تهران الکتریک به دلیل اینکه وابسته به نهادهای مقدس جمهوری اسلامی ایران است، حرکت به سمت تحقق شعایر نظام که در فرموده های مقام معظم رهبری نمایان است را از وظایف خود می داند تا با تمام همت و کوشش در این راستا قدم بردارد و بتواند فعالیت خود را که در گذشته با رویکرد تولیدی بوده را دوباره آغاز کند.

با محور قرارداد موضوع تولید، بیشتر به دنبال انجام سرمایه گذاری های مشترک و گرفتن نمایندگی های معتبر خارجی هستیم. در حال حاضر نیز تأمین تجهیزات پزشکی و انجام خدمات فنی و مهندسی در این زمینه را برای واحدهای علوم پزشکی در اقصی نقاط کشور، بیمارستانها و مراکز معتبر درمانی مثل مراکز درمانی سپاه، ناجا و دانشگاههای علوم پزشکی انجام می دهیم.

سازمان کوثر: در نمایشگاه امسال مذاکرات موثری با شرکت های داخلی و خارجی داشتید؟

جاویدی راد: بله، اکثر روسای دانشگاههای علوم پزشکی استانها، چه استانهایی که با آنها کار می کنیم و چه استانهایی که با آنها کار نمی کنیم از غرفه تهران الکتریک در بیستمین نمایشگاه بین المللی ایران هلث بازدید کردند و رایزنی های بسیار خوبی با آنها داشتیم.

همچنین نمایندگانی از شرکت های خارجی با حضور در غرفه شرکت با طرح سوالاتی و مذاکرات رو در رویی که با کارشناسان و مدیران تهران الکتریک داشتند، نسبت به انجام مذاکرات بعدی و آغاز همکاری های مشترک ابراز تمایل کردند. بیشتر مذاکرات صورت گرفته با شرکت های خارجی در خصوص اخذ نمایندگی بود، که در این زمینه صحبت هایی در طول نمایشگاه شد و قرار بر این شد با برخی از این شرکت ها که از نظر ما قابلیت همکاری با شرکت تهران الکتریک را دارند، جلسات دو طرفه ای برگزار شود و صحبت ها و بررسی های تکمیلی انجام شود. امیدواریم که در این جلساتی که از این پس برگزار می شود، به نتایج خوبی دست یابیم.

سازمان کوثر: در نوزده دوره گذشته، مذاکراتی داشتید که در نمایشگاه کلید بخورد و در ادامه بعد از برگزاری نمایشگاه، در جلساتی که در شرکت برگزار می شود ادامه یابد و به نتیجه ختم شود؟

جاویدی راد: بله، با توجه به اینکه مدت برگزاری نمایشگاه خیلی کوتاه است، قاعدتا اینکه بخواهد از مذاکراتی نتیجه ای مشخص حاصل شود، به برگزاری جلسات بیشتری نیاز است.

قراردادهایی در سالهای قبل داشتیم که آغاز مذاکرات آن در همین نمایشگاههای بین المللی ایران هلث بوده که این موضوع هم در مذاکرات با شرکت های داخلی و هم در مذاکرات با شرکت های خارجی صدق می کند. به طور مثال دانشگاههای علوم پزشکی بودند که بنا به دلایلی با ما کار نکرده بودند، اما پس از بازدید از این نمایشگاه و صحبت هایی که در غرفه تهران الکتریک با مدیران و کارشناسان ما داشتند، به آغاز همکاری با ما راغب شدند. یا مثال دیگری می توان در خصوص پروژه های ناجا بیان کرد. در نمایشگاه امسال، کسانی که در بخش درمان ناجا تصمیم گیر هستند از نمایشگاه بازدید کردند و قرار شد بعد از این، حجم مبادلات و همکاری های ما خیلی بیشتر شود. این نمایشگاه محل مناسبی برای دیدار و صحبت پیرامون توانمندی ها، ظرفیت ها و همکاری های بیشتر است و بعد از نمایشگاه هم تفاهم هایی که در نمایشگاه حاصل شده، برای پیگیری بیشتر در دستور کار قرار می گیرد.

در طول برگزاری نمایشگاه امسال، نمایندگانی از چندین شرکت خارجی به غرفه تهران الکتریک آمدند و راجع به توانمندی های ما و ظرفیت های همکاری های مشترک با مدیران و کارشناسان بازرگانی ما مذاکره کردند. مذاکرات متعددی برگزار شد تا ببینیم به چه صورت می توانیم در زمینه سرمایه گذاری های مشترک و اخذ نمایندگی ها فعالیت های خود را گسترش دهیم.

سازمان کوثر: پس از هر دوره برگزاری نمایشگاه در خود شرکت تهران الکتریک جلساتی برای بررسی و پایش نتیاج حضور در نمایشگاه تشکیل می شود ؟

جاویدی راد: بله ما فرم های مخصوصی برای اینکار داریم که این فرم ها در دوران برگزاری نمایشگاه از سوی همکارانی که در ایام برگزاری در غرفه حضور پیدا می کنند، پُر می شوند. این فرم ها شاخص های متعددی در خصوص آمارهای کمی و کیفی حضور تهران الکتریک را در نمایشگاه شامل می شوند. همچنین نظرات تمامی مهمان هایی که در غرفه حضور می یایند جمع آوری شده و فرم های نظرسنجی متفاوتی برای مهمانان ایرانی و خارجی تهیه شده است. با جمع آوری و آنالیز تمامی این موارد، تلاش می کنیم هر نمایشگاهی که برگزار می شود، نقاط قوت و ضعف را شناسایی کنیم تا بتوانیم به این طریق، کمال استفاده و بهره وری لازم را داشته باشیم.

سازمان کوثر: در نمایشگاه امسال به جز اینکه در غرفه شرکت، میزبان شرکت های داخلی و خارجی بودید، کسانی از شرکت تهران الکتریک مأمور به سنجش ظرفیت های شرکت های حاضر در نمایشگاه بودند؟

جاویدی راد: بله، در نمایشگاه امسال دو نفر از قسمت بازرگانی و فروش هر روز مستقر بودند که این افراد دائما به سالن های مختلف سرکشی کرده و با کارشناسان و مدیران شرکت های مختلف رایزنی و صحبت می کردند. این رویه به خصوص در سالن هایی که شرکت های خارجی حضور داشتند بیشتر بود.

نمایشگاه فرصت مناسبی برای اطلاع از توانمندی ها بود و از این فرصت استفاده بهینه ای داشتیم. در نمایشگاه مذاکرات ما به صورت دو سویه بود تا بتوانیم همانطور که دیگر شرکت ها از ارائه توانمندی ها و فرصت های همکاری با شرکت تهران الکتریک اطلاع کسب می کنند، ما نیز از توانمندی های موجود و فرصت های امروز صنعت سلامت برای گسترش فعالیت ها بیش از پیش اطلاع کسب کنیم. خوشبختانه با انجام کاری گروهی، توانستیم به خوبی از ظرفیت های نمایشگاه امسال استفاده کنیم.

پایان/

آخرین اخبار

سخن‌نگاشت | پیام نوروزی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳

پیام تسلیت دکتر فخاری برای درگذشت والده دکتر باقری

امروز فرزند شهید بودن یک آزمون است

طی مقدمات عملیات ساخت پروژه رفاهی نوشهر

کوثر راهی جز نخبه محوری و نقشه های دانش بنیان ندارد

آیت الله رئیسی در افتتاحیه نمایشگاه روایت خدمت 

تبیین دستاوردها در نمایشگاه روایت خدمت

علی عفتی مدیرعامل شرکت مرغ اجداد زربال شد

لزوم نگرش راهبردی به نفت

دعوت مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر به حضور در انتخابات

گام های پایانی معین کوثر تا هوشمندسازی

میثم صفرزاده فرمانده بسیج سازمان اقتصادی کوثر شد

کیفیت بالا بازار بتلند را به رشد سه برابری رساند

ارتقاء جایگاه زاگرس در میان نیروگاه های کشور

پیام تسلیت دکتر فخاری بخاطر درگذشت مادر شهیدان اسماعیلی

گزارش تصویری | حضور دکتر فخاری در نمایشگاه مطبوعات

چگونه سهم مردم در اقتصاد افزایش می یابد؟

اقتصاد با تامین مالی پروژه های توسعه تولید رشد میکند

مدرس زاده معاون توسعه همکاری های بخش خصوصی معاونت علمی ریاست جمهوری شد

دو گزارش از شرکت کشت و صنعت خاوردشت

پربازدیدترین اخبار