سایر اخبار / سایر شرکت ها
شنبه   ۱۰ دی ۱۴۰۱ / ۱۸:۵۲
کد خبر: ۱۸۶۵
تعداد بازدید: ۱۸۶۲

ماجرای برج‌دوقلو‌های ۳۰ طبقه‌ای در خرم‌آباد چه بود/ شهرداری خرم آباد نگاه سیاسی دارد

 


به گزارش روابط عمومی سازمان اقتصادی کوثر حسین زاهدی مدیرعامل گروه سرمایه گذاری عمران و ساختمان معین کوثر در نشست خبری با اصحاب رسانه که صبح روز شنبه ۱۰ دی ماه برگزار شد، ضمن بزرگداشت ایام سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، اظهار داشت: گروه عمران و ساختمان معین کوثر ۳۰ سال سابقه حضور در عرصه فعالیت تخصصی خود دارد و رسالت اصلی این گروه بعنوان بازوی اجرایی، فنی و ساختمانی سازمان اقتصادی کوثر در حوزه عمرانی به حساب می‌آید که البته در دوره جدید فعالیت ما متفاوت شده و به حوزه سرمایه‌گذاری، فنی، مهندسی و اجرایی نیز ورود کرده است.

زاهدی ادامه داد: پیش از این دوره مدیریت، به خاطر نوع نگاه مدیران قبلی سازمان این‌ هلدینگ در اولویت ساختار سازمانی نبوده، اما در دوره جدید معین کوثر، جزو هلدینگ‌های حائز اولویت و پرکار شده است، چراکه یکی از شعار‌های دولت، تامین مسکن بوده و ما هم در این عرصه دستی برآتش داریم.

مدیرعامل گروه معین کوثر با اشاره به تدوین برنامه اجرایی برای مؤلفه مولدسازی از اقتصاد رهنما که مبتنی بر ایجاد ارزش افزوده ساختمان‌ها و املاک بلااستفاده شرکت هاست، یادآور شد: خوشبختانه در دوره جدید قرار شد فرآوری املاک در برنامه ما قرار بگیرد، بنابراین به زودی جزئیات اجرایی آن نیز اعلام خواهد شد.

 

ماجرای برج‌دوقلو‌های ۳۰ طبقه‌ای در خرم‌آباد چه بود/ شهرداری خرم آباد نگاه سیاسی دارد


وی با بیان اینکه ما تا امروز با فرآوری انجام شده بر املاک موجود سازمان، ۱۰۰۰ میلیارد تومان ارزش افزوده ایجاد کرده ایم افزود: ما پروژه‌های ساخت و ساز موسسه ایثار را در ۵ استان و مجموعه‌های اقامتی که به واحد‌های بنیاد شهید خدمات می‌دهد مدیریت می‌کنیم و همچنین بخشی از کار را در قالب همیاری با سازمان سیاحتی کوثر و شرکت خدمات درمانی متُد، برای ارائه خدمات به جامعه هدف (خانواده معظم شهدا و ایثارگران) دنبال خواهیم کرد.

زاهدی مأموریت این هلدینگ را ارائه خدمات عمرانی و ساختمانی به خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان برشمرد و تصریح کرد: احیای کارخانه ویلچرسازی که از نیاز‌های اساسی جامعه هدف ماست از پروژه‌های بزرگ عمرانی معین کوثر محسوب می‌شود.


وی در این زمینه ادامه داد: مطالعات ما بر روی توسعه بیمارستان خاتم الانبیا نیز شروع شده چرا که از جمله معضلات آن مجموعه عدم وجود پارکینگ مناسب بوده که قرار است پارکینگ طبقاتی ۷۰۰ ظرفیتی را در ۶ طبقه ایجاد کنیم.

مدیرعامل گروه معین کوثر گفت: آسایشگاه برای جانبازان خانم قطع نخاعی‌ و ساخت و تعمیر پروژه‌های متعدد برای بازسازی خانه والدین شهدا و جانبازان (با درصد‌های بالا) که در قالب مسؤلیت اجتماعی بر عهده هلدینگ معین کوثر است را اجرایی کرده ایم.

وی همچنین از کلنگ زنی ۵ پروژه برای ساخت ۱۳۰۰ واحد مسکونی برای خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران از ماه آینده در ۴ استان تهران، گیلان، مازندران و خراسان رضوی خبر داد.

 

ماجرای برج‌دوقلو‌های ۳۰ طبقه‌ای در خرم‌آباد چه بود/ شهرداری خرم آباد نگاه سیاسی دارد


زاهدی اظهار داشت: کسب سود خالص ۲۰۰ درصد که عدد قابل توجهی است را با تکیه بر متخصصان داخلی توانستیم به دست آوریم، به عبارت دیگر این رقم مربوط به یکسال اخیر و مشخصا از دی ماه ۱۴۰۰ تاکنون است درحالی که دوره مالی قبلی منفی بوده و ما حتی ۱۰ میلیارد تومان در ضرر بودیم.

وی با اشاره به موفقیت در توسعه جوانگرایی در مجموعه سرمایه انسانی معین کوثر یادآور شد: معین کوثر برای ۱۰۰ نفر بصورت مستقیم و برای ۱۰۰۰ نفر غیر مستقیم اشتغال آفریده است. گفتنی است که  در همین زمینه ۴ ماه پیش فراخوان جذب دادیم و ۴ هزار رزومه را جمع آوری کردیم و خروجی نهایی آن توسط موسسه رویش کوثر که موسسه دانش‌بنیان ماست، مورد تحلیل و ارزیابی قرار گرفت چرا که اولویت ما بکارگیری افراد خلاق و دارای طرح و ایده با اولویت خانواده شهدا و ایثارگران بوده است.


مدیر عامل معین کوثر در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: یکی‌از چالش‌های اصلی ما از ابتدای فعالیت، پروژه خرم آباد و یاسوج بوده است، اما فارغ از هربحثی و نتیجه‌ای ما همیشه شرمنده مردم این مناطق بوده و هستیم.

به گفته وی در سال ۹۴-۹۳ این پروژه‌ها با نگاه منطقه‌ای برنامه ریزی شدند که کاربری تجاری و خدماتی دارند و ساخت دو برج دوقلوی‌۳۰ طبقه در خرم‌آباد با ۱۵۰ هزار متر زیربنا آغاز شد که قرار بود آسمان خراش خرم آباد شود و دوستانی در آنجا از این کار سودسیاسی بجویند.

ماجرای برج‌دوقلو‌های ۳۰ طبقه‌ای در خرم‌آباد چه بود/ شهرداری خرم آباد نگاه سیاسی دارد


وی افزود: این پروژه با دلار ۳۲ هزار تومانی، ۱۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه نیاز داشت و قرار بود با ۳۲ آسانسور در آن احداث شود. لذا آشکار شد که پروژه هیچ پیوست اجتماعی و فرهنگی ندارد و حتی کارشناسان سازمان اقتصادی کوثر اعلام کرده بودند که این پروژه فاقد توجیه  اقتصادی است؛ با این حال با فشار و نفوذ، این دو پروژه استارت خورد.

زاهدی با بیان اینکه پروژه کیو بیش از ۳۰۰ واحد تجاری ظرفیت ایجاد می‌کند و بصورت میانگین برای هر ۲۵ خرم‌آبادی یک واحد تقاضا باید در نظر گرفته شود و چندصد واحد مسکونی دارد که بر فرض ساخته شدن، اقلیم این شهرستان با این‌سازه سنخیت ندارد، گفت: این پروژه با زیست بوم منطقه خرم‌آباد که اکثر بنا‌های آن‌ تک‌واحدی و دو واحدی هستند هیچ سازگاری ندارد و دو برج ۳۰ طبقه‌ای، بافت آن منطقه را در دستخوش تغییری ناهمگون می‌سازد.

وی اضافه کرد: مالک این زمین شهرداری خرم آباد است که ساخت آن قرار بود آورده ما باشد، اما پروژه در شرایط پیشرفت ۳۱ درصدی متوقف و از سال ۹۷ این پروژه تعطیل شد چراکه شهرداری به دلیل عدم انتقال یک دانگ به نام‌معین کوثر بانی توقف پروژه شد. اما در هرصورت ما در یکسال گذشته جلساتی تشکیل دادیم و حتی ۵ سفر به این استان داشتیم و با همه مسئولین لرستان جلسه گفتگو گذاشتیم.

مدیرعامل گروه معین‌کوثر تأکید کرد: امیدواریم روند بررسی قضایی پروژه‌ها با در نظر گرفتن مدارک و مستندات به سرعت انجام پذیرد.

مدیرعامل معین کوثر افزود: تاکنون ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه سازمان اقتصادی کوثر که اموال خانواده شهدا و ایثارگران محسوب می‌شود برای این پروژه تخصیص داده شده است. ما اجازه نخواهیم داد این پروژه که صرفاً پشتوانه برای یک نگاه سیاسی است ادامه پیدا کند درحالی که مردم هم به شدت نسبت به این پروژه معترض هستند. ما به دنبال حل و فصل منصفانه این موضوع هستیم هرچند متاسفانه مسئولین شهری به این پروژه نگاه فنی ندارند.

وی تاکید کرد: ما یکسال است در لرستان کفش آهنی پوشیده‌ایم، اما مسوولان این استان برای حل این وضعیت پای کار نیستند و با نگاه سیاسی درحالی که  در پیش بینی زیر ساختی از قبیل تأمین آب، برق، گاز و ... ناتوانند؛ با شرایط کورکورانه دنبال ساخت آن هستند.

زاهدی همچنین درباره پروژه یاسوج نیز گفت: این پروژه مجتمع تجاری، خدماتی و مسکونی است و در مرحله گودبرداری است و در زمینه ادامه این پروژه هم مانند پروژه خرم آباد مشکلاتی داریم با این تفاوت که این پروژه برای تامین اجتماعی است و ۸۰۰ میلیارد تومان برآورد ما برای تکمیل این پروژه بوده است. البته دادخواست‌های قضایی ما در حال بررسی است و امیدواریم دادگستری استان سریعتر اظهار نظر و تعیین تکلیف کند.

 

انتهای پیام/

 

آخرین اخبار

دستگاه های جوجه کشی شرکت مکانیزاسیون در مسیر صادرات

انتصاب سرپرست شرکت صنایع ماشین های الکتریکی جوین

مولدسازی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است

جهش تولید، عامل مهمی در تقویت معیشت مردم است

اقتصاد کشور با خودکفایی های کوثر توانمندتر شد

افزایش تولید کلزا در مزارع پیشگامان توسعه کشاورزی کوثر

بهره برداری از "داشبورد رصد بازار مسکن" در گروه معین کوثر

اخذ گواهینامه IR توسط شرکت مرغک

نماینده بنیاد شهید گواهینامه بین المللی حمایت از حقوق معنوی را از آن خود کرد

سخن‌نگاشت | پیام نوروزی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳

پیام تسلیت دکتر فخاری برای درگذشت والده دکتر باقری

امروز فرزند شهید بودن یک آزمون است

طی مقدمات عملیات ساخت پروژه رفاهی نوشهر

کوثر راهی جز نخبه محوری و نقشه های دانش بنیان ندارد

آیت الله رئیسی در افتتاحیه نمایشگاه روایت خدمت 

تبیین دستاوردها در نمایشگاه روایت خدمت

علی عفتی مدیرعامل شرکت مرغ اجداد زربال شد

لزوم نگرش راهبردی به نفت

دعوت مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر به حضور در انتخابات

گام های پایانی معین کوثر تا هوشمندسازی

پربازدیدترین اخبار