معادن / گروه معادن
يکشنبه   ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ / ۱۶:۴۲
کد خبر: ۵۱۹
تعداد بازدید: ۲۶۳۴
اتمام مراحل اکتشافات تکمیلی معادن کردستان طی یکسال آینده و آزادسازی 10 میلیون تن ذخیره در معادن ازنا تا دو سال آینده

اتمام مراحل اکتشافات تکمیلی معادن کردستان طی یکسال آینده


چشم‌انداز آینده شرکت سرمایه‌گذاری توسعه صنایع و معادن کوثر تشریح شد:


اتمام مراحل اکتشافات تکمیلی معادن کردستان طی یکسال آینده

آزادسازی 10 میلیون تن ذخیره در معادن ازنا تا دو سال آینده

دورخیز بلند جهش اقتصادی با آغاز مراحل اکتشاف در بخش فلزات

تولید قطعات سبک بتنی و مبلمان شهری الگوی اقتصاد مقاومتی

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه صنایع و معادن کوثر با اشاره به پیشرفت‌های اخیر این شرکت در حوزه معادن سنگ‌های تزیینی و پهنه‌های اکتشافی، گفت: از آن‌جا که فعالیت در حوزه معادن منوط به دریافت مجوز اکتشاف و بهره برداری است، مهم‌ترین اقدام ما در این حوزه، پیگیری برای تمدید مجوزهای فعلی است، به همین لحاظ همزمان با تمدید مجوزهای قبلی، از این فرصت استفاده کرده و مراحل تکمیلی عملیات اکتشافی را در این سه معدن انجام داده‌ایم تا بتوانیم پروانه بهره‌برداری را با شرایط بهتری تمدید کنیم.

وی افزود: در استان مرکزی نیز به همین روال در حال تمدید پروانه بهره‌برداری هستیم و در استان لرستان با باطله‌برداری وسیع و دامنه‌داری که طی چند سال گذشته و در راستای احیای مجدد معدن ازنا انجام داده‌ایم، به دستاوردهای قابل قبولی رسیده‌ایم، به طوری که مطابق پیش‌بینی‌ کارشناسان در سال پنجم عملیات باطله‌برداری یعنی حدود دو سال دیگر بیش از 10 میلیون تن از ذخایر این معدن آزادسازی و قابل برداشت خواهد بود که در جای خود یک ثروت ارزشمند برای سازمان اقتصادی کوثر و کشور به حساب می آید.

مهندس احمدپور با اشاره به راه‌اندازی کارخانه تولید قطعات سبک بتنی و مبلمان شهری در نظرآباد کرج اظهار داشت: در عمل به منویات رهبر معظم انقلاب و اجرای اقتصاد مقاومتی، این واحد تولیدی که محصولات یکی از معادن تابعه شرکت سرمایه‌گذاری توسعه صنایع و معادن کوثر را فرآوری و به قطعات سبک بتنی و مبلمان شهری تبدیل می‌کند، با بهره‌گیری از آخرین تکنولوژی دنیا راه‌اندازی شده و به بهره‌برداری رسیده و با پیگیری‌هایی که در دست اقدام است، برنامه‌ریزی جهت معرفی محصولات آن و کسب سهم بازار مناسب آغاز شده و چشم‌انداز روشنی در پیش دارد.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه صنایع و معادن کوثر در خصوص پهنه‌های معدنی نیز گفت: ورود به حوزه معادن فلزی از سیاست‌های اصلی شرکت طی چند سال گذشته بوده و نتیجه تلاش‌های بی‌وقفه دریافت مجوز پنج پهنه اکتشافی شامل اصفهان، کرمان، اردبیل، خراسان و کهکلویه و بویراحمد می‌باشد.

وی با تأکید بر این‌که در سه سال گذشته بیش از 16 هزار کیلومتر مربع یعنی یک درصد مساحت کشور را مورد مطالعه اکتشافی قرار داده‌ایم، افزود: در پهنه اصفهان حاوی ذخایر مس و طلا و آهن از مجموع 44 محدوده امیدبخش، متقاضی اکتشاف در 21 محدوده هستیم و 23 مورد دیگر نیز به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان معرفی شده تا از طریق مزایده واگذار شود، ضمن این‌که اقدامات و پیگیری‌های اداری و فنی جهت دریافت مجوزهای مربوطه از ادارات ذی‌ربط در دست اقدام است و به محض دریافت مجور هر محدوده عملیات اکتشاف آغاز می‌شود؛ همچنان ‌که در محدوده اصفهان عملیات اکتشاف عمومی نیز تمام شده و در انتظار مجوز حفاری و عملیات فیزیکی هستیم و محدوده دیگر مقرر است اکتشاف به صورت ژئوفیزیکی پیشرفته انجام شود.

مهندس احمدپور ادامه داد: در استان اردبیل حاوی ذخایر مس و طلا در دو محدوده اکتشافی را تا مراحل آغاز ژئوفیزیک و حفاری پیش برده‌ایم و برای تعیین ذخیره نهایی، منتظر بهبود شرایط آب و هوایی هستیم که این محدوده ان شالله در سال 97 به بهره‌برداری می‌رسد. وی تصریح کرد: در استان کرمان حاوی ذخایر مس اکثر مجوزهای مربوطه از اداره محیط زیست و منابع طبیعی برای سه محدوده اکتشافی انجام شده و در حال پیگیری جهت دریافت مجوز اکتشاف سایر محدوده‌ها هستیم.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه صنایع و معادن کوثر افزود: در خراسان جنوبی حاوی ذخائر مس و کرومیت و سرب و روی را در 14 محدوده امیدبخش شناسایی شده و به اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان معرفی کرده‌ایم که مراحل ثبت آن در سامانه کاداس و استعلام مجوزهای مربوطه در دست اقدام است.

وی همچنین گفت: در کهکلویه و بویراحمد حاوی ذخائر نمکی سلستین، فسفات و آلومینا نیز مراحل تکمیلی عملیات اکتشافی پهنه‌ای یا همان فاز شناسایی را در دست اقدام داریم.

مهندس احمدپور در پایان با بیان این‌که با هم‌دلی وهمراهی و حمایت موجود در سطح سازمان اقتصادی کوثر و پیگیری‌هایی که در همه سطوح انجام می‌شود، گفت: امیدواریم با بهره‌برداری از این پهنه‌ها زمینه یک جهش چشمگیر اقتصادی در سطح فعالیت‌های شرکت و سازمان اقتصادی کوثر را فراهم آوریم.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه صنایع و معادن کوثر افزود: برنامه‌های ما در صورت همراهی سایر ارگان ها و نهادها برای ده سال آینده ایجاد حداقل 10 هزار اشتغال مستقیم در بخش معادن فلزی (اکتشاف، استخراج و فرآوری) و هم‌چنین در زنجیره تولید این مقوله است./


آخرین اخبار

مولدسازی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است

جهش تولید، عامل مهمی در تقویت معیشت مردم است

اقتصاد کشور با خودکفایی های کوثر توانمندتر شد

افزایش تولید کلزا در مزارع پیشگامان توسعه کشاورزی کوثر

بهره برداری از "داشبورد رصد بازار مسکن" در گروه معین کوثر

اخذ گواهینامه IR توسط شرکت مرغک

نماینده بنیاد شهید گواهینامه بین المللی حمایت از حقوق معنوی را از آن خود کرد

سخن‌نگاشت | پیام نوروزی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳

پیام تسلیت دکتر فخاری برای درگذشت والده دکتر باقری

امروز فرزند شهید بودن یک آزمون است

طی مقدمات عملیات ساخت پروژه رفاهی نوشهر

کوثر راهی جز نخبه محوری و نقشه های دانش بنیان ندارد

آیت الله رئیسی در افتتاحیه نمایشگاه روایت خدمت 

تبیین دستاوردها در نمایشگاه روایت خدمت

علی عفتی مدیرعامل شرکت مرغ اجداد زربال شد

لزوم نگرش راهبردی به نفت

دعوت مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر به حضور در انتخابات

گام های پایانی معین کوثر تا هوشمندسازی

میثم صفرزاده فرمانده بسیج سازمان اقتصادی کوثر شد

کیفیت بالا بازار بتلند را به رشد سه برابری رساند

پربازدیدترین اخبار