سایر اخبار / سایر شرکت ها
دوشنبه   ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ / ۲۳:۴۰
کد خبر: ۲۰۴۵
تعداد بازدید: ۹۹۲

رویش پیشران نوآوری و سودآوری در شرکتهای وابسته

به گفته دکتر علیرضا یوزباشی معاون سازمان و مدیرعامل مؤسسه توسعه کسب و کار رویش کوثر، مأموریت‌های رویش از امصاک آغاز و با احصاء چالش ها، برگزاری رویداد نمایشگاهی مسأله محور، مدیریت فرآیند تعالی سازمانی و مدیریت امور دانش بنیان و نوآوری گستره یافت.

رویش پیشران نوآوری و سودآوری در شرکتهای وابسته


به گزارش روابط عمومی سازمان اقتصادی کوثر، یوزباشی طی گفتگویی برخی دستاورد‌ها و خدمات مؤسسه کسب و کار رویش کوثر را شرح داد.

رونمایی از سامانه امصاک (سامانه استعدادیابی مدیران صالح کارآمد) عنوان اولین مأموریت رویش بود که از دغدغه تحقق شایسته گزینی برای تصدی مناصب کلیدی، استخدام نیروی انسانی کارآمد و ضابطه‌مند سازی تبدیل وضعیت کارکنان سازمان سرچشمه گرفت.

یوزباشی در این باره می‌گوید: باید با جستار در فرمایشات مقام معظم رهبری، اسناد بالادستی و شاخصه‌های عدالت ورزی به مدلی برای ممانعت از مدیر شدن و استخدام‌های سیاسی و سفارشی می‌رسیدیم. این مهم در تاریخ ۳ / ۸ / ۱۴۰۰ با حضور دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، دکتر میثم لطیفی معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان امور استخدامی کشور و دکتر ناصر فخاری مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر استارت خورد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه کانون ارزیابی رویش کارآمدترین شیوه برای شناخت و رتبه بندی استعداد‌های سازمان به حساب می‌آید، اذعان داشت: تحول آفرینی در سرمایه انسانی سازمانی تاکنون با ارزیابی ۱۳۶۱ نفر دنبال شده است. با این حال کانون ارزیابی و مدلی که برای سطوح مختلف اجراء شد با دریافت گواهینامه تجربه برتر مدیریتی و تقدیرنامه برتر مرکز آموزش مدیریت دولتی مورد تحسین و به مدلی برای الگوبرداری سایر سازمان‌ها و نهاد‌ها بدل شد.

معاون سازمان اقتصادی کوثر در بخش دیگری از گزارش خود ابراز داشت: در طول یکسال گذشته اقدامات عدیده‌ای در حوزه نوآوری اتفاق افتاده که عمدتاً این اقدامات زیربنایی بوده اند. مهمترین اقدامی که در موسسه اتفاق افتاد، احصاء چالش‌های فناورانه سازمان اقتصادی کوثر و شرکت‌های تابعه بود.

یوزباشی در این رابطه افزود: با پیش فرض اینکه ما باید نوآوری را در شرکت‌های سازمان اقتصادی کوثر ساری و جاری کنیم و با توجه به نامگذاریی که حضرت آقا انجام دادند پس از هدفگذاری در گام اول با توجه به پتانسیل زیست بوم علمی کشور ۲۸۴ نیاز شناسایی و بررسی شد و در نهایت ۱۲۴ مسئله به عنوان نیاز و فرصت فناورانه شرکت‌های تابعه سازمان اقتصادی کوثر شناسایی گردید.

وی ادامه داد: در خلال نمایشگاه مسئله محور ۴۰ تیم فناور در قالب برخی نیاز‌ها برای همکاری با ما اعلام آمادگی کردند. تا به امروز ۱۲ قرارداد در مسیر نوآوری امضاء کردیم و ما این مسیر را با شتاب بیشتری در حال طی کردن هستیم.

یوزباشی در پایان خاطر نشان کرد: اتفاقی که در طول ۶ ماه گذشته افتاد را اگر یک بررسی سرانگشتی انجام دهیم، در می‌یابیم شرکت‌هایی که بیشترین تعامل را با حوزه نوآوری داشتند و یا در حوزه احصاء چالش‌ها همکاری کردند، بالاترین درصد سودآوری را بین شرکت‌ها داشته اند. مانند شرکت مرغ زربال که در این مسیر پیشرو هست. مانند هلدینگ معادن، نیروگاه زاگرس، معین کوثر که همه این اتفاقات در مسیر دانش بنیان اتفاق افتاد.


وی در نهایت اظهار امید واری کرد که با پیگیری این روند و تکمیل عملیات نوآوری بر مبنای نیاز‌های شناخته شده نرخ سودآوری در شرکت‌های وابسته سازمان افزایش یابد.

 

آخرین اخبار

دستگاه های جوجه کشی شرکت مکانیزاسیون در مسیر صادرات

انتصاب سرپرست شرکت صنایع ماشین های الکتریکی جوین

مولدسازی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است

جهش تولید، عامل مهمی در تقویت معیشت مردم است

اقتصاد کشور با خودکفایی های کوثر توانمندتر شد

افزایش تولید کلزا در مزارع پیشگامان توسعه کشاورزی کوثر

بهره برداری از "داشبورد رصد بازار مسکن" در گروه معین کوثر

اخذ گواهینامه IR توسط شرکت مرغک

نماینده بنیاد شهید گواهینامه بین المللی حمایت از حقوق معنوی را از آن خود کرد

سخن‌نگاشت | پیام نوروزی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳

پیام تسلیت دکتر فخاری برای درگذشت والده دکتر باقری

امروز فرزند شهید بودن یک آزمون است

طی مقدمات عملیات ساخت پروژه رفاهی نوشهر

کوثر راهی جز نخبه محوری و نقشه های دانش بنیان ندارد

آیت الله رئیسی در افتتاحیه نمایشگاه روایت خدمت 

تبیین دستاوردها در نمایشگاه روایت خدمت

علی عفتی مدیرعامل شرکت مرغ اجداد زربال شد

لزوم نگرش راهبردی به نفت

دعوت مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر به حضور در انتخابات

گام های پایانی معین کوثر تا هوشمندسازی

پربازدیدترین اخبار