اخبار سازمان / انتصابات
دوشنبه   ۱۸ دی ۱۳۹۶ / ۱۲:۲۴
کد خبر: ۵۰۳
تعداد بازدید: ۶۸۸۵
مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر در همایش آشنایی با ظرفیت‌های بازار سرمایه و آینده اقتصاد ایران مطرح کرد:

جانشین پروری و پرورش مدیران، لازمه آینده مدیریتی سازمانی پویا و رو به رشد

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر محمدرضا اسکندری گفت: برای موفقیت می‌بایست همه مجموعه‌های اقتصادی را به عنوان یک خانواده در نظر گرفت و فعالیت‌های گروهی را سرلوحه کارهایمان قرار دهیم و حمایت‌های خود را از شرکت‌های سازمان در حوزه‌های کاری مرتبط داشته باشیم

جانشین ‌پروری و پرورش مدیران، لازمه آینده مدیریتی سازمانی پویا و رو به رشد

به گزارش روابط عمومی سازمان اقتصادی کوثر، همایش آشنایی با ظرفیت‌های بازار سرمایه و آینده اقتصاد ایران با حضور اعضای هیأت‌مدیره، مدیران ستادی و مدیران عامل شرکت‌های تابعه سازمان در مشهد مقدس برگزار شد.

محمدرضا اسکندری با اشـاره به ظرفیت‌های بالای سازمان اقتصـادی کوثر در حوزه‌های مختلف اقتصادی در کشـور گفت: بخش علمی و تخصصی همایش با حضـور اساتید به خوبی برگزار و نکات بسیار ارزنده‌ای مطرح شد که این مباحث در کارگروه‌ها و رویکرد‌های اجرایی در شرکت‌ها پیاده‌سازی شود تا راه‌گشای شرکت‌های سازمان اقتصادی کوثر برای ورود به بازار سرمایه باشد.

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر، استراتژی و هدف این همایش را ورود شرکت‌های سازمان اقتصادی کوثر به بازار سرمایه معرفی کرد و گفت: این موضوع در هیأت مدیره سـازمان مطرح شـده و برای شـفاف‌سـازی و سـودآوری فعالیت‌های اقتصادی، ورود به بازار سـرمایه را مصوب کرده‌ایم و بر این باوریم که حضور همه مجموعه‌های اقتصادی در بورس و فرابورس با تشـکیل کارگروه‎های تخصـصی می‌بایست انجام شود.

ایشـان با تأکیـد بر اقدام عملی برای انجـام فرمایشـات رهبـر معظم انقلاب در شرکت‌های تولیـدی و اقتصـادی، افزود: جامعه ایثارگری که سکان‎دار مجموعه‌های تولیدی و اقتصـادی کشـور است، می‌بایست در خط مقدم لبیک به مقام معظم رهبری در حـوزه اقتصـاد مقاومتی با تکیه بر تولیـد داخلی، کیفی‌سـازی، صـادرات و توجـه به اشـتغال وتوسعه کار و تولید، عمل نماید تا الگویی مناسب برای سایر مجموعه‌های اقتصادی کشور باشد.

اسـکندری، همگرایی در مجموعه شرکت‌های سـازمان اقتصـادی کوثر را بسـیار مهم عنـوان کرد و گفت: برای موفقیت می‌بایست همه مجموعه‌های اقتصادی را به عنوان یک خانواده در نظر گرفت و فعالیت‌های گروهی را سرلوحه کارهایمان قرار دهیم و حمایت‌های خود را از شرکت‌های سازمان در حوزه‌های کاری مرتبط داشته باشیم و تأمین و فعالیت‌های کاری خود را که امکان اجرا در شرکت‌های سازمان وجود دارد، با تکیه بر توان و تخصص داخلی خودمان دنبال کنیم تا موجب تقویت و حرکت رو به جلو در همه زمینه‌ها را با هم‌افزایی بیشتر در پی داشته باشد.

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر تصریح کرد: با اعتماد به جوانان متخصص و متعهد جویای کار از جامعه ایثارگری و تلاش برای اشتغال از جامعه هدف، موضوع بازنشستگان می‌بایست به صورت جدی در شرکت‌ها دنبال شود که البته ایثارگران در قانون، استثنا‌های قانونی دارند که باید رعایت شود و با ایجاد شرایط ویژه برای این عزیزان و کسانی که این استثناء را ندارند، می‌بایست در موعد قانونی بازنشسته شوند و نیـرو‌های جـوان و با انگیـزه با اخـذ مجـوز‌های لازم و هماهنگی با سازمان از جامعه ایثارگری جایگزین شوند.

اسکندری با اشاره به شاخصه‌های عملکرد مدیران در بازار سرمایه، افزود: برای این‌که مدیران شرکت‌ها نسبت به دارایی‌ها بازدهی خوبی داشته باشند، حضور در بازار سرمایه این هدف را بهتر برایشان محقق خواهد کرد و این مدیران با شناسایی درست اموال به سمت بازده دارایی‌ها گام بر می‌دارند و شناخت عملکرد مدیران از این بازده و عملکرد شفاف مالی معرفی می‌شود و سودآوری، هدفی مهم برای مجموعه‌ها بوده که موفقیت‌های آن‌ها را رقم خواهد زد.

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر سرعت بخشیدن در مشخص‌شدن تکلیف شرکت‌های کم‌بازده و یا زیان‌ده در گروه تسویه را از اولویت‌ها معرفی کرد و گفت: این شرکت‌ها سال‌هاست بلاتکلیف بوده و هزینه‌های زیادی را برای سازمان ایجـاد کـرده؛ لـذا می‌بایسـت در اسـرع وقـت تعیین تکلیـف شوند و چسبندگی برخی مدیران از تعلل این کار است که با جابجایی‌ها این مجموعه‌ها در قالب یک شرکت محاسبه و سرعت خواهد گرفت.

وی در ادامه افزود: امور مجامع و بخش حقوقی سازمان نیز می‌بایست پرونده‌های راکد و جامانده را بازنگری و کلاسه‌بندی کند تا بررسی و پیگیری‌های فنی و کارشناسی آن‌ها سرعت گیرد و برای تحقق آن باید در اسرع وقت اطلاعات و موضوعات از گذشته تا حال به صورت مکانیزه و سیستمی ثبت و ضبط شود تا اطلاعات جامع و کاملی برای پیگیری در اختیار داشته باشیم.

اسکندری، کیفیت را شاخصه موفقیت و حضور در بازار رقابتی داخل و حتی حرکت به سمت صادرات اعلام کرد و گفت: می‌بایست شرکت‌های تولیدی با رویکرد حضور در بازار رقابتی و بین‌المللی برای بهبود کیفیت محصولات با شاخصه‌های جهانی کار کنند و برند این شرکت‌ها با اعتبار و شاخصه‌های خوبی برای بازار داخل و صادرات معرفی شود.

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر افزود: اگر بخواهیم آینده مدیریتی سازمان پویا و رو به رشد باشد، می‌بایست جانشین‌پروری و پرورش مدیران از برنامه‌های مدیران عامل شرکت‌ها باشد تا بتوانیم با افزایش انگیزه مدیران، فرصت را برای دیگران نیز ایجاد کنیم و در این خصوص نیرو‌های متخصص و توانمند جامعه ایثارگری را باید در اولویت توجه قرار داده تا فضای جدیدی برای این عزیزان داشته باشیم.

در ادامه همایش، نادریان مدیرعامل مؤسسه حسابرسی مفید راهبر نیز به شرایط حسابرسی و ارزیابی این مؤسسه از مجموعه‌های اقتصادی کشور پرداخت. همچنین پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس نیز در این نشست به تشریح قوانین و رویکرد‌های اقتصادی مجلس شورای اسلامی و نقشی که سازمان‌های اقتصادی در چارچوب قوانین جدید دارند، اشاره کرد. قالیباف‌اصل مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادر تهران نیز به فضای کسب و کار بازار سرمایه اشاره و شرایط پذیرش سازمان‌های اقتصادی در بورس را معرفی کرد. همچنین فاضلیان مدیرعامل شرکت تأمین سرمایه بانک مسکن، شرایط تأمین نقدینگی از ظرفیت‌های کشور در بازار پول و سرمایه را تشریح کرد.

انتهای پیام/

 

آخرین اخبار

سخن‌نگاشت | پیام نوروزی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳

پیام تسلیت دکتر فخاری برای درگذشت والده دکتر باقری

امروز فرزند شهید بودن یک آزمون است

طی مقدمات عملیات ساخت پروژه رفاهی نوشهر

کوثر راهی جز نخبه محوری و نقشه های دانش بنیان ندارد

آیت الله رئیسی در افتتاحیه نمایشگاه روایت خدمت 

تبیین دستاوردها در نمایشگاه روایت خدمت

علی عفتی مدیرعامل شرکت مرغ اجداد زربال شد

لزوم نگرش راهبردی به نفت

دعوت مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر به حضور در انتخابات

گام های پایانی معین کوثر تا هوشمندسازی

میثم صفرزاده فرمانده بسیج سازمان اقتصادی کوثر شد

کیفیت بالا بازار بتلند را به رشد سه برابری رساند

ارتقاء جایگاه زاگرس در میان نیروگاه های کشور

پیام تسلیت دکتر فخاری بخاطر درگذشت مادر شهیدان اسماعیلی

گزارش تصویری | حضور دکتر فخاری در نمایشگاه مطبوعات

چگونه سهم مردم در اقتصاد افزایش می یابد؟

اقتصاد با تامین مالی پروژه های توسعه تولید رشد میکند

مدرس زاده معاون توسعه همکاری های بخش خصوصی معاونت علمی ریاست جمهوری شد

دو گزارش از شرکت کشت و صنعت خاوردشت

پربازدیدترین اخبار