اخبار سازمان / مراسمات
سه‌شنبه   ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ / ۲۰:۳۶
کد خبر: ۱۸۹۸
تعداد بازدید: ۱۹۹۴

قاضی زاده هاشمی: گام در راه تولید استراتژیک/ دهقانی فیروزآبادی: سازمان اقتصادی کوثر پیشگام جبهه اقتصادی کشور

نمایشگاه نوآور و هوشمند سازمان اقتصادی کوثر و شرکتهای تابعه با حضور برخی از مدیران ارشد، نخبگان و فعالان اقتصادی کشور در محل نمایشگاه بین المللی تهران آغاز به کار کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان اقتصادی کوثر در مراسم افتتاحیه نمایشگاه، دکتر ناصر فخاری از افزایش صادرات الکتروموتور به کشورهای همسایه و توانایی تولید 75 درصد مرغ اجداد‌ در سازمان اقتصادی کوثر خبر داد.

قاضی زاده هاشمی: گام در راه تولید استراتژیک/ دهقانی فیروزآبادی: سازمان اقتصادی کوثر پیشگام جبهه اقتصادی کشور

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر گفت: از سال 98 با تولید مرغ اجداد در داخل، تحریم‌ها در این حوزه را خنثی کرده‌ایم و امروزه 75 درصد مرغ اجداد در این سازمان تولید می‌شود.

وی افزود: آمریکا و دیگر کشورها به خیال خود فکر می‌کردند با تحریم مرغ اجداد، امکان تولید آن در داخل کشور ما وجود نخواهد داشت، اما اکنون با افتخار همه مرغ اجداد در داخل تولید می‌شود و 3 سال است هیچ مرغ وارداتی نداشته‌ایم.
لذا با تولید انبوه مرغ اجداد، وابستگی ما به کشورهای دیگر به صفر رسیده است.
فخاری گفت: یک‌درصد تولید مرغ کشور در سازمان اقتصادی کوثر انجام می‌شود که براساس برنامه قرار است طی سه سال آینده این رقم به 20 درصد برسد.
مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر همچنین به پیشرفت این سازمان در تولید الکتروموتورها هم اشاره کرد و گفت: بخش صنعتی این سازمان بخشی نیازهای ترکیه و عراق را تأمین می‌کند شرکت جمکو صادرکننده نمونه هم انتخاب شده است.
به گفته فخاری، امسال شرکت‌های تابعه این سازمان 300 درصد رشد داشته‌اند که فقط 50 درصد آن مربوط به افزایش تورم است و بقیه به دلیل فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان صورت گرفته است.
مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر همچنین گفت: در این نمایشگاه 124 مسئله 37 شرکت تابعه این سازمان احصاء شده و از شرکت‌های دانش‌بنیان و معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور درخواست داریم که در رفع این مسائل به ما کمک کنند که نتیجه آن افزایش امنیت غذایی کشور و ارتقای شرکت‌های دانش‌بنیان خواهد بود.

قاضی زاده هاشمی: گام در راه تولید استراتژیک/ دهقانی فیروزآبادی: سازمان اقتصادی کوثر پیشگام جبهه اقتصادی کشور

در ادامه این مراسم معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور گفت: بنیاد شهید پیشگام جبهه اقتصادی کشور است.
دکتر روح الله دهقانی فیروزآبادی افزود: علم و فناوری کلید پیشرفت کشور است. این پیشرفت علمی و تولیدات دانش بنیان از حمایت های مستقیم مقام معظم رهبری برخوردار بوده و هست.
وی تصریح کرد: روزگاری بنیاد شهید در جبهه های دفاع مقدس پیشقدم بود و امروزه این بنیاد در حرکتی آرمانی، پیشقدم عرصه های تولید، اقتصاد و امور دانش بنیان است.
دهقانی با اشاره به ایام و اعیاد مبارک شعبانیه گفت: امید است بزودی شاهد تفاهم نامه های همکاری میان بنیاد شهید و بخش علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان نهاد ریاست جمهوری باشیم.


همچنین در این مراسم معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: امروزه شاهد توسعه تولیدات استراتژیک اقتصادی کشور در سازمان اقتصادی کوثر هستیم.

قاضی زاده هاشمی: گام در راه تولید استراتژیک/ دهقانی فیروزآبادی: سازمان اقتصادی کوثر پیشگام جبهه اقتصادی کشور


دکتر سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی گفت: خوشبختانه سازمان های وابسته به بنیاد شهید و به ویژه شرکتهای تابعه سازمان اقتصادی کوثر پاسخگوی بخش عظیمی از نیازهای استراتژیک کشور در بخشهای اقتصادی، کشاورزی، صنعت و علمی هستند.
وی افزود: با توجه به محدودیت های تحریم اقتصادی، کار و فعالیت در بخش تولیدی کشور با چالش هایی روبروست و کار هر بخشی نیست، اما شرکتهای تابعه سازمان اقتصادی کوثر به درستی توانسته اند یاری رسان دولت و حاکمیت در امور تولیدی و اقتصادی باشند.
قاضی زاده هاشمی با اشاره به نیاز نظام اسلامی به رشد و توسعه تولیدات کشور گفت: بنیاد شهید آمادگی کامل دارد تا با تمام بخشهای تولیدی و اقتصادی دولت بخصوص در بخشهای دانش بنیان همکاری و تعامل داشته باشد.
وی در پایان اظهار امیدواری کرد که بزودی شاهد انعقاد قراردادها و تفاهم نامه هایی میان بخشهای مختلف تولیدی با سازمان اقتصادی کوثر باشد.
گفتنی است این نمایشگاه تا عصر جمعه پنجم اسفند ماه دائر و برای بازدید عموم آزاد است.

آخرین اخبار

دستگاه های جوجه کشی شرکت مکانیزاسیون در مسیر صادرات

انتصاب سرپرست شرکت صنایع ماشین های الکتریکی جوین

مولدسازی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است

جهش تولید، عامل مهمی در تقویت معیشت مردم است

اقتصاد کشور با خودکفایی های کوثر توانمندتر شد

افزایش تولید کلزا در مزارع پیشگامان توسعه کشاورزی کوثر

بهره برداری از "داشبورد رصد بازار مسکن" در گروه معین کوثر

اخذ گواهینامه IR توسط شرکت مرغک

نماینده بنیاد شهید گواهینامه بین المللی حمایت از حقوق معنوی را از آن خود کرد

سخن‌نگاشت | پیام نوروزی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳

پیام تسلیت دکتر فخاری برای درگذشت والده دکتر باقری

امروز فرزند شهید بودن یک آزمون است

طی مقدمات عملیات ساخت پروژه رفاهی نوشهر

کوثر راهی جز نخبه محوری و نقشه های دانش بنیان ندارد

آیت الله رئیسی در افتتاحیه نمایشگاه روایت خدمت 

تبیین دستاوردها در نمایشگاه روایت خدمت

علی عفتی مدیرعامل شرکت مرغ اجداد زربال شد

لزوم نگرش راهبردی به نفت

دعوت مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر به حضور در انتخابات

گام های پایانی معین کوثر تا هوشمندسازی

پربازدیدترین اخبار